آموزش روش برش عکس در ورد (Word)

آموزش تصویری ۳ روش برش عکس در ورد (Word)

استفاده از تصاویر در ورد 🖼️ یک امر رایج است. گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌خواهید تنها بخشی از یک تصویر را استفاده کنید. در این حالت باید آن را برش دهید. در این مطلب انزل وب، آموزش روش های برش عکس در ورد (Word) به صورت دایره‌‌ای ، مستطیلی  و.. را بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش برش عکس در ورد به صورت دایره‌‌ای ، مستطیلی و..

How to Crop Photos in Word

نرم‌افزار ورد این قابلیت را در اختیار کاربران قرار داده‌است تا تصاویر را به شکل مورد علاقه‌شان برش دهند. اگر می‌خواهید یک بخش از عکس را حذف کنید؛ اگر به دنبال این هستید که با برش دایره ای عکس در ورد حالت جذاب‌تری به تصاویر خود دهید، این آموزش را تا انتها دنبال کنید.

برش عکس در ورد

برای بریدن عکس در ورد ابتدا یک فایل ورد را باز کنید. سپس تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. از تب Insert گزینه Pictures را انتخاب کنید و تصویر مورد نظر را وارد ورد کنید. سپس با یکبار کلیک کردن روی عکس آن را انتخاب کنید.

حذف بخشی از تصویر در ورد

حال از منوی بالای صفحه روز تب Format بزنید. سپس از بخش Size کشویی رو به پایین گزینه Crop را انتخاب کنید.

بریدن عکس در ورد

در منوی باز شده روی گزینه Crop بزنید. حال مشاهده خواهید که کرد که در لبه‌های تصویر حاشیه‌های نوار سیاه رنگی ایجاد می‌شود.

برش عکس در ورد

با کلیک روی این نوارهای مشکی و درگ کردن آن می‌توانید اقدام به حذف بخشی از تصویر در ورد کنید.

بریدن حاشیه عکس

پس از انتخاب ناحیه مورد نظر، باید روی آیکون Crop در منوی بالای صفحه بزنید. به این ترتیب تمام قسمت‌هایی که بیرون کادر مشکی رنگ عکس قرار گرفتند، حذف می‌شود.

برش تصاویر به صورت دایره ای در ورد

به کمک کلیدهای ترکیبی Ctrl + S در ویندوز و Command + S در مک می‌توانید تغییرات انجام شده را ذخیره کنید.

ویرایش عکس در ورد

برش تصاویر به صورت دایره‌ای در ورد

برای کراپ عکس در ورد می‌توانید از اشکال مختلف موجود در نرم‌افزار نیز استفاده کنید. برای این منظور نیز پس از وارد کردن عکس به ورد، منوی کشویی Crop را باز کنید. این بار باید گزینه Crop To Shape را انتخاب کنید.

برش دایره ای عکس در ورد

با انتخاب این گزینه، یک منوی بزرگ باز می‌شود. می‌توانید شکل مورد نظر را برای برش عکس در ورد انتخاب کنید. در نظر بگیرید می‌خواهیم تصویر را به صورت دایره‌ای برش دهیم. لذا باید روی آیکون بیضی کلیک کنیم.

کراپ عکس در ورد

به محض کلیک کردن، تصویر به صورت شکل مورد نظر در می‌آید. با کلیک و درگ کردن حاشیه عکس می‌توانیم آن را به اندازه مورد نظر تغییر دهیم.

حذف بخشی از تصویر در ورد

به کمک کلیدهای ترکیبی Ctrl + S در ویندوز و Command + S در مک می‌توانید تغییرات انجام شده را ذخیره کنید.

Crop عکس در ورد از طریق مقیاس

یک راه دیگر برای بریدن حاشیه عکس استفاده از نسبت منظری یا Aspect Ratio است. برای این منظور نیز پس از وارد کردن عکس به ورد، منوی کشویی Crop را باز کنید. این بار باید گزینه Aspect Ratio را انتخاب کنید.

برش عکس در ورد

در منوی باز شده چند نسبت عددی برای برش عکس در ورد وجود دارد. نسبت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تصویر بر مبنای آن مقیاس انتخاب شود.

بریدن عکس در ورد

مجدد می‌توانید با درگ کردن نوار سیاه پیرامون عکس، می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید.

آموزش برش عکس در ورد به صورت دایراه ی ، معمولی

پس از رسیدن به اندازه مورد نظر روی آیکون Crop بزنید تا ویرایش عکس در ورد انجام شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

روش های برش عکس در ورد را با هم مرورکردیم، تاکنون از این قابلیت ورد برای ویرایش تصاویر استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 3 روش برش عکس و انتخاب قسمتی از آن در فتوشاپ
آموزش ۳ روش برش عکس و انتخاب قسمتی از تصویر در فتوشاپ

نظرات