آموزش 4 روش حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون

آموزش ۴ روش حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون

آیا تا کنون برایتان اتفاقا افتاده است که تماسی دریافت کنید در صورتی که صدای زنگی نشنیده‌اید؟ 🔇 به دلیل برخی از مشکلات گاهی این اتفاق می‌افتد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۴ روش حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون می‌پردازیم.

چگونه مشکل قطع شدن صدای زنگ آیفون را حل کنیم؟

How to Fix the iPhone Not Ringing Problem

گاهی ممکن است مشکلی پیش بیاید که نتوانید صدای زنگ گوشی آیفون خود را بشنوید. این مسئله دلایل مختلفی دارد که با روش‌هایی ساده می‌توانید آن را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون را آموزش می‌دهیم با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه گوشی آیفون را از حالت سایلنت خارج کنیم؟

برای حل مشکل زنگ نخوردن گوشی ابتدا آیفون را ری‌استارت کنید. مطمئن شوید که آخرین نسخه از iOS را دانلود کرده‌اید. همچنین ممکن است iPhone را روی حالت سایلنت قرار داده باشید. پس مطمئن شوید که گوشی روی حالت بی‌صدا نیست. صدای زنگ هم نباید پایین باشد.

زنگ نخوردن گوشی آیفون

برای بالا بردن صدای زنگ، دکمه بالا بردن Volume را فشار دهید تا درجه آن زیاد شود. علاوه بر این می‌توانید به Settings و سپس Sounds & Haptics بروید و درجه Ringer And Alerts را زیاد کنید.

علت قطع شدن صدای زنگ آیفون می‌تواند به علت انتخاب صدای زنگ نامناسب هم باشد. ممکن است آهنگ خاصی را برای صدای زنگ انتخاب کرده باشید یا برای برخی از مخاطبین خود آهنگ جداگانه و متفاوتی گذاشته باشید. در چنین حالتی اگر آن آهنگ خراب ، نام آهنگ مشکل داشته باشد ، پاک شود یا تغییر داده شود ، صدای زنگ را نخواهید شنید.

برای حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون به Settings و سپس Sounds & Haptics بروید. پس از آن وارد بخش Ringtone شوید و آهنگی جدید انتخاب کنید.

زنگ نخوردن گوشی آیفون

اگر مشکل زنگ نخوردن آیفون تنها برای برخی از مخاطبین شما رخ می‌دهد، به Contacts بروید. روی نام مخاطبی که تماس او صدایی ندارد، بزنید. حال روی Edit بزنید. روی Ringtone بزنید و آهنگی جدید انتخاب کنید.

زنگ نخوردن گوشی آیفون

برای برطرف کردن مشکل قطع شدن صدای آیفون به مطلب آموزش رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون مراجعه کنید.

مشکل قطع شدن صدای زنگ آیفون به علت Silence Unknown Callers

زنگ نخوردن آیفون می‌تواند به علت Silence Unknown Callers باشد. شرکت اپل برای جلوگیری از تماس‌های رباتی و… ویژگی را در iOS 13 ایجاد کرد که تمامی تماس‌های شماره‌های ناشناس را بلاک می‌کند. اگر این ویژگی روشن باشد نمی‌توانید صدای زنگ شماره‌هایی را در که در Contacts شما نیستند، بشنوید. برای غیرفعال کردن آن به Settings و سپس Phone بروید. از آن جا Silence Unknown Callers را خاموش کنید. اگر می‌خواهید این حالت روشن باشد، باید آن شماره‌ها را در مخاطبین گوشی ذخیره کنید.

زنگ نخوردن گوشی آیفون

همچنین اگر فردی به شما می‌گوید که تماس می‌گیرد اما شما هیچ نشانه‌ای از تماس او را در گوشی خود نمی‌بینید، ممکن است وی را بلاک کرده باشید. برای برداشتن بلاک یک شماره ابتدا به Settings بروید. سپس وارد Phone و پس آن Blocked Contacts شوید. روی Edit بزنید. روی دکمه قرمزرنگی که روی آن Unblock نوشته شده است، بزنید.

زنگ نخوردن گوشی آیفون

چرا صدای زنگ گوشی آیفون قطع شده است؟ به علت جرم بستن اسپیکر

مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی آیفون می‌تواند به علت جرم بستن یا خراب شدن اسپیکر گوشی باشد. ابتدا موزیک یا ویدئویی را با صدای بلند پخش کنید. اگر صدایی نمی‌شنوید مشکل از اسپیکر است. گاهی صدا با وجود بالا بودن Volume ضعیف پخش می‌شود. ممکن است روی اسپیکر گرد و خاک جمع شده باشد. سوراخ‌های آن را به آرامی تمیز کنید و پخش صدا را دوباره امتحان کنید.

مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون به علت گیر کردن گوشی در حالت Headphone

مشکل قطع شدن صدای زنگ آیفون می‌تواند به علت گیر کردن گوشی در حالت Headphone یا وصل بودن آن به اسپیکر بلوتوثی دیگر باشد. به عنوان مثال، ممکن است گوشی به اسپیکری وصل باشد که خاموش است. برای چک کردن این حالت، موزیکی پخش کنید. اگر صدای آن را نمی‌شنوید، ایرباد خود را به گوش وصل کنید و سپس اتصال ان را غیرفعال کنید.

همچنین روی آیکون Airplay icon (مثلثی با چند دایره) در Control Center بزنید. اگر در این بخش چیز دیگری جز iPhone وجود دارد، پس iPhone را انتخاب کنید. همچنین بهتر است حالت Airplane mode را هم یک بار خاموش و روشن کنید.

مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون به علت فعال بودن حالت Do Not Disturb

زنگ نخوردن گوشی آیفون

دلیل دیگر مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون فعال بودن حالت Do Not Disturb است. اگر این حالت فعال باشد ماه کوچکی را در بالای صفحه گوشی و در کنار علامت باتری مشاهده خواهید کرد. برای رفع مشکل آن را غیرفعال کنید.

در صورتی که این مشکل را با گوشی اندروید خود دارید به مطلب آموزش رفع مشکل کم و قطع شدن صدای گوشی اندروید مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل زنگ نخوردن گوشی آیفون را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 20 روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
آموزش ۲۰ روش و تکنیک موثر برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی آیفون (iOS)
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
راهنما کامل تنظیم دوربین آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری
آموزش 8 روش باز کردن قفل گوشی آیفون بدون داشتن پسورد و فیس آیدی
آموزش ۸ روش باز کردن قفل گوشی آیفون بدون داشتن پسورد و فیس آیدی
آموزش کامل 6 روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم
آموزش کامل ۶ روش برقراری تماس صوتی و تصویری با فیس تایم

نظرات

  • دهقان says:

    چند وقت بود وقتی از شماره شهری به گوشیم زنگ میزدن گوشیم زنگ نمیخورد با راهنمایی و اطلاعات عالی شما درست شد ممنون

  • نوری says:

    درود بر شما
    از روزی که گوشی آیفون خریدم شماره های ثبت نشده زنگ نمیخوردند و من خیلی از تماسهای کاری م رو از دست دادم. مرسی برای اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید.

  • عليرضا says:

    عالی عالی عالی