آموزش تصویری تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

آموزش تصویری تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

عوض کردن تیغه برف پاک کن ماشین 🚘 یکی از نکات تعمیر و نگهداری ماشین است که البته کار چندان پیچیده‌ای نیست. اما به دلیل نقش مهم برف پاک کن در شرایط بارانی و برفی، باید آن را جدی گرفت. در این مطلب انزل وب، آموزش تصویری تعویض تیغه برف پاک کن ماشین را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه تیغه برف پاک کن ماشین را عوض کنیم؟

How To Change The Car Wiper Blade

معمولا توصیه می‌شود تیغه‌های برف پاک کن، یکبار در سال تعویض شوند. گاهی اوقات پیش می‌آید که وقتی برف پاک کن ماشین را می‌زنید، آب به صورت نامناسب روی شیشه ماشین می‌ریزد.

حتی ممکن است برف پاک کن، روی شیشه ماشین ردی به جا بگذارد و همه شیشه را به صورت یکنواخت تمیز نکند. در این گونه مواقع باید تیغه برف پاک کن تعویض شود. در ادامه مراحل تعویض پایه برف پاک کن را بررسی می‌کنیم.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن

ساده‌ترین راه برای تشخصی زمان تعویض تیغه برف پاک کن‌ها، کارایی آنها در زمان استفاده‌شان است. زمانی که برف پاک کن به هر دلیلی شیشه کثیف را تمیز نمی‌کند و یا در مواقع بارندگی نمی‌تواند کمکی به بهبود دید شما در جاده داشته باشد، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

یک نشانه دیگر عوض کردن تیغه برف پاک کن این است که سر و صدای زیادی در موقع استفاده ایجاد می‌کند. همچنین به راحتی روی شیشه حرکت نمی‌کند. اگر لاستیک تیغه برف پاک کن فرسوده شده باشد،‌ باید آن را تعویض نمود.

نحوه تعویض تیغه برف پاک کن ۲۰۶ ، پراید و…

در ابتدا باید مشخص شود که کدام قسمت از برف پاک کن باید تعویض شود. یک برف پاک کن از دو قسمت اصلی تشکیل شده است؛ بازو و تیغه که روی بازو سوار می‌شود. معمولا اگر تیغه برف پاک کن، حالت کشیده خود را از دست داده باشد، زمان تعویض آن فرا رسیده است.

خرید تیغه مناسب برای عوض کردن تیغه برف پاک کن

بسته به نوع خودرو باید، تیغه برف پاک کن مناسب آن را تهیه کنید. معمولا فروشندگان لوازم جانبی خودرو می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. همچنین باید جهت تیغه‌ای که قصد تعویض آن را دارید نیز در نظر بگیرید. در بعضی خودروها ممکن است تیغه سمت چپ و راست هم‌اندازه نباشند.

چگونه تیغه برف پاک کن ماشین را عوض کنیم؟

پس از این مرحله باید برف پاک کن را از شیشه بلند کنید و به حالت عمودی قرار دهید. در نظر داشته باشید که برخی برف پاک کن‌ها تنها فاصله کمی از شیشه می‌گیرند. لذا نباید با فشار بیش از حد باعث شکسته شدن آن شوید.

عوض کردن تیغه برف پاک کن

تعویض تیغه برف پاک کن ال ۹۰ ، مگان و …

بسته به نوع ماشین، حالا زمان تعویض تیغه برف پاک کن است. یک زبانه کوچک در زیر تیغه برف پاک کن قرار دارد. در برخی خودروها برای خارج کردن تیغه، باید آن زبانه را به داخل فشار دهید و در برخی دیگر باید آن را به بیرون بکشید تا تیغه برف پاک کن آزاد شود.

تعویض تیغه برف پاک کن ژله ای

حالا باید با لغزاندن تیغه روی بازوی برف پاک کن، آن را جدا کنید. پس از این کار بازوهای برف پاک‌ کن را رها نکنید. چون ممکن است با ضربه محکم به شیشه ماشین برخورد کنند. لذا آن را به آرامی به حالت اولیه‌ای برگردانید. اگر می‌خواهید بازوی فلزی آسیبی به شیشه وارد نکند، می‌توانید زیر آن یک تکه پارچه قرار دهید.

حال تیغه برف پاکنی را که تهیه کرده‌اید، آماده کنید. در ادامه مشابه همان حالتی که تیغه قبلی را بیرون آوردید،‌ باید تیغه جدید را جا بزنید.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

روی بازوی برف پاکن کن، یک قلاب وجود دارد که تیغه باید در آن قرار بگیرد. روی تیغه نیز یک سوراخی تعبیه شده است که محل قرارگرفتن آن روی قلاب بازوی برف پاک کن است.

زمان تعویض تیغه برف پاک کن ماشین

دقت داشته باشید که تیغه به خوبی روی بازو سوار شود و حالت کشیده داشته باشد. حالا برف پاک کن را به آرامی روی شیشه ماشین قرار دهید. حالا یکبار برف پاک کن را روشن کنید و بررسی کنید که آیا به درستی کار می‌کند یا خیر. به این ترتیب شما به راحتی نحوه تعویض تیغه برف پاک کن پژو یا هر خودرو دیگری را فراگرفتید.

آموزش تعویض بازویی برف پاک کن

عوض کردن تیغه برف پاک کن عقب ماشین

برای تعویض تیغه برف پاک کن عقب ماشین، ابتدا باید پدها را در انتهای تیغه برف پاک کن قرار دهید. قسمت کوچکی از پدها باید بیرون از زبانه بدنه برف پاک کن بماند.در ادامه زبانه را فشار دهیم و تیغه را به سمت بالا بکشید تا شروع به لغزیدن روی بدنه کند. اگر انجام این کار با دست، سخت است، می‌توانید از انبر کوچک استفاده کنید. در برخی ماشین‌ها نیز باید بازوی برف پاک کن کامل جدا شود تا بتوان کار تعویض لاستیک را انجام داد.

تعویض پایه برف پاک کن

حالا که لاستیک داخل برف پاک کن را خارج کردید، تیغه آن کاملا قابل مشاهده است. سعی کنید تیغه را در حالت عمودی رها نکنید. چون ممکن است در برود و با سرعت به شیشه برخورد کند. در این صورت به شیشه آسیب وارد می‌کند. ترجیحا یک پارچه بین شیشه و تیغه برف پاک کن حائل کنید تا روی شیشه خط نیفتد.

لاستیک تیغه برف پاک کن

دقت کنید که در برخی ماشین‌ها برف پاک کن چپ و راست با هم متفاوت است. لاستیک تیغه جدید را روی بدن برف پاک کن قرار دهید. وقتی آن را جا زدید، مطمئن شوید گیره‌های روی تیغه به خوبی لاستیک را مهار کرده‌اند و در جای خود محکم است.

لاستیک تیغه برف پاک کن

در ادامه تیغه را به آرامی روی شیشه عقب ماشین قرار دهید. حالا صحت عملکرد برف پاک کن را بررسی کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، می‌توانید از فروشنده‌های لوازم یدکی خودرو کمک بگیرید.

تعویض تیغه برف پاک کن ژله ای

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش تصویری تعویض تیغه برف پاک کن ماشین را مرور کردیم. همان طور که مشاهده کردید، تعویض تیغه برف پاک کن ژله‌ای کار چندان دشواری نیست. تاکنون تیغه برف پاک کن ماشین خود را عوض کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
چگونه با ماشین در گل گیر نکنیم؟ آموزش رانندگی در گل و لای
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم اشتباه بستن آن
طریقه صحیح بستن درب رادیاتور ماشین و علائم بستن اشتباه آن
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تشخیص علائم و زمان تعویض لنت ترمز عقب و جلو ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین
تسمه تایم چیست؟ بهترین زمان تعویض تسمه تایم ماشین

نظرات