آموزش 11 روش ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر و گوشی

آموزش ۱۱ روش ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر و گوشی

ذخیره کامل صفحات وب 💾 به شما کمک می‌کند در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، یا به هر دلیلی اینترنت شما قطع می‌شود، بتوانید از قابلیت مشاهده آفلاین صفحات وب استفاده کنید. در این مطلب انزل وب، آموزش ۱۱ روش ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر و گوشی را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ذخیره کامل یک صفحه وب در کروم ، فایرفاکس کامپیوتر ، اندروید و..

How To Save A Complete Web Page In Chrome, Firefox in PC, Android, etc

بسیاری از مرورگرها در موبایل و رایانه‌ها از قابلیت ذخیره کامل یک صفحه اینترنتی پشتیبانی می‌کنند. با کمک این ویژگی می‌توانید اقدام به دانلود صفحات وب در موبایل یا رایانه خود نمایید و هر زمان که به آنها احتیاج داشتید، آنها را مطالعه کنید. در ادامه آموزش ذخیره کامل صفحات وب در دستگاه‌های مختلف را می‌توانید مشاهده نمایید.

نحوه ذخیره صفحات وب در کامپیوتر

می‌توانید در مروگرهای مختلف روی رایانه خود، صفحات سایت‌های مد‌نظر خود را بارگیری کنید و بعدها به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید. برای این منظور ابتدا وارد سایت مورد نظر خود شوید و صبر کنید تا به طور کامل بالا بیاید. سپس روی کلیدهای ترکیبی Ctrl + S کلیک کنید. پنجره‌ای به نمایش در می‌آید. در قسمت File Name یک نام برای صفحه سایت وارد کنید.

نحوه ذخیره صفحات وب در کامپیوتر

سپس محل ذخیره صفحه سایت را مشخص کنید. در قسمت Save As Type نیز نوع فایل ذخیره را انتخاب نمایید. در این بخش چهار گزینه پیش روی شما است. گزینه Web Page,Complete که برای ذخیره کامل صفحه وب به همراه تصاویر است. گزینه بعدی Web Page,HTML Only است که برای ذخیره صفحه وب بدون تصاویر موجود در آن استفاده می‌شود. گزینه بعد Text File است که صفحه وب را به عنوان یک فایل متنی ذخیره می‌کند. در آخر گزینه All Files است که معادل گزینه Web Page,HTML Only است اما می‌توانید پسوندی برای فایل ذخیره انتخاب کنید.

ذخیره صفحات وب در کروم

در انتها روی گزینه Save کلیک کنید. حال یک ذخیره از صفحه وب متناسب با نوع فایلی که انتخاب کردید، ایجاد می‌شود.

برای ذخیره عکس‌های صفحات وب نیز کافیست روی هر عکس که می‌خواهید، کلیک راست کنید و سپس از منو بازشده گزینه Save Image As را انتخاب کنید. سپس در پنجره بازشده محل ذخیره تصویر را مشخص کنید و روی Save بزنید.

آموزش ذخیره کامل صفحات وب

نحوه ذخیره صفحات وب در اندروید و iOS

قابلیت مشاهده آفلاین صفحات در کروم ، در اپلیکیشن‌های اندروید و iOS این مرورگر در دسترس است. نحوه ذخیره صفحات وب در گوگل کروم تلفن‌های هوشمند به این صورت است که ابتدا باید وارد صفحه سایت مورد نظر خود شوید. سپس روی آیکون سه نقطه عمودی که در قسمت بالا سمت راست مرورگر وجود دارد، بزنید. سپس روی آیکون دانلود بزنید. حال صفحه مورد نظر در دستگاه شما ذخیره خواهد شد. از این به بعد می‌توانید صفحه دانلود شده را در حالت آفلاین مشاهده نمایید.

ذخیره کامل صفحه وب

در نسخه iOS مرورگر کروم ویژگی Reading List به شما اجازه می‌دهد تا یک صفحه را ذخیره کنید. برای این منظور می‌توانید به منوی Share Sheet مراجعه کنید و سپس روی گزینه Read Later بزنید. به این ترتیب صفحه ذخیره خواهد شد. مقالاتی را که ذخیره کرده‌اید را می‌توانید در منوی Settings و بخش Reading List مرورگر کروم iOS مشاهده کنید.

مشاهده آفلاین صفحات وب

ذخیره کامل صفحات وب در فایرفاکس

وقتی از مرورگر فایرفاکس برای جستجو در اینترنت استفاده می‌کنید،‌ اطلاعات در حافظه پنهان مرورگر ذخیره می‌شود. لذا می‌توانید از حافظه پنهان برای مطالعه آفلاین صفحات وب استفاده کنید. برای این منظور منوی همبرگری در قسمت بالا سمت راست مرورگر فایرفاکس را باز کنید. سپس از گزینه More وارد بخش Work Offline شوید.

ذخیره کامل صفحات وب در فایرفاکس

این کار اتصال مرورگر شما را به اینترنت قطع می‌کند. اما این امکان را خواهید داشت که به صفحاتی که به تازگی باز کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. برای این منظور مجدد از منوی Hamburger گزینه Library را انتخاب کنید. سپس وارد بخش History شوید. لیستی از سایت‌هایی که اخیرا وارد آنها شده‌اید، به نمایش در می‌آید. می‌توانید سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید و وارد آن شوید. البته می‌توانید از طریق جستجوی نام سایت در نوار جستجوی مرورگر نیز وارد آن شوید.

برای ذخیره یک مقاله در مرورگر فایرفاکس در سیستم عامل iOS، ابتدا وارد صفحه آن مقاله در مرورگر خود شوید. سپس روی منو سه نقطه در بالای صفحه بزنید. از منوی باز شده گزینه Add To Reading List را انتخاب کنید. حال مقاله مورد نظر ذخیره می‌شود. برای دسترسی به آن از منوی همبرگری وارد بخش Your Library شوید و سپس روی گزینه Reading List بزنید. در صفحه نمایش داده شده می‌توانید مقاله مورد نظر خود را یافته و به صورت آفلاین مطالعه کنید.

مشاهده آفلاین صفحات وب

فعال کردن قابلیت Work Offline در گوگل کروم

قابلیت استفاده از حافظه پنهان برای مشاهده آفلاین سایت‌ها در مرورگر گوگل کروم نیز وجود دارد. برای این منظور عبارت chrome://flags را در قسمت جستجوی مرورگر وارد کنید. سپس در صفحه باز شده قسمت Show Saved Copy Button را بیابید. در منوی بازشوی این قسمت گزینه Enable: Primary را انتخاب کنید. حال مرورگر خود را مجدد راه‌اندازی کنید.

هر زمان به صفحه‌ای که قبلا به صورت آفلاین مشاهده کرده‌اید، مراجعه کنید، دکمه Show saved copy را در صفحه مشاهده خواهید کرد. برای بارگیری صفحه به منظور مطالعه به منظور آفلاین روی این دکمه بزنید.

یک راه ساده‌تر برای ذخیره صفحات وب در کروم بارگیری هر صفحه به صورت مجزا است. برای این منظور روی منوی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید. سپس از بخش More Tools گزینه Save Page As را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید صفحه مورد نظر را با فرمت‌های مختلف ذخیره کنید.

ذخیره کامل صفحه وب

آموزش ذخیره کامل صفحات وب در مرورگر Safari

اگر از مرورگر Safari در سیستم‌ عامل‌های Mac یا iOS استفاده می‌کنید، می‌توانید صفحه وب‌سایت را در بخش Reading List ذخیره نمایید. برای فعال کردن این قابلیت در Mac باید وارد بخش Preferences در مرورگر Safari شوید. سپس گزینه Advanced را انتخاب نمایید. سپس گزینه Save Articles For Offline Reading Automatically را فعال کنید.

در iOS نیز باید ابتدا وارد بخش Settings شوید. سپس روی گزینه Safari کلیک کرده و تیک گزینه Automatically Save Offline را فعال کنید. حال این قابلیت در دستگاه شما فعال شده است. با انتخاب پنجره اشتراک در مرورگر و کلیک روی گزینه Add to Reading List می‌توانید صفحات وب‌سایت را به Reading List خود اضافه کنید.

دانلود صفحات وب

برای مشاهده صفحات ذخیره شده روی آیکون Sidebar در سیستم عامل Mac یا روی آیکون موبایل در موبایل iOS خود کلیک کنید روی آیکون عینک بزنید.

در این مرورگر همچنین می‌توانید هر صفحه را به صورت جداگانه نیز بارگیری کنید. برای این منظور از بخش File گزینه Save As یا Export As PDF بر مبنای نوع سیستم خود را انتخاب کنید. به این صورت می‌توانید صفحه مورد نظر را ذخیره کنید.

ابزار HTTracks برای ذخیره کامل صفحه وب

HTTracks یک ابزار برای بارگیری کامل صفحات وب به منظور دسترسی به صورت آفلاین به آنها است. این یک ابزار منبع باز است که برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و اندروید وجود دارد. این ابزار با انتقال یک لینک به لینک دیگر، کل وب‌سایت را بارگیری می‌کند. لذا می‌تواند یک آرشیو را مانند جستجوی وب‌سایت آنلاین قالب‌بندی کند.

HTTracks یک ابزار ساده است که پس از نصب و راه‌اندازی آن،‌ در پنجره موجود روی گزینه Next کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود تا یک نام را برای پروژه‌ای که قصد ایجاد آن را دارید، انتخاب کنید.

دانلود صفحات وب

در صفحه بعد روی گزینه Add URL کلیک کنید سپس URL سایتی را که می‌خواهید بارگیری کنید، وارد کنید. همچنین اگر تمایل دارید داده‌های بیش از یک سایت را بارگیری کنید، می‌توانید چند URL را وارد کنید. حال روی گزینه Next و سپس گزینه Finish کلیک کنید تا کار بارگیری سایت انجام شود. در این نرم‌افزار یک گزینه‌ای به نام Set Options وجود دارد که می‌توانید برای سفارشی‌سازی نرم‌افزار از آن استفاده کنید.

آموزش ذخیره کامل صفحات وب

روند بارگیری اطلاعات سایت بسته به حجم داده‌های موجود در سایت ممکن است کمی طول بکشید. به علاوه ممکن است گاهی اوقات حجم زیادی در هارد دیسک رایانه شما را اشغال کند. پس از به پایان رسیدن بارگیری سایت، می‌توانید آن را روی هر یک از مرورگرهای رایانه خود به صورت آفلاین اجرا کنید.

نحوه دیدن سایت به صورت آفلاین به کمک SiteSucker

SiteSucker یک گزینه جایگزین برای HTTracks در سیستم‌عامل‌های Mac و iOS است. عملکرد این نرم‌افزار مشابه HTTracks است. همچنین می‌توانید در حین فرآیند بارگیری یک سایت، نرم‌افزار را متوقف کنید و بعد مجدد در هر زمان که تمایل داشتید، این کار را از سر بگیرید.

ذخیره کامل یک صفحه اینترنتی

افزونه ذخیره کامل صفحات وب

تعدادی افزونه وجود دارد که می‌توان روی کروم و فایرفاکس نصب کرد و به کمک آنها اقدام به بارگیری سایت‌ها نمود تا در حالت آفلاین نیز بتوان آنها را مطالعه کرد. این افزونه‌ها عبارتند از:

افزونه ذخیره صفحات وب در کروم

به کمک افزونه PageArchiver می‌توانید تمام صفحات وب که در مرورگر کروم شما باز هستند را بارگیری کنید و به صورت آفلاین مطالعه نمایید.

افزونه دیگری که می‌توانید برای ذخیره سایت در گوگل کروم و فایرفاکس استقاده نمود، افزونه Save Page WE است. پس از نصب این افزونه روی مرورگر خود دکمه‌ای به نام Floppy-Disk در نوار ابزار اصلی مرورگر اضافه می‌شود. برای ذخیره سایت در گوگل کروم تنها لازم است روی دکمه Save Page WE در نوار ابزار یک بار کلیک کنید.

مشاهده آفلاین صفحات در کروم

افزونه ذخیره صفحات وب در فایرفاکس ScrapBook

به کمک افزونه ScrapBook می‌توانید یک صفحه یا تمام یک سایت را بارگیری کنید. همچنین یک منو برای جستجو دارد تا بتوانید صفحاتی که بارگیری کرده‌اید را پیدا کنید.

افزونه دیگری که برای این مرورگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزونه Mozilla Archive Format نام دارد. این افزونه مدل ارتقا‌ یافته‌ای است که با فشرده کردن فایل سایت بارگیری شده، حجم کمتری از حافظه رایانه شما را اشغال می‌کند. همچنین به کمک آن می‌توانید هر گونه فایل ویدیویی و صوتی را از اینترنت بارگیری کنید.

افزونه بارگیری مقالات برای مطالعه آفلاین Pocket

اگر قصد دارید تا مقالاتی را که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید، بارگیری کنید تا بعدها بتوانید به صورت آفلاین به آنها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از افزونه Pocket را استفاده کنید. این افزونه روی بسیاری از مرورگرهای مشهور نصب می‌شود و یا مانند فایرفاکس در نسخه های جدید به صورت پیش‌فرض فعال است.

نحوه ذخیره صفحات وب در اندروید

این افزونه ابتدا تبلیغات و سایر مواردی که در صفحه سایت وجود دارد را حذف می‌کند و سپس متن مقاله را در یک فضای ابری ذخیره می‌کند. به این ترتیب می‌توانید به صورت آفلاین به آن مقالات دسترسی داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش ۱۱ روش ذخیره کامل صفحات وب در کامپیوتر و گوشی را مرور کردیم. شما برای جستجوی اینترنتی بیشتر از کدام مرورگرها استفاده می‌کنید؟ برای ذخیره صفحات وب‌سایت کدامیک از روش‌های فوق را بکار می‌برید. نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات