6 تا از بهترین سرویس های تحلیل و آنالیز مشکلات سایت

۶ تا از بهترین سرویس های تحلیل و آنالیز مشکلات سایت

هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که وب‌سایت کامل و بدون نقصی دارد. برای بررسی مشکلات سایت ، ابزارهای آنلاینی 🤖 وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. در این مطلب انزل وب، ۶ تا از بهترین سرویس های تحلیل و آنالیز مشکلات سایت را معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سرویس آنالیز آنلاین و رایگان وب سایت

Free Online Website Analysis Services

آنالبز سایت به شما این امکان را می‌دهد تا ضمن بررسی مشکل سایت و برطرف کردن آنها کاربران سایت خود را حفظ کنید. به کمک برخی ابزارهای آنلاین می‌توانید مشخصات ظاهری و مسائل امنیتی سایت خود را بهبود بخشید. اطلاع یافتن از این مشکلات و نقاط ضعف، بدون دسترسی به این ابزارهای آنلاین فرآیند زمانبری است و ممکن است به نتایج خوبی نیز منتهی نشود. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای آنلاین آنالیز سایت می‌پردازیم.

آنالیز رایگان وب سایت به کمک Nibbler

یکی از ابزارهای کارآمد اسکن وب‌سایت، Nibbler است. به کمک این سایت می‌توانید یک گزارش جامع و کامل از وب‌سایت خود دریافت کنید. Nibbler علاوه بر رایگان بودن تعداد بی‌شماری خزنده وب (Web Crawler) نیز به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر قبلا سایت خود را به کمک Nibbler اسکن کرده‌اید، در دفعات بعدی می‌توانید صرفا به کمک گزینه Retest آنالیز وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کنید. برخلاف برخی دیگر از خزنده‌ها، Nibbler در وب‌سایت شما از طریق یک ربات اجرا می‌شود نه یک مرورگر؛ بنابراین بر ابزارهای تحلیلی متصل به سایت شما مانند گوگل آنالیتیکس اثرگذار نیست.

سرویس آنالیز آنلاین و رایگان وب سایت

به دلیل اینکه ابزار جستجوی Nibbler در سایت شما یک ربات است، لذا می‌توانید انتخاب کنید که آیا به خزیدن در سایت شما ادامه دهد یا متوقف شود. این کار از طریق فایل متنی robot.txt امکان‌پذیر است. برای ارزیابی سایت فقط کافیسیت تا URL سایت را در Nibbler  وارد کنید. در گزارش Nibbler به طور کامل به شما گفته می‌شود که کدام بخش از سایت شما کامل است و کدام بخش‌ها احتیاج به اصلاح دارند. یکی از بخش‌های مهمی که در گزارش Nibbler وجود دارد، قابلیت سازگاری سایت شما با تلفن‌های همراه است.

آنالیز آنلاین وب سایت به کمک Sitechecker

اگر در فرآیند کد سایت شما مشکلی وجود داشته باشد، می‌توانید به کمک خزنده کد منبع Sitechecker به طور دقیق محل آن را پیدا کنید. لذا به این ترتیب به راحتی می‌توانید ایرادات موجود در کدنویسی سایت خود را اصلاح کنید.

برای مشاهده بخش‌هایی از کد که نیاز به تغییر دارد، روی گزینه How To Fix در کنار هر مسئله کلیک کنید و سپس گزینه View All Affected Pages را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Issue در کد کلیک کنید تا خط‌هایی از کد که اشتباه دارند را مشاهده کنید.

بررسی مشکلات سایت

این ابزار همچنین یک افزونه مرورگر کروم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن برای آنالیز صفحه‌ای وب‌سایت خود تنها با یک کلیک استفاده کنید.این ابزار نیز ضمن چک کردن مشکلات سایت، گزارش کاملی از آن به شما ارائه می‌دهد. برای بررسی سایت از نظر سئو نیز می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

همچنین در گزارش Sitechecker ، مسائل بر مبنای میزان خطای موجود دسته‌بندی می‌شود و آنها را به صورت وخیم (Critical)، هشدارها (Warnings) و اعلان‌ها (Notices) به شما ارائه می‌دهد. مشابه Nibbler می‌توانید پس از به‌روزرسانی سایت خود به صورت مجدد به کمک این ابزار به بررسی سایت خود بپردازید.

این سایت ضمن ارائه یک گزارش آنالیز آنلاین از سایت شما، آن را در قالب فایل PDF نیز در اختیار شما می‌گذارد. برای شروع می‌توانید از نسخه رایگان آن استفاده کنید. اما برای بهره‌مندی از تمام امکانات آن باید بین ۱۹ تا ۶۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

ابزار رتبه سنج سایت eRanker

برای سنجش رتبه سایت خود می‌توانید از eRanker استفاده کنید. این ابزار رتبه سایت شما را به صورت یک عدد از ۰ تا ۱۰۰ یا به صورت درجه‌بندی A تا F اعلام می‌کند. البته سرعت عملکرد این سایت کند است اما گزارش کاملی را به شما ارائه می‌دهد. در واقع eRanker یکی از بهترین ابزارهایی است که برای آنالیز وب‌سایت استفاده می‌شود.

آنالیز مشکلات سایت

همچنین یک داشبورد در eRanker به شنا اختصاص داده می‌شود. به این ترتیب هر دفعه که گزارشی از سایت خود دریافت می‌کنید، در آن ذخیره می‌شود. این قابلیت در اختیار شما قرار دارد که عملکرد سایت خود را در گذر زمان مقایسه بکنید. همچنین می‌توانید گزارش عملکرد وب‌سایت خود را در قالب فایل‌های PDF دریافت نمایید.

همچنین می‌توانید تعداد دامنه‌های محدودی را با نسخه رایگان این ابزار مورد بررسی قرار دهید، اما با پرداخت ۹۰ دلار نسخه نامحدود آن با قابلیت‌های بیشتر برای همیشه در دسترس شما خواهد بود.

تحلیل و آنالیز مشکلات سایت به کمک HubSpot Tools

در HubSpot Tools تعدادی استاندارد تعریف شده‌است. و میزان انطباق سایت شما را با آن‌ها بررسی می‌کند. HubSpot Tools یک ابزار بسیار سریع است و در زمان کوتاهی به شما اطلاع می‌دهد که سایت شما عملکرد خوبی دارد یا خیر.

رتبه سنج سایت

همچنین گزارش سایت شما را به شش زبان مختلف در اختیار شما می‌گذارد. پارامترهایی مانند سرعت، بهره‌وری، سازگاری با تلفن همراه و امنیت سایت شما توسط این ابزار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مقایسه با Nibbler موارد کمتری از سایت شما را بررسی می‌کند اما برای یک نگاه اجمالی و کلی به سایت گزینه مناسبی است.

همچنین سیستم رتبه‌بندی آن، سایت شما را بر مبنای یک عدد از ۰ تا ۱۰۰ رتبه‌بندی می‌کند. HubSpot Tools یک ابزار رایگان برای آنالیز مشکلات سایت است. تنها چیزی برای تحلیل سایت خود باید در اختیار آن قرار دهید، URL سایت و نشانی ایمیل‌تان است.

تحلیل و آنالیز وب سایت با ابزار PowerMapper

برای تحلیل کلی وب‌سایت می‌توانید از ابزار PowerMapper استفاده کنید. این ابزار برای بررسی جزئیات سایت مناسب نیست و صرفا یک تصویر کلی از عملکرد سایت به شما ارائه می‌دهد. نسخه رایگان آن صرفا ده صفحه از سایت شما را آنالیز می‌کند و همچنین پارامترهای محدودی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آنالیز آنلاین وب سایت

اگر به دنبال یک ارزیابی سریع و کلی از سایت خود هستید، خرید نسخه پولی PowerMapper برای شما گزینه مناسبی است.

بررسی یک سایت با Web.com

ابزار Web.com رابط کاربری بسیار خوبی دارد و تحلیل مختصری از سایت شما ارائه می‌دهد. مانند بقیه ابزارهای آنالیز مشکلات سایت، این ابزار نیز رتبه‌بندی سایت را بر مبنای نمره ۰ تا ۱۰۰ انجام می‌دهد.

بررسی یک سایت

این ابزار کار تحلیل سایت شما را بر مبنای مجموعه‌ای از استانداردها انجام می‌دهد. البته بزرگ‌ترین نقطه ضعف این سایت، آن است که نمی‌تواند گزارش‌های کمی خوبی را در خصوص انواع پارامترها ارائه کند.

صرفا برای یک تحلیل کیفی کلی می‌توانید روی Web.com حساب کنید. برای بررسی جزئیات سایت خود بهتر است از سایر ابزارهای موجود کمک بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

معرفی ۶ تا از بهترین سرویس های تحلیل و آنالیز مشکلات سایت را مشاهده کردید. شما از کدامیک از ابزارهای فوق برای تحلیل سایت خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید و ترافیک یک سایت
روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید و ترافیک ورودی یک سایت

نظرات