آموزش ثبت نام و استفاده از برنامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس (Clubhouse)

آموزش ثبت نام و استفاده از برنامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس (Clubhouse)

اگر در مدت اخیر در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته اید، احتمالا با نام برنامه Clubhouse آشنا شده اید. کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی و پلتفرم جدید است که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. در این پلتفرم تمرکز بیشتر بر روی مکالمات 💬 با ارزش بالا است تا محتوای تولید شده. امروز در انزل وب قصد داریم تا ضمن معرفی کلاب هاوس به شما، نحوه ثبت نام و همینطور استفاده از آن را به شما آموزش دهیم.

طریقه استفاده از برنامه کلاب هاوس

How to Get Started and use Clubhouse?

به صورت کلی می توان گفت که Clubhouse به شما امکان می دهد تا به صورت آنلاین گپ بزنید، خاطرات را به اشتراک گذاشته و از یکدیگر ایده بگیرید. اما همه این کار ها با صدا شما و بدون نیاز به تجهیزات خاصی انجام می پذیرد. با استفاده از این پلتفرم می توانید کسب و کار خود را نیز ارتقا دهید. از آنجایی که ابن برنامه سوالات زیادی را راجع به نحوه استفاده و ثبت نام برای کاربران ایجاد کرده است، در ادامه به صورت کامل تری با این برنامه و نحوه استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

Clubhouse چیست؟

برنامه کلاب هاوس در دسته شبکه های اجتماعی و برنامه های Social Media قرار می گیرد. البته پلتفرم این برنامه اندکی متفاوت تر از سایر شبکه های اجتماعی است که تا الان استفاده کرده ایم. در کلاب هاوس، محوریت و تمرکز روی صحبت کردن قرار گرفته است. یعنی شما می توانید پس از ثبت نام در برنامه، یک اتاق گفتگو ایجاد کرده و در آن شروع به صحبت کردن کنید. افراد وارد شده در اتاق نیز می توانند به صحبت های شما گوش داده و در صورت نیاز صحبت کنند.

Clubhouse چیست؟

همانطور که توضیح دادیم، شما می توانید در این برنامه خاطرات و ایده هایتان را اشتراک گذاری کنید یا موضوعی را آموزش دهید. در واقع برای صحبت های شما، می تواند در هر زمینه از طنز تا آموزشی، تجاری و.. باشد. قابل ذکر است که صوت ها در این برنامه به صورت آنلاین پخش می شوند و امکان ضبط یا ذخیره آن ها وجود ندارد.

البته موضوع متفاوت بودن Clubhouse به همینجا ختم نشده و ویژگی دیگری هم دارد که آن را متمایز تر می کند و آن انحصار پذیری است. ثبت نام در این برنامه به سادگی امکان پذیر نیست و نیازمند طی شدن مراحل مختلفی است. این مراحل شاید آنقدر محدود کننده باشند که جذابیت را فقط برای کارآفرینان و نخبگان تجاری خلق کنند.

Clubhouse چیست؟

همچنین با برنامه سیگنال هم آشنا هستید؟ پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری قابلیت ها و کار با برنامه چت سیگنال (Signal) را هم مطالعه نمایید.

ویژگی کلاب هاوس، ایجاد جامعه برای رویداد ها مجازی

سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش رویداد ها و اجلاس مجازی بودیم. با این وجود نگرانی های زیادی در مورد حریم خصوصی وجود داشت. کلاب هاوس با ایجاد محدودیت هایی سعی در افزایش حس امنیت دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • ضبط و رونویسی مکالمات در اتاق های کلاب هاوس بدون اجازه هر شرکت کننده کاملا مخالف شرایط استفاده از پلتفرم است.
  • عنوان یا توضیحات هر اتاق گفتگو به راحتی قابل تغییر نیست.
  • پس از بسته شدن چت روم یا اتاق، هیچ چیزی ذخیره نمی شود و کل مکالمات خصوصی و محافظت شده هستند.

آموزش ثبت نام در کلاب هاوس، نحوه پیوستن و عضویت

برنامه Clubhouse فعلا در فاز بتا خصوصی (Private Beta) می باشد و فقط کاربران آیفون امکان دسترسی به آن را دارند. در حال حاضر تنها دو راه برای ورود به سیستم و عضویت در کلاب هاوس وجود دارد. (ممکن است پس از ورود به فاز های نهایی برنامه، نحوه عضویت تغییر یابد)

آموزش ثبت نام در کلاب هاوس، نحوه پیوستن و عضویت

  • با دعوت نامه شخصی: وقتی شخصی به کلاب هاوس ملحق می شود، به طور خودکار یک دعوتنامه به او تعلق می گیرد که می تواند آن را از طریق شماره تلفن برای شخص دیگری ارسال کند. البته وقتی شخص مدت زیادی از این برنامه استفاده کند و فعال باشد، می تواند دعوت نامه های بیشتری ارسال کند.
  • رزرو نام کاربری: هنگامی که بخواهید از وبسایت کلاب هاوس بازدید کنید، به شما این امکان را می دهند تا برنامه را از اپ استور دانلود کنید. سپس در برنامه می توانید نام کاربری خود را رزرو کرده و در لیست انتظار بمانید. سپس به دوستان شما که از برنامه استفاده می کنند، اعلانی ارسال می شود که قصد شما برای ورود به برنامه و رزرو نام کاربری اعلام می شود تا بتوانند ورود شما را تسهیل کنند.

آموزش ثبت نام در کلاب هاوس، نحوه پیوستن و عضویت

توجه داشته باشید که برخی از افراد حق عضویت و دعوت خود را به فروش می رسانند. در این موارد مراقب افراد کلاهبردار باشید.

آموزش کار با کلاب هاوس، تنظیم پروفایل

پس از اینکه توانستید وارد برنامه شوید، همانند سایر شبکه های اجتماعی کلاب هاوس یک پروفایل به شما اختصاص می دهد تا اطلاعات خود را وارد کنید. شما می توانید عکس پروفایل، فضای کافی برای نوشتن یک بیوگرافی (نمایش تقریبا ۱۲۵ حرف اول به صورت پیش‌فرض) و.. را به سادگی تنظیم کنید.

آموزش کار با کلاب هاوس، تنظیم پروفایل

ویرایشگر بیو کلاب هاوس یک ویرایشگر متن ساده است که امکان افزودن لینک، پیوند و اموجی و.. را ندارد.

آموزش کار با کلاب هاوس، تنظیم پروفایل

چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟ Hallway کلاب هاوس

Hallway یکی از قسمت های برنامه کلاب هاوس می باشد که وظیفه نمایش فید اصلی را به عهده دارد. با ورود به برنامه این قسمت را خواهید دید. در اینحا روم های گفتگو فعال را پیدا خواهید کرد. همچنین روم های برنامه ریزی شده یا افزوده شده در بالای صفحه نمایش داده می شوند.

چگونه از کلاب هاوس استفاده کنیم؟ Hallway کلاب هاوس

آموزش Clubhouse، منوی اصلی برنامه

منوی اصلی برنامه نیز در بالای صفحه قابل مشاهده است. با استفاده از این منو می توانید موارد زیر را انجام دهید.

  • جستجو اعضا
  • ارسال دعوتنامه
  • مشاهده تقویم و رویداد های برنامه ریزی شده
  • بررسی نوتیفیکیشن ها
  • مشاهده یا ویرایش پروفایل

آموزش Clubhouse، منوی اصلی برنامه

همینطور مطالعه مطلب بهترین برنامه چت ، تماس صوتی و تصویری بدون نیاز به شماره تلفن، سیم کارت و ثبت نام نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

نحوه ارسال دعوتنامه

در بخش دعوتنامه Clubhouse در منوی اصلی، می توانید مشاهده کنید که چند دعوت نامه برای ارسال دارید. برای دعوت شخص جدید، باید شما او در مخاطبان شما باشد و اجازه دسترسی مخاطبان را به کلاب هاوس بدهید. با مشاهده لیست کافیست شخص مورد نظر را انتخاب کنید تا یک پیام متنی برای او ارسال شود.

ساخت روم در کلاب هاوس، نمایش اتاق ها

تصور کنید که در سالن بزرگ هستید و در راهرو قدم می زنید. درهای مختلفی وجود دارند که به اتاق هایی منتهی شده اند که افراد در آن در حال گفتگو هستند. کلاب هاوس هم همین رفتار را تقلید کرده است. در بخش روم، می توانید اتاق های فعال را مشاهده کنید. مشخصات کلی روم مانند نام، برخی از افراد فعال، تعداد حاضرین و.. قابل مشاهده هستند.

ساخت روم در کلاب هاوس، نمایش اتاق ها

قابل ذکر است که شما نام روم های عمومی را می بینید که می توانید وارد آن شوید. همچنین می توانید یک گفتگو خصوصی هم داشته باشید. برای این کار کافیست صفحه را چپ بکشید تا افراد آنلاین را ببینید. در بین روم عمومی هم اگر سوالی داشتید، با تپ روی علامت دست می توانید درخواست وصل شدن میکروفون را بدهید.

پیدا کردن روم های مورد علاقه

به پروفایل و تنظیمات رفته و روی Interests تپ کنید. حال می توانید سلایق خود را مشخص کرده تا محتوای تایم لاین مناسب شما شود.

ساخت روم در کلاب هاوس، نمایش اتاق ها

در پایان اگر فقط نیاز به یک برنامه تماس صوتی داشتید، مطالعه مطلب ۸ تا از بهترین برنامه تماس صوتی اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز برنامه کلاب هاوس را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را به صورت خلاصه آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه برنامه Clubhouse را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 14 روش رفع ارور کلاب هاوس اندروید
آموزش ۱۴ روش رفع ارور کلاب هاوس اندروید
آموزش 15 روش حل مشکل صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون
آموزش ۱۵ روش حل مشکل صدا در کلاب هاوس اندروید و آیفون
آموزش جدید نحوه تغییر نام و نام کاربری در کلاب هاوس اندروید و آیفون
آموزش جدید نحوه تغییر نام و نام کاربری در کلاب هاوس اندروید و آیفون
آموزش 2 روش حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس (Clubhouse)
آموزش روش حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس (Clubhouse)

نظرات