آموزش کامل رمز گذاشتن روی تلگرام اندروید ، آیفون و کامپیوتر

آموزش کامل رمز گذاشتن روی تلگرام اندروید ، آیفون و کامپیوتر

تلگرام جهت برقراری امنیت بیشتر قابلیت رمزگذاری 🔒 را برای کاربران فعال کرده است. کاربران می‌توانند به سادگی روی این برنامه به صورت عدد ، اثر انگشت یا حتی قفل تشخیص چهره رمز بگذارند. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل رمز گذاشتن روی تلگرام اندروید ، آیفون و کامپیوتر می‌پردازیم.

نحوه پسورد گذاشتن روی تلگرام کامپیوتر ، اندروید و آیفون

?How to Protect Telegram Messages With a Password

قابلیت رمزگذاری و قفل تلگرام باعث می‌شود تا امنیت این برنامه بالا برود و هر کسی نتواند وارد اکانت یک کاربر شود. در چند مرحله و به سادگی می‌توانید روی قفل اکانت تلگرام را فعال کنید. در این مطلب از انزل وب نحوه پسورد گذاشتن روی تلگرام دسکتاپ، اندروید و آیفون را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پسورد گذاشتن روی تلگرام در اندروید

برای رمز گذاشتن برای تلگرام در اندروید، روی منوی سه خطی که در سمت چپ و بالای برنامه وجود دارد، بزنید. وارد Settings شوید.

سپس Privacy & Security را انتخاب کنید.

از بخش Security گزینه Passcode Lock را انتخاب کنید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

علامت Passcode Lock را روشن کنید.

حال برای رمز گذاری روی تلگرام یک عدد چهار رقمی را وارد کنید. این عدد را دوباره تکرار کنید.

در این حال، گزینه Unlock with Fingerprint فعال می‌شود. در صورتی که نمی‌خواهید از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید علامت آن را خاموش کنید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

این برنامه به صورت خودکار هر یک ساعت قفل می‌شود. اگر می‌خواهید مدت زمانش را تغییر دهید، روی Auto-lock بزنید. می‌توانید زمان را از یک دقیقه تا ۴۵ ساعت تغییر دهید.

در نهایت، Done را بزنید تا رمز گذاشتن روی تلگرام انجام شود.

رمز گذاشتن روی تلگرام

اگر می‌خواهید به صورت دستی تلگرام را قفل کنید، علامت قفل را در بخش Chats بزنید. حال اگر دوباره وارد برنامه Telegram شوید، می‌بینید که باید با اثر انگشت آن را باز کنید. می‌توانید از برنامه خارج شوید تا بخش پسورد فعال شود و و با رمز وارد شوید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

اگر می‌خواهید روی واتساپ رمز بگذارید، به مطلب آموزش قفل کردن واتساپ مراجعه کنید.

روش دیگر این است که از Privacy & Security گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید. سپس روی Set Additional Password بزنید. حال می توانید رمز موردنظر خود را وارد کنید. تلگرام از شما می‌خواهد تا رمز را دوباره وارد کنید. در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا علامتی تعیین کنید تا در صورت فراموش کردن رمز، بتوانید با آن پسورد را بازیابی کنید. می‌توانید این مرحله را رد کنید.

در نهایت، باید ایمیلی وارد کنید تا در صورت فراموش کردن رمز، بتوانید با آن پسورد را بازیابی کنید. ایمیلی معتبر وارد کنید. زیرا این مرحله بسیار مهم است.

نحوه رمز گذاشتن روی تلگرام در آیفون

برای پسورد گذاشتن روی تلگرام آیفون، وارد Settings و سپس Privacy and Security شوید. گزینه Passcode & Face ID را انتخاب کنید. ممکن است با توجه به دستگاهی که دارید، کمی واژگان متفاوت باشد.

رمز گذاشتن روی تلگرام

حال برای گذاشتن رمز روی تلگرام، روی Turn Passcode On بزنید. در این جا یک عدد شش رقمی وارد کنید. روی Passcode Options بزنید. در این بخش می‌توانید انواع دیگر رمزگذاری را ببینید. با زدن روی ۴-digit numeric code می‌توانید رمز عددی چهار رقمی بگذارید. با زدن روی Custom alphanumeric code می‌توانید رمز با حروف بگذارید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

پس وارد کردن رمز، آن را دوباره وارد کنید. این کار موجب می‌شود تا Face ID یا Touch ID به صورت خودکار فعال شود. برای غیرفعال کردن آن، علامت کنار Unlock with Face ID یا Unlock with Touch ID را خاموش کنید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

در این حالت نیز تلگرام هر یک ساعت به صورت خودکار قفل می‌شود. با زدن روی Auto-Lock می‌توانید زمان را تغییر دهید. علاوه بر این، می‌توانید قفل خودکار را با زدن روی Disable غیرفعال کنید.

رمز گذاشتن روی تلگرام

برای قفل چت در تلگرام به صورت دستی می‌توانید روی علامت قفل در بخش Chats بزنید. دفعه بعد که Telegram را باز کردید، بخش قفل فعال است.

رمز گذاشتن روی تلگرام

اگر می‌خواهید روی اینستاگرام قفل بگذارید، به مطلب آموزش رمزگذاری روی اینستاگرام مراجعه کنید.

نحوه قفل گذاشتن روی تلگرام دسکتاپ

برای رمز گذاشتن روی تلگرام کامپیوتر به Setting بروید و Advanced را انتخاب کنید. سپس روی Turn on local passcode کلیک کنید. رمز را وارد کنید و Save را بزنید. برای برداشتن رمز نیز می‌توانید در بخش Advanced روی Turn off بزنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه پسورد گذاشتن روی تلگرام را در دستگاه‌های اندروید، iOS و کامپیوتر آموزش دادیم. آیا موفق شدید برای تلگرام خود رمز بگذارید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
بررسی: چرا تلگرام من قابلیت استوری ندارد؟ (تنها راه حل کاربران ایرانی)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام ( 2 روش ساده و سریع)
آموزش تصویری گذاشتن نظرسنجی در تلگرام (۲ روش ساده و سریع)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش کامل فعال سازی و تنظیم پروکسی تلگرام (اندروید ، آیفون و دسکتاپ)
آموزش 5 روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام
آموزش ۵ روش ارسال عکس با کیفیت اصلی در تلگرام

نظرات