آموزش 7 روش تبدیل فایل MP4 به MP3 با نرم افزار و آنلاین

آموزش ۷ روش تبدیل فایل MP4 به MP3 با نرم افزار و آنلاین

امروزه فایل های ویدیویی خصوصا با فرمت MP4 در روزمره کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. اما برخی اوقات ممکن است بخواهیم فقط صوت یا صدای فایل را داشته باشیم. در این زمان ساده ترین کار، تبدیل فرمت MP4 به MP3 🔄 است. امروز در انزل وب راه های تبدیل فایل MP4 به MP3 با نرم افزار و به صورت آنلاین به شما معرفی خواهیم کرد.

نحوه تبدیل فایل فیلم MP4 به فایل آهنگ MP3 آنلاین و با نرم افزار

How to Convert MP4 to MP3 File

دلایل زیادی برای تبدیل MP4 به MP3 وجود دارد. مثلا ممکن است یک موزیک ویدیو داشته باشیم که بخواهیم فقط به موزیک آن گوش دهیم. به هر حال روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. اگر شما هر از گاهی نیاز به انجام این تبدیل دارید، استفاده از سرویس های آنلاین را پیشنهاد می دهیم. اما اگر فایل شما حجم بالایی دارد و یا به دفعات زیادی نیاز به تکرار آن دارید، استفاده از نرم افزار را به شما پیشنهاد می دهیم.

تبدیل فرمت MP4 به MP3 با VLC

برنامه VLC یک نرم افزار پخش کننده ویدیو منبع باز و رایگان است. اما این پلیر قابلیت های بیشتری را درون خود جای داده است. برای تبدیل وارد منوی Media شده و روی Convert/Save کلیک کنید. شما می توانید همزمان چندین فایل را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Convert/Save کلیک کنید.

تبدیل فرمت MP4 به MP3 با VLC

مطمئن شوید که گزینه Convert فعال است و از منوی کشویی، Audio – MP3 را انتخاب کنید. برای انتخاب یک فایل Browse را بزنید. برای انتخاب چندین فایل مطمئن شوید که گزینه Append ‘-converted’ to filename فعال است. در نهایت Start را بزنید.

همچنین اگر قصد تبدیل OGG را به MP3 دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۵ روش تبدیل فایل OGG به MP3 آنلاین را هم مطالعه نمایید.

برنامه Any Video Converter برای تبدیل فایل MP4 به MP3

قابل ذکر است که شما می توانید نسخه کامل برنامه های معرفی شده را به صورت رایگان از وبسایت های معتبر فارسی، دانلود کنید.

یکی دیگر از ابزار های جامع تبدیل ویدیو، برنامه Any Video Converter می باشد که به AVC شناخته شده است. پس از نصب برنامه روی دکمه Add Video(s) کلیک کرده و فایل های مورد نظر با فرمت MP4 را انتخاب کنید. در منوی کشویی Convert Now گزینه MP3 Audio (*.mp3) را انتخاب کنید.

برنامه Any Video Converter برای تبدیل فایل MP4 به MP3

در نهایت Convert Now را زده و منتظر بمانید تا فرایند به اتمام برسد. بعد از اتمام، پوشه محل ذخیره فایل باز می شود تا بتوانید آن را به راحتی پیدا کنید.


سرویس های آنلاین تبدیل کننده MP4 به MP3

اگر نمی خواهید برنامه ای را دانلود و نصب کنید، فایل های شما حجم کمی دارند و کمتر نیاز به انجام این تبدیل دارید، می توانید از سرویس های آنلاینی که این کار به صورت آنلاین انجام می دهند، استفاده کنید. بهترین سرویس ها را در ادامه معرفی می کنیم.

تبدیل فایل صوتی MP4 به MP3 با سرویس CloudConvert

احتمالا تا کنون نام CloudConvert را شنیده باشید. یک مبدل قوی و در عین حال با رابط کاربری ساده برای تبدیل فرمت فایل های مختلف که در مرورگر شما در دسترس است. برای تبدیل MP4 به MP3 بدون نرم افزار پس از وارد شدن به سایت آن، روی Select File کلیک کنید. فایل MP4 مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تبدیل فایل صوتی MP4 به MP3 با سرویس CloudConvert

منوی کشویی Convert to را باز کرده و Audio > MP3 را انتخاب کنید. سپس روی Convert کلیک کنید. مدتی منتظر بمانید تا فایل شما روی سرور آپلود شده و فرایند تبدیل آن انجام شود. این کار بسته به سرعت اتصال اینترنت شما و حجم فایل ممکن است مدتی طول بکشد. شما می توانید وضعیت پردازش را مشاهده کنید. در انتها با کلیک روی Download می توانید فایل صوتی تبدیل شده را دانلود کنید.

تبدیل فیلم MP4 به MP3 با سرویس WonderShare’s Online UniConverter

گزینه دیگر شما برای تبدیل فرمت MP4 به MP3 آنلاین، سرویس WonderShare’s Online UniConverter می باشد. با استفاده از این سایت می توانید به سادگی تقریبا هر فایلی را تبدیل کنید که شامل تبدیل MP4 به MP3 نیز می شود.

تبدیل فیلم MP4 به MP3 با سرویس WonderShare's Online UniConverter 

پس از باز کردن سایت روی Choose Files کلیک کنید. سپس فایل مورد نظر را انتخاب کنید. در منوی کشویی موجود، Audio > MP3 را نتخاب کرده و روی Convert کلیک کنید. پس از اتمام فرایند، برای دانلود فایل Download و برای دانلود همزمان فایل ها روی Download All کلیک کنید.

تبدیل آنلاین فایل MP4 به MP3 با سرویس FreeConvert

اگر هنوز هیچ سایت تبدیل MP4 به MP3 را انتخاب نکرده اید، سرویس FreeConvert می تواند تبدیل شما را انجام دهد. برای استفاده از این سرویس در زیر بخش Music Converters روی MP3 کلیک کنید. دکمه Choose Files را زده و فایل MP4 مورد نظر را انتخاب کنید.

تبدیل آنلاین فایل MP4 به MP3 با سرویس FreeConvert

سپس Convert to MP3 را زده و در پایان فرایند، روی Download MP3 کلیک کنید.

همینطور در صورت نیاز به انجام تبدیل MP4 به MKV، مطالعه مطلب آموزش ۱۱ روش تبدیل فرمت MP4 به MKV در کامپیوتر و آنلاین نیز برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.


برنامه های پیشرفته تر برای تبدیل آهنگ MP4 به MP3

گزینه هایی که تا الان به شما معرفی کردیم، می توانند تبدیل شما را در ساده ترین حالت ممکن انجام دهند. اما ممکن است به یک نرم افزار حرفه ای تر احتیاج داشته باشید. این برنامه ها گزینه ها و ویژگی های بسیاری را دارند که در عوض از حجم و پیچیدگی بالاتری نیز برخوردار هستند.

تبدیل فرمت فیلم MP4 به MP3 با برنامه Adobe Premiere Pro

نرم افزار Adobe Premiere Pro برای پردازش حرفه ای فایل ها استفاده می شود. برای تبدیل با کمک این برنامه بعد از باز کردن ویدیو در آن، روی منوی File > Export > Media کلیک کنید. از منوی کشویی Format گزینه MP3 و در زیر Preset کیفیت مورد نظر را انتخاب کنید. در بخش Output Name نام فایل و محل ذخیره را انتخاب کنید. در نهایت Export را بزنید.

تبدیل فرمت فیلم MP4 به MP3 با برنامه Adobe Premiere Pro

برنامه تبدیل فرمت MP4 به MP3 برای کامپیوتر Adobe Media Encoder

نرم افزار دیگری که زیر نظر ادوبی فعالیت می کند، Adobe Media Encoder است. تمام هدف این نرم افزار، تبدیل فایل مدیا های مختلف به بکدیگر است که گزینه مناسبی برای MP4 به MP3 می باشد.

برنامه تبدیل فرمت MP4 به MP3 برای کامپیوتر Adobe Media Encoder

فایل مورد نظر خود را به بخش Render Queue بکشید. در منوی کشویی اول MP3 را انتخاب کنید. با انتخاب کیفیت مورد نظر در دومین منوی کشویی و کلیک روی دکمه سبز رنگ Play فرایند تبدیل آغاز می شود.

در پایان اگر از کاربران فعال یوتیوب هم هستید، مطالعه مطلب آموزش ۴ روش تبدیل فایل و لینک یوتیوب به MP4 به صورت آنلاین را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های تبدیل فایل MP4 به MP3 در ویندوز را به شما معرفی کردیم. شما از چه سرویسی استفاده کردید و نظرتان راجع به آن چه بود؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تبدیل صدای MP4 به MP3 را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش تبدیل ویدیو اینستاگرام به فایل صوتی
آموزش ۵ روش تبدیل ویدیو اینستاگرام به فایل صوتی
10 تا از بهترین سایت های تبدیل فایل صوتی به MP3 آنلاین
۱۰ تا از بهترین سایت های تبدیل فایل صوتی به MP3 آنلاین
آموزش 4 روش تبدیل ویدیو آپارات به آهنگ MP3
آموزش ۴ روش تبدیل ویدیو آپارات به آهنگ MP3
تبدیل فایل OGG به MP3 آنلاین
آموزش ۵ روش تبدیل فایل OGG به MP3 آنلاین

نظرات