آموزش افزایش قدرت کارت گرافیک با افزایش VRAM ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش افزایش قدرت کارت گرافیک با افزایش VRAM ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

برای اجرای برخی از برنامه‌ و بازی‌های رایانه‌ای جدید نیاز به کارت گرافیک و رم بالایی ⬆️ دارید. به همین دلیل باید کاری کنید که بتوانید با استفاده از نهایت قدرت کارت گرافیک، بهترین کیفیت را به دست آورید. با چند روش می‌توانید به افزایش قدرت کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ و… بپردازید. در این مطلب از انزل وب به آموزش افزایش قدرت کارت گرافیک با افزایش VRAM ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

نحوه افزایش Dedicated video memory در ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۷

?How to Increase Dedicated Video RAM (VRAM) in Windows 10 , 8 and 7

بالا بودن میزان کارت گرافیک شما کمک می‌کند تا بتوانید برنامه‌ها و بازی‌های باکیفیت را روی سیستم خود اجرا کنید. گاهی کارت گرافیک شما قدرت کافی برای این کار را ندارد اما می‌توانید با چند روش قدرت آن را افزایش دهید. در این مطلب از انزل وب نحوه افزایش قدرت کارت گرافیک در ویندوز ۱۰  برای افزایش VRAM در بازی هایی مثل PES و… را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اطلاع از میزان گرافیک برای افزایش VRAM در ویندوز ۸ و…

برای این که به افزایش VRAM در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ بپردازید، ابتدا باید بدانید میزان کارت گرافیک سیستم شما چقدر است. برای این کار به منوی Start بروید. سپس وارد Settings شوید. حال روی System و سپس روی Display کلیک کنید.

سپس روی Advanced display settings کلیک کنید. پس از آن روی Display adapter properties for Display 1 کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که جلوی Dedicated Video Memory میزان گرافیک مشخص شده است.

افزایش قدرت کارت گرافیک

برای یادگیری به روزرسانی کارت گرافیک در ویندوز ۱۰ می‌توانید به مطلب آموزش آپدیت کردن کارت گرافیک مراجعه کنید.

افزایش Dedicated video memory در ویندوز ۱۰، ۸.۱ و… از طریق بایوس

روش اول افزایش VRAM در بایوس است. برای این کار باید VRAM را در BIOS تنظیم کنید. ابتدا بایوس را با توجه به سیستم خود بیاورید. اصولا در هنگام روشن کردن سیستم باید کلیک F2 یا DEL را بگیرید. در منو به دنبال گزینه‌ای به نام Advanced Features، Advanced Chipset Features یا مواردی این چنینی بگردید. در مرحله بعد باید وارد بخشی به نام Graphics Settings، Video Settings یا VGA Share Memory Size شوید.

در این بخش باید قسمتی برای تنظیم میزان حافظه GPU یا پردازنده گرافیکی وجود داشته باشد. معمولا این مقدار در حالت پیش فرض روی ۱۲۸ مگابایت تنظیم شده است. اگر فضای کافی دارید، آن را روی ۲۵۶ مگابایت یا ۵۱۲ مگابایت تنظیم کنید. البته ممکن است در سیستم شما چنین موردی وجود نداشته باشد. در نتیجه باشد از روش دیگری برای افزایش سرعت کارت گرافیک استفاده کنید.

چگونه گرافیک کامپیوتر را بالا ببریم در ویندوز ۱۰، ۷ و…؟ با Registry

برای افزایش VRAM در ویندوز ۱۰ و… می‌توانید میزان غیرواقعی را وارد کنید. برای افزایش VRAM در ویندوز ۸.۱ و… به این روش باید Registry Editor را با تایپ کردن Regedit در منوی استارت باز کنید. این روش باعث تنظیم گرافیک لپ تاپ برای بازی هایی می‌شود که نیازی به کارت گرافیک بالایی ندارند اما برای شروع ارور مربوط به گرافیک می‌دهند.

افزایش قدرت کارت گرافیک

برای انجام این روش مراقب باشید چون هر خطایی ممکن است سیستم شما را بهم بریزد. به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Intel

حال برای افزایش VRAM گرافیک INTEL روی پوشه Intel از سمت چپ کلیک کنید. سپس New و Key را بزنید.

افزایش قدرت کارت گرافیک

نام این Key را GMM بگذارید. روی آن کلیک کنید.

افزایش قدرت کارت گرافیک

سپس در بخش سمت راست، روی بخش خالی پنجره راست کلیک کنید. New و سپس DWORD (32-bit) value را انتخاب کنید.

افزایش قدرت کارت گرافیک

نام آن را DedicatedSegmentSize بگذارید. از بخش Base گزینه Decimal را انتخاب کنید. Value را به ۵۱۲ تغییر دهید.

افزایش قدرت کارت گرافیک

افزایش قدرت کارت گرافیک

سپس کامپیوتر را ری‌استارت کنید. البته این روش افزایش VRAM لپ تاپ آن چنان تضمینی نیست و ممکن است مشکل شما را حل نکند. همه چیز به آن بازی یا برنامه بستگی دارد.

افزایش قدرت کارت گرافیک

برای رفع سایر مشکلات مربوط به اجرا نشدن بازی‌ها به مطلب علت‌ها و راه حل رفع مشکل اجرا نشدن بازی در ویندوز مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه افزایش Dedicated video memory در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را آموزش دادیم. شما با کدام روش توانستید به افزایش قدرت کارت گرافیک در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ بپردازید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • ماکان says:

    سلام وقتتون بخیر
    لطفا راهنمایی بفرمایید این مدل لپ تاپ گرافیک با ویندوز ۷مشکل نداره ولی با ویندوز ۱۰و۱۱مشکل گرافیک داره همش لک و گیر داره گرافیک. تمامی آپدیتها رو نصب کردم اما اصلا فایده نداشت . ویندوز ۷ در قسمتdedicated 256 mbزده ولی باویندوز ۱۰و۱۱عدد۰mbزده حتی سایت او پی هم دانلود کردم مشکلم حل نشد.لطفا اگه درایوری دارین ارسال فرماییدcpuو یکی از گرافیکاamdوگرافیک دیگرati🙏

  • ابوالفضل says:

    عالی جواب داد

  • اریا says:

    سلام چنتا سوال
    چجوری بیشتر به خانه اضافه کنم
    و اینکه بازی من ارور نمیده و فقط کرش میکنه
    و اینکه هنوز برام زده ۵۱۲
    قبلا هم ۵۱۲ بود

  • mahan says:

    سلام خسته نباشید
    گرافیک لپتاپم مدل intel(R) HD Graphics
    و approx. total memory 1696MB
    میزان vramم ۶۴مگابایت روشی که ک تو سایت گذاشته بودین رو امتحان کردم روش های دیگه ای هم بود اونارم امتحان کردم ولی بازم ۶۴مگابایت بیشتر نشد میخواستم ببینم حداکثرش ۶۴ یا مشکلی داره ممنون میشم راهنماییم کنید