چگونه یک پاورپوینت حرفه ای بسازید؟

هر چقدر هم که با نرم افزار پاورپوینت آشنا باشید، تلاش شما برای ساخت اسلاید و پاورپوینت های فوق حرفه ای ممکن است به جایی نرسد چون ساخت پاورپوینت حرفه ای اصول و قواعد خاصی دارد که بعضی از آن‌ها اصلا ربطی به اینکه شما چقدر با پاورپوینت آشنا هستید ندارند، بلکه در اثر تجربه و مطالعه بدست می‌آیند.

برای ساخت یک پاورپوینت حرفه ای چه مواردی باید رعایت شود؟

۱- به هیچ عنوان در متن‌تان از جملات استفاده نکنید: هدف از ساخت یک پاورپوینت برای ارائه این است که با استفاده از ابزارهایی که این نرم افزار در اختیارتان گذاشته بتوانید بصورت تصویری توجه مخاطب را به اصلی ترین نکته هر اسلاید جلب کنید.

بهتر است به جای استفاده از جملات و متن‌های خسته کننده از تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک‌ها و… استفاده کنید و به در اسلایدها جمله نویسی نکنید و عبارت‌ها را بصورت تیتر وار قرار دهید. مثلا به جای استفاده از جمله «میزان درآمد ماهانه از فروش محصولات به مقدار ۷۵ درصد رشد کرده است.» بنویسید «افزایش ۷۵ درصدی فروش محصولات نسبت به سال قبل» دو اسلاید زیر را با هم مقایسه کنید:

برای ساخت یک پاورپوینت حرفه ای چه مواردی باید رعایت شود؟

۲- به رنگ بندی اسلایدهایتان توجه ویژه‌ای داشته باشید:ویدئو پروژکتورهایی که پاورپوینت شما با استفاده از آن‌ها به نمایش در می‌آید کیفیت کامپیوتر و یا لبتاپ شما را ندارند و به درستی و با وضوح بالا رنگ‌ها را نشان نمی‌دهند. به همین دلیل از رنگ‌هایی استفاده کنید که در زمان نمایش براحتی قابل دیدن باشند و چشم مخاطب را خسته نکنند. همچنین حتما چند روز قبل از ارائه کیفیت ویدئو پروژکتور را چک کنید تا بتوانید رنگ‌بندی بهتری را در اسلایدهایتان قرار دهید.

به رنگ بندی اسلایدهایتان توجه ویژه‌ای داشته باشید

۳- با استفاده از اینفوگرافیک اسلایدهای حرفه ای بسازید:در تعدادی از اسلایدهای ارائه (نه همه‌ی اسلایدها) از اینفوگرافیک استفاده کنید مثلا برای نشان دادن آمار و ارقام می‌توانید این کار را انجام دهید. استفاده از اینفوگرافیک‌های جذاب و حرفه‌ای نمای بهتری به ارائه‌ی شما می‌دهد و باعث تنوع در اسلایدهایتان می‌شود.

با استفاده از اینفوگرافیک اسلایدهای حرفه ای بسازید

۴- از عکس‌های با کیفیت و متناسب در پاورپوینت خود استفاده کنید:مسلما در هر ارائه تعدادی عکس در اسلایدها موجود است. اما در پاورپوینت‌های حرفه ای از عکس‌های بسیار با کیفیت استفاده می‌شود که این عکس‌ها متناسب با موضوع اسلاید انتخاب می‌شوند. برای دانلود عکس‌های با کیفیت پیشنهاد می‌کنم از سایت فری پیک (freepik.com) استفاده کنید. در این سایت با توجه به موضوع وارده عکس‌های بسیار با کیفیتی برایتان نمایش داده می‌شود.

حتی اگر مهارت زیادی هم در نرم افزار پاورپوینت نداشته باشید با رعایت نکات بالا می‌توانید اسلایدهایتان را حرفه‌ای تر کنید. و هر چقدر که مهارت طراحی شما بیشتر باشد اسلایدهایتان جذاب‌تر و زیباتر می‌شود. اما ممکن است که شما وقت کافی برای ساخت یک پاورپوینت حرفه ای را نداشته باشید و بدنبال راهی باشید که در کمترین زمان ممکن بتوانید یک پاورپوینت زیبا بسازید. برای این کار ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از قالب پاورپوینت آماده استفاده کنید. اما قالب پاورپوینت آماده چیست و چرا باید برای ساخت پاورپوینت از این قالب ها استفاده کرد.

قالب پاورپوینت چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب پاورپوینت اسلایدهای از پیش ساخته شده است که این اسلایدها متشکل از اسلایدهای ساده و اینفوگرافیک دار هستند که با توجه به یک موضوع خاص طراحی شده‌اند. همچنین معمولا تمام اسلایدهای یک قالب پاورپوینت دارای انیمیشن های آماده است و با استفاده از این قالب‌ها دیگر نیازی به متحرک سازی اسلایدهایتان ندارید.

ویژگی جالب استفاده از قالب پاورپوینت این است که شما با توجه به موضوع خود یک پاورپوینت را انتخاب می‌کنید و اصلا نیازی به طراحی پاورپوینت ندارید و فقط کافی است که متن خودتان را در قسمت‌های مختلف این پاورپوینت قرار دهید. و یک پاورپوینت حرفه ای داشته باشید.

مزیت‌ اصلی استفاده از یک تم پاورپوینت این است که:

اولا برای شما زمان می‌خرد چون طراحی یک پاورپوینت حرفه ای بسیار زمان بر است و اگر با نرم افزار پاورپوینت آشنایی نداشته باشید ممکن است چندین روز درگیر ساخت پاورپوینت باشید. ولی با استفاده از قالب پاورپوینت فقط کافی است که متن‌تان را در اسلایدهای قالب پاورپوینت‌تان قرار دهید.

دوما با استفاده از تم پاورپوینت شما قالبی را دانلود و از آن استفاده می‌کنید که در حالت عادی شاید اصلا قادر به ساخت چنین پاورپوینتی نبوده باشید!

اما برای دانلود تمپلیت پاورپوینت از چه سایتی استفاده کنیم؟ سایت جیب استور سایتی است که در زمینه طراحی قالب‌های پاورپوینت فعالیت بسیار زیادی دارد. سبک‌های پاورپوینت این سایت بسیار زیاد و جذاب است. و اگر نیاز به یک تم پاورپوینت حرفه ای دارید حتما به این سایت سری بزنید.

طراحی پاورپوینت‌های این سایت بسیار جذاب است و اکثر پاورپوینت‌ها دارای اینفوگرافیک‌های متنوع و حرفه ای می‌باشند. برای دانلود تمپلیت‌های پاورپوینت از سایت جیب استور به صفحه قالب پاورپوینت حرفه ای مراجعه کنید و از میان چند صد پاورپوینت جذاب یکی را به دلخواه دانلود و از آن استفاده کنید.

چطور در سایت جیب استور پاورپوینت مورد نظر خودمان را پیدا کنیم؟

اگر سایت جیب استور مراجعه کنید مشاهده می‌کنید که برای هر موضوع یک دسته بندی ایجاد شده است و شما با توجه به دسته بندی مورد نظرتان می‌توانید قالب‌های رایگان و حرفه ای زیادی را دانلود کنید. مثلا اگر دانشجوی پزشکی هستید و قصد دارید در زمینه بیماری کرونا، تجهیزات اتاق عمل، آناتومی بدن و دیگر موضوعات ارائه دهید به دسته تم پاورپوینت پزشکی مراجعه کنید و یک پاورپوینت حرفه ای را با توجه به موضوع خود دانلود کنید.

قالب های پاورپوینت به سبک پرزی برای اولین بار در ایران

حتما با نرم افزار پرزی آشنایی دارید. در چند سال گذشته نرم افزار پرزی بسیار بر سر زبان ها افتاده و ویژگی‌های چون زوم در ارائه باعث شد که خیلی از افراد به دنبال یادگیری این نرم افزار بروند ولی در سایت جیب استور برای اولین بار قالب‌های پاورپوینت حرفه ای به سبک زوم قرار داده شده که بسیار جذاب است.

این قالب ها در دسته قالب پاورپوینت متحرک قرار داده شده اند. در واقع با انتشار پاورپوینت ۲۰۱۹ و رونمایی از ترنزیشن Morph و ویژگی Zoom در این نسخه از پاورپوینت خیلی از افراد بدنبال ساخت پاورپوینت‌هایی بودند که این ویژگی ها را داشته باشد و در دسته قالب پاورپوینت متحرک، حرفه ای ترین نوع استفاده از این ویژگی ها در ساخت پاورپوینت رعایت شده است. امیدوارم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و برای ساخت یک پاورپوینت حرفه ای زمان زیادی را هدر ندهید و با استفاده از تم های پاورپوینت برای خود زمان بخرید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات