آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ

آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ

اگر شما هم در میان حیوانات، به حیوان خاصی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید پرتره‌ای زیبا از آن 🐶  بسازید، فتوشاپ ابزار مناسبی برای این کار خواهد بود. در این مطلب انزل وب، به آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش فتوشاپ عکس گربه ، سگ و …

How to Turn Your Pet Photos Into Works of Art in Photoshop

به طور طبیعی در هنگامی قصد عکس گرفتن از چیزی را دارید، کنترل همه عوامل دخیل در کیفیت عکس کار دشواری است. برای حل این مشکل نرم‌افزار فتوشاپ گزینه‌ای برای حذف پس‌زمینه تصویر در اختیار ما قرار می‌دهد. پس از این کار قادر هستیم، بخش اصلی تصویر را در یک پس‌زمینه دیگر قرار دهیم و تصویری زیبا خلق کنیم. اگر قصد دارید تصویری خاص از حیوان خانگی مورد علاقه خود داشته باشید، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به فتوشاپ عکس گربه بپردازیم.

فتوشاپ عکس با حیوانات برای ایجاد یک فایل تصویری PNG

هدف از ایجاد یک تصویر با فرمت PNG افزایش شفافیت آن است. این تصاویر را می‌توانید سایت یا شبکه‌های اجتماعی به راحتی مورد استفاده قرار دهید. در اینجا قصد داریم تا پس زمینه تصویر یک گربه را حذف کنیم و یک فایل PNG ایجاد کنیم.

برای شروع آموزش یک تصویر گربه را از اینترنت بارگیری کنید. حال فتوشاپ را اجرا کنید و تصویر را در یک سند جدید باز کنید. با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl + J یک لایه کپی از تصویر ایجاد می‌شود. سپس از منو بالا وارد بخش Window شوید و در ادامه روی گزینه Properties کلیک کنید.

آموزش فتوشاپ عکس گربه ، سگ و...

در منوی Properties روی گزینه Remove Background کلیک کنید.

فتوشاپ عکس گربه

در منو سمت راست روی نماد چشم کنار لایه Background کلیک کنید، تا این لایه پنهان شود. به کمک تغییر کلید X رنگ پیش زمینه را به حالت مشکی در بیاورید.

فتوشاپ عکس با حیوانات

حال گزینه مربوط به ابزار Brush را انتخاب کنید. از قسمت بالای منو بازشده گزینه Soft Round Brush را انتخاب کنید.

فتوشاپ حیوانات روی عکس

معمولا پس از حذف پس زمینه، لبه‌های تصویر حالت خوبی پیدا نمی‌کنند. به کمک ابزار Brush می‌توانید پیکسل‌های لبه تصویر گربه اصلاح کنید. برای این منظور می‌توانید سایز Brush را تغییر دهید. در ادامه به منوی File بروید و از گزینه Export، عبارت Quick Export as PNG را انتخاب نمایید.به این ترتیب به صورت یک فایل PNG ذخیره می‌شود.

فتوشاپ عکس سگ

فتوشاپ عکس سگ برای ایجاد پس زمینه تیره

اگر قصد دارید عکسی را که از حیوان خانگی خود گرفته‌اید در پس زمینه‌ای تیره قرار دهید، باید به صورت زیر عمل کنید. ابتدا باید پس زمینه تصویر را حذف کنید که مراحل انجام این کار را در بالا مشاهده نمودید. پس از حذف پس زمینه در منو سمت راست روی نماد چشم کنار لایه Background کلیک کنید، تا این لایه پنهان شود.

ویرایش عکس حیوانات

سپس به بخش New Fill یا Adjustment Layer در قسمت پایین سمت راست فتوشاپ مراجعه کنید و Solid Color را انتخاب کنید.

آموزش فتوشاپ عکس گربه ، سگ و...

در منو Color Picker یک رنگ کاملا سیاه که تمام شماره‌هایش ۰ است را انتخاب کنید. سپس روی OK بزنید. حالا در قسمت لایه‌ها، لایه Color Fill را انتخاب کنید و در بین دو لایه دیگر قرار دهید.

فتوشاپ عکس گربه

در ادامه لایه بالایی را انتخاب کنید و کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + Alt + E را بفشارید تا یک لایه لایه قابل مشاهده در بالای همه لایه‌ها ایجاد شود. منوی Crop Tools را از سمت چپ انتخاب کنید و روی گزینه ۴:۵ کلیک کنید. تصویر را طوری تنظیم کنید که پس از برش خوردن، سگ در مرکز تصویر باشد. این ابعاد برای انتشار تصویر در اینستاگرام گزینه مناسبی است.

فتوشاپ عکس با حیوانات

در ادامه برای تنظیم مجدد رنگ پس زمینه یا پیش زمینه کلید D را بفشارید. از منوی سمت چپ ابزار Brush را انتخاب کنید. از قسمت بالای منو بازشده گزینه Soft Round Brush را انتخاب کنید. مجددا به کمک ابزار Brush پیکسل‌های نامناسب اطراف سگ را اصلاح کنید.

فتوشاپ حیوانات روی عکس

سپس به بخش New Fill یا Adjustment Layer در قسمت پایین سمت راست فتوشاپ مراجعه کنید و Gradient را انتخاب کنید. به این ترتیب منو Gradient Fill باز می‌شود. دوبار کلیک کنید تا پوشه Basics  باز شود. سپس گزینه Foreground to Transparent را انتخاب کنید و روی OK کلیک نمایید. در بخش Style گزینه Radial را انتخاب کنید و در بخش Scale عدد ۱۴۰ را وارد نمایید. در ادامه تیک Reverse را فعال کنید و روی OK بزنید.در سمت راست روی گزینه Gradient Fill دوبار کلیک کنید تا گزینه‌های Blend If باز شوند.

فتوشاپ عکس سگ

در منو Layer Style در مقابل گزینه‌های Blend Mode، Linear Burn و Fill Opacity مقدار هفتاد درصد را وارد کنید.

بر روی لایه زیر کلیک کنید. سپس Alt + Click را بفشارید و اسلایدر White Split را روی ۱۶۸ قرار دهید. در ادامه مجدد Alt + Click را بفشارید و Black Split را طبق تصویر زیر روی ۳۲ و ۵۵ قرار دهید. سپس به بخش New Fill یا Adjustment Layer در قسمت پایین سمت راست فتوشاپ مراجعه کنید و Color Balance را انتخاب کنید.

ویرایش عکس حیوانات

در منوی باز شده برای تب Midtones مقادیر +۱۹، -۲ و +۱۰ را به ترتیب از بالا به پایین وارد کنید. همچنین برای تب Shadows نیز مقادیر -۱۹، -۱۳ و +۶ و در نهایت برای تب Highlights مقادیر -۵، ۰ و +۶ را از بالا به پایین وارد نمایید.

آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ

فتوشاپ حیوانات روی عکس منظره

برای ویرایش عکس حیوانات می‌توانید از مناظر مختلف به عنوان تصاویر پس زمینه استفاده کنید. برای این منظور ابتدا تصویر یک گربه را وارد فتوشاپ می‌کنیم. روی ابزار Crop کلیک کنید و در منو بازشده تیک گزینه Content-Aware را فعال کنید.

تصویر به حالتی برش دهید که گربه دقیقا در مرکز آن قرار بگیرد. در ادامه روی گزینه Enter بزنید. در ادامه از منوی Edit گزینه Sky Replacement را انتخاب کنید. در پنجره بازشده تصویر آسمان را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

آموزش فتوشاپ عکس گربه ، سگ و...

در قسمت Sky Adjustments دو گزینه Brightness و Temperature را به ترتیب روی ۸۰ و ۴۰ قرار دهید. همچنین در قسمت Foreground Adjustments گزینه‌های Lighting Adjustment و Color Adjustment را به ترتیب روی ۲۲ و ۳۵ قرار دهید و برای تب Lighting Mode گزینه Screen را انتخاب کنید. همچنین در قسمت Output to گزینه New Layers را انتخاب کنید و روی OK کلیک نمایید.

فتوشاپ عکس گربه

در ادامه با کلیک روی گزینه‌های ترکیبی Shift + Ctrl + N یک لایه خالی جدید ایجاد کنید و روی OK بزنید. از منوی Filter وارد بخش Render شوید و در نهایت گزینه Fibers را انتخاب نمایید.

فتوشاپ عکس با حیوانات

روی گزینه Randomize بزنید تا Fiber مورد نظر خود را که با تصویر سازگار است، انتخاب کنید. گزینه Vibrance و Strength را به ترتیب نزدیک مقادیر ۱۸ و ۴ قرار دهید.

فتوشاپ حیوانات روی عکس

با کلیک روی آیکون Layer Mask در گوشه سمت راست پایین فتوشاپ یک Layer Mask ایجاد کنید. از منوی سمت چپ ابزار Brush را انتخاب کنید. از قسمت بالای منو بازشده گزینه Soft Round Brush را انتخاب کنید. کلید X را تغییر دهید تا رنگ پیش زمینه سیاه شود. سپس ، با استفاده از ماوس یا قلم دیجیتال ، اثر الیاف آسمان و گربه را نقاشی کنید.

روی لایه Sky Replacement Group کلیک کنید. یک لایه خالی جدید با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + N ایجاد کنید. سپس روی OK بزنید.

روی جعبه رنگ پیش زمینه دوبار کلیک کنید. یک رنگ قهوه‌ای برای کوه‌ها ایجاد نمایید. برای گزینه‌های H، S و B به ترتیب مقادیر ۷۳، ۳۴ و ۶۷ را وارد نمایید و روی OK بزنید. سپس Brush Flow را روی ۳۰ درصد تنظیم کنید.

ویرایش عکس حیوانات

حالت Blend لایه خالی را به Multiply تغییر دهید.

فتوشاپ عکس سگ

از منوی سمت چپ ابزار Brush را انتخاب کنید. همان طور که در تصویر زیر مشخص است، در بخش‌های تاریک تصویر که کوه‌ها در آن قرار دارد، را رنگ آمیزی کنید.

Opacity را روی ۶۰ درصد قرار دهید. لایه بالایی را انتخاب نمایید و کلیدهای ترکیبی Shift + Ctrl + Alt + E را بفشارید تا یک لایه قابل مشاهده ایجاد شود. سپس از منو Select گزینه Subject را انتخاب کنید. در ادامه یک بار دیگر به منوی Select وارد شوید و گزینه Invert را انتخاب کنید.

فتوشاپ عکس گربه

سپس به منو Filter بروید و از گزینه Blur عبارت Gaussian Blur را انتخاب نمایید. گزینه Radius را به حدود ۱۹ تغییر دهید و روی OK کلیک کنید.

فتوشاپ عکس با حیوانات

برای حذف حالت انتخاب تصویر کلیدهای ترکیبی Ctrl + D را بفشارید. سپس به بخش New Fill یا Adjustment Layer در قسمت پایین سمت راست فتوشاپ مراجعه کنید و Color Balance را انتخاب کنید. در منو Tone گزینه Midtones را روی +۳۲، +۱۱ و -۶ قرار دهید. همچنین Shadows را روی +۱۸، +۲ و +۶ و Highlights را میز روی +۱۳، -۶ و -۱۳ تنظیم کنید.

فتوشاپ حیوانات روی عکس

با انتخاب لایه زیر Color Balance، از بخش Filter به گزینه Filter Gallery مراجعه کنید. در منو Brush Strokes، باید Sprayed Strokes را انتخاب کنید. در ادامه برای Stroke Length و Spray Radius مقادیر ۲۰ را وارد کنید. سپس عبارت Stroke Direction را روی گزینه Right Diagonal قرار دهید. سپس روی OK بزنید. روی آیکون Add Layer Mask در گوشه سمت راست پایین فتوشاپ کلیک کنید. با تنظیم Flow روی ۱۰۰ درصد و قرار دادن رنگ Foreground روی سیاه، داخل شکل گربه را رنگ آمیزی کنید. به این ترتیب تصویر زیر آماده خواهد شد.

ویرایش عکس حیوانات

نظرات و پیشنهادات؟

آموزش ویرایش عکس حرفه ای حیوانات با فتوشاپ را مشاهده کردید. آیا برای ویرایش عکس حیوانات از فتوشاپ استفاده کرده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش 16 روش كم كردن حجم فايل فتوشاپ
آموزش ۱۶ روش کم کردن حجم فایل فتوشاپ
آموزش کار با هوش مصنوعی ویرایش عکس در فتوشاپ
آموزش کار با هوش مصنوعی ویرایش عکس در فتوشاپ

نظرات