6 روش حل مشکل ارور Not responding و Isn't responding اندروید

۷ روش حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید

یکی از خطاهای رایج در دستگاه‌های اندروید، ارور Not responding و Isn’t responding ⌛ است. این ارورها با عنوان های مختلف نظیر Process system isn’t responding و.. به دلایل مختلفی رخ می‌دهد اما شما می‌توانید با چند روش ساده این مسئله را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب ۷ روش حل مشکل ارور Not responding و Isn’t responding اندروید را آموزش می‌دهیم.

رفع مشکل ارور Not responding در اندروید

?How to Fix Not Responding and Isn’t responding Error in Android

خطای Process system isn’t responding و خطای های مشابه آن به دلایل مختلفی در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی بروز می‌دهد. برای حل این مشکل چند راه حل وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل Process system isn’t responding و.. می‌پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

رفع مشکل ارور Not responding در اندروید

رفع ارور Not responding در بازی اندروید با ریستارت کردن گوشی

برای حل مشکل Not responding در اندروید ابتدا گوشی خود را ری‌استارت کنید. همچنین ممکن است دستگاه شما قدرت کافی برای یک برنامه خاص را نداشته باشد. ممکن است میزان رم و حافظه ای که برای اجرای یک برنامه نیاز است، بالاتر از این میزان در دستگاه شما باشد.

برای این که ببینید حافظه کافی برای اجرای برنامه دارید، باید به Settings و سپس Memory & Storage بروید. در این بخش میزان حافظه آزاد داخلی و خارجی مشخص شده است. از همین بخش می‌توانید Cache کلی دستگاه را پاک کنید. در برخی از دستگاه‌ها باید به Settings و سپس Storage بروید. در این بخش Cache Data یا Saved Data را بزنید و سپس Clear Cache را انتخاب کنید.

ارور Not responding

اگر ارور Google Play Services Has Stopped را مشاهده می‌کنیم. برای حل آن به مطلب آموزش رفع مشکل Google Play Services Has Stopped مراجعه کنید.

حل مشکل Process system isn’t responding با آپدیت کردن برنامه

راه دیگر برای رفع ارور Not responding این است که برنامه موردنظر را که موجب بروز این ارور می‌شود، به روزرسانی کنید. برای این کار به Google Play Store بروید و منوی آن را از سمت چپ باز کنید و روی My apps & games بزنید. برنامه‌هایی که نیاز به آپدیت شدن دارند، در این بخش هستند. برنامه را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس دکمه Update را بزنید. همچنین می‌توانید نام برنامه را در نوار جستجو بنویسید و آن را پیدا کنید و سپس Update را بزنید.

ارور Not responding

علاوه بر این، ممکن است مشکل از اندروید دستگاه شما باشد و آپدیتی برای آن هم آمده باشد. زمانی که نسخه جدیدی بیاید، اصولا اعلانی دریافت خواهید کرد. در صورت عدم دریافت این اعلان به Settings و سپس System بروید. حال به System updates بروید. در برخی موارد پس از رفتن به System باید به Advanced بروید و باقی مراحل را انجام دهید. علاوه بر این، ممکن است در دستگاه شما این نیاز باشد به About phone بروید و روی Software update بزنید.

ارور Not responding

حل مشکل Process system با Force-Stop و پاک کردن کش برنامه

راه حل دیگر این است که بازی یا برنامه مورد نظر را Force Stop کنید. به Settings و سپس App & Notifications بروید. See All Apps را بزنید. برنامه را پیدا کنید و روی آن بزنید. دکمه Force Stop را بزنید و دوباره برنامه را باز کنید.

ارور Not responding

علت ارور Not responding می‌تواند کش برنامه باشد. برای پاک کردن کش برنامه می‌توانید به Settings و سپس Apps & Notifications بروید. See All Apps را بزنید و برنامه را پیدا کنید. روی برنامه بزنید و سپس وارد بخش Storage شوید. در نهایت دکمه Clear Cache را بزنید.

ارور Not responding

اگر ارور Unfortunately, System UI has stopped در گوشی شما وجود دارد، برای حل آن به مطلب آموزش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید مراجعه کنید.

برطرف کردن ارور Not responding در اندروید با حذف و نصب مجدد برنامه

برای حل مشکل روند سیستم پاسخ نمی دهد، می‌توانید برنامه را حذف و مجددا نصب کنید. برای این کار می‌توانید به گوگل پلی بروید و برنامه را پیدا کنید. سپس دکمه Uninstall را بزنید. همچنین می‌توانید به بخش Apps در Settings بروید و از این بخش برنامه را آنیستال کنید.

ارور Not responding

ممکن است دلیل ارور Not responding کارت حافظه خارجی شما باشد. بهتر است کارت حافظه را خارج کنید. دستگاه را ری‌استارت کنید. کمی با آن کار کنید. اگر مشکل برطرف شده یعنی مشکل از کارت حافظه خارجی بوده است.

برای یادگیری حل مشکل اجرا نشدن برنامه‌ها به مطلب آموزش روش‌های رفع مشکل اجرا نشدن برنامه‌ها در اندروید مراجعه کنید.

حل مشکل Not responding در اندروید با Factory reset

در این روش تمام اطلاعات شما از گوشی پاک می شود پس حتما قبل از انجام آن دقت کنید.

راه‌حل دیگر برای حل مشکل Process system این است که دستگاه اندروید خود را Factory reset کنید. تا جایی که امکان دارد این کار را نکنید زیرا تمامی اطلاعات شما پاک خواهد شد. پس پیش از این کار از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. برای این کار به Settings و سپس System و پس از آن Erase all data یا Factory reset بروید. این مسیر ممکن است با توجه به نوع دستگاه فرق کند. مثلا در برخی موارد پس از Settings باید به Backup & reset و سپس Factory data reset بروید.

ارور Not responding

حل مشکل Process system isn’t responding و.. با Safe Mode اندروید

همچنین می‌توانید از حالت Safe mode استفاده کنید. وقتی دستگاهتان در حال روشن شدن است، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا این که منوی Boot نمایان شود. سپس روی آیکون Power Off بزنید. حال OK را بزنید تا دستگاه در حالت Safe mode اجرا شود. اگر این روش برای گوشی یا تبلت شما اجرا نمی‌شود، شیوه Boot کردن مدل گوشی خود را در اینترنت پیدا کنید.

ارور Not responding

وقتی گوشی در حالت  Safe Mode باشد، می‌توانید این عبارت را در بخشی از اسکرین آن مشاهده کنید.

ارور Not responding

کمی با دستگاه خود کار کنید. اگر مشکل وجود ندارد، به احتمال زیاد این ارور به علت نصب برنامه‌ای جدید ایجاد شده است و مشکل از آن است. به همین دلیل باید حذفش کنید. اصولا برنامه‌هایی که خارج از گوگل پلی دانلود می‌کنید، این مشکل را ایجاد می‌کنند. برای بازگشت به حالت عادی، کافی است گوشی خود را ری‌استارت کنید.

حل مشکل Not responding در اندروید برای Instant Apps

برای حل مشکل Process system در برنامه‌های Instant Apps ابتدا اتصال گوشی اندروید به اینترنت را بررسی کنید. ممکن است مشکل از آن باشد و دستگاه شما به اینترنت متصل نباشد. وای فای یا دیتای موبایل را یک بار خاموش و روشن کنید. سپس مرورگر را باز کنید و چیزی را جستجو کنید. اگر اینترنت مشکل دارد و جستجوی شما نمایش داده نمی‌شود، ممکن است علت این ارور مشکلات اینترنتی باشد.

ارور Not responding

روش دیگر خاموش و روشن کردن Instant Apps است. برای این کار به Settings و سپس Apps & notifications بروید. حال Default apps را باز کنید. سپس Opening links را بزنید و Instant apps را روشن کنید. همچنین وارد بخش Instant Apps preference شوید و Upgrade web links را هم روشن کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل Not responding در اندروید را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات