آموزش 7 روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect

آموزش ۷ روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect

Adobe connect در زمره بهترین نرم‌افزارهایی قرار دارد که برای برگزاری جلسات 👥 و کلاس‌های درس آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در خصوص این نرم‌افزار برای کاربران ایجاد می‌شود، اتصال به سرور است. در این مطلب انزل وب، به آموزش ۷ روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حل مشکل وصل نشدن Adobe Connect در گوشی و کامیپوتر

How to Fix Connecting Problem in Adobe Connect

در سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های آموزشی و جلسات کاری به صورت غیر حضوری، بستر های مختلفی برای برگزاری آنلاین این جلسات مورد استفاده قرار گرفته‌اند. Adobe connect به عنوان یکی از نرم‌افزارهای مرجع که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطرح شده است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مشکل Connecting در Adobe connect بپردازیم.

حل مشکل ورود به ادوب کانکت

حل مشکل Connecting در Adobe connect به کمک استفاده از نسخه مناسب نرم‌افزار

در نسخه دسکتاپ نرم‌افزار Adobe connect، دو نوع نرم‌افزار برای اتصال به سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد که تمایز آنها در نوع فراخوانی Meeting است. نسخه Standalone نرم‌افزار ادوبی کانکت را معمولا به صورت مجزا روی دسکتاپ نصب می‌کنند و به طور جداگانه اجرا می‌شود.

اما نوع دوم این نرم‌افزار به صورت ادوبی کانکت Add In است که به صورت یک افزونه روی مرورگر رایانه شما نصب می‌شود و پس از اجرای مرورگر، قابل استفاده است. در بین دون نسخه یاد شده، نسخه Add In معمولا کارایی بیشتری در حل مشکل ورود به ادوب کانکت دارد.

برای استفاده از آن ابتدا باید Adobe Connect Add in را بارگیری کرده و در مرورگر مورد نظر خود نصب کنید. در ادامه آدرس یا لینک مرتبط به جلسه را در مرورگر خود وارد کنید.

حل مشکل وصل نشدن adobe connect در گوشی و کامیپوتر

در ادامه معمولا این طور پیش می‌آید که نیاز به یک مرتبه به‌روزرسانی افزونه وجود دارد تا به جدیدترین نسخه موجود تبدیل شود. در پنجره بازشده روی صفحه روی گزینه Yes کلیک کنید تا کار به‌روزرسانی انجام شود. پس از نصب نسخه‌ به‌روزرسانی‌شده، به طور معمول وارد صفحه جلسه مورد نظر خواهید شد و مشکل برطرف می‌شود.

مشکل در connecting ماندن ادوب کانکت

حل مشکل ورود به کلاس مجازی ادوب کانکت از طریق پاک کردن حافظه پنهان مرورگر

همان طور که می‌دانید در هنگام جستجوی اینترنتی و ورود به سایت‌های مختلف کوکی‌های گوناگون مرتبط به هر سایت در حافظه پنهان یا کش مرورگر شما ذخیره می‌شود. فرض کنید از مرورگر اکسپلورر به عنوان مرورگر اصلی استفاده می‌کنید.

برای پاک کردن کوکی‌ها ابتدا باید کلیدهای ترکیبی Winr+R را بفشارید تا پنجره Run در صفحه به نمایش در بیاید. عبارت inercpl.cpl را در پنجره فرمان وارد کنید و روی گزینه OK کلیک کنید. به این ترتیب پنجره Internet Properties باز می‌شود.

مشکل connecting در adobe connect

در تب General، به بخش Browsing History مراجعه کنید و روی گزینه Delete کلیک کنید.

حل مشکل ورود به ادوب کانکت

در صفحه بازشده بررسی کنید که تیک سه بخش Cookies And Website، Preserve Favorite Website Data و Temporary Internet Files Data فعال باشد. در ادامه روی گزینه Delete کلیک کنید. به این ترتیب کوکی‌های مرورگر پاک می‌شود. مجددا برای ورود به جلسه در نرم‌افزار ادوبی کانکت اقدام کنید. به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد.

حل مشکل ورود به کلاس مجازی ادوب کانکت

حل مشکل Connecting در Adobe connect در اندروید

گاهی اوقات ممکن است که دسترسی به لپ‌تاپ یا رایانه نداشته باشید و بخواهید از نرم‌افزار Adobe connect در تلفن همراه خود استفاده کنید. در این شرایط نیز ممکن است با مشکل وصل نشدن Adobe connect در گوشی مواجه شوید. برای حل این مشکل چند راه‌حل وجود دارد که عبارتند از:

غیرفعال کردن آنتی ویروس

بسیای از افراد برای حفاظت از اطلاعات‌شان در تلفن همراه از آنتی ویروس استفاده می‌کنند. برخی آنتی‌ویروس‌ها با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موجود در تلفن‌های همراه ناسازگار هستند. در این مواقع می‌توان با غیرفعال کردن آنتی ویروس به استفاده از نرم‌افزار Adobe connect بپردازید.

به‌روزرسانی ساعت و تاریخ تلفن همراه

فرقی نمی‌کند که از نسخه دسکتاپ یا اندروید Adobe connect استفاده می‌کنید. همواره به‌روز نبودن ساعت و تاریخ سیستم‌ عامل دستگاه شما می‌تواند در ردیف عواملی باشد که مانع از ورودی به ادوب کانکت شود. بنابراین با در صورت مواجهه با مشکل Connecting در Adobe connect حتما ساعت و تاریخ دستگاه خود را بررسی و در صورت نیاز اصلاح نمایید.

غیرفعال کردن تغییردهنده آی پی

در هنگام تلاش برای سرویس های داخل کشور در صورتی که از تغییردهنده آی پی استفاده کنید نیز ممکن است به عنوان یکی از عوامل مانع از ورود به ادوب کانکت باشند. حتما سعی کنید قبل از ورود تغیردهنده آی پی گوشی خود را خاموش و غیرفعال کنید.

تعویض مرورگر مورد استفاده

یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند در حل مشکل Connecting در Adobe connect موثر باشد، تعویض مرورگر مورد استفاده است. حتما سعی کنید مرورگرهای مختلفی را برای اتصال به ادوبی کانکت امتحان کنید تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آموزش ۷ روش رفع مشکل Connecting در Adobe connect را مورد بررسی قرار دادیم. شما هم در هنگام اتصال به یک Meeting در نرم‌افزار ادوبی کانکت به مشکل خورده‌اید؟ برای حل مشکل Connecting در Adobe connect  کدامیک از روش‌های فوق برای شما مفید واقع شده‌ است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ایجاد کلاس آنلاین در Adobe Connect
آموزش ایجاد کلاس آنلاین در Adobe Connect
آموزش روش حل مشکل میکروفون و صدا در ادوبی کانکت (Adobe Connect)
آموزش حل مشکل میکروفون و صدا در ادوبی کانکت (Adobe Connect)
آموزش 11 روش برگزاری و ساخت کلاس مجازی آنلاین رایگان
آموزش ۱۱ روش برگزاری و ساخت کلاس مجازی آنلاین رایگان
آموزش 8 روش حل مشکل تصویر و وب کم در ادوب کانکت
آموزش ۸ روش حل مشکل تصویر و وب کم در ادوب کانکت

نظرات

  • ونوس says:

    وقتی واردش میشم یه صفحه سیاه برام درمیاد. مشکلش چیه ؟ چطور حل میشه؟

  • فاطمه says:

    سلام
    من با گوشی در کلاس شرکت میکنم تنهامشکلم در تایپ کردنه وقتی قسمت چت میرم کیبورد یه لحظه روی صفحه میاد ولی بلافاصله ناپدید میشه و اصلن نمیشه چیزی تایپ کرد