آموزش 6 روش کپی پیست ساده برای جلوگیری از تغییر و بهم ریختگی

آموزش ۶ روش کپی پیست ساده برای جلوگیری از تغییر و بهم ریختگی

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزها هنگام کپی پیست کردن متن 🗒️ این است که قالب‌بندی و فرمت منبع اصلی نیز با آن متن کپی می‌شود. در نتیجه، وقتی متن را در ورد یا جای دیگری پیست می‌کنید، به هم می‌ریزد یا با قالب‌بندی منبع اصلی پیست می‌شود. روش‌هایی وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد تا متن را به صورت ساده و بدون هیچ فرمتی پیست کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش کپی پیست ساده برای جلوگیری از تغییر و بهم ریختگی می‌پردازیم.

نحوه کپی پیست ساده در ورد ، اینترنت و… ویندوز

۶ Ways to Copy/Paste Plain Text Without Formatting 

در اکثر مواقعی که متنی را Copy می‌کنیم فرمت و قالب‌بندی منبع هم با متن کپی می‌شود. در صورتی که فرمت متن متفاوت از فرمت جایی باشد که می‌خواهیم متن را در آن پیست کنیم، حروف و کلمات بهم می‌ریزند. برای این مشکل راه‌ حل‌هایی وجود دارد. در این مطلب از انزل وب روش‌های کپی پیست بدون کد اضافی را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کپی پیست ساده چگونه انجام می‌شود؟

کپی پیست ساده

برای کپی پیست بدون کد اضافی در ویندوز کافی است در هنگام پیست (Paste) کردن به جای Ctrl+V از Ctrl+Shift+V استفاده کنید. این شیوه برای کپی پیست کردن در اکثر مرورگرهای محبوب مناسب است. مثلا اگر بخواهید متنی را به وردپرس در کروم پست کنید، می‌توانید از این شیوه استفاده کنید.

در سیستم مک نیز باید از Command+Option+Shift+V استفاده کنید. توجه داشته باشید که این شیوه برای ورد کاربرد ندارد.

روش درست کپی کردن متن از اینترنت به Word

کپی پیست ساده

ابتدا متنی را Copy کنید. سپس روی دکمه Paste در نوار Word کلیک کنید. سه گزینه برایتان نمایان می‌شود:

Keep Source Formatting: با انتخاب این گزینه، متن را با همان فرمت اصلی خود پیست خواهید کرد.

Merge Formatting: با انتخاب این گزینه، قالب‌بندی پایه مانند حروف پررنگ و بولت پوینت (Bullet point) که در متن اصلی وجود داشت، حفظ می‌شود اما فونت متن به فونت ورد شما تغییر پیدا می‌کند.

Keep Text Only: با انتخاب این گزینه، تمامی فرمت‌های متن اصلی حذف می‌شود و متن به صورت ساده پیست می‌شود.

حل مشکل تغییر حروف هنگام کپی از اینترنت با استفاده از افزونه‌های مرورگر

برای رفع به هم ریختگی کشیدگی (Justify) متن کپی شده از اینترنت در ورد و پیست کردن متنی ساده و بدون فرمت، می‌توانید از افزونه‌هایی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید.

کپی پیست ساده

افزونه‌های زیادی برای Firefox و Chrome وجود دارد که تمامی فرمت‌ها و قالب‌بندی‌ها را برای پیست کردن حذف می‌کنند. برای فایرفاکس می‌توانید از افزونه رایگان Copy PlainText استفاده کنید. برای گوگل کروم هم از افزونه رایگان Copy as Plain Text می‌توانید استفاده کنید.

وقتی این افزونه‌ها را به مرورگر خود اضافه کنید، با راست کلیک روی متن انتخاب شده گزینه‌ای مانند Copy PlainText یا Copy as Plain Text را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، امکان ایجاد کلید میانبر هم برایشان وجود دارد.

برای مشکلات کپی و پیست کردن در اندروید به مطلب آموزش ۵ روش حل مشکل کپی پیست متن در اندروید مراجعه کنید.

رفع مشکل درهم ریختگی متون پس از Copy & Paste در Wordبا PureText

در این روش کپی در کامپیوتر و ویندوز می‌توانید از برنامه PureText استفاده کنید. با استفاده از این برنامه می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Windows + V برای پیست کردن استفاده کنید. همچنین می‌توانید کلید میانبر را مطابق با میل خود تغییر دهید. برای تغییر تنظیمات این برنامه، روی آیکون آن راست کلیک کنید و گزینه Options را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید این برنامه همیشه فعال باشد، تیک گزینه Automatically run PureText when Windows starts را انتخاب کنید.

کپی پیست ساده

کپی پیست بدون تغییر در سیستم Mac

برای کپی پیست ساده در مک، می‌توانید به System Preferences بروید و دکمه‌ها را به دلخواه تغییر دهید. برای این کار به Apple menu و سپس System Preferences بروید. سپس Keyboard را انتخاب کنید. به سربرگ Shortcuts بروید و از بخش سمت چپ App Shortcuts را انتخاب کنید.

کپی پیست ساده

با انتخاب گزینه + که در زیر کادر قرار دارد، می‌توانید کلید میانبر جدید را برای کپی و پیست کردن متن بدون هیچ گونه فرمت، انتخاب کنید. سپس در کادر Menu Title، عبارت Paste and Match Style را وارد کنید و در کادر Keyboard Shortcut، کلیدهای میانبر دلخواه را وارد کنید.

کپی پیست ساده

حتما در کارد اول، گزینه All Applications را انتخاب کنید تا این کلید میانبر برای همه برنامه‌ها کاربرد داشته باشد. در نهایت، دکمه Add را بزنید. وقتی این کلید میانبر فعال شد، برای پیست کردن با قالب‌بندی باید به Edit و سپس Paste بروید و آن را فعال کنید.

کپی پیست بدون کد اضافی با کمک Notepad (ویندوز) و TextEdit (مک)

برای کپی پیست بدون کد اضافی در ویندوز ۱۰ می‌توانید از برنامه Notepad استفاده کنید. کافی است متن را کپی کنید و آن را در این برنامه پیست کنید. سپس متن را از Notepad کپی کنید و در برنامه دیگری مثل ورد پیست کنید. این گونه متن ساده پیست می‌شود و هیچ گونه قالب‌بندی خاصی ندارد.

کپی پیست ساده

در مک، برنامه TextEdit را باز کنید. سپس به Preferences بروید و تیک باکس Plain Text را بزنید. حال می‌توانید هر متنی را درون این برنامه پیست کنید تا تمام فرمت‌ها از بین برود. سپس متن را در جایی که می‌خواهید پیست کنید.

کپی پیست ساده

برای رفع مشکلاتی که در زمینه کپی پیست در ویندوز وجود دارد، می‌توانید به مطلب آموزش روش‌های حل مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰ مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های کپی پیست ساده و بدون فرمت را آموزش دادیم. شما از کدام شیوه برای این کار استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 23 روش حل مشکل کار نکردن کپی پیست در ویندوز 11
آموزش ۲۳ روش حل مشکل کار نکردن کپی پیست در ویندوز ۱۱
آموزش 17 روش افزایش سرعت کپی در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 12 روش حل مشکل کپی پیست در ویندوز 10
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی پیست در ویندوز ۱۰
کپی و پیست سریع متن ها با دکمه home در اندروید
با دکمه Home اندروید به سادگی متن ها را از هر جایی کپی و پیست کنید

نظرات

  • دانشجو says:

    خب اینا همش برای سیستم بود برای انجام این کار با گوشی هم توضیحی ارائه میدادید خوب بود