آموزش 9 روش حل مشکل ارور Printer Attention Required ویندوز

آموزش ۹ روش حل مشکل ارور Printer Attention Required ویندوز

نصب و راه‌اندازی پرینترها 🖨️ با وجود درایورهای مخصوص کار آسانی شده است و دیگر پیچیدگی‌های گذشته را ندارد. با این حال، گاهی با ارورهایی مواجه می‌شویم که مشخص نیست مشکل دقیقا از کجاست و چه باید کرد. یکی از ارورهای رایج پرینترها، Printer Attention Required است. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش حل مشکل ارور Printer Attention Required ویندوز می‌پردازیم.

رفع مشکل پیغام Printer Attention Required ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

?How to Fix The Printer Attention Required Error

یکی از ارورهای رایج ویندوز که مربوط به می‌شود، خطای Printer Attention Required است. این ارور به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و با چند روش می‌توان آن را برطرف کرد. در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مشکل Printer Attention Required پرینتر را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

حل مشکل Printer Attention Required پرینتر Canon و… با چک کردن موارد سخت‌افزاری

پیش از هر کاری برای حل ارور Printer Attention Required ویندوز بهتر است سراغ موارد سخت‌افزاری بروید. ممکن است پنلی باز باشد، برگه‌ای نباشد یا گیر کرده باشد و… .

ارور Printer Attention Required

اصولا در چنین مواقعی خود Printer اروری را به شما نشان خواهد داد. برخی از آن‌ها چراغ ارور دارند و برخی دیگر نیز صدا هشدار دارند. اگر مطمئن هستید که کاغذ گیر نکرده است و پنلی باز نیست، پورت‌ها را چک کنید. ممکن است مشکل از اتصال پورت‌ها باشد.

اگر با مشکل گیر کردن کاغذ مواجه شده‌اید، برای یادگیری روش‌های برطرف کردن آن به مطلب آموزش رفع ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر مراجعه کنید.

حل مشکل Printer Attention Required با چک کردن محل ذخیره جوهر

گاهی پیغام خطای Printer Attention Required به علت مشکلات کارتریج جوهر است. حتما این بخش را چک کنید تا به اندازه کافی جوهر درون آن باشد. علاوه بر این، جایگاه جوهر را به خوبی جا بزنید.

ارور Printer Attention Required

حتما درب کارتریج را پس از قرار دادن در جایگاهش بردارید. همچنین، از کارتریج مخصوص مدل پرینتر خود استفاده کنید. اگر محل ذخیره جوهر خراب است، آن را تعویض کنید. گاهی هنگام پر کردن کارتریج خطایی رخ می‌دهد و امکان پر کردن آن وجود ندارد. در این موارد باید از متخصص کمک بگیرید.

مشکل‌یابی ارور Printer Attention Required با چاپ کردن برگه‌ای به عنوان تست

برای مشکل‌یابی و متوجه شدن علت ارور Printer Attention Required می‌توانید برگه‌ای را به عنوان تست چاپ کنید. اتصال پرینتر به سیستم را قطع کنید. سپس به دنبال دکمه یا راهی بگردید که بتوانید برگه تستی را چاپ کنید.

برخی از پرینترها دارای دکمه تست هستند و شما می‌توانید با زدن آن برگه‌ای را به صورت امتحانی چاپ کنید. در برخی دیگر از موارد، شیوه‌های دیگری برای این کار وجود دارد. برای پیدا کردن این مورد، دفترچه راهنمای پرینتر خود را مطالعه کنید یا نحوه تست را در اینترنت جستجو کنید.

اگر پرینتر چیزی چاپ نکند، مشکل از ویندوز ۱۰ نیست و چاپگر درست کار نمی‌کند. اگر برگه تست چاپ شود، مشکل از ویندوز ۱۰ است که در ادامه نحوه رفع آن را آموزش می‌دهیم.

رفع مشکل Printer attention required ویندوز ۱۰ از بخش Troubleshooter

برای رفع مشکل Printer attention required ویندوز ۱۰ از بخش Troubleshooter به Settings بروید یا دکمه ترکیبی WIN+I را بگیرید. سپس به Update & Security بروید.

ارور Printer Attention Required

سربرگ Troubleshoot را انتخاب کنید. سپس روی Additional troubleshooters کلیک کنید و گزینه Run the printer troubleshooter را انتخاب کنید.

ارور Printer Attention Required

در این بخش مشکلات احتمالی و راه حل آن‌ها به شما پیشنهاد می‌شود که برای بررسی و حل آن‌ها باید Apply را بزنید.

برای حل مشکل چاپ نکردن پرینتر به مطلب آموزش حل مشکل پرینتر و پرینت نگرفتن در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ مراجعه کنید.

رفع مشکل Printer Attention Required با Spooler service

Spooler service به چاپگر کمک می‌کند تا فرایند چاپ کردن را تکمیل کند. اگر متوقف شده باشد یا به درستی کار نکند، خطای Printer Attention Required رخ می‌دهد. برای رفع مشکل Printer Attention Required با این شیوه Win+R را بگیرید.

ارور Printer Attention Required

سپس در کادر عبارت services.msc را وارد کنید و Enter را بزنید. Print spooler service را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. گزینه Restart را انتخاب کنید. پرینتر را Disconnect کنید و سپس دوباره اتصال را برقرار کنید. در نهایت، برگه‌ای چاپ کنید.

برطرف کردن مشکل Printer Attention Required با دوباره نصب کردن پرینتر

برای حل پیغام خطای Printer Attention Required پرینتر Epson و… می‌توانید پرینتر را حذف و دوباره نصب کنید. اصولا درایو پرینتر به صورت خودکار روی سیستم نصب می‌شود اما ممکن است در هنگام نصب شدن مشکلاتی رخ دهد و این فرایند به صورت کامل انجام نشود. برای این کار به Settings بروید یا دکمه Win+I را بگیرید.

ارور Printer Attention Required

سپس به بخش Devices بروید و Printers & Scanners را انتخاب کنید. روی نام پرینتر خود کلیک کنید و سپس Remove device را بزنید. پس از این اتصال پرینتر به سیستم را قطع کنید. چاپگر را خاموش کنید. ویندوز ۱۰ را ری‌استارت کنید. سپس دوباره پرینتر را روشن کنید و آن را به کامپیوتر وصل کنید و اجازه دهید تا روی سیستم Install شود. حتما برای پرینتر خود یک آدرس آی پی ثابت بگذارید.

رفع مشکل Printer Attention Required پرینتر با آپدیت کردن درایورها و ویندوز

یکی دیگر از روش‌ها حل مشکل Printer Attention Required پرینتر HP و… این است که درایور را به روزرسانی کنید. بهترین کار این است که به سایت شرکت پرینتر خود بروید و مدل آن را جستجو کنید و از آن سایت آپدیت درایور را دانلود کنید.

ارور Printer Attention Required

شیوه دیگر این است که برنامه واسطی مانند DriverFix نصب کنید. در صورتی که درایورها نیاز به آپدیت داشته باشند، این برنامه به شما اعلانی ارسال می‌کند. علاوه بر این، با چند کلیک می‌توانید درایورها را به صورت خودکار آپدیت کنید.

علاوه بر این، بهتر است ویندوز را هم به روزرسانی کنید. پس از این که به Update & Security رفتید، روی Check for updates کلیک کنید.

ارور Printer Attention Required

اگر آپدیتی وجود دارد، به روزرسانی را انجام دهید. آپدیت شدن ویندوز ۱۰ کمی زمانبر است اما بسیاری از مشکلات و باگ‌ها حل خواهند شد. در آخر سیستم را ری‌استارت کنید تا تغییرات آپدیت اعمال شود.

ارور Printer Attention Required

رفع مشکل Printer Attention Required با تغییر مرورگر

برخی از کاربران زمانی با پیغام خطای Printer Attention Required مواجه می‌شوند که می‌خواهند صفحه مرورگری را پرینت کنند. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهند صفحه‌ای از مرورگر گوگل کروم را چاپ کنند، با این ارور مواجه می‌شوند. در این شرایط بهتر است صفحه موردنظر را در مرورگری دیگر باز کنید.

ارور Printer Attention Required

حل ارور Printer Attention Required ویندوز با غیرفعال کردن Protected Mode در Internet Explorer

قابلیت Protected Mode در اینترنت اکسپلورر به این خاطر قرار داده شده است تا کامپیوتر شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها محافظت شود. گاهی اوقات، این حالت نرم‌افزارهای سالم و مفید را هم مورد هدف قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد تا روی سیستم شما فعال شوند.

برای حل مشکل Printer Attention Required به این روش، Internet Explorer را باز کنید. روی Tools کلیک کنید و گزینه Internet را انتخاب کنید. حال به Security بروید و گزینه Enable Protected Mode را غیرفعال کنید.

ارور Printer Attention Required

در نهایت، Apply را بزنید و روی OK کلیک کنید. حال مرورگر را ببندید و روی آیکون آن راست کلیک کنید. گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل Printer Attention Required پرینتر HP و… را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این ارور استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه
آموزش ۵ روش حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر در شبکه
آموزش نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش تصویری نحوه اتصال به پرینتر وای فای
آموزش 4 روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر
آموزش ۴ روش رفع مشکل گیر کردن کاغذ و ارور Paper Jam در پرینتر و اسکنر
آموزش تصویری پرینت گرفتن پشت و رو پی دی اف، پاورپوینت، ورد و...
آموزش تصویری ۷ روش پرینت گرفتن پشت و رو فایل PDF ، Word و..

نظرات