آموزش کامل ریست گوشی سامسونگ : بازگشت به تنظیمات کارخانه ، هارد ریست و..

آموزش کامل ریست گوشی سامسونگ : بازگشت به تنظیمات کارخانه ، هارد ریست و..

گاهی مشکلاتی در گوشی‌های سامسونگ رخ می‌دهند که تنها راه برطرف کردن آن‌ها راه‌اندازی یا تنظیم مجدد 🔄 است. روش‌های مختلفی برای ریست گوشی سامسونگ وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش کامل ریست گوشی سامسونگ که شامل بازگشت به تنظیمات کارخانه ، هارد ریست ، سافت ریست و.. میشود می‌پردازیم.

نحوه ریست فکتوری سامسونگ و برگرداندن تنظیمات

?How to Factory Reset a Samsung Phone

به دو شیوه سافت و هارد می‌توان ریست گوشی سامسونگ را انجام داد. اصولا برای حل مشکلات اساسی باید از بازگرداندن به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ استفاده کنید و شیوه سافت نمی‌تواند این گونه مشکلات را حل کند. در این مطلب از انزل وب شیوه‌های بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ را آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

توجه کنید ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) تمامی اطلاعات گوشی شما را پاک می‌کند. پس پیش از انجام این کار باید از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

هارد ریست سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

برای هارد ریست سامسونگ به Settings و سپس Privacy یا General management بروید. در برخی موارد باید وارد بخش Backup & Reset شوید. این گزینه‌ها با توجه به مدل گوشی متفاوت خواهد بود.

ریست گوشی سامسونگ

حال Factory Data Reset را انتخاب کنید. در نهایت Reset Phone یا Reset tablet را بزنید.

ریست گوشی سامسونگ

در مرحله بعد Erase everything را انتخاب کنید. در آخر صبر کنید تا ریست فکتوری سامسونگ بدون رمز انجام شود.

ریست گوشی سامسونگ

Hard reset با کد ریست سامسونگ اندروید (کد بازیابی تنظیمات کارخانه سامسونگ ساده)

ابتدا به Phone بروید. سپس پین کد گوشی سامسونگ برای تنظیمات کارخانه را که در ادامه مشاهده خواهید کرد، وارد کنید:

*۲۷۶۷*۳۸۵۵#

کد ریست سامسونگ قدیمی #*۷۷۲۸# است. در نتیجه، در صورتی که مدل‌های قدیمی گوشی سامسونگ را دارید، از این شماره استفاده کنید.

ریست گوشی سامسونگ

در نهایت، صبر کنید تا Reset factory با کد تنظیمات کارخانه سامسونگ انجام شود.

هارد ریست سامسونگ با Android System Recovery 

در این شیوه از برگشتن به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ باید گوشی خود را خاموش کنید.

ریست گوشی سامسونگ

سپس دکمه پاور، دکمه تنظیم صدا (دکمه پایینی) و Home را بگیرید. اگر دکمه Home گوشی شما در اسکرین قرار دارد، تنها دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را بگیرید.

ریست گوشی سامسونگ

وقتی لوگوی Galaxy را مشاهده کردید، تنها دکمه پاور را رها کنید.

سپس از منو گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید. با دکمه تنظیم صدا می‌توانید به بالا یا پایین منو بروید. با دکمه پاور هم می‌توانید گزینه موردنظر را انتخاب کنید.

ریست گوشی سامسونگ

پس از آن گزینه Yes, Delete All User Data را انتخاب کنید.

ریست گوشی سامسونگ

Reboot system now را انتخاب کنید و در نهایت صبر کنید تا فرایند برگرداندن به تنظیمات کارخانه گوشی سامسونگ انجام شود.

برای ریست فکتوری سایر گوشی‌های اندروید به مطلب آموزش کامل نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه اندروید مراجعه کنید.

نحوه انجام سافت ریست سامسونگ

برای ریست سامسونگ ساده و سافت باید دکمه پاور را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه ری‌استارت شود.

ریست گوشی سامسونگ

ریست فکتوری سامسونگ در حالت Not responding

برای ریست فکتوری سامسونگ در حالت Not responding، ابتدا گوشی را به شارژر وصل کنید تا دستگاه شارژ کافی برای انجام فرایند را داشته باشد. وقتی صفحه گوشی کار نکند، نمی‌توانید میزان شارژ گوشی را مشاهده کنید.

ریست گوشی سامسونگ

دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی کاملا خاموش شود. سپس دکمه پاور، Bixby و افزایش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید. دکمه‌ها را تا زمانی نگه دارید که لوگو اندروید نمایان شود. سپس دکمه‌ها را رها کنید. سپس با دکمه تنظیم صدا روی گزینه Wipe data/factory reset بروید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

ریست گوشی سامسونگ

در مرحله بعدی گزینه Yes – delete all user data را انتخاب کنید.

ریست گوشی سامسونگ

هنگامی که Reboot system now را مشاهده کردید، دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی ری‌استارت شود.

اگر گوشی شیائومی دارید، برای یادگیری نحوه Reset factory آن به مطلب آموزش کامل ریست گوشی شیائومی مراجعه کنید.


نحوه ریست دستی سامسونگ به صورت کامل

برای این که بتوانید تمامی اطلاعات را به صورت کامل از گوشی پاک کنید بهتر است ریست اطلاعات به صورت دستی سامسونگ را نیز انجام دهید. پیش از هر کاری از داده‌های خود در گوگل یا Samsung Cloud بکاپ بگیرید تا بتوانید برنامه‌ها و… را بعد از ریست کردن به گوشی دیگر منتقل کنید.

برای بکاپ گرفتن دستی گوگل به SETTINGS و سپس ACCOUNTS AND BACKUP بروید. حال روی BACKUP AND RESTORE بزنید و GOOGLE ACCOUNT موردنظر را انتخاب کنید. سپس BACK UP NOW را بزنید.

برای بکاپ گرفتن در Samsung Cloud به SETTINGS و سپس ACCOUNTS AND BACKUP و پس از آن به BACKUP AND RESTORE بروید. SAMSUNG CLOUD را انتخاب کنید و سپس روی BACKUP THIS PHONE بزنید. حال روی SELECT ALL و در نهایت روی BACK UP بزنید.

علاوه بر این، می‌توانید با Samsung Smart Switch داده‌های خود را به کارت حافظه یا محل ذخیره‌سازی دیگری انتقال دهید.

سپس باید هر گونه ابزار و برنامه‌ امنیتی را که گوشی شما را قفل می‌کند، مکان گوشی را ردیابی می‌کند یا از استفاده دیگران جلوگیری می‌کند، غیرفعال کنید. کارت حافظه را خارج کنید.

اگر Samsung Find My Mobile فعال است آن را غیرفعال کنید. برای این کار به SETTINGS و سپس BIOMETRICS AND SECURITY بروید. روی FIND MY MOBILE بزنید و اکانت خود را انتخاب کنید. در اینجا باید پسورد سامسونگ خود را وارد کنید. روی MORE بزنید و گزینه REMOVE ACCOUNT را انتخاب کنید. پس از این کار دوباره به BIOMETRICS AND SECURITY بروید و FIND MY DEVICE را خاموش کنید.

ریست گوشی سامسونگ

در مرحله بعد، به SETTINGS و سپس LOCK SCREEN بروید. حال روی LOCK SCREEN TYPE بزنید و NONE را انتخاب کنید.

ریست گوشی سامسونگ

اکانت‌های گوگل خود را هم حذف کنید. به SETTINGS و سپس ACCOUNTS AND BACKUP بروید و وارد ACCOUNTS شوید. اکانت گوگل خود را انتخاب کنید و REMOVE ACCOUNT را انتخاب کنید.

رمزگذاری داده‌ها در ریست گوشی سامسونگ به صورت دستی

برای حفظ اطلاعات خود بهتر است پیش از ریست گوشی سامسونگ برای داده‌های خود رمز بگذارید تا مالک آینده گوشی شما به اطلاعات نتواند دسترسی پیدا کند. اگر گوشی شما Galaxy S7 یا مدل‌های جدیدتر است، اطلاعات به صورت خودکار رمزگذاری می‌شوند، مگر این که خودتان این فرایند را غیرفعال کنید. اگر گوشی شما مدل Samsung Galaxy S6 یا از مدل‌های قدیمی‌تر است، مراحل زیر را انجام دهید. ممکن است با توجه به مدل گوشی تفاوت‌های بسیار جزئی وجود داشته باشد.

اگر گوشی شما از مدل‌های قدیمی‌تر است، به SETTINGS و سپس LOCK SCREEN AND SECURITY بروید. OTHER SECURITY SETTINGS را انتخاب کنید و روی ENCRYPT DEVICE بزنید.

ریست گوشی سامسونگ

اگر گوشی شما Galaxy S7 یا مدل‌های جدیدتر است، به SETTINGS و سپس BIOMETRICS AND SECURITY بروید. به OTHER SECURITY SETTINGS بروید و STRONG PROTECTION را روشن کنید. اصولا این گزینه باید روشن باشد.

ریست گوشی سامسونگ

حال برای فکتوری ریست گوشی‌های قدیمی به SETTINGS و سپس BACKUP AND RESET بروید. وارد FACTORY DATA RESET شوید و روی RESET PHONE بزنید.

در مدل‌های جدیدتر به SETTINGS و سپس GENERAL MANAGEMENT بروید و RESET را انتخاب کنید. در آخر روی FACTORY DATA RESET بزنید.

اگر نتوانستید صفحه موردنظر را پیدا کنید، عبارت reset را در گوشی خود جستجو کنید.

برای این که کاملا مطمئن شوید که اطلاعات شما پاک شده است، می‌توانید مرحله دیگری را هم انجام دهید که اختیاری است. برای این کار می‌توانید فایل‌هایی با حجم بالا مانند فیلم را به گوشی جدید خود انتقال دهید. با توجه به زمان بر بودن این کار، می‌توانید از برنامه‌های مخصوص انجام اینکار مانند Secure Erase، Secure Wipe، Shreddit یا Andro Shredder استفاده کنید. در نهایت، دوباره گوشی خود را ریست فکتوری کنید و با اطمینان کامل گوشی فعلی خود را بفروشید یا به شخص دیگری بدهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه ریست فکتوری سامسونگ بدون رمز و با رمز را آموزش دادیم. شما ترجیح می‌دهید از کدام روش برای ریست گوشی سامسونگ استفاده کنید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش جدید 5 روش ریست فکتوری ویندوز 10
آموزش جدید ۵ روش ریست فکتوری ویندوز ۱۰
آموزش تصویری 3 روش بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری هواوی
آموزش تصویری ۳ روش بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری هواوی
آموزش کامل ریست ویندوز 11 : ریست کامل بدون از دست دادن اطلاعات
آموزش کامل ریست ویندوز ۱۱ : ریست کامل بدون از دست دادن اطلاعات
آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات کارخانه ویندوز 10
آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات کارخانه ویندوز ۱۰

نظرات

  • فرزاد says:

    یه چیزی جا گذاشتید در مرحله ی آخر ازم آدرس ایمیل من را میخواد اما یه مشکلی هست من اصلا اینترنت ندارم در حالی که در این قسمت پسوردم را که میخواد باید به نت وصل باشم برای بکاپ گیری . حالا من چکار کنم؟ هیچکدام از کدها هم روی گوشیم جواب نمیده گوشی من سامسونگ A10 است

  • Ghasem says:

    برای برگشت کامل به تنظیم کارخانه که سیم کارت جدید دائمی وحساب گوگل دارم ولی اکانت سامسونگ ورمز عبور قبلی ایا بعد از ریست مشکل ساز مشود

  • علی محمدی says:

    سلام مشکلی دارم که منو کیج کرده میخوام تنظیمات را بزنم ولی بیشتر ش در گوشی من نیست بیشتر برنامه ها لینگ بندی شده و یک جا جمع اوری دو برنامه حذف کردم .اول برنامه.بعدش.لبنگ.امد.اونم.پاکیدم.ولی.شخص.سوم.فکر.کنم.مهندسی.وچیزی.هست.که.منو.کیر.انداخته.با.عرض.معذرت.قبلا.شخصی.از.سامسونک.ترکیه.به.من.گوش.زد.داد.گفت.برنامه.ریزی.که‌.انجام.داده.تمام.برنامه.شما.را.محاصره.کرده.هر.حا.بری.به.در.بسته.میخوری.که.همینطور.هم.هست..حال.شما.و.گوشی.A50.سامسونک.بتده.باتشکر.

  • حاج مهتی says:

    سلام. من ریست فکتوری کردم تا مرحله
    Yes – delete all user data
    رو هم زدم و گوشی از نو اومد بالا
    منتها الان راه اندازی مجدد شد و انتخاب زبان اومد، فارسی رو انتخاب کردم اما کادر «تغییر شبکه هوشمند» اومد و نه اسکن می کنه و نه گزینه «بعدی» کار میکنه و تا همین مرحله استوپ هستم. گوشی ریست شده رو چطوری بیارم بالا ت این مرحله چه باید کنم؟

    • حاج مهتی says:

      مرسی از پاسخ تون. زحمت کشیدین

      • Amin says:

        حاجی فکر کنم باید به وای فای وصل بشی . اگه اسکن نمیکنه گوشی رو یه بار خاموش روشن کن یا باتریش رو دربیار و امتحان کن .