آموزش 4 روش ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۴ روش ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

خاموش شدن خودکار ویندوز 💻 از جمله قابلیت‌هایی است که می‌تواند در بسیاری از مواقع به کارمان بیاید. برای فعال کردن تایمر خاموش شدن خودکار کامپیوتر راه‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۴ روش ایجاد تایمر خاموش شدن خودکار ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

آموزش خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰

?How to Shut Down Your Windows 10 Computer with a Timer

یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز این است که کاربر می‌تواند زمانی را تنظیم کند تا کامپیوتر به صورت خودکار خاموش شود. به عنوان مثال، شما می‌خواهید در شب فیلمی دانلود کنید و خودتان بخوابید. در چنین حالتی می‌توانید کامپیوتر را روشن بگذارید تا فیلم دانلود شود و در عین حال در ساعتی مشخص و پس از دانلود خاموش شود. در این مطلب از انزل وب به شیوه فعال کردن  تایمر خاموش شدن ویندوز ۱۰ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

خاموش کردن خودکار کامپیوتر ویندوز ۱۰ با Command Prompt

برای فعال کردن تایمر ویندوز ۱۰ برای خاموشی می‌توانید از Command Prompt استفاده کنید. CMD را در جستجوی منوی استارت بنویسید و سپس روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را بزنید. می‌توانید از منوی باز شده در سمت راست هم این کار را انجام دهید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

سپس shutdown -s -t [seconds] را وارد کنید و Enter را بزنید. به جای seconds تعداد ثانیه‌های موردنظر را وارد کنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

برای لغو خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰ عبارت shutdown –a را در این بخش وارد کنید. سپس اعلانی برایتان نمایش داده می‌شود که تایمز کنسل شده است.

خاموش شدن خودکار ویندوز

اگر با روشن شدن خودکار کامپیوتر مشکل دارید به مطلب رفع مشکل روشن شدن خودکار کامپیوتر بعد از خاموش کردن مراجعه کنید.

فعال کردن تایمر خاموش شدن ویندوز ۱۰ با Desktop Shortcut

برای فعال کردن تایمر خاموش شدن ویندوز ۱۰ با Desktop Shortcut روی بخش خالی دسکتاپ راست کلیک کنید. سپس New و پس از آن Shortcut را انتخاب کنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

در پنجره باز شده shutdown -s -t [seconds] را وارد کنید و Next را بزنید. به جای seconds تعداد ثانیه‌های موردنظر را وارد کنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

می‌توانید نام میانبر را تغییر دهید. سپس روی Finish بزنید. هر زمان که خواستید این تایمر را فعال کنید، کافی است روی فایل دو بار کلیک کنید. پس فایل را در محلی ذخیره کنید که گم نشود.

خاموش شدن خودکار ویندوز

برای غیرفعال کردن تایمر خاموشی ویندوز ۱۰ می‌توانید همین میانبر را با shutdown –a درست کنید و سپس روی فایل آن دو بار کلیک کنید تا تایمر غیرفعال شود.

اگر در هنگام خاموش کردن ویندوز پیام اضافی دریافت می‌کنید، برای برطرف کردن این مورد مطلب جلوگیری از نمایش پیغام‌های اضافی در هنگام خاموش شدن ویندوز را مطالعه کنید.

نرم افزار خاموش شدن خودکار کامپیوتر Shutdown Timer Classic

روش دیگر این است که به دانلود تایمر برای ویندوز ۱۰ بپردازید. برنامه Shutdown Timer Classic را دانلود و نصب کنید.

سپس آن را باز کنید و در بخش Select an action گزینه Shut down را انتخاب کنید. حال تیک گزینه دوم را بزنید و در بخش ?When to do it زمان دقیق را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کامپیوتر ۱۲:۱۲:۱۲ ساعت دیگر خاموش شود، این اعداد را وارد کنید. سپس Start را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

در آخر ویندوز کوچکی روی دسکتاپ می‌آید که شمارش معکوس دارد. اگر می‌خواهید تایمر را کنسل کنید، کافی است این ویندوز را ببندید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

فعال کردن آلارم ویندوز ۱۰ برای خاموش شدن با ایجاد Task

شیوه دیگر برای فعال کردن تایمر خاموش شدن ویندوز ۱۰ ایجاد Task است. Task scheduler را در منوی استارت جستجو کنید و روی آن بزنید. سپس از سمت راست گزینه  Create Basic Task را انتخاب کنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

در کادر Name واژه Shutdown را بنویسید. سپس Next را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

سپس نوع تسک را از میان گزینه‌های مختلف انتخاب کنید:

Daily، Weekly، Monthly، One time, When the computer starts، When I log on ، When a specific event is logged

خاموش شدن خودکار ویندوز

سپس Next را بزنید.

حال تاریخ و زمان شروع شدن تسک را وارد کنید و Next را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

سپس Start a program و Next را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

در پنجره باز شده روی Browse بزنید. سپس به Disk C/Windows/System32 بروید و فایلی به نام Shutdown را پیدا کنید. روی ان کلیک کنید و Open را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

حال در بخش Add argument عبارت –s را وارد کنید و Next را بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

در نهایت روی Finish بزنید.

خاموش شدن خودکار ویندوز

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰ پرداختیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده میکنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 14 روش تنظیم خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز 11
آموزش ۱۴ روش تنظیم خاموش شدن خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۱
دانلود 17 تا از بهترین نرم افزار تایمر ویندوز 11 ، 10 ، 7 و 8
دانلود ۱۷ تا از بهترین نرم افزار تایمر ویندوز ۱۱ ، ۱۰ ، ۷ و ۸

نظرات