آموزش 16 روش حل مشکل همگام سازی فایل ها دراپ باکس

آموزش ۱۶ روش حل مشکل همگام سازی فایل ها دراپ باکس

اگر از کاربران Dropbox 📦 باشید، احتمالا به طور مداوم نیاز به دسترسی به اطلاعات خود خواهید داشت. اما ممکن است بعضی اوقات متوجه شوید که فایل های دراپ باکس همگام سازی یا Sync نمی شوند. دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های حل مشکل همگام سازی فایل ها دراپ باکس ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل سینک نشدن فایل ها در Dropbox

How to Fix Dropbox Files Are Not Syncing

کاربران فعال دراپ باکس که از آن به عنوان یکی از حافظه های اصلی استفاده می کنند، نیازمند سینک شدن فایل ها هستند. زیرا اگر این فرآیند اتفاق نیفتد، شما نسخه های قدیمی فایل ها را خواهید داشت. از جمله دلایل شایع می توان به مشکلات فایروال، فایل های پشتیبانی نشده و.. اشاره کرد. قابل ذکر است که ما قبلا نحوه استفاده از دراپ باکس را به صورت کامل در انزل وب به شما آموزش داده ایم.

رفع مشکل دراپ باکس با بستن و باز کردن مجدد Dropbox

یک راه آسان که اکثر مشکلات را می تواند رفع کند، بستن و باز کردن مجدد دراپ باکس است. برای این کار روی آیکن دراپ باکس در تسکبار خود کلیک کنید.

رفع مشکل دراپ باکس با بستن و باز کردن مجدد Dropbox

روی آیکن پروفایل و نام خود در سمت راست صفحه کلیک کرده و در منوی باز شده Exit Dropbox را انتخاب کنید.

رفع مشکل دراپ باکس با بستن و باز کردن مجدد Dropbox

پس از آن مجدد از منوی استارت Dropbox را اجرا کنید.

رفع مشکل دراپ باکس با بستن و باز کردن مجدد Dropbox

همینطور مطمئن شوید که فایل مورد نظر در کامپیوتر شما باز نباشد.

بستن Process دراپ باکس برای حل مشکل همگام سازی دراپ باکس

همینطور بهتر است یکبار Process های دراپ باکس را متوقف کرده و مجدد آن را اجرا کنید. برای این کار وارد Task Manager شوید. سپس در لیست پروسس های فعال، Dropbox را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و End task را بزنید.

بستن Process دراپ باکس برای حل مشکل همگام سازی دراپ باکس

بررسی اتصال اینترنت برای حل مشکل Sync دراپ باکس

دراپ باکس نیاز به اتصال مناسب اینترنت دارد. اگر کامیپوتر شما به اینترنت متصل نیست، طبیعی است که فرایند سینک کردن متوقف شود. بنابراین اطمینان حاصل کرده که اینترنت وصل است و از سرعت کافی برخوردار هستید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

گاهی نیز فایروال دسترسی را محدود می کند. برای این کار باید در تنظیمات فایروال خود یک Exception (استثنا) برای دراپ باکس ایجاد کنید. در این قسمت ما مجوز دادن در فایروال ویندوز را بررسی می کنیم. درصورت استفاده از فایروال های جانبی، باید به دنبال تنظیمات مشابه باشید. ابتدا وارد Settings ویندوز شوید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

وارد بخش Update & Security شوید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

در منوی سمت چپ صفحه روی Windows Security کلیک کنید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

در سمت راست صفحه وارد بخش Firewall & network protection شوید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

روی گزینه Allow an app through firewall کلیک کنید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

در پنجره باز شده، روی دکمه Change settings در بالای صفحه کلیک کنید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

در لیست برنامه ها، تیک های Dropbox را فعال کرده و سپس OK را بزنید.

مجاز کردن دراپ باکس در فایروال

غیر فعال سازی سایر همگام سازی ها

اگر از برنامه دیگری برای همگام سازی محتوا در کامپیوتر خود استفاده می کنید، باید در زمان سینک کردن دراپ باکس آن ها را غیر فعال کنید. اجرای همزمان چندین سینک کردن می تواند باعث بروز مشکل شود. سایر برنامه ها مانند OneDrive و Google Drive و.. را بسته و مشکل را تست کنید. در پایان همگام سازی می توانید مجدد آن ها را فعال کنید.

بررسی فضای کافی در Dropbox برای حل مشکلات دراپ باکس

اگر فایل جدید به Dropbox خود اضاف کنید، باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اکانت شما وجود دارد. برای بررسی حافظه باقیمانده وارد سایت Dropbox شده و در اکانت خود لاگین کنید. روی آیکن پروفایل خود در سمت راست کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

بررسی فضای کافی در Dropbox برای حل مشکلات دراپ باکس

وارد تب Plan شوید. حال می توانید فضای باقیمانده را مشاهده کنید.

بررسی فضای کافی در Dropbox برای حل مشکلات دراپ باکس

تنظیم زمان و تاریخ

برخی از روش های همگام سازی نیاز به صحیح بودن تاریخ و زمان کامپیوتر شما دارند. در صورت اشتباه بودن آن ها، روی ساعت و تاریخ در سمت راست و پایین صفحه راست کلیک کنید. سپس گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.

تنظیم زمان و تاریخ

حال گزینه Set time automatically را غیر فعال کنید.

تنظیم زمان و تاریخ

در زیر بخش Set the date and time manually روی Change کلیک کنید.

تنظیم زمان و تاریخ

تاریخ و زمان صحیح را وارد کنید.

تنظیم زمان و تاریخ

تغییر نام فایل برای رفع مشکل دراپ باکس

یک دلیل دیگر مشکل، محدود بودن کارایی دراپ باکس در برخی از کاراکتر ها است. به طور مثال کاراکتر های %, ?, #, & پشتیبانی نمی شوند. Dropbox معمولا کاراکتر های مجاز را به شما معرفی می کند. برای تغییر نام فایل های خود کافیست تا روی آن ها راست کلیک کرده و Rename را بزنید.

مشکل

پس از تغییر نام دکمه اینتر را بزنید.

استفاده از ویژگی Selective Sync

اگر همگام سازی دراپ باکس فقط شامل برخی از پرونده ها است، ممکن است مشکل در ویژگی Selective Sync باشد. روی آیکن Dropbox در کامپیوتر خود کلیک کنید.

استفاده از ویژگی Selective Sync

روی آیکن پروفایل خود کلیک کرده و Preferences را بزنید.

استفاده از ویژگی Selective Sync

وارد تب Sync شده و روی Selective Sync کلیک کنید.

استفاده از ویژگی Selective Sync

پوشه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Update کلیک کنید.

استفاده از ویژگی Selective Sync

استفاده از Hardlinks

دراپ باکس به شما پیشنهاد می دهد برای رفع مشکل از Hardlinks استفاده کنید. برای این کار روی آیکن Dropbox در کامپیوتر خود کلیک کنید.

استفاده از Hardlinks

روی آیکن پروفایل خود کلیک کرده و Preferences را بزنید.

استفاده از Hardlinks

وارد تب Account شده و سپس دکمه های Alt+H را فشار داده و نگه دارید و روی دکمه Fix Hardlinks کلیک کنید.

استفاده از Hardlinks

حذف فایل های Cache دراپ باکس

فایل های Cache نیز دلیل دیگر شایع سینک نشدن دراپ باکس هستند. با حذف این فایل ها مشکل رفع می شود. برای انجام این فرآیند دکمه های Win+R را فشار داده و در پنجره Run دستور زیر را وارد کرده و اینتر بزنید.

%HOMEPATH%\Dropbox\.dropbox.cache

حذف فایل های Cache دراپ باکس

همه فایل های موجود را انتخاب کرده و روی یکی از آن ها راست کلیک کنید. سپس Delete را بزنید.

حذف فایل های Cache دراپ باکس

سپس روی Recycle Bin نیز راست کلیک کرده و Empty Recycle Bin را بزنید.

حذف فایل های Cache دراپ باکس

بررسی مشکلات مجوز برای حل مشکل در دراپ باکس

برای بررسی مجوز ها می توانید از دستورات CMD استفاده کنید. دراپ باکس را از کامپیوتر خود به طور کامل ببندید. سپس در منوی استارت Command Prompt را جستجو کرده و در نتایج روی Run as administrator در زیر آن کلیک کنید.

بررسی مشکلات مجوز برای حل مشکل در دراپ باکس

سپس دستورات زیر را وارد کنید. پس از هر دستور یکبار اینتر بزنید.

icacls “%HOMEPATH%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T
icacls “%HOMEPATH%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T
icacls “%APPDATA%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T

بررسی مشکلات مجوز برای حل مشکل در دراپ باکس

حال Dropbox را اجرا کنید.

بررسی مشکلات مجوز برای حل مشکل در دراپ باکس

غیر فعال کردن آنتی ویروس

اکثر آنتی ویروس ها با دراپ باکس مشکلی ندارند اما برخی آن ها ممکن است ناسازگاری داشته باشند. برای تست بهتر است آنتی ویروس خود را موقتا غیر فعال کرده و سپس مشکل را تست کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

همچنین می توانید از ویژگی Troubleshooter ویندوز هم استفاده کنید. وارد Settings ویندوز شوید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

روی Update & Security کلیک کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

در پنل سمت چپ روی Troubleshoot کلیک کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

در قسمت راست Windows Store Apps را انتخاب کنید.

استفاده از Troubleshooter ویندوز

دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مشکل شناسایی و رفع شود.

نصب مجدد دراپ باکس

اگر با هیچ روشی مشکل شما رفع نشد، حذف کامل و نصب مجدد Dropbox را هم می توانید امتحان کنید. وارد Control Panel شوید.

نصب مجدد دراپ باکس

روی Uninstall a program کلیک کنید.

نصب مجدد دراپ باکس

در لیست برنامه ها Dropbox را انتخاب کنید. روی دکمه Uninstall در بالای صفحه کلیک کنید.

نصب مجدد دراپ باکس

حال مجدد آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کنید.

سایر راه های حل مشکل دراپ باکس

اگر همگام سازی انجام نمی شود، شما می توانید فایل را از دراپ باکس خود حذف کرده و نسخه جدید آن را مجدد کپی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای حل مشکل سینک نشدن دراپ باکس را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل Dropbox را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

راهنما: آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس (Dropbox)
راهنما: آموزش کامل کار و استفاده از دراپ باکس (Dropbox)
ارسال فایل های بزرگ با جیمیل ، یاهو و سایر سرویس های ایمیل
۸ روش ارسال فایل های بزرگ با جیمیل ، یاهو و سایر سرویس های ایمیل
Google Drive اکنون برای همگان دسترس است + مقایسه
Dropbox را به دوستان خود معرفی کنید تا ۱۶ گیگابایت فضای رایگان هدیه بگیرید

نظرات