اگر از کاربران Dropbox 📦 باشید، احتمالا به طور مداوم نیاز به دسترسی به اطلاعات خود خواهید داشت. اما ممکن است بعضی اوقات متوجه شوید که فایل های دراپ باکس همگام سازی یا Sync نمی شوند. دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های حل مشکل همگام سازی فایل ها دراپ باکس ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را به شما آموزش دهیم.
رفع مشکل سینک نشدن فایل ها در Dropbox
How to Fix Dropbox Files Are Not Syncing
کاربران فعال دراپ باکس که از آن به عنوان یکی از حافظه های اصلی استفاده می کنند، نیازمند سینک شدن فایل ها هستند. زیرا اگر این فرآیند اتفاق نیفتد، شما نسخه های قدیمی فایل ها را خواهید داشت. از جمله دلایل شایع می توان به مشکلات فایروال، فایل های پشتیبانی نشده و.. اشاره کرد. قابل ذکر است که ما قبلا نحوه استفاده از دراپ باکس را به صورت کامل در انزل وب به شما آموزش داده ایم.
رفع مشکل دراپ باکس با بستن و باز کردن مجدد Dropbox
یک راه آسان که اکثر مشکلات را می تواند رفع کند، بستن و باز کردن مجدد دراپ باکس است. برای این کار روی آیکن دراپ باکس در تسکبار خود کلیک کنید.
روی آیکن پروفایل و نام خود در سمت راست صفحه کلیک کرده و در منوی باز شده Exit Dropbox را انتخاب کنید.
پس از آن مجدد از منوی استارت Dropbox را اجرا کنید.
همینطور مطمئن شوید که فایل مورد نظر در کامپیوتر شما باز نباشد.
بستن Process دراپ باکس برای حل مشکل همگام سازی دراپ باکس
همینطور بهتر است یکبار Process های دراپ باکس را متوقف کرده و مجدد آن را اجرا کنید. برای این کار وارد Task Manager شوید. سپس در لیست پروسس های فعال، Dropbox را پیدا کنید. آن را انتخاب کرده و End task را بزنید.
بررسی اتصال اینترنت برای حل مشکل Sync دراپ باکس
دراپ باکس نیاز به اتصال مناسب اینترنت دارد. اگر کامیپوتر شما به اینترنت متصل نیست، طبیعی است که فرایند سینک کردن متوقف شود. بنابراین اطمینان حاصل کرده که اینترنت وصل است و از سرعت کافی برخوردار هستید.
مجاز کردن دراپ باکس در فایروال
گاهی نیز فایروال دسترسی را محدود می کند. برای این کار باید در تنظیمات فایروال خود یک Exception (استثنا) برای دراپ باکس ایجاد کنید. در این قسمت ما مجوز دادن در فایروال ویندوز را بررسی می کنیم. درصورت استفاده از فایروال های جانبی، باید به دنبال تنظیمات مشابه باشید. ابتدا وارد Settings ویندوز شوید.
وارد بخش Update & Security شوید.
در منوی سمت چپ صفحه روی Windows Security کلیک کنید.
در سمت راست صفحه وارد بخش Firewall & network protection شوید.
روی گزینه Allow an app through firewall کلیک کنید.
در پنجره باز شده، روی دکمه Change settings در بالای صفحه کلیک کنید.
در لیست برنامه ها، تیک های Dropbox را فعال کرده و سپس OK را بزنید.
غیر فعال سازی سایر همگام سازی ها
اگر از برنامه دیگری برای همگام سازی محتوا در کامپیوتر خود استفاده می کنید، باید در زمان سینک کردن دراپ باکس آن ها را غیر فعال کنید. اجرای همزمان چندین سینک کردن می تواند باعث بروز مشکل شود. سایر برنامه ها مانند OneDrive و Google Drive و.. را بسته و مشکل را تست کنید. در پایان همگام سازی می توانید مجدد آن ها را فعال کنید.
بررسی فضای کافی در Dropbox برای حل مشکلات دراپ باکس
اگر فایل جدید به Dropbox خود اضاف کنید، باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اکانت شما وجود دارد. برای بررسی حافظه باقیمانده وارد سایت Dropbox شده و در اکانت خود لاگین کنید. روی آیکن پروفایل خود در سمت راست کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.
وارد تب Plan شوید. حال می توانید فضای باقیمانده را مشاهده کنید.
تنظیم زمان و تاریخ
برخی از روش های همگام سازی نیاز به صحیح بودن تاریخ و زمان کامپیوتر شما دارند. در صورت اشتباه بودن آن ها، روی ساعت و تاریخ در سمت راست و پایین صفحه راست کلیک کنید. سپس گزینه Adjust date/time را انتخاب کنید.
حال گزینه Set time automatically را غیر فعال کنید.
در زیر بخش Set the date and time manually روی Change کلیک کنید.
تاریخ و زمان صحیح را وارد کنید.
تغییر نام فایل برای رفع مشکل دراپ باکس
یک دلیل دیگر مشکل، محدود بودن کارایی دراپ باکس در برخی از کاراکتر ها است. به طور مثال کاراکتر های %, ?, #, & پشتیبانی نمی شوند. Dropbox معمولا کاراکتر های مجاز را به شما معرفی می کند. برای تغییر نام فایل های خود کافیست تا روی آن ها راست کلیک کرده و Rename را بزنید.
پس از تغییر نام دکمه اینتر را بزنید.
استفاده از ویژگی Selective Sync
اگر همگام سازی دراپ باکس فقط شامل برخی از پرونده ها است، ممکن است مشکل در ویژگی Selective Sync باشد. روی آیکن Dropbox در کامپیوتر خود کلیک کنید.
روی آیکن پروفایل خود کلیک کرده و Preferences را بزنید.
وارد تب Sync شده و روی Selective Sync کلیک کنید.
پوشه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Update کلیک کنید.
استفاده از Hardlinks
دراپ باکس به شما پیشنهاد می دهد برای رفع مشکل از Hardlinks استفاده کنید. برای این کار روی آیکن Dropbox در کامپیوتر خود کلیک کنید.
روی آیکن پروفایل خود کلیک کرده و Preferences را بزنید.
وارد تب Account شده و سپس دکمه های Alt+H را فشار داده و نگه دارید و روی دکمه Fix Hardlinks کلیک کنید.
حذف فایل های Cache دراپ باکس
فایل های Cache نیز دلیل دیگر شایع سینک نشدن دراپ باکس هستند. با حذف این فایل ها مشکل رفع می شود. برای انجام این فرآیند دکمه های Win+R را فشار داده و در پنجره Run دستور زیر را وارد کرده و اینتر بزنید.
%HOMEPATH%\Dropbox\.dropbox.cache
همه فایل های موجود را انتخاب کرده و روی یکی از آن ها راست کلیک کنید. سپس Delete را بزنید.
سپس روی Recycle Bin نیز راست کلیک کرده و Empty Recycle Bin را بزنید.
بررسی مشکلات مجوز برای حل مشکل در دراپ باکس
برای بررسی مجوز ها می توانید از دستورات CMD استفاده کنید. دراپ باکس را از کامپیوتر خود به طور کامل ببندید. سپس در منوی استارت Command Prompt را جستجو کرده و در نتایج روی Run as administrator در زیر آن کلیک کنید.
سپس دستورات زیر را وارد کنید. پس از هر دستور یکبار اینتر بزنید.
icacls “%HOMEPATH%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T
icacls “%HOMEPATH%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T
icacls “%APPDATA%\Dropbox” /grant “%USERNAME%”:(F) /T
حال Dropbox را اجرا کنید.
غیر فعال کردن آنتی ویروس
اکثر آنتی ویروس ها با دراپ باکس مشکلی ندارند اما برخی آن ها ممکن است ناسازگاری داشته باشند. برای تست بهتر است آنتی ویروس خود را موقتا غیر فعال کرده و سپس مشکل را تست کنید.
استفاده از Troubleshooter ویندوز
همچنین می توانید از ویژگی Troubleshooter ویندوز هم استفاده کنید. وارد Settings ویندوز شوید.
روی Update & Security کلیک کنید.
در پنل سمت چپ روی Troubleshoot کلیک کنید.
در قسمت راست Windows Store Apps را انتخاب کنید.
دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مشکل شناسایی و رفع شود.
نصب مجدد دراپ باکس
اگر با هیچ روشی مشکل شما رفع نشد، حذف کامل و نصب مجدد Dropbox را هم می توانید امتحان کنید. وارد Control Panel شوید.
روی Uninstall a program کلیک کنید.
در لیست برنامه ها Dropbox را انتخاب کنید. روی دکمه Uninstall در بالای صفحه کلیک کنید.
حال مجدد آخرین نسخه برنامه را دانلود و نصب کنید.
سایر راه های حل مشکل دراپ باکس
اگر همگام سازی انجام نمی شود، شما می توانید فایل را از دراپ باکس خود حذف کرده و نسخه جدید آن را مجدد کپی کنید.
نظرات و پیشنهادات شما؟
در مطلب امروز راه هایی برای حل مشکل سینک نشدن دراپ باکس را به شما معرفی کردیم. مشکل شما با کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل Dropbox را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.
The article provided was very useful