بررسی دوربین کانن 800d | مزایا و معایب

بررسی دوربین کانن ۸۰۰d | مزایا و معایب

در صورتی که بخواهیم به دوربین های مبتدی نوین نگاهی بی اندازیم، می توانیم به “دوربین عکاسی کانن ۸۰۰d” اشاره کنیم، زیرا تنظیمات تصویر برداری و فیلم برداری بسیار جذابی را درون بدنه کوچک خود جای داده است که در بین عکاسان و فیلم برداران، کوچکی ابعاد تجهیزات بسیار حائز اهمیت است، زیرا که در جابجایی آنها، کاربر با هیچ مشکلی مواجه نمی شود!

همچنین یکی از عواملی که این دوربین عکاسی را نسبت به محصولات مشابه و رقبای خود متمایز می سازد، بدنه مقاوم و خوش دستی این محصول می باشد.

علاوه بر آن مزیت های دیگری نیز وجود دارند که در ادامه قصد داریم به تمام آنها نگاهی بی اندازیم.

دوربین کانن 800d

دوربین کنون ۸۰۰d

دوربین عکاسی ۸۰۰d کانن جزو محصولات سه رقمی کمپانی بزرگ Canon می باشد و همانطور که میدانیم، این سری از دوربین های سه رقمی مختص به تصویر برداران مبتدی و نیمه حرفه ای، عکاسی خانوادگی، تولید محتوا و نظایر آن است.

در این دوربین عکاسی دو عامل وجود دارد که باعث می شود این محصول بسیار پیشرفته تر از حالت معمول خود عمل کند؛ این دو عامل عبارت اند از: بکار گیری یک حسگر پر قدرت با نام CMOS که به همراه رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی درون این دوربین جای گذاری شده است و بهره وری از یک پردازشگرDIGIC 7  که باعث می شود فرد عکاس بتواند در فضایی با نور کم، تصاویری منحصر بفرد ثبت کند!

یکی از امکانات و عوامل دیگری که این دوربین را پیشرفته تر می کند، صفحه نمایش لمسی و باز شوی این دوربین عکاسی است که رزولوشن آن ۱.۰۴ میلیون نقطه را برای کاربر به نمایش می گذارد!

باید اشاره کرد که رزولوشن تنها مزیت این صفحه نمایشگر نمی باشد، بلکه باعث می شود فیلم برداری و تصویر برداری Live View برای کاربر به آسانی انجام شود!

همچنین عامل دیگری که باعث می شود، کاربر بتواند با سرعت بالا به تنظیمات “دوربین عکاسی ۸۰۰d کانن” دسترسی پیدا کند، صفحه نمایش لمسی این دوربین می باشد.

از سوی دیگر، صفحه نمایش دوربین ۸۰۰d باز شو است.

این صفحه نمایش لمسی می باشد و این عامل باعث شده تا فرد مبتدی بتواند با لمس هر نقطه از کادر “تصویر”، بر روی آن نقطه فوکوس کند ( البته لزوم دارد بدانید در تمام دوربین های مدرن، این امکان وجود دارد )

حسگر دوربین ۸۰۰d

حال می رویم به سراغ حسگر موجود در این دوربین عکاسی؛ حسگر بکار رفته در این دوربین، APS-C CMOS 24.2 MP نام دارد که باعث می شود حساسیت تصویر برداری از ۱۰۰ به ۲۵۶۰۰ تغییر کند و همین امر بر سرعت عکاسی نیز تاثیر دارد! ( تصویر برداری به سرعت ۶ فریم بر ثانیه می رسد )

این پروسه باعث می شود دوربین عکاسی ۸۰۰d کانن بسیار از محصولات مشابه و رقبای خود، در رتبه بالاتری قرار گیرد!

دوربین کنون 800d

فوکوس با دوربین ۸۰۰d کانن چگونه است؟ در صورتی که بخواهیم به منحصر بفرد بودن این دوربین نگاهی بیندازیم، می توانیم به نوع حسگر های فوکوس این دوربین اشاره کنیم، زیرا که دو حسگر ضربدری و کراس در بخش فوکوس این محصول قرار دارند.

( این دوربین عکاسی دارای ۴۵ نقطه فوکوس است )

این دو حسگر نام برده در بالا، بسیار از حسگر های خطی و معمولی موجود در اکثر دوربین ها، در جایگاه بالاتری قرار دارند و از حساسیت بیشتری بهره می برند.

از سوی دیگر، تنظیمات فوکوس در این دوربین عکاسی، Dual Pixel CMOS AF عنوان می شود که کاربر با بهره وری از این نوع سیستم فوکوس، می تواند در حال حرکت نیز فوکوس خود را بدون اشکال و به صورت جذابی انجام دهد!

فیلم برداری با دوربین عکاسی ۸۰۰d کانن:  فیلمبرداری با این دوربین عکاسی با رزولوشن Full HD انجام می شود که می توان گفت نسبت به رده بندی این محصول ( دوربین های سه رقمی ) فوق العاده می باشد زیرا بعضی از محصولات مشابه و سه رقمی کمپانی کانن با کیفیت پایین تری فیلم برداری می کنند.

فرمت فیلم برداری با دوربین ۸۰۰d کانن به صورت MP4 انجام می شود و سرعت فیلم برداری آن، به ۶۰ فریم بر ثانیه می رسد.

ضبط صدا در هنگام فیلم برداری با این دوربین عکاسی، به صورت خودکار انجام می شود اما لزوم دارد بدانید، دوربین ۸۰۰d دارای درگاه اتصالی میکروفون است که به کاربر اجازه می دهد صدای داخل ویدیو را به صورت شفاف تری ضبط کند.

عامل دیگری که باعث محبوبیت بیشتر این دوربین شده است، راه های ارتباطی آن عنوان می شود که کاربر می تواند از طریق وای فای، یو اس بی و یا نظایر آنها، این محصول را تحت کنترل خود قرار دهد و یا تصاویر گرفته شده را با بهره گیری از عوامل ذکر شده، ذخیره کند.

باتری دوربین عکاسی ۸۰۰d جزو محصولات پر فروش شرکت کانن می باشد و متقاضیان بسیاری را جذب خود کرده است زیرا که کاربران می توانند تا حداکثر ۸۵۰ شات، از آن استفاده کنند.

این باتری ها با نام LP-E17 توسط کمپانی کانن تولید و در بازار عرضه می شوند!

لنز دوربین عکاسی ۸۰۰d کانن: برند کانن هنگامی که لنز EF 18-55mm f/4-5.6 IS STM را تولید و در بازار عرضه کرد، مشخص شد این لنز برای دوربین های ۸۰۰d، ۷۰۰d، ۸۰d و ۷۰d تولید شده که مزایای آن عبارت اند از: فوکوس با سرعت بالا، تصویر برداری بدون صدا، وجود زوایای واید و تله واید و قابلیت فوکوس دستی می باشند!

دوربین 800d دست دوم

شایسته است بدانید: فاصله کانونی لنز EF 18-55mm f/4-5.6 IS STM به طور تقریبی ۱۸ تا ۵۵ میلی متر می باشد

هنگامی که شرکت کانن در این لنز، لرزشگر اپتیکال اختصاصی قرار داد، این دسترسی به تمام کاربران داده شد تا بتوانند بدون بهره وری از سه پایه و تک پایه، عکاسی و فیلم برداری خود را در فضایی با نور کم، انجام دهند و لرزش را تا ۴ step کاهش دهند.

عدسی های بکار رفته در این لنز در ۱۰ گروه تقسیم شده اند و ۱۲ عدد می باشند.

سیستم فوکوس در این لنز، به صورت STM می باشد و این عامل باعث شده تا فوکوس و تصویر برداری با سرعت بسیار بالایی و با حداقل صدای ممکن، ثبت و به کاربر ارئه شود.

نتیجه گیری و کلام آخر

با تمام عوامل ذکر شده در بالا، نمی توان گفت این دوربین عکاسی، فوق العاده است! اما می توان خاطر نشان کرد که: مزیت هایی که درون این دوربین عکاسی وجود دارد، در هیچ کدام از دوربین های مشابه آن دیده نمی شود!

اما جالب اینجاست که این دوربین با تمام امکانات و مزایای منحصر بفرد خود، جزو دوربین های میان رده کانن می باشد.

از سویی دیگر می توان اشاره داشت: افراد مبتدی می توانند با بهره گیری از این دوربین، در روند پیشرفت خود سرعت بخشند؛ زیرا مزایا و قیمت این محصول بسیار مناسب تر از دوربین های چهار رقمی برند کانن می باشد.

شما می توانید به جهت خرید، بازدید و بررسی دقیق و کامل دوربین کنون ۸۰۰d به سایت Max shop مراجعه کنید تا با مناسب ترین قیمت و خیال آسوده بابت اصالت کالا، آن را خریداری کنید.

رده بندی سه رقمی که به دوربین ۸۰۰d کانن اشاره دارد، مربوط به رده بندی اصلی خود برند کانن است که به زبان عامیانه می توان گفت ۴ رده برای محصولات شرکت کانن وجود دارد؛ این چهار رده هر کدام مختص به کاربران مختلف این کمپانی می باشد و دوربین های سه رقمی مانند ۸۰۰d مربوط به افراد مبتدی و نیمه حرفه ای است.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات