آموزش 12 روش حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)

آموزش ۱۲ روش حل مشکل باز نشدن استیم (Steam)

بخش زیادی از گیمر ها از استیم (Steam) 🎮 استفاده می کنند. اگر شما هم از کاربران استیم هستید و اکنون با مشکل باز نشدن آن رو به رو هستید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های حل مشکل باز نشدن استیم را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل باز نشدن بازی در استیم

How to Fix Steam Not Opening Problem?

استیم یکی از بزرگترین پلتفرم های موجود برای دسترسی به بازی های مختلف می باشد. اما دلایل مختلفی هم وجود دارند که می توانند در اجرای استیم مشکل ایجاد کنند. در ادامه دلایل شایع و راه های رفع آن را بررسی می کنیم.

حل مشکل باز نشدن استیم

قبل از امتحان راه حل های مختلف، ابتدا باید بررسی کنید که سرور های استیم Down نشده باشند. گاهی به دلیل تعمیر، نگهداری و.. ممکن است برای سرور های استیم مشکل ایجاد شده و آنها موقتا قطع شوند. برای بررسی بیشتر می توانید وارد سایت Steamstat.us شده و بررسی کنید که سرور های منطقه ای شما در وضعیت مطلوب باشند.

حل مشکل باز نشدن استیم

در غیر اینصورت باید صبر کنید تا مشکل از طرف توسعه دهندگان رفع شود. در صورتی که سرور مشکلی نداشت، سایر راه حل ها را دنبال کنید.

همچنین اگر نیاز به تغییر رمز خود داشتید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش تصویری نحوه تغییر رمز و بازیابی اکانت استیم (Steam) را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل باز نشدن استیم با اجرا به عنوان Administrator

برای اطمینان از این که هیچ مشکلی در زمینه امنیت یا مجوز وجود نداشته باشد که مانع اجرا استیم شود، بهتر است آن را در با دسترسی Administrator اجرا کنید. برای این کار روی آیکن استیم در دسکتاپ خود راست کلیک کرده و گزینه Run as administrator را بزنید.

اگر مشکل رفع شد و خواستید همیشه استیم به عنوان Administrator اجرا شود، می توانید به دایرکتوری نصب برنامه (به طور پیشفرض C:\Program Files (x86)\Steam) بروید. سپس روی آیکن استیم راست کلیک کرده و Properties را بزنید.

رفع مشکل باز نشدن استیم با اجرا به عنوان Administrator

سپس گزینه Run this program as an administrator را فعال کرده و OK را بزنید.

آپدیت کردن درایور کارت گرافیک برای حل مشکل باز نشدن استیم

یکی از شناخته شده ترین خرابی های مربوط به استیم در راه اندازی، مربوط به GPU است. به همین منظور بهتر است درایور کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. ما قبلا در انزل وب نحوه آپدیت درایور های ویندوز را به شما آموزش داده ایم.

آپدیت کردن درایور کارت گرافیک برای حل مشکل باز نشدن استیم

Roll Back کردن آپدیت جهت حل مشکل باز نشدن Steam

البته آپدیت ها همیشه هم به درستی کار نمی کنند. اگر استیم شما سالم بود و پس از آپدیت درایور کارت گرافیک دچار مشکل است، به دلیل وجود ناسازگاری های احتمالی در نسخه جدید آپدیت می باشد که در آپدیت بعدی رفع می شود. در حال حاضر برای رفع این مشکل با انجام Roll Back کردن آپدیت درایور کارت گرافیک و نصب نسخه های قدیمی تر، می توانید مشکل را رفع کنید.

برای این کار نسخه پیشین مورد استفاده را دانلود کنید. پس از حذف درایور فعلی، نسخه دانلود شده را نصب کنید.

چرا استیم باز نمیشود؟ رفع ارور کد -۱۰۷ استیم

یکی دیگر از مشکل های شایع استیم، نشان داده شدن ارور -۱۰۷ می باشد. به طور کلی استیم در نسخه کلاینت دسکتاپ از Chromium استفاده می کند. این ارور نیز نشان دهنده ارور پروتکل SSL می باشد.

معمولا این مشکل به دلیل تنظیم نبودن تاریخ و زمان سیستم رخ می دهد. بنابراین باید تاریخ و زمان ویندوز را اصلاح کنید. اگر آن را در حالت Set time automatically از پیش تنظیم کرده اید، یکبار این گزینه را خاموش و دوباره روشن کنید.

چرا استیم باز نمیشود؟ رفع ارور کد -107 استیم

حذف Beta Client File برای حل مشکل باز نشدن بازی های استیم

اگر از نسخه بتا استیم استفاده می کنید یا اگر زمانی از نسخه بتا استفاده کرده اید، ممکن است فایل های مربوط به بتا باعث بروز مشکل باشند. برای رفع این مشکل به دایرکتوری (C:\Program Files (x86)\Steam\package) رفته و فایل beta را حذف کنید.

حذف beta Client File برای حل مشکل باز نشدن بازی های استیم

همینطور در صورت نیاز به ساخت اکانت جدید، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری ساخت اکانت استیم (Steam) با گوشی و کامپیوتر نیز برای شما مفید خواهد بود.

ارور SteamUI.dll استیم

از مشکلات رایج DLL در استیم می توان به ارور SteamUI.dll اشاره کرد. برای رفع این مشکل به پوشه نصب استیم یا دایرکتوری پیش‌فرض C:\Program Files\Steam بروید. روی فایل Steam.exe راست کلیک کنید. سپس Create Shortcut را بزنید.

روی شورتکات ایجاد شده راست کلیک کرده و به تب Properties بروید. سپس در کادر Target عبارت -clientbeta client_candidate را به انتهای دایرکتوری اضافه کنید. به طور مثال باید محتویات این باکس مشابه زیر باشد.

“C:\Steam\Steam.exe” -clientbeta client_candidate

ارور SteamUI.dll استیم

حال با اجرای این شورتکات باید استیم باز شود.

حذف Cache استیم برای حل مشکل اجرا نشدن بازی در استیم

پوشه appcache در دایرکتوری استیم محل ذخیره فایل های کش می باشد که ممکن است گاهی دچار مشکل شود. برای رفع مشکل به محل نصب استیم رفته و محتویات این پوشه را حذف کنید. پس از اجرا دوباره استیم، مجدد موارد مورد نیاز در این پوشه ایجاد می شود.

حذف Cache استیم برای حل مشکل اجرا نشدن بازی در استیم

عدم باز شدن استیم

گاهی نیز ممکن است روی استیم کلیک کنید اما عملا هیچ اتفاقی را مشاهده نکنید. برنامه باز نمی شود و حتی اروری هم نمایش داده نمی شود. استیم برای اجرا به چند فرایند جداگانه تقسیم می شود و ممکن است بخش مربوط به نمایش رابط کاربری نمایش داده نشود. برای رفع این مشکل ابتدا با فشار دادن Ctrl+Shift+Esc وارد تسک منیجر شوید. روی More details کلیک کنید.

در لیست پروسس های نمایش داده شده روی تمامی موارد برای استیم مانند Steam – Steam Bootstrapper, Client Service, WebHelper و.. راست کلیک کرده و End task را بزنید.

عدم باز شدن استیم

پس از بستن همه پروسس های استیم، مجدد اقدام به باز کردن آن کنید.

ویرایش فایل ClientRegistry.blob

ابتدا تمام پروسس های مربوط به استیم را ببندید. سپس به دایرکتوری نصب برنامه رفته و فایل ClientRegistry.blob را پیدا کنید. نام آن را به ClientRegistryold.blob تغییر دهید. استیم را اجرا کرده و منتظر بمانید تا مشکل رفع شود.

در صورتی که راه حل ذکر شده کار نکرد، این بار در همان محل فایل Steamerrorreporter.exe را پیدا کنید. آن را اجرا کرده و سپس مجدد استیم را باز کنید.

ویرایش فایل ClientRegistry.blob

غیر فعال کردن آنتی ویروس و یا فایروال

دلیل احتمالی دیگر بروز مشکل، تداخل از سمت آنتی ویروس یا فایروال باشد. برای بررسی این مورد نیز کافیست تا به طور موقت آنتی ویروس و فایروال خود را غیر فعال کنید. سپس مشکل را تست کنید.

نصب مجدد سریع

اگر هیچ یک از راه حل های ذکر شده تا اینجا برای رفع مشکل شما مناسب نبود، می توانید بدون این که تنظیمات و بازی های خود را دست خورده کنید، استیم را مجدد نصب کنید. برای این کار به محل نصب استیم رفته و همه فایل ها به جز Steam.exe, steamapps و userdata را حذف کنید.

سپس روی Steam.exe دبل کلیک کنید. منتظر بمانید تا استیم مجدد نصب شود.

در پایان در صورتی که با ارور Unable to Initialize Steam API نیز مواجه شدید، مطالعه مطلب آموزش ۴ روش حل مشکل ارور Unable to Initialize Steam API در بازی را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل دلیل باز نشدن استیم و مشکلات مختلف را به شما معرفی کردیم. می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکلات استیم را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 15 روش رفع ارور Steam Needs To Be Online To Update
آموزش ۱۵ روش رفع ارور Steam Needs To Be Online To Update
آموزش 6 روش حل مشکل ارور Steam_api64.dll
آموزش ۶ روش حل مشکل ارور Steam_api64.dll
آموزش 9 روش حل مشکل ارور 102 استیم
آموزش ۹ روش حل مشکل ارور ۱۰۲ استیم (Steam)
آموزش 8 روش حل ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی
آموزش ۸ روش حل ارور Steam Must Be Running To Play This Game بازی

نظرات

  • امیر علی says:

    ممنون خدا خیرتون بده

  • asghar_kasif says:

    سلام
    من استیم رو اجرا میکنم اما اتفاقی نمیفته و حتی تسک منیجر هم میکنم ولی بازم اجرا نمیشه
    فایروال هم خاموشه
    باید چیکار کنم ؟

  • یاسین says:

    ببخشید وقتی من میرم تو استیم صفحهی استیم سیاه میشه و اون بالا گزینه ها میاد اما صفحه سیاه است و بالا نوشته چند روز دیگه پشتیبانی نمیشه ویندوز ۷ اگه فهمیدین کمکم کنید ترو خدا

  • سینا says:

    سلام من میرم استیم حتی توی کتابخونه بازی هایی که قبلا نصب کردم از استور رو بازی میکنم ولی چرا وقتی استور رو میزنم ارور ۱۰۵ میاره و باز نمیکنه استور رو؟

  • amir says:

    سلام وقتتون بخیر
    من وقتی لاگین میکنم این ارور میاد برام(steam is having trouble connection to the steam servers.)
    با وی پی ان و بدون وی پی ان همین ارور میده

  • ناشناس says:

    چرا بعد از یک ساعت در حال چک کردن هست نمیدونم چکار کنم

  • دانیال says:

    با سلام و درود
    من مشکلی که دارم اینه اگر وارد اکانت استیمم میشم میگه رمز اشتباهه ریست پسوورد هم میزنم باز هم همون خطارو نشون میده ؟
    اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

    • ابوالفضل says:

      سلام دانیال عزیز منم مثل شما همین مشکل دارم شمارمو میزارم اگر راه حل پیدا کردی به منم بگی ممنون میشم ۰۹۱۱۹۶۵۶۶..

  • mohammad says:

    با همه چی باز میشه به جز نت ایرانسل

  • بازیکن says:

    استیم من کلی باز نمیشه یعنی هیچی روی صفحه نماید حذف و نصبش هم کردم

  • طرفدار این سایت says:

    عاااااااااااالی بود مرسیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی دست گلتون درد نکنه ایشالا جبران کنیم

  • پارسا says:

    من تو تسک منیجر Client Service, WebHelperو….پیدا نمی کنم لطفا بگید چجوری پیداش کنم

  • ایدین says:

    مرسی وافعا مرسی

  • محمد says:

    من بازی رو میزنم ران شه هیچی نمیشه موس لود می‌کنه نمیاره

  • امیر شیرمحمدی says:

    سلام وقتتون بخیر واقعا دمتون گرم با ترفندهاتون آقا من مشکلم حل شد مرسی مشکلم با همون قسمت پروسر end task حل شد ایول به وبسایت بسیار خوبتون مشتی هستید

  • mD says:

    دمتگرم

  • مسیحا says:

    سلام من استیمم رو باز میکنم
    زده updating steam روی ۸۶ مونده باید چه کار کنم

  • سینا says:

    سلام من وارد استیم که میشم، برام برنامه آپدیت میشه بعد ۵ دقیقه هم ارور اینترنت میده، ولی من اینترنتم اوکیه

  • anounymous says:

    استیم من نرم افزارش باز میشه ولی انگار اینترنت نداره میرم بخش استور هیچی نمیاره و وضعیت اینترنتم رو افلاین نوشته ولی من اینترنت دارم…از قند شکن هم استفاده کردم تغییری نکرد…با نسخه وب هم که میرم فقط تو Firefox میاره توی کروم و اوپرا و… باز میره تو سایتش ولی مینویسه وضعیت اینترنت افلاین.. لطفا کمکم کنید :((

  • ناشناس..... says:

    عالی استیم درست شد با راه یازده

  • امیر says:

    سلام خسته نباشید من اکانتم رو در استیم بدون مشکل ایجاد کردم و استیم رو هم باز کردم و رفت داخل و همچی اوکی بود . فرداش اومدم هرچقدر رو استیم کلیک میکنم هیچ اتفاقی نمیوفته و روی صفحه دسکتاپ میمونه چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    • hekmatin says:

      سلام یکی از رفیقام استیم دانلود کرده تو مرحله اکانت باز کردن مونده میزنه داره لود میشه می گه اکانتو که باز کردن همینطوری استیم تو حالت لودینگ مونده

      • علی says:

        سلام من اسیم رو نصب کردم ولی یک بار امد بالا ولی الان هرچی کلیک میکنم نمیاره میچرخ ولی نمیاره