آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

آموزش ۶ روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

CAPTCHA برای این طراحی شده است که سیستم‌های کامپیوتری بتوانند انسان را از ربات 🤖 تشخیص دهند. reCAPTCHA یکی از این ارورها است تا از اسپم‌هایی که ممکن است وارد یک سیستم شود، جلوگیری کند. ممکن است در هنگام جستجو در اینترنت مدام با این ارور مواجه شوید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA) می‌پردازیم.

حل مشکل مشکل من ربات نیستم گوگل

?How to fix I’m Not a Robot reCAPTCHA Issue in Google Search

حتما شما هم با مشکل I am not a robot زیاد مواجه شده‌اید. این ارور به دلایل مختلفی بروز می‌دهد که با روش‌هایی ساده می‌توانید آن را برطرف کنید. در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل reCAPTCHA می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مشکل پیغام We’re sorry گوگل به علت آی پی سیستم

ارور But your computer or network may be sending automated queries می‌تواند به علت آدرس آی پی سیستم شما بروز دهد. اینترنت دسترسی سیستم‌ها را بر اساس این آدرس ممنوع می‌کند. در نتیجه، می‌توانید اتصال سیستم را به اینترنت قطع کنید. کمی صبر کنید و دوباره اینترنت را وصل کنید. علاوه بر این، می‌توانید مودم و روتر خود را ریست کنید. در ادامه شیوه ریست کردن IP آدرس به صورت دستی را توضیح می‌دهیم.

اگر ویندوز ۱۰ دارید، Windows + X را بگیرید و Command Prompt (Admin) را از منو انتخاب کنید. دستور زیر را وارد کنید:
netsh winsock reset

netsh int ip reset

ipconfig /release

ipconfig /renew

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

اگر سیستم مک دارید، Command + Spacer bar را بگرید و System Preferences را جستجو کنید و وارد آن شوید. به Network بروید و وای فای خود را انتخاب کنید. سپس روی Click the lock to make changes کلیک کنید و Administrator password را وارد کنید. به Advanced… بروید و وارد سربرگ TCP/IP شوید. روی Renew DCHP Lease کلیک کنید تا آی پی تغییر پیدا کند.

مشکل خطای کپچا به خاطر استفاده از تغییردهنده آی پی

ممکن است مشکل لود نشدن کپچا به خاطر سرویس اینترنت شما رخ بدهد. اگر این مشکل زیاد تکرار می‌شود با شرکت اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید. علاوه بر این، ممکن است فرد دیگری که از اینترنت شما استفاده می‌کند و فعالیت وی موجب بروز این مشکل می‌شود.

علاوه بر این، ممکن است این مشکل به علت استفاده از برنامه‌های تغییردهنده آی پی رخ بدهد. وقتی از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، اینترنت سیستم شما را بلاک می‌کند. بهترین کار این است که این برنامه را قطع کنید و دوباره جستجوی خود را ادامه دهید. در غیر این صورت، این مشکل مدام رخ خواهد داد. همچنین ممکن است سرور Proxy شما موجب بروز این مشکل شود.

در ویندوز ۱۰ می‌توانید دکمه Win را بگیرید و وارد Settings شوید. سپس Network & Internet را انتخاب کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

در این بخش می‌توانید Proxy را غیرفعال کنید. اگر سیستم مک دارید، Command + Spacer bar را بگرید و System Preferences را جستجو کنید و وارد آن شوید. به Network بروید و وای فای خود را انتخاب کنید. سپس روی Click the lock to make changes کلیک کنید و Administrator password را وارد کنید. به Advanced… بروید و وارد سربرگ Proxies شوید و همه آن‌ها را حذف کنید.

نکته دیگر جستجوی موارد غیرقانونی است. دقت کنید که چه چیزی را در اینترنت جستجو می‌کنید زیرا گوگل به این موارد بسیار حساس است و به راحتی آدرس‌های آی پی که چیزهای غیرقانونی را جستجو می‌کنند، پیدا می‌کند و دسترسی آنان را به اینترنت سخت و محدود می‌کند. بنابراین، مواردی را که برخلاف قانون گوگل هستند، جستجو نکنید.

علاوه بر این، ممکن است مشکل از DNS اینترنت شما باشد. برای تنظیم DNS می‌توانید مطلب آموزش ۴ روش تغییر و تنظیم DNS در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

بروز مشکل کپچا گوگل به علت آپدیت نبودن گوگل کروم

برای حل مشکل I am not robot گوگل کروم خود را آپدیت کنید. Google Chrome را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای کلیک کنید. سپس به Help > About Google Chrome بروید.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

در این صفحه، کروم اسکن را برای پیدا کردن نسخه‌های جدید شروع می‌کند. اگر نسخه جدیدی وجود داشته باشد، در این بخش آن را خواهید دید. روی آن کلیک کنید و کروم را آپدیت کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

اگر با ارور گوگل Unable to connect to the proxy server مواجه می‌شوید، مطلب روش‌های حل مشکل ارور Unable to connect to the proxy server گوگل کروم را مطالعه کنید.

رفع مشکل کد کپچا گوگل با ساخت پروفایل جدید در گوگل کروم

برای رفع مشکل من ربات نیستم در جستجو گوگل پروفایلی جدید در کروم بسازید. گوگل کروم را به طور کامل ببندید. Windows key + E را بگیرید و آدرس زیر را در نوار آدرس وارد کنید:

%LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

در پوشه User Data روی پوشه Default راست کلیک کنید و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به Backup Default تغییر دهید. این کار موجب می‌شود تا کروم در استفاده بعدی شما پوشه Default دیگری ایجاد کند و پروفایل جدیدی ایجاد شود.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

سپس کروم را باز کنید و جستجوی خود را انجام دهید.

برای انجام تنظیمات مرتبط با حفظ خریم شخصی Google chrome به مطلب آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی مراجعه کنید.

حل مشکل عدم نمایش کد کپچا گوگل با اسکن کامپیوتر با Malwarebytes

برای رفع مشکل کپچا ابتدا Malwarebytes را دانلود کنید. پس از نصب آن را اجرا کنید و اجازه دهید سیستم شما را اسکن کند.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

وقتی فرایند اسکن کردن به طور کامل به پایان رسید، Windows key + R را بگیرید و در پنجره Run عبارت appwiz.cpl را وارد کنید و Enter را بزنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

Programs and Features باز خواهد شد. در این بخش Google Chrome را پیدا کنید و روی ان راست کلیک کنید. Uninstall را انتخاب کنید. سپس گوگل کروم را حذف کنید.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

حال سیستم را ری‌استارت کنید. سپس آخرین نسخه گوگل کروم را دانلود کنید. سپس این نسخه را نصب کنید.

حال به صفحه reCaptcha بروید و آن را چک کنید.

علاوه بر این، هر گونه افزونه اضافی را از گوگل کروم حذف کنید. گاهی برخی از این افزونه‌ها موجب بروز این مشکل می‌شوند.

برای انجام مهمترین تنظیمات گوگل کروم می‌توانید به مطلب ۱۷ تا از مهمترین تنظیمات مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی مراجعه کنید.

حل مشکل Recaptchaبا تغییر نحوه جستجو در اینترنت

گاهی برای رفع مشکل من ربات نیستم، کافی است تغییری در نحوه جستجوی خود در اینترنت بدهید. اگر در هنگام جستجو از حروف بزرگ استفاده می‌کنید، جملات را بسیار درست می‌نویسید و… ممکن است گوگل فکر کند که شما ربات هستید! زیرا اکثر افراد به این موارد دقت نمی‌کنند و چنین چیزها را رعایت نمی‌کنند.

آموزش 6 روش حل مشکل کپچا گوگل (Google reCAPTCHA)

حتی سرعت بالا در انجام کارها و جستجو می‌تواند موجب بروز این مشکل اینترنت شود. به عنوان مثال، اگر کیورد خود را خیلی سریع وارد می‌‌کنید و فورا بعد از آن Enter را می‌زنید، سیستم جستجوی گوگل شما را با ربات اشتباه می‌گیرد. گاهی جستجوی مستقیم URL هم موجب چنین مشکلی می‌شود. سعی کنید کیوردی را جستجو کنید و سپس از نتایج روی لینک کلیک کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مشکل من ربات نیستم در جستجو گوگل پرداختیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • MohammadHossein says:

    سلام من توی یه سایت میخوام ثبت نام کنم ولی recaptcha میخواد ولی جلوش جای تیکه نیست چیکار کنم هرجایی این کپچا رو بخواد نمیتونم ازش استفاده کنم 🙁