آموزش 6 روش حل مشکل ارور err_connection_timed_out گوگل پلی اندروید

۶ روش حل مشکل ارور Err_connection_timed_out گوگل پلی اندروید

گاهی گوگل پلی استور با مشکلی مواجه می‌شود و ارور ❗ می دهد. یکی از رایج‌ترین ارورهای آن Err_connection_timed_out است. این مشکل به دلایل مختلفی بروز می دهد. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۶ روش حل مشکل ارور Err_connection_timed_out گوگل پلی اندروید می پردازیم.

حل مشکل Err_connection_timed_out اندروید

?How to Fix Err_connection_timed_out in Android

ارور Err_connection_timed_out از رایج‌ترین ارورهای Google Play Store است. این ارور موجب می‌شود تا شما نتوانید برنامه موردنظر خود را به سادگی دانلود کنید. در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع خطای Err_connection_timed_out در اندروید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رفع خطای Err_connection_timed_out در اندروید با چک کردن تاریخ و زمان

پیش از هر کاری برای رفع خطای Err_connection_timed_out در اندروید، گوشی خود را یک خاموش کنید. سپس یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. گاهی همین کار مشکل را برطرف می‌کند.

شیوه دیگری که پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کاری انجام دهید، پاک کردن کش گوشی و برنامه Google Play Service و Google Services Framework است. برای یادگیری نحوه پاک کردن Cache در اندروید، مطلب را مطالعه کنید.

پس از این کارها، برای تنظیم زمان و تاریخ درست، به Settings و سپس Date & Time بروید.

ارور err_connection_timed_out

حال علامت Automatic date & time را خاموش کنید. حال به صورت دستی زمان را برای چهار سال آینده تنظیم کنید. سپس وارد گوگل پلی شوید و برنامه مورد نظر خود را دانلود کنید. دوباره به همین مسیر بروید و زمان را روی حالت Automatic بگذارید.

ارور err_connection_timed_out

رفع ارور Connection timed out در گوگل پلی با حذف و وارد کردن دوباره اکانت گوگل

برای رفع ارور Connection timed out در گوگل پلی به Setting و سپس Accounts بروید. حال وارد بخش Google شوید.

ارور err_connection_timed_out

حال Remove Account را بزنید. سپس روی OK بزنید و گوشی خود را ری‌استارت کنید. به Google play store بروید و از بخش Sign–in اکانت خود را وارد کنید.

برطرف کردن ارور Connection timed out در اندروید با حذف آپدیت Google Play Store

شیوه دیگر برای حل مشکل ارور Err_connection_timed_out گوگل پلی استور اندروید این است که آپدیت گوگل پلی را حذف و دوباره نصب کنید. برای این کار به Settings و سپس Apps بروید. حال Google Play store را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس Uninstall Updates را بزنید و صبر کنید آپدیت‌ها پاک شود. حال دوباره به گوگل پلی بروید و سعی کنید برنامه موردنظر خود را دانلود کنید.

ارور err_connection_timed_out

رفع مشکل بارگیری در حالت تعلیق در گوگل پلی با پاک کردن Host file

این روش برای دستگاه‌های Root شده مناسب است. برای رفع ارور Connection timed out در اندروید به این روش باید در ابتدا برنامه ES File Explorer را نصب کنید.

ارور err_connection_timed_out

سپس به Local بروید و Device را انتخاب کنید. زیرا اصولا در این مواقع SD Card انتخاب می‌شود و باید آن را تغییر دهید.

روی فایل etc بزنید. فایل Host را جستجو کنید و آن را Delete کنید. حال دستگاه را ری‌استارت کنید.

حل مشکل ارور Err_connection_timed_out گوگل پلی استور اندروید با چک کردن اینترنت

برای حل مشکل Err_connection_timed_out اندروید، اینترنت گوشی خود را چک کنید. گاهی عدم اتصال به اینترنت، ضعیف بودن آن یا تمام شدن بسته اینترنت دیتا می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. بهتر از Proxy را هم چک کنید. برای این کار به Settings و سپس Wi-Fi Settings بروید. حال روی Wi-Fi Settings بزنید و Advanced Settings را انتخاب کنید. بخش Proxy Settings باید روی None تنظیم شده باشد.

در برخی از مدل‌ها باید پس از رفتن به Settings، به Wireless and Mobile Networks بروید. سپس روی Mobile Networks بزنید و وارد Access Point Names شوید.

ارور err_connection_timed_out

حال روی Internet APN بزنید و اگر Proxy/Port تنظیم شده است، روی Delete APN بزنید.

ارور err_connection_timed_out

سپس سوالی از شما پرسیده می‌شود. در جواب آن هم Delete را بزنید.

اگر دانلود نشدن برنامه علت دیگری دارد، برای حل آن مطلب آموزش روش‌های حل مشکل دانلود نشدن برنامه از گوگل پلی را مطالعه کنید.

رفع ارور Connection timed out در اندروید با Reset App Preference

برای حل مشکل Err_connection_timed_out اندروید به این روش به Setting و سپس Application Setting یا Apps بروید. وارد All the Apps شوید و روی منوی سه نقطه‌ای که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد، بزنید. گزینه Reset app preferences را انتخاب کنید.

ارور err_connection_timed_out

در صفحه باز شده روی RESET APPS بزنید. حال گوشی خود را ری‌استارت کنید و دوباره گوگل پلی استور را امتحان کنید.

در آخر اگر هیچ کدام از این روش‌ها جواب نداد و همچنان مشکل ادامه پیدا کرد، پیشنهاد می‌کنیم گوشی خود را Factory Reset کنید. این کار تمامی داده‌های شما را حذف خواهد کرد. پس پیش از انجام آن، از اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. برای یادگیری نحوه انجام بازگشت به کارخانه می‌توانید مطلب آموزش کامل نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع ارور Err_connection_timed_out را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای برطرف کردن این ارور استفاده کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش ۴ روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش 13 روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش 8 روش رفع ارور Google Play Authentication is Required
آموزش ۸ روش رفع ارور Authentication is required گوگل پلی

نظرات