10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

۱۰ تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

اگر می خواهید قدرت کامپیوتر و لپ تاپ ⚡ خود را بسنجید، بهتر است از برنامه های تست قدرت کامپیوتر استفاده کنید. این برنامه‌ها یک نمای کلی از عملکرد سیستم به شما می‌دهند. در این مطلب از انزل وب به معرفی ۱۰ تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان می‌پردازیم.

برنامه بنچمارک کارت گرافیک ، سی پی یو و… سیستم لپ تاپ و کامپیوتر

 Best Free Benchmark Programs for Windows

اگر از خود می‌پرسید که بنچمارک چیست؟ باید بگوییم که با بنچمارک (Benchmark) کردن یک دستگاه خاص، کیفیت عملکرد آن دستگاه را بررسی می‌کنید. اگر کامیپوتر شما کند شده است و متوجه اختلالی در عملکرد آن شدید، می‌توانید با انواع برنامه بنچمارک سیستم وضعیت آن را تست کنید. در این مطلب از انزل وب به معرفی بهترین برنامه های رایگان گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر می‌پردازیم.

دانلود برنامه بنچمارک برای کامپیوتر CPU-Z

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

برنامه تست کارایی کامپیوتر CPU-Z از بهترین نرم‌افزارهای بنچمارک است. با این برنامه می‌توانید سخت‌افزارهای سیستم خود مخصوصا سی پی یو را بسنجید. علاوه بر این، امکان تست کردن مادر بورد، رم و کارت گرافیک هم وجود دارد. همچنین می‌توانید اطلاعات بنچمارک را در فایل TXT ذخیره کنید.

نرم افزار تست قدرت لپ تاپ HWMonitor

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

نرم افزار تست سرعت لپ تاپ HWMonitor نیز برنامه خوبی برای Benchmark است. با این برنامه می‌توانید عملکرد لحظه‌‌ای سیستم خود را مورد سنجش قرار دهید. پارامتر‌هایی که با این برنامه مورد سنجش قرار می‌گیرند شامل مصرف برق، سرعت فن، سرعت کلاک، میزان دما و… می‌شود. تمامی اطلاعات بسیار ساده نمایش داده می‌شوند تا افرادی که مهارت چندانی در این زمینه ندارند هم بتوانند متوجه شوند.

در نهایت هم می‌توانید اطلاعات سنجش را ذخیره کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه Overclocking سی پی یو و کارت گرافیک، به مطلب اورکلاک CPU و کارت گرافیک کامپیوتر مراجعه کنید.

گرفتن بنچمارک از لپ تاپ با SiSoftware Sandra Lite

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

نرم افزار تست سلامت لپ تاپ SiSoftware Sandra Lite دستگاه شما را به صورت کامل می‌سنجد و عملکرد آن را با تمام جزییات به شما اطلاع می‌‌دهد. با این برنامه می‌توانید سخت‌افزارهای مختلف سستم خود را بنچمارک‌ گیری کنید. این برنامه دارای پایگاه داده اینترنتی است و اطلاعات سیستم شما را با سایر سیستم‌ها مقایسه می‌کند. با این اطلاعات می‌توانید ایده‌هایی برای بهتر کردن عملکرد سیستم خود به دست آورید.

بنچمارک سیستم گیمینگ با Speccy

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

نرم افزار تست لپ تاپ گیمینگ Speccy از محبوب‌ترین برنامه‌های Benchmark میان گیمرها است. رابط کاربری این برنامه بسیار ساده است. وقتی برنامه را باز کنید به سادگی می‌توانید فرایند تست را شروع کنید. اطلاعات را به صورت دسته‌بندی شده مشاهده کنید. با کلیک روی پارامترهای مختلف می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مورد آن‌ها به دست آورید.

اگر می‌خواهید کارت گرافیک خود را اورکلاک کنید، مطالعه مطلب آموزش کامل تصویری اورکلاک کارت گرافیک به صورت امن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تستر سخت افزار کامپیوتر Fraps

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

برای بنچمارک کامپیوتر می‌توانید از Fraps هم استفاده کنید. این برنامه بیشتر مناسب افرادی است که سیستم گیمینگ دارند. استفاده از این برنامه بسیار آسان است و به کاربر اجازه می‌دهد تا FPS سیستم را در طول زمان بسنجد. از این برنامه برای اسکرین شات گرفتن و ضبط گیم پلی هم می‌توانید استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه تعویض رم لپ تاپ، به مطلب آموزش گام به گام تصویری تعویض و ارتقا رم لپ تاپ مراجعه کنید.

بنچمارک CPU با CineBench

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

برای بنچمارک لپ تاپ ها می‌توانید از برنامه CineBench استفاده کنید. این برنامه سی پی یو سیستم شما را بنچمارک می‌کند. این برنامه برخلاف سایر برنامه‌های بنچمارک که تمامی سخت افزارهای سیستم شما را تست می‌کنند، تنها سی پی یو را می‌سنجد و تمامی اطلاعات مربوط به آن را به شما اطلاع می‌دهد.

بنچمارک سی پی یو RealBench

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

دانلود برنامه تست پاور کامپیوتر با برنامه RealBench هم میسر است. این برنامه سی پی یو سیستم شما را می‌سنجد و اطلاعات مربوط به آن را به شما می‌دهد. این برنامه برای سنجش CPU چهار تست مختلف انجام می‌دهد. با آپلود اطلاعات بنچمارک سی پی یو سیستم خودتان روی سایت این نرم افزار، می‌توانید کامپیوتر خود را با دستگاه‌های هم رده مقایسه کنید.

بنچمارک کارت گرافیک لپ تاپ با MSI Afterburner

10 تا از بهترین برنامه های گرفتن بنچمارک از لپ تاپ و کامپیوتر رایگان

MSI Afterburner برای تست کامپیوتر دست دوم و کارت گرافیک آن گزینه مناسبی است. با این برنامه می‌توانید هم اورکلاک انجام دهید و هم نرم‌افزارهای خود را تحت نظر قرار دهید. این برنامه تمامی پارامترهایی را که برای سنجش کارت گرافیک نیز است، تست می‌کند. سرعت فن، دما، میزان استفاده از رم و… از جمله این موارد هستند.

نرم افزار تست کارت گرافیک Unigine Suite

گرفتن بنچمارک از لپ تاپ

Unigine Suite نرم افزار تست لپ تاپ دست دوم و بنچمارک کارت گرافیک است. با این برنامه می‌توانید از وضعیت کارت گرافیک سیستم خود اطلاع پیدا کنید و عملکرد آن را بسنجید. این تست با جزییات زیادی انجام می‌شود و در نهایت، نتیجه آن به صورت دسته‌بندی شده برایتان نمایان خواهد شد.

برنامه بنچمارک کارت گرافیک Catzilla

گرفتن بنچمارک از لپ تاپ

Catzilla نیز دیگر برنامه بنچمارک کارت گرافیک است. با این برنامه رایگان می‌توانید کارت گرافیک خود را با جزییات کامل تست کنید. تمامی اطلاعات مربوط به بنچمارک با جزییات کامل به شما داده می‌شود. علاوه بر این، به شما پیشنهاد می‌دهد که برای بهبود عملکرد GPU چه کارهایی می‌توانید انجام دهید. همچنین با این برنامه می‌توانید سیستم خود را برای اجرای بازی‌های مختلف تست کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به معرفی بهترین برنامه های بنچمارک گیری لپ تاپ و کامپیوتر پرداختیم. شما برای انجام بنچمارک کدام یک از این برنامه‌ها را امتحان کردید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

گرافیک آنبرد چیست؟ آشنایی با کاربرد و تفاوت آن با کارت گرافیک
گرافیک آنبرد چیست؟ بررسی کاربرد و تفاوت آن با کارت گرافیک غیر آن برد
GPU چیست و چه کاربردی دارد؟ بررسی تفاوت بین CPU و GPU
GPU چیست و چه کاربردی دارد؟ بررسی تفاوت بین CPU و GPU
اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ
۶ اقدام موثر برای اجرای بهتر و سریع تر بازی ها در کامپیوتر و لپ تاپ
انزل وب
Google Map بزودی توسط نقشه های خود یک بازی معروف را تحت وب منتشر میکند

نظرات