راهنمای خرید یوپی اس های صنعتی برای کارخانجات تولیدی

راهنمای خرید یوپی اس های صنعتی برای کارخانجات تولیدی

یوپی اس یک منبع تغذیه بدون وقفه الکتریکی است که با استفاده از انرژی ذخیره شده در باطری برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده رو تامین می کند. زمانی که برق شهر قطع می شود دستگاه یوپی اس وارد مدار می شود و برق مصرفی لازم را تامین می کند. دستگاه یو پی اس وظیفه محافظت از وسایل الکتریکی را دارد که در برابر نوسانات برق حساس هستند. دستگاه یو پی اس دارای فیلتر های الکتریکی می باشد که باعث حذف نویز ها و نوسانات برق شهری می شود همچنین از مصرف  کننده ها در برابر رعد و برق و ولتاژ های بالا محافظت می کند .این کار به صورت جریان برق یک نواختی با شکل موج ثابت به مصرف کننده ها ارسال می شود تا آسیبی به دستگاها نرسد.

یو پی اس صنعتی

برای استفاده از یو ‌پی اس در صنعت باید از یو پی اس های توان‌ بالا استفاده شود زیرا موجب ایجاد ظرفیت مناسب و بهره وری بیشتر می شود یوپی اس سه فاز توان بالایی دارد که به آن یوپی اس صنعتی  هم می گوند . این یوپی اس برق سه فاز را در باطری ذخیره می کند و آن‌ را به خروجی سه فاز استاندار تبدیل می کند.

یو پی اس صنعتی یک منبع برق توان بالا می باشد که قدرت بالایی دارد این دستگاه در کارخانه ها برای استفاده موتور ها و دستگاهای بزرگ نصب می شوند. یوپی اس های صنعتی که در کارخانه ها وجود دارد بهتر است دارای تحمل اضافه بار باشد تا از هرگونه مشکل جلوگیری کند.

یوپی اس های صنعتی باید استاندارد های فنی ای مانند: پورت ارتباطی، نمایشگر گرافیکی، کنترل اتوماتیک و دستی ، کنترل کننده ی چند پردازنده ای ، تکنولوژی تبدیل دو مرحله ای انلاین و هارمونیک جریان ورودی کمتر از ۳ درصد می باشند.

تعمیرات تجهیزات کارخانجات

ویژگی های یو پی اس صنعتی

  • زمان پاسخ به بار پله سریع است.
  • این دستگاهای یوپی اس دارای مدار انلاین می باشد.
  • با استاندارد هایی مثل NEMA, IPS, IEC سازگاری خوبی دارند.
  • همچنین سیستم های صنعتی یو پی اس محکم است و با ساختار پیچیده ای طراحی شده است این پیچیدگی آن نیازمند‌ یک دفترچه راهنما است.
  • در یو‌پی اس های صنعتی بخاطر توان بالا منوی ساده ای را برای یوزر جهت تنظیمات در نظر می گیرند.
  • میزان راندمان یوپی اس های صنعتی ۹۸ درصد است و میزان بازدهی بیشتری نسبت به سایر یوپی اس های معمولی دارد.
  • نصب یوپی اس سه فاز نیازمند یک پیمانکار برق است اما نصب یوپی اس تک فاز به یک شبکه بسیار اسان نیازمند است زیرا نیازمند کابل کشی ساده است.
  • یوپی اس صنعتی دارای ۳ فاز می باشد که از قدرت ۵۰۰کیلو وات آمپر برخوردار می باشد. یوپی اس های صنعتی که تک فاز هستند هم دارای قدرت حداکثر ۲۵۰ کیلو وات امپر است.
  • یوپی اس های صنعتی به دلیل توان بالایی که دارند باعث تولید گرما می شوند پس بهتر است در جایی نصب شوند که خنک کننده های قوی دارند.
  • یوپی اس های صنعتی به دلیل داشتن ترانس و فرکانس بالا و همچنین به دلیل داشتن فن های بزرگ صدای بیشتری نسبت به سایر یوپی اس ها تولید می کنند.

نکات مهم در نگهداری یو پی اس های صنعتی

یوپی اس های صنعتی دارای تعدادی باطری هستند که فعالیت این باطری ها را باید نظارت کرد و شرایط مطلوبی را برای نگه داری آن ها فراهم کرد چراکه این باطری ها به مرور زمان فرسوده می شود

به دلیل حساس بودن باطری ها باید آن هارا در فضای بسته و بادرجه حرارت مطلوب و تهویه مناسب مستقر کنید طوری که بازمین هم فاصله داشته باشد

همچنین سرویس باتری یوپی اس های صنعتی بهتر است در خود محل قرار گیرد زیرا یوپی اس صنعتی دستگاه پرحجم و حساس و پیچیده ای است سرویس دستگاه یوپی اس به صورت نرم افزاری است و با نصب لپ تاپ توسط کانکش های مخصوص انجام می شود.

برسی کیفیت اسید و باطری دستگاه های یوپی اس باید حداقل ماهی یک بار انجام شود.

معمولا خروجی سیستم یوپی اس صنعتی نباید مستقیما به مصرف کننده وصل شود و حتما باید بین مصرف کننده و یوپی اس، تابلوی توزیع قرار داد تا دچار اختلال و مشکلات نشود.

در صورتی که برق سه فاز نیازی دارید که توان آن بیش از ۳۰ کیلو وات باشد از سافت استاتر می توانید برای ورودی ملایم جریان باطری استفاده کنید.

 

راهنمای خرید یوپی اس های صنعتی

برای خرید یوپی اس به سه نکته توجه زیادی کنید.

  1. شکل و اندازه در خرید یوپی اس بسیار مهم است. هرچه سایز یوپی اس بزرگتر باشد ظرفیت آن هم بیشتر می شود.
  2. ظرفیت و زمان پشتیبانی در خرید یوپی اس بسیار مهم است . هر یو پی اس مدت زمان معینی از دستگاهای الکترونیکی پشتیبانی می کند بنابراین اگر مصرف کنند بخواهد از یوپی اس برای دستگاه های متعددی استفاده کند باید دستگاهی را انتخاب کند که مدت زمان پشتیبانی دلخواه و ظرفیت بالا را داشته باشد.
  3. توان بار مصرفی در خرید پی وی اس بسیار مهم است بنابراین قبل از خرید یوپی اس توان تمامی دستگاهایی که سیستم یوپی اس باید از آن ها محافظت کند را حساب کرده و باهم جم بزنید بهتر است توان متصل به یوپی اس از ۷۰ درصد توان اسمی آن بیشتر نشود. محاسبه ی توان مصرفی دستگاها باعث می شود که طول عمر سیستم یوپی اس بیشتر شود.

Vertiv Introduces efficient uninterruptible power supply solution for edge applications - ELE Times

 ویژگی های یو پی اس صنعتی مناسب

دستگاه یوپی اس را از شرکت های معتبر و قدیمی خریداری کنید مانند شرکت هژیر صنعت که مورد اقبال مردم می باشد. همچنین برسی کنید که دستگاه یوپی اس دارای زمانت نامه باشد. یک یوپی اس خوب باید  سیستم های محافظتی خوب داشته باشد تا از ولتاژ های زیاد از حد ،تغییرات فرکانس و ولتاژ برق ورودی، بالا رفتن بیش از حد دمای داخل یوپی اس، اتصال های کوتاه باطری، اتصال های برعکس باطری، دوفاز شدن برق ورودی، شارژر های نامناسب باطری و اتصال های محدود شارژر از دستگاها محافظت کند.

این دستگاه همچنین باید دارای یک سیستم هشتار دهنده ی نوری و صوتی باشد تا وجود بار اضافی، وجود خرابی باطری، وضعیت خطا، ضعیف شدن باطری، به خواب رفتن زمان دستگاه یا خاموش شدن آن ها،بالا رفتن دمای داخلی دستگاه یوپی اس، ولتاژ بالاتر از اندازه مجاز شارژر باطری ، تامین نمودن برق خروجی از باطری ‌،  اتصال اشتباه به فازو نول برق شهری  و … را به صورت صدا و نور نشان دهد .

منابع:

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Uninterruptible_power_supply
  2. http://ecmweb.com/mag/electric_rounding_rotary_ups/
  3. https://teslaups.ir/

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات