آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشی

آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل کامپیوتر و گوشی

استفاده از تم تیره 🌙 در دستگاه‌هایی که صفحه نمایشگر دارند بسیار مهم است زیرا از خسته شدن چشم جلوگیری می‌کند. گوگل نیز اخیرا این ویژگی را برای Google Search فعال کرده است. در این مطلب از انزل وب به آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشی می‌پردازیم.

چگونه گوگل را در حالت شب بگذاریم؟

?How to Active Google Search Dark Theme

دارک مود جستجو گوگل اخیرا برای برخی از کاربران فعال شده است. با فعال کردن این ویژگی دیگر نیازی نیست نگران خسته شدن چشمان خود باشید. در این مطلب از انزل وب نحوه فعال کردن حالت شب جستجو گوگل را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه حالت تاریک گوگل را فعال کنیم؟ در کامپیوتر

تم مشکی جستجوی گوگل اکنون برای برخی از کاربران فعال است. از این تم می‌توانید در گوگل کروم، Microsoft Edge و Mozilla Firefox استفاده کنید. گاهی با وجود در دسترس بودن این قابلیت، فعال شدن آن چند روزی زمان خواهد برد.

اگر دارک مد گوگل برای شما فعال شده باشد، اعلانی مبنی بر Dark theme is now available را در صفحه Google Search مشاهده خواهید کرد. با زدن روی Turn on این قابلیت فعال خواهد شد. (برای فعال و غیرفعال کردن این گزینه از آیکن بالا سمت راست که به شکل خورشید و ماه است نیز از این پس میتوانید استفاده کنید)

تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل

با فعال کردن آن آیکون شکل ماه در سمت راست صفحه نمایان می‌شود. با فعال شدن حالت دارک گوگل قسمت جدیدی به تنظیمات جستجوی گوگل اضافه خواهد شد.

تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل

از این پس می‌توانید برای فعال کردن گوگل مشکی به Settings جستجوی گوگل بروید. سپس وارد Search Settings شوید. حال روی Appearances بزنید. از اینجا می‌توانید برای فعال کردن تم دارک گوگل روی Dark theme بزنید. برای بازگشت به حالت روشن باید روی Light theme بزنید. در نهایت روی Save بزنید. حالت سوم Device default است که با فعال کردن آن، گوگل مطابق با تم دستگاه عمل می‌کند. یعنی اگر آن را روی حالت دارک گذاشته باشید، گوگل نیز به حالت تیره درمی‌آید.

تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل

شما می‌توانید کل محیط ویندوز را تیره کنید. برای یادگیری فعال کردن این قابلیت، مطلب نحوه فعال کردن تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

چگونه در گوشی تم گوگل را عوض کنیم؟ در اندروید

برای فعال کردن حالت شب گوگل اندروید ابتدا Google Chrome را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در سمت راست بزنید. حال Settings و سپس ر را انتخاب کنید. سه حالت وجود دارد:

System Default: تغییر به تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل زمانی که باتری دستگاه ضعیف است یا به صورت کلی تنظیمات گوشی در حالت دارک مود است.

Dark: حالت تیره گوگل

Light: حالت روشن یا سفید گوگل

می‌توانید برای فعال کردن حالت تیره Dark mode را انتخاب کنید.

این قابلیت برای گوشی‌های اندروید ۵ به بالا فعال است.

ممکن است حالت Incognito Mode فعال باشد که در این صورت جستجوی شما به صورت خصوصی انجام می‌شود. در این حالت صفحه گوگل تیره می‌شود.

آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشی

اگر می‌خواهید حالت Dark mode را برای اینستاگرام فعال کنید، مطلب آموزش نحوه فعال کردن تم مشکی اینستاگرام را مطالعه کنید.

نحوه فعال کردن تم گوگل مشکی در iOS

برای فعال کردن تم سیاه گوگل در iOS 13 به بالا کافی است حالت دارک مود را روی آیفون یا آی پد اجرا کنید. سپس کروم را باز کنید. در واقع کل دستگاه در حالت تیره قرار می‌گیرد و هنوز تم تیره گوگل برای iOS نیامده است. اما در صورتی که بخواهید جستجوی گوگل تیره شود، با این روش هم می‌توان این کار را انجام دهید.

برای این کار به Settings بروید و سپس Display & Brightness را انتخاب کنید. روی Dark بزنید تا دارک مود فعال شود.

تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل

اگر در حالت خصوصی در حال جستجو کردن هستید، گوگل تیره می‌شود. برای چک کردن این حالت گوشه بالا و سمت چپ را برای Incognito Mode چک کنید.

برای فعال کردن Dark mode واتساپ، مطلب آموزش فعال کردن تم تاریک در واتس اپ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشی پرداختیم. آیا این قابلیت برای شما فعال شده است؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش فعال سازی حالت شب ویندوز 11
آموزش ۴ روش فعال سازی حالت شب ویندوز ۱۱
آموزش فعال سازی حالت شب یا Dark Mode در ورد (Word)
آموزش فعال سازی حالت شب یا Dark Mode در ورد (Word)
آموزش فعال کردن تم تاریک و حالت شب در واتس اپ اندروید و آیفون
آموزش فعال کردن تم تاریک و حالت شب در واتس اپ اندروید و آیفون

نظرات