آموزش کار با Autofill کروم برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

آموزش کار با Autofill کروم برای تکمیل خودکار فیلد های فرم سایت ها

اگر از پر کردن فرم‌های تکراری سایت‌های مختلف خسته شده‌اید، کافی است از قابلیت Autofill 🤖 گوگل کروم استفاده کنید. با این قابلیت دیگر نیازی نیست اطلاعات تکراری را مدام وارد کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش کار با Autofill کروم برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و.. می‌پردازیم.

فعال سازی ، ویرایش و.. Autofill کروم اندروید ، ویندوز و…

?How to Set and Adjust Google Chrome Autofill

قابلیت Autofill این امکان را به کاربران می‌دهد تا در وقت خود صرفه جویی کنند و مدام اطلاعات تکراری فرم‌ها را پر نکنند. با این حال تمامی رمزها و نام کاربری‌ها و اطلاعات خود را در جای امنی ذخیره کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید. در این مطلب از انزل وب نحوه پر شدن اتوماتیک فیلدهای یک فرم در کروم را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

فعال سازی اتوفیل در کروم کامپیوتر

برای تکمیل خودکار فرم‌ها در Google Chrome کامپیوتر، ابتدا این مرورگر را باز کنید. سپس روی پروفایل خود که در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد، بزنید. سپس برای وارد کردن حساب بانکی روی Payment methods برای وارد کردن آدرس روی Addresses and more و برای وارد کردن رمزها روی Passwords بزنید.

برای وارد کردن اطلاعات روی Add که در کنار Payment methods یا Addresses قرار دارد، کلیک کنید. سپس اطلاعات خود را وارد کنید.

برای ویرایش اطلاعات روی منوی سه نقطه‌ای کنار آن آدرس و… بزنید. سپس Edit را انتخاب کنید.

برای حذف اطلاعات، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. سپس Remove را انتخاب کنید.

اگر Sync را روشن کنید، این اطلاعات در دیگر دستگاه‌های شما هم تغییر خواهد کرد.

روش دیگر این است که در Settings روی Show Advanced Settings کلیک کنید. Passwords and Forms را پیدا کنید. سپس روی لینک Manage Autofill Settings بزنید. سپس روی Add New Street Address بزنید. حال هر اطلاعاتی را که می‌خواهید وارد کنید. وارد کردن همه آن‌ها ضروری نیست. در نهایت روی OK بزنید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

برای پر کردن راحت‌تر اطلاعات، می‌توانید با زدن روی آیکون پروفایل و انتخاب Payment methods نامی برای اطلاعات خود انتخاب کنید. در کنار Payment methods روی Add یا Edit بزنید. سپس روی Card nickname بزنید. حال نامی را وارد کنید. این گونه زمانی که فرمی را می‌خواهید پر کنید این نام نمایان می‌شود.

پر شدن اتوماتیک فیلدهای یک فرم در کروم اندروید

برای استفاده از Autofill در گوگل کروم اندروید، کروم را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. به Settings > Autofill and payments بروید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

روی Addresses and more یا Payment methods بزنید. برای اضافه کردن اطلاعات روی Add address یا Add card بزنید. وقتی اطلاعات را وارد کردید، روی Done بزنید. برای ویرایش اطلاعات روی بخش اطلاعات بزنید و پس از انجام تغییرات روی Done بزنید. برای حذف هر کدام نیز روی اطلاعات موردنظر بزنید و سپس آیکون سطل زباله را انتخاب کنید.

برای انتخاب نامی برای اطلاعات خود روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و به Settings > Autofill and Payments بروید. روی Payment methods, بزنید. سپس روی Add card یا Edit بزنید. حال روی Card nickname بزنید و نامی را برای کارت خود وارد کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از اثر انگشت یا قفل دستگاه خود برای تایید هویتتان در زمان پر کردن فرم استفاده کنید. برای این کار وارد کروم شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و به  Settings و سپس  Settings بروید. Screen lock را روشن کنید.

Autofill در گوگل کروم اندروید و ذخیره شدن رمز

برای استفاده از Autofill در گوگل کروم اندروید و ذخیره شدن رمز، گوگل کروم را باز کنید. سپس به chrome://flags بروید. Touch To Fill UI for Passwords را جستجو کنید. روی منو بزنید و Enabled را انتخاب کنید. حال برنامه را ببندید و دوباره وارد آن شوید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

به سایتی در کروم بروید. سپس سعی کنید وارد سایت شوید. کادری باز می‌شود و از شما می‌خواهد اکانتی را انتخاب کنید. منوی آن را باز کنید تا بتوانید اطلاعات از قبل وارد شده را مشاهده کنید. روی اکانت موردنظر بزنید.

اگر نمی‌خواهید از آن اکانت‌ها استفاده کنید، کافی است کادر باز شده را ببندید. سپس اگر رمز و نام کاربری را به صورت دستی وارد کنید، کادری باز می‌شود و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید این اطلاعات را ذخیره کنید؟ برای مدیریت اکانت‌های ذخیره شده، کافی است روی Manage Passwords در پایین منو بزنید.

تکمیل خودکار فرم در کروم iOS

برای تکمیل خودکار گوگل در iOS وارد گوگل کروم شوید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در بالای صفحه بزنید. حال Settings را انتخاب کنید. سپس روی Payment methods بزنید. حال در پایین صفحه روی Addresses and more بزنید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

برای ویرایش روی اطلاعات موردنظر بزنید. سپس روی Edit در بالای صفحه بزنید. حال ویرایش را انجام دهید. سپس Done را بزنید. برای پاک کردن اطلاعات نیز روی Delete و سپس Done بزنید.

اگر می‌خواهید نامی برای اطلاعات خود انتخاب کنید، به Settings بروید و Payment methods را انتخاب کنید. سپس روی Add payment method یا اطلاعات از قبل وارد شده بزنید. سپس نامی را برای اطلاعات خود انتخاب کنید. پس از این، وقتی فرمی را بخواهید پر کنید، این نام نمایان می‌شود.

برای یادگیری پر کردن خودکار فرم‌ها در سایت‌های مختلف، مطلب ۹ روش پر کردن خودکار اطلاعات فرم های ثبت نام ، عضویت و.. در سایت ها را مطالعه کنید.

برداشتن ارسال درخواست تکمیل خودکار فرم در کروم و پاک کردن آن

اگر نمی‌خواهید با پر کردن هر فرمی درخواست تکمیل خودکار گوگل کروم برایتان نمایان شود، در کامپیوتر به کروم را باز کنید. در بالای صفحه و در زیر People روی Payment methods یا Addresses and more کلیک کنید. سپس Save and fill payment methods و Save and fill addresses را خاموش کنید.

در اندروید و iOS نیز روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. سپس وارد Settings شوید. حال روی Autofill and payments بزنید. سپس روی Payment methods یا Addresses and more بزنید. Save and fill payment methods یا Save and fill addresses را خاموش کنید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

برای پاک کردن اطلاعات Autofill، روی منوی سه نقطه‌ای بزنید. سپس More tools را انتخاب کنید و روی Clear browsing data بزنید. سپس بازه زمانی مانند Last hour یا All time را انتخاب کنید. در زیر Advanced عبارت Autofill form data را انتخاب کنید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

روش دیگر این است که به مسیر Settings > Privacy and security > Clear browsing data بروید.

آموزش کار با Autofill برای تکمیل خودکار فیلد ها در کامپیوتر ، اندروید و..

All time را انتخاب کنید و Clear data را بزنید.

اگر از آپدیت شدن خودکار گوگل کروم خسته شده‌اید، می‌توانید این عمل را متوقف کنید. برای یادگیری این کار مطلب ۶ روش جلوگیری از آپدیت شدن اتوماتیک گوگل کروم در اندروید ، ویندوز و.. را مطالعه کنید.

غیر فعال سازی اتوفیل در کروم تنها برای یک سایت

برای غیر فعال کردن تکمیل خودکار فرم‌ها تنها برای یک سایت، Chrome را باز کنید. سپس روی منوی سه نقطه‌ای در بالای صفحه بزنید. به Settings بروید و از بخش Autofill روی Passwords بزنید. فهرستی از وب سایت‌ها را با نام کاربری و رمز مشاهده خواهید کرد. روی منوی سه نقطه‌ای کنار سایت موردنظر بزنید. سپس Remove را انتخاب کنید.

برای یادگیری نحوه انتقال رمزهای ذخیره شده به کروم مطلب آموزش ۴ روش انتقال پسورد های ذخیره شده به کروم را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب شیوه فعال سازی اتوفیل در کروم را آموزش دادیم. آیا موفق شدید از این قابلیت استفاده کنید؟ لطفا نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • masoud says:

    سلام
    ضمن تشکر
    مواردی که در بالا گفته شد برای فرم ها و پسورد بود.
    برای صفحه هایی که فقط یکی دو فیلد دارن که باید پر بشه و ربطی به ادرس ندارن باید چکار کرد که ذخیره بشن؟
    کجا دخیره میشن؟

  • سید عبدالمنان says:

    میخواهم استفاده این برنامه را به درستی یاد بگیرم