حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام

احتمالا سعی دارید پستی یا استوری ارسال کنید و اینستاگرام پیغام Instagram not posted yet please try again را به شما نشان می دهد. ❗ اگر نمی دانید این خطا به چه معناست و برای حل این مشکل چه کاری انجام دهید از شما دعوت می کنیم مطلب حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام امروز انزل وب را دنبال کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

رفع مشکل گیر کردن پست و استوری اینستاگرام

How to Fix It When an Instagram Story or Post Stuck at Uploading

به طور خلاصه برای حل مشکل گیر کردن استوری اینستاگرام به صورت زیر عمل می کنیم:

  • برنامه تغییر دهنده آی پی را چک کنید.
  • اتصال اینترنت را چک کنید.
  • گوشی را ریستارت کنید.
  • اتصال اینترنت را ریستارت کنید.
  • اینستاگرام را باز کنید و یک استوری پست کنید.
  • بین دیتا و وای فای سوئیچ کنید.
  • پست درحال اینستاگرام را حذف کنید.
  • کش اینستاگرام را پاک کنید.
  • فضای ذخیره سازی خود را بیشتر کنید. فایل های غیر ضروری را پاک کنید و یا آنها را به سیستم یا فضای ابر انتقال دهید.

ادامه راهکارهای حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری

  • تنظیمات دیتای اینستاگرام را تغییر دهید: برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد پروفایل خود شوید. Settings را انتخاب کنید و روی Account ضربه بزنید. به پایین اسکرول کنید و Mobile/Cellular Data Usage را انتخاب کنید. High-resolution media را انتخاب کنید.
  • عکس ها و ویدیوهای خود را ویرایش کنید: فرمت، حجم فایل، رزولوشن، فریم ریت، بیت ریت و … ویدیو و عکس های خود را چک کنید.
  • پست ها و استوری هایی که قوانین اینستاگرام را نقض می کنند را حذف کنید.
  • پشت سر هم استوری و پست نگذارید.
  • برنامه هایی که به اینستاگرام متصل هستند را حذف کنید، چون باعث ایجاد اختلال می شوند.
  • از تگ کردن افراد زیاد خودداری کنید.
  • اینستاگرام را به روز کنید و یا حذف و مجدد نصب کنید.
  • یک تصویر تکراری را چندین بار استوری و پست نکنید.
  • از حالت Data saving mode استفاده نکنید.
  • تاریخ و زمان را تنظیم کنید.
  • مرورگر یا دستگاه دیگری را امتحان کنید.
  • در نهایت با پشتیبان اینستاگرام تماس بگیرید.

برای جزئیات بیشتر، ادامه مطلب را دنبال کنید.

۱- برنامه تغییر دهنده آی پی علت مشکل گیر کردن استوری اینستاگرام

اگر از یک برنامه تغییر دهنده آی پی ضعیف و مشکوک استفاده می کنید به احتمال زیاد با مشکل گیر کردن استوری اینستاگرام مواجه خواهید شد. برای حل این مشکل می توانید از برنامه دیگری استفاده کنید و یا سروری که به آن وصل می شوید را تغییر دهید و در نهایت کشور دیگری را برای اتصال انتخاب کنید. همیشه بهتر است امنیت VPN و نشت DNS را بررسی کنید.

۲- اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

اتصال به اینترنت یکی از بزرگترین دلایلی است که اینستاگرام گاهی اوقات اجازه پست کردن و استوری گذاشتن را به شما نمی دهد. بنابراین، قبل از اینکه شروع به ارسال عکس یا ویدیو در اینستاگرام کنید، مطمئن شوید که اتصال اینترنت پایدار و قوی دارید.

۳- رفع گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با ریستارت کردن گوشی

ریستارت کردن گوشی ممکن است به رفع مشکل گیر کردن پست و استوری اینستاگرام کمک کند. وقتی گوشی خود را ریستارت می کنید تمام داده های کش شده از حافظه رم حذف می شوند و برنامه ها در پس زمینه متوقف می شوند

در آیفون: دکمه پاور و کاهش صدا را با هم فشار و نگه دارید. اسلاید را بکشد تا خاموش شود.

در اندروید: دکمه پاور را به صورت طولانی فشار دهید و روی Reboot ضربه بزنید.

رفع گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با ریستارت کردن گوشی

۴- ریستارت اتصال اینترنت برای رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری

ریستارت اتصال اینترنت ساده ترین گزینه برای رفع مشکل گیر کردن پست های در حال ارسال اینستاگرام است. اتصال اینترنت دستگاه شما ممکن است گاه به گاه قطع شود و از ارسال استوری اینستاگرام شما جلوگیری کند. برای ریستارت اتصال اینترنت خود:

در آیفون: وارد Settings شوید. روی Wi-Fi ضربه بزنید و Cellular را انتخاب کنید. Cellular Data را غیرفعال کنید، صفحه را به سمت بالا بکشید و برای بسته شدن برنامه اینستاگرام، انگشت خود را به سمت بالا بکشید. Cellular data را فعال کنید. Wi-Fi را فعال کنید. اینستاگرام را دوباره باز کنید و استوری ارسال کنید.

برای اندروید: آیکن های Wi-Fi و Mobile Data را غیرفعال کنید. در نوار ناوبری اندروید روی دکمه multitasking ضربه بزنید. برنامه اینستاگرام را ببندید. Wi-Fi و Mobile Data را فعال کنید. اینستاگرام را باز کنید و یک استوری پست کنید.

ریستارت اتصال اینترنت برای رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری

۵- رفع گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با سوئیچ کردن بین دیتا و Wi-Fi

اگر قبلاً اتصال Wi-Fi خود را ریستارت کردید، این مرحله توصیه می شود. اگر متوجه شدید که سوئیچینگ کار نمی کند، به احتمال زیاد روتر شما دچار مشکل شده است. در این شرایط، اگر راه‌اندازی مجدد کار نکرد، باید روتر خود را ریستارت یا ریست کنید.

کشوی اعلان را از بالای صفحه به پایین بکشید.

Wi-Fi خود را خاموش کنید. Mobile Data خود را فعال کنید.

رفع گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با سوئیچ کردن بین دیتا و Wi-Fi

۶- حذف پست در حال ارسال در اینستاگرام

وقتی گوشی را در حالت هواپیما قرار می دهید، همه اتصالات تلفن شما خاموش می شوند. وقتی مشکل گیر کردن پست در حال ارسال اینستاگرام به دلیل عدم اتصال باشد، روشن کردن حالت هواپیما ممکن است مفید باشد.

در آیفون: انگشت خود را به سمت بالا بکشید و روی Airplane mode ضربه بزنید. برای حذف پست در حال ارسال در اینستاگرام گیر کرده ، وارد برنامه شوید و روی سه نقطه استوری مدنظر ضربه بزنید. Discard photo یا Cancel Upload را انتخاب کنید. حالت هواپیما را غیرفعال کنید و سعی کنید استوری را مجددا ارسال کنید.

حذف پست در حال ارسال در اینستاگرام

در گوشی اندروید: برای حذف استوری اینستاگرام قبل از پست شدن انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. روی Airplane mode ضربه بزنید. اینستاگرام را ببندید و مجدد باز کنید. روی سه نقطه ضربه بزنید. Delete را انتخاب کنید. حالت هواپیما را غیرفعال کنید و سعی کنید استوری ارسال کنید.

۷- رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با پاک کردن کش

مشکل گیر کردن پست اینستاگرام می تواند به خاطر داده های موقت ذخیره شده در گوشی شما باشد. برای حل این مشکل داده های کش برنامه را پاک کند.

توجه: بعد از استفاده از این روش احتمالا شما از اکانت خود خارج می شوید و باید مجدد اطلاعات ورود را وارد کنید.

برای انجام این کار:

کاربران آیفون وارد Settings شوند و General را انتخاب کنند. iPhone Storage و سپس Instagram را انتخاب کنید و در نهایت Offload App را انتخاب کنید.

رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با پاک کردن کش

کاربران اندروید وارد Settings شوند و Apps و Instagram را انتخاب کنند. روی Storage ضربه بزنید. برای پاک کردن کش روی Clear Cache ضربه بزنید.

بعد از انجام این کار برنامه اینستاگرام را ببندید و باز کنید و ببینید که مشکل آپلود نشدن استوری یا پشت شما رفع شده است یا خیر. همچنین بهتر است.

۸- فضای ذخیره سازی گوشی را آزاد کنید

وقتی فضای ذخیره سازی آیفون یا گوشی اندرویدی شما پر می شود، نمی توانید در اینستاگرام استوری یا پست آپلود کنید. برای رفع این مشکل تنها کاری که باید انجام دهید حذف اطلاعات غیر ضروری و یا انتقال عکس، فیلم، موسیقی و غیره به کامپیوتر یا به سرویس های ابری است.

۹- حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با تغییر تنظیمات دیتای اینستاگرام

محدودیت استفاده از دیتای اینترنت می تواند محدودیت هایی را در زمینه آپلود عکس و ویدیو، تعداد دفعات ارسال عکس ها و ویدیوهای شما و میزان استفاده از دیتا را محدود کند. اگر پست اینستاگرام شما در هنگام ارسال گیر کرده است می توانید با استفاده از مراحل زیر این مشکل را حل کنید:

برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد پروفایل خود شوید. Settings را انتخاب کنید.

ریستارت اتصال اینترنت برای رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری

به پایین اسکرول کنید و Media quality را انتخاب کنید.

High-resolution media را انتخاب کنید.

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با تغییر تنظیمات دیتای اینستاگرام

۱۰- رفع مشکل آپلود نشدن استوری اینستاگرام با ویرایش عکس ها و فیلم ها

شما باید عکس ها و ویدیوهای خود را مطابق با الزامات اینستاگرام تنظیم کنید. با استفاده از برنامه داخلی Photos می توانید عکس ها را ویرایش کنید. برای برش ویدیو، تغییر طول ویدیو می توانید از خود اینستاگرام استفاده کنید. اگر نیاز به ویرایش پیشرفته ویدیو دارید (مانند چرخاندن ویدیو در جهت درست، میکس ویدیوها و …) می توانید از یک سرویس آنلاین یا برنامه تخصصی استفاده کنید.

بهترین مشخصات برای عکس: داشتن فرمت JPG یا PNG، حداکثر اندازه فایل ۳۰ مگابایت، ابعاد Square (حداقل ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۱۹۳۶*۱۹۳۶ پیکسل)، Landscape ( حداقل ۳۱۵*۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۱۹۳۶*۱۹۳۶ پیکسل) و Portrait )حداقل ۷۵۰*۶۰۰ پیکسل و حداکثر ۱۹۳۶*۱۹۳۶ پیکسل).

برای ویدیو: فرمت های MP4 (کدک H.264) فریم ریت ۳۰FPS، ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، طول ویدیو ۳ تا ۶۰ ثانیه و صدای ACC با بیت ریت ۳۵۰۰ کیلوبیت در ثانیه.

۱۱- حذف استوری اینستاگرام نقض کننده قوانین اینستا

اینستاگرام قوانین سختگیرانه‌ای برای آپلود کردن عکس و ویدیو دارد. اینستاگرام ربات‌های بسیار هوشمندانه‌ای دارد که تشخیص می‌دهد عکس‌ها یا ویدیوهای شما این قوانین را نقض می‌کنند. مطمئن شوید که عکس‌ها یا ویدیوهای شما حاوی محتوای ناپسند مانند برهنگی یا خشونت نباشد.

۱۲- حذف برنامه هایی که به اکانت اینستاگرام دسترسی دارند

ممکن است از طریق اکانت اینستاگرام خود از برنامه ها یا سرویس های آنلاینی استفاده کنید. وقتی این برنامه ها و اینستاگرام را به صورت همزمان اجرا می کنید با هم تداخل پیدا می کنند. در نتیجه نمی توانید در اینستاگرام پست بذارید. برای حذف برنامه خیلی ساده برنامه را فشار دهید و Uninstall را انتخاب کنید.

۱۳- رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با آپدیت کردن برنامه

اگر از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده نمی کنید، به روز رسانی برنامه اینستاگرام می تواند خطای Instagram not posted yet please try again را برطرف کند. می توانید این کار را با رفتن به اپ استور یا گوگل پلی استور انجام دهید، برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و سپس روی دکمه Update ضربه بزنید.

رفع مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با آپدیت کردن برنامه

۱۴- برنامه اینستاگرام را دوباره نصب کنید

نصب مجدد برنامه اینستاگرام نیز ارزش امتحان کردن را دارد. برای حذف برنامه خیلی ساده برنامه را فشار دهید و Uninstall یا Remove App را انتخاب کنید. دوباره وارد گوگل پلی استور یا اپ استور شوید و برای Instagram جستجو کنید و از نتایج این برنامه را انتخاب و در نهایت Install را انتخاب کنید.

برنامه اینستاگرام را دوباره نصب کنید

۱۵- جلوگیری از گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری با رعایت محدودیت ها

اینستاگرام برای همه فعالیت های روزانه محدودیت هایی را تعیین می کند. بنابراین اگر در مدت کوتاهی استوری یا پست زیادی را منتشر کرده اید، احتمالا از محدودیت روزانه خود فراتر رفته اید و با مشکل استوری یا پست در حال ارسال در اینستاگرام مواجه خواهید شد.

۱۶- یک تصویر را چندین بار استوری نکنید

اکثر کاربران دوست دارند تصاویری که به اشتراک می گذارند توسط افراد زیادی دیده شود، به همین خاطر وقتی توجه زیادی به آنها نمی شود همان تصویر را استوری می کنند. ربات‌های اینستاگرام فوق‌العاده پیچیده هستند و می‌توانند به سرعت عکس‌های تکراری را تشخیص دهند، بنابراین وقتی افراد سعی می‌کنند تصویر را دوباره ارسال کنند، مسدود می‌شوند.

۱۷- کاربران زیادی را تگ نکنید و مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری را رفع کنید

اگرچه تگ کردن یک راه عالی برای افزایش بازدید است، اما نباید از محدودیت ۱۰ تگ اینستاگرام عبور کنید. اگر از یک حساب کاربری قدیمی اینستاگرام استفاده نمی کنید، نباید بیش از ده نفر را تگ کنید.

۱۸- از حالت Data saving mode استفاده نکنید

اگر عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا آپلود می‌کنید، فعال کردن حالت Data saving mode در گوشی تان ممکن است از اشتراک‌گذاری استوری‌های شما توسط اینستاگرام جلوگیری کند. برای رفع این مشکل، حالت Data saving mode را غیرفعال کنید و پس از آپلود موفقیت‌آمیز استوری هایتان، دوباره آن را فعال کنید.

۱۹- حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری اینستاگرام با تنظیم تاریخ و زمان

اگر تاریخ و زمان گوشی شما به روز نباشد، با مشکلات پست کردن استوری اینستاگرام مواجه خواهید شد. به طور پیش فرض، شبکه سیم کارت ارائه شده شما باید زمان و تاریخ را به روز کند. اگر اینطور نیست:

روی Settings ضربه بزنید.

Additional Settings را انتخاب کنید.

Use network-provided time را فعال کنید.

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری اینستاگرام با تنظیم تاریخ و زمان

۲۰- از مرورگر یا دستگاه دیگری استفاده کنید

شما می توانید مرورگر دیگری را برای ارسال استوری اینستاگرام استفاده کنید. برای اطمینان از عملکرد دستگاه خود، بهتر است از دستگاه دیگر یا سیستم عامل دیگری استفاده کنید.

۲۱- با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید

اگر همه راه حل های بالا نتوانستند به شما کمک کنند، ممکن است علت مشکل فنی برنامه اینستاگرام باشد. در این صورت فقط با تیم پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و مشکل لود نشدن تصاویر اینستاگرام را گزارش دهید تا بررسی کنند.

سوالات متداول

Posting در اینستاگرام چیست؟

Posting / Sending یکی از ارورهای رایجی است که در اینستاگرام رخ می دهد و در این شرایط پست و استوری اینستاگرام شما ارسال نمی شود.

چرا پست اینستاگرام من منتشر نمی شود؟

ممکن است پست اینستاگرام شما به دلایل مختلف منتشر نشود. این موارد شامل اتصال ضعیف به اینترنت، نسخه قدیمی برنامه، مشکلات اکانت مانند تعلیق یا رمز عبور نادرست، استفاده از محتوای نامناسب، اشکالات فنی در سمت اینستاگرام، تنظیمات حریم خصوصی، فرمت یا اندازه فایل نادرست، مشکلات هشتگ و عنوان، یا استفاده از برنامه های جانبی است. از پیروی از دستورالعمل های انجمن اینستاگرام اطمینان حاصل کنید و پیام های خطا را بررسی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با پشتیبان اینستاگرام تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ویژگی‌ها یا تغییرات جدید ممکن است بر انتشار تأثیر بگذارد.

چرا پست کردن اینستاگرام اینقدر طول می کشد؟

آپلود پست‌های اینستاگرام ممکن است به دلیل عواملی مانند حجم فایل‌های بزرگ، کندی اینترنت، شلوغی سرور، برنامه‌های قدیمی و عملکرد دستگاه بیشتر طول بکشد. محتوای با وضوح بالا، فرآیندهای پس زمینه و موقعیت جغرافیایی نیز در این اتفاق نقش دارند. علاوه بر این، زمان اوج استفاده و اشکالات موقت می تواند باعث تاخیر شود. برای سرعت بخشیدن به آپلود، از اتصال اینترنت پایدار مطمئن شوید، از فرمت های پشتیبانی شده استفاده کنید، برنامه را به روز نگه دارید، و در ساعات خلوت آپلود کنید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید یا دستگاه ها یا شبکه های جایگزین را امتحان کنید.

چگونه یک پست در حال آپلود را حذف کنیم؟

در آیفون حالت هواپیما را فعال کنید. وارد اینستاگرام شوید و روی آیکن سه نقطه ضربه بزنید. Cancel Upload را انتخاب کنید. حالت هواپیما را غیرفعال کنید و سعی کنید استوری را مجددا ارسال کنید. در گوشی اندروید حالت هواپیما را فعال کنید. روی سه نقطه ضربه بزنید. Delete را انتخاب کنید. حالت هواپیما را غیرفعال کنید و سعی کنید استوری ارسال کنید.

جمع بندی

برای حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام از اتصال اینترنت پایدار مطمئن شوید، برنامه را ببندید و دوباره باز کنید، دستگاه خود را ریستارت کنید، حافظه کش (در اندروید) را پاک کنید، برنامه اینستاگرام را به روز کنید، مجوزهای برنامه را بررسی کنید، پست را دوباره ایجاد کنید، حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید و قطعی اینستاگرام را بررسی کنید. برای جلوگیری از محدودیت‌های موقت، از تلاش بیش از حد برای ارسال پست خودداری کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل از سمت سرور باشد که در این شرایط لازم است کمی صبر کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امیدواریم با کمک مطلب امروز انزل وب توانسته باشید حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام را تجربه کنید. چنانچه روش دیگری می شناسید، نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این مطلب با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری

نظرات

  • Mansoor says:

    دوستان به هیچ وجه دیتا رو پاک نکنین وگرنه اینستاگرامتون از بین میره و چون خیلی ها رمز اکانتشون یادشون نیست کلا پیج میپره

  • منصور says:

    دوستان به هیچ وجه دیتا رو پاک نکنین وگرنه اینستاگرامتون از بین میره و چون خیلی ها رمز اکانتشون یادشون نیست کلا پیج میپره

    چهارتا بچه دبیرستانی گند زدن به پیج کلی از مردم با این راهنمایی کسشعرشون یکی نیست بگه شما راهنمایی نکنین نمیگن لالی

    کاش اون شب خواب میموندن این گوساله تولید نمیشد مردک راهنمایی دیگشم اینه پست ارسال نمیشه برنامه رو پاک کن این چه راهنماییه خو بلد نیستی دهنتو ببند

  • سمیرا says:

    خب حذف شد ولی بازم نمیشه استوری کنم ، فقط صورت مسئله رو پاک کردید

  • Sara says:

    عالی بوددد. برا من با روش اولی حذف شد

  • منیر says:

    بسیار عالی پاک کردن کشها مشکلمو برطرف کرد

  • rasoul..hosseini says:

    عالی بود

  • محمد says:

    دیتا و کش رو پاک کنیم؟؟؟
    لااقل بگید که اگه دیتا رو پاک کنن کلا همه چی میپره دوباره از اول باید لاگین کنن بعضیا نمیدونن اینو خب نمیخواد راه حل بدید وقتی اینجوری توضیح میدین یکم شعور داشته باشید

  • عابد says:

    دلیت کش و دیتا زدم اینستام پرید .چیکار کنم

  • سها says:

    من ریلزم ارسال نمیشه همینطور درحال ارسال مونده نمیتونم وارد اکانت دومم هم بشم کاری که گفتید رو کردم اصلا رفع نشد😕

  • مهدی says:

    دیتا کش و دیتا را پاک کردم کلا اینستای من ازبین رفت واقعا این چه کاری بود گفته بودی.؟؟؟

  • says:

    گوه بگیرن این اپ رو راحت شیم پر مشکل و باگه