بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟

شبکه بیت کوین توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شود که گفته می‌شود هک کردن آن کار بسیار دشواری است. 🕵️‍♂️ در فناوری Blockchain داده‌ها در یک سرور مرکزی ذخیره نمی‌شوند. بلکه در یک شبکه عظیم رایانه‌ای هستند. یک هکر باید برای جمع‌آوری اطلاعات سرورهای زیادی را خراب کند. این عمل بسیار سخت به نظر می‌رسد اما هکرهای ماهر می‌توانند راه خود را در این زمینه پیدا کنند! در این مطلب از انزل وب به بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟ می‌پردازیم.

روش های هک بیت کوین چیست؟ آیا اصلا این امکان وجود دارد؟

?Is It Possible to Hack the Blockchain and Bitcoin

بیت کوین و بلاک چین به گونه‌ای ضد هک محسوب می‌شوند زیرا به صورت مداوم توسط کل شبکه بررسی می‌شوند. بنابراین، حمله به خود بلاک چین کار بسیار بعیدی است. به لطف ماهیت غیر متمرکز و توزیع شده آن، فناوری بلاک چین از بسیاری از حملات هکرها در امان است. خود بیت کوین از بدو تاسیس هک نشده است. رابط‌هایی مانند کیف پول‌هایی که ارزهای رمزپایه را در خود دارند، وب‌سایت‌ها و افراد اهداف اصلی هکرها هستند. در این مطلب از انزل وب امکان هک بیت کوین با گوشی و… را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آیا برنامه هک بیت کوین وجود دارد یا Blockchain و Bitcoin ضد هک محسوب می‌شوند؟

بیت کوین و بلاکچین

در واقع، بیت کوین ضد هک محسوب می‌شود زیرا بلاک چین به طور مداوم توسط کل شبکه بررسی می‌شود. بنابراین، برای افزودن یک بلاک چین جدید که شامل مجموعه‌ای از معاملات است، مسائل پیچیده ریاضی به کار گرفته می‌شوند. این مسائل پیچیده توسط عملکرد هش رمزنگاری بیت کوین ایجاد می‌شوند. اگر یک بلوک خاص به پایگاه داده اضافه شود، هر نود در شبکه باید آن را درون خود بپذیرد. تنها در صورت پذیرش همه نودها، لجر بیت کوین به روز می‌شود. همین مسئله موجب می‌شود تا دستکاری یک شبکه ارزهای رمزنگاری شده بسیار دشوار شود.

پس یک واحد بلاک چین وجود ندارد. بلکه هزارن نسخه کپی از آن در نودهای یک شبکه کامپیوتری قرار دارد. این نودها در همه جای کره زمین پراکنده شده‌اند و شامل تمام معاملات بیت کوین که تا کنون انجام شده است، می‌شوند. نکته دیگر این است که بیت کوین چیزی نیست که خاموش شود یا از کار بیفتد. تقریبا به مدت ۱۰ سال است به صورت ۱۰۰ درصد در حال کار کردن است. این امر تنها زمانی ممکن است رخ دهد که برق تمام جهان قطع شود و تمام ارتباطات و اینترنت سراسر دنیا از کار بیفتد!

از آنجایی که بیت کوین غیر متمرکز است، هیچ دولتی هم نمی‌تواند آن را از کار بیندازد. تنها کاری که دولت‌ها می‌توانند بکنند این است که استفاده از آن را در حوزه قضایی خود ممنوع کنند. راه دیگر برای از کار انداختن بیت کوین این است که ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان و دارندگان دست به دست هم دهند و قصد سرنگونی آن را داشته باشند. در این حالت آن‌ها سود خود را به خطر می‌اندازند. روز به روز هم بر رمزارزهای جدید افزوده می‌شود. پس احتمال از بین رفتن آن تقریبا صفر است!

هک شدن بلاک چین و ربط آن به بیت کوین

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟

هر زمان که درباره بلاک چین حرف می‌زنیم، ناخودآگاه اذهان به سمت بیت کوین می‌رود. علت این امر آن است که فناوری بلاک چین پایه و اساس ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین است. بیت کوین یک موسسه یا شرکت شخص ثالثی کنترل نمی‌شود. هر مالک بیت کوین می‌تواند در این شبکه شرکت کند، بیت کوین ارسال و دریافت کند و یک کپی از آن داشته باشد.

صنعت بیت کوین برای برای مبادلات ایمن و حفظ امنیت کیف پول‌های دیجیتالی کاربران، به فناوری بلاکچین متکی است.

بلاکچین اخیرا هدف حمله‌های هکرها قرار گرفته است و با توجه به حملات اخیر مشخص شده است که هکرها علاقه زیادی به انجام این کار پیدا کرده‌اند. علت این امر هم ارزش بسیار زیاد بیت کوین است و رمزارزهای دیجیتالی است. حملات بلاک چین به روش‌های مختلفی رخ می‌دهد. گاهی خطاهایی ساده منجر به این امر می‌شوند. در مواقعی دیگر نیز هکرها باید تمامی مهارت‌های خود را به کار گیرند تا بتوانند آن را هک کنند.

برای یادگیری نحوه ثبت نام کیف پول بیت کوین، مطلب آموزش نحوه ساخت کیف پول بیت کوین در سایت ، گوشی اندروید ، آیفون و… را مطالعه کنید.

روش‌های هک بلاک چین و بیت کوین

با وجود امن بودن دنیای بلاک چین و بیت کوین، شیوه‌هایی وجود دارد که موجب می‌شود هکرها به اطلاعات دارندگان بیت کوین دست پیدا کنند. همان طور که اشاره شد، این راه‌ها ربطی به خود بیت کوین و بلاک چین ندارند و این واسطه‌ها هستند که هدف هکرها قرار می‌گیرند. یک هکر نیازی نیست که معادلات جبری را بداند تا بتواند به اطلاعات دارندگان بیت کوین دسترسی پیدا کند. سرعت، هوش، سو استفاده کردن از اعتماد افراد، عدم حفظ امنیت از جانب ماینر و موارد این چنینی موجب هک شدن اطلاعات می‌شود.

البته هکرها از معادلات ریاضی هم استفاده می‌کنند زیرا رمزگذاری با ترکیبی از اعداد سر و کار دارد. یک هکر باید بر انواع رمزگذاری‌های RSA و ECC تسلط داشته باشد، می‌تواند بدون اطلاع دیگران به رمزارزها دسترسی پیدا کند. برای استفاده از همه آن‌ها حتی هنوز کامپیوتری اختراع نشده است و با دستگاه‌های امروزی تریلیون‌ها سال طول می‌کشد تا محسبات این رمزگذاری‌ها انجام شود.

البته از آینده مطمئن نیستیم زیرا با اختراع کامپیوترهای کوانتومی، محاسبه معادله‌ای که اکنون هزاران سال زمان نیاز دارد، به چند ساعت تقلیل می‌یابد. باید دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد! در ادامه روش‌های کنونی هک بیت کوین و بلاکچین را بررسی می‌کنیم.

هک کیف پول بیت کوین با Creation Errors

یکی از روش‌های هک بلاک چین، Creation Errors است. اگر در هنگام ایجاد بلاک چین اشکالات امنیتی و ارورهایی به وجود آید، این امر می‌تواند منجر به هک شود. هر چه بلاکچین بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد، در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

نحوه هک بیت کوین با عملکردهای امنیتی ضعیف

بررسی: آیا بیت کوین و بلاکچین هک میشود؟

ضعف اقدامات امنیتی مربوط به صرافی‌ها می‌تواند راه را برای هک کیف پول بیت کوین باز کند و به هکرها فرصت نفوذ در بلاکچین را دهد. در واقع بیشتر هک‌های بلاک چین در صرافی‌ها اتفاق افتاده است زیرا این مکان‌ها بستر اصلی برای خرید و فروش ارزهای رمزپایه هستند. اگر اقدامات امنیتی پیرامون صرافی‌ها ضعیف باشد، هکرها با راحتی می‌توانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

کرکر بیت کوین DDoS

یکی دیگر از روش‌های هک بیت کوین کش حملات دیداس است که قبلا در مطلب حملات DDoS چیست این روش را به صورت کامل بررسی کردیم. در این حملات، گره‌های مختلف شبکه بلاک چین مورد هدف قرار می‌گیرند. همین امر موجب می‌شود تا امنیت کلی بلاک چین به خطر بیفتد.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های استخراج بیت کوین می‌توانید مطلب بهترین روش استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا گوشی را مطالعه کنید.

هک بیت کوین با حملات شکل‌پذیری تراکنش

از دیگر روش‌های هک بیت کوین و بلاک چین، حملات شکل‌پذیری تراکنش است. در این حملات ورودی‌های نامناسب و مخرب مورد هدف قرار می‌گیرند و هکرها از نقاط ضعف موجود در بلاکچین سو استفاده می‌کنند. اگر مشکلی در نرم‌افزارهای معامله بلاک چین به وجود بیاید، می‌تواند تمامی گره‌هایی را که در آن نسخه خاص از نرم‌افزار بلاک چین وجود دارد، به خطر بیندازد.

شکستن رمز بیت کوین با حمله ۵۱ درصدی

بیت کوین و بلاکچین

یکی از روش‌های متداول کرک اکانت بیت کوین، حمله ۵۱ درصدی است. در این حالت موقعیتی ایجاد می‌شود که هکرها اجازه پیدا می‌کنند بیش از ۵۱ درصد از قدرت محاسبات یا هش را در یک شبکه بلاک چین کنترل کنند. در سال ۲۰۲۰ شبکه ETC دچار سه حمله ۵۱ درصدی شد. اولین حمله منجر به از دست رفتن ۵.۶ میلیون دلار شد.

هک کیف پول بلاک چین با Typosquatting

هک استخراج بیت کوین و بلاکچین با روش Typosquatting هم امکان‌پذیر است. در این حالت هکر وب‌سایت‌هایی جعلی ایجاد می‌کند تا بتواند اطلاعات کاربران را بدزدد و به حساب‌های شخصی آنان دسترسی پیدا کند. افراد ممکن است وارد چنین سایت‌هایی شوند و گول ظاهر آنان را بخورند زیرا سایت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شباهت زیادی با وب‌سایت‌های اصلی و معتبر دارند.

هک بیت کوین رایگان با حملا فیشینگ

هک ماینر بیت کوین و بلاکچین با حملات فیشینگ هم ممکن است. در حملات فیشینگ نیز یک هکر قربانیان را فریب می‌زنند تا روی لینکی مخرب کلیک کنند. این گونه آنان می‌توانند به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند. فیشینگ محبوب‌ترین تکنیک در میان هکرها است و از آن برای هک کردن سایر اطلاعات هم استفاده می‌کنند. در چنین حالتی، اصولا ایمیل یا پیامی برای افراد ارسال می‌شود که حاوی لینک خراب است.

برای جلوگیری از حملات فیشینگ، مطلب کاربردی ترین افزونه ها برای جلوگیری از هک فیشینگ در گوگل کروم را مطالعه کنید.

هک والت بیت کوین با حملات سیبیل

بیت کوین و بلاکچین

این حملات نیز مشابه حملات دیداس هستند. حملات Sybil زمانی رخ می‌دهند که درخواست‌های زیادی به تعدادی از نودها ارسال می‌شود. در این روش از هک شدن بلاک چین و بیت کوین، یک هکر کنترل چند نود را در دست می‌گیرد. در نهایت، قربانی با چند نود جعلی مواجه می‌شود و تمام تراکنش‌های او بسته خواهد شد.

توجه به امنیت برای جلوگیری از هک بیت کوین اندروید و…

برای جلوگیری از هک شدن بلاک چین و بیت کوین، همیشه امنیت را در اولویت قرار دهید. طبق داده‌های تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، هکرها حدود ۲ میلیارد دلار ارز رمزپایه لاک چین را دزدیده‌اند. همین امر نشان می‌دهد که بیت کوین و… می‌توانند مورد حمله هکرها قرار بگیرند. مهم‌ترین امر برای جلوگیری از حملات این است که آگاهانه تصمیم بگیرید و در انجام معاملات عجله نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب امکان هک شدن کیف پول بیت کوین و بلاک چین را مورد بررسی قرار دادیم و روش‌های رایج این کار را معرفی کردیم. تجربه شما از خرید بیت کوین و رمزارزهای دیجیتالی چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
آموزش کامل تصویری ثبت نام و ساخت کیف پول بیت کوین
8 راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
۸ راهکار جلوگیری از استخراج غیر قانونی بیت کوین در مرورگر کروم، فایرفاکس و.. کامپیوتر
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست؟ آموزش کار با Blockchain
بررسی به زبان ساده : بلاک چین یا Blockchain چیست و چگونه کار میکند؟
10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین
۱۰ تا از بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین بیت کوین برای خرید و فروش آنلاین

نظرات