آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

آموزش ۵ روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

اصولا برای خاموش و روشن کردن صفحه نمایشگر گوشی 📱 باید از دکمه پاور استفاده کنید. برای این که بتوانید این کار را سریع‌تر انجام دهید، می‌توانید قابلیت روشن و خاموش شدن اسکرین گوشی با دو ضربه را فعال کنید. در برخی از گوشی‌ها این قابلیت وجود دارد اما برای برخی دیگر باید از نرم‌افزار استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه می‌پردازیم.

خاموش و روشن شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و.. با دو ضربه

?How to Enable Double Tap to Turn on and Off the Phone’s Screen

اگر به مدت مشخصی از گوشی خود استفاده نکنید، صفحه نمایشگر آن به صورت خودکار خاموش خواهد شد. گاهی زمان تعیین شده زیاد است و همین امر موجب می‌شود تا اسکرین دیرتر خاموش شود. این مسئله باعث می‌شود باتری گوشی زودتر خالی شود. برای این که بتوانید راحت‌تر صفحه گوشی خود را خاموش کنید، می‌توانید قابلیت Double tap را فعال کنید. در این مطلب از انزل وب خاموش و روشن شدن صفحه گوشی بدون دکمه پاور را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه خاموش و روشن شدن صفحه گوشی سامسونگ با دو ضربه

برای استفاده از قابلیت دوبار ضربه برای روشن شدن صفحه سامسونگ گلکسی، به Galaxy One UI 3.0 بروید. روی Motions and gestures بزنید.

آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

گزینه Double tap to turn off screen را فعال کنید و علامت جلوی آن را روشن کنید.

آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

سپس با دو بار ضربه زدن روی فضای خالی Home Screen یا Lock Screen، صفحه خاموش خواهد شد.

آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

این روش برای اندروید ۱۱ است.

نحوه روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه هواوی

برای روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه در هواوی، به مسیر Settings > Accessibility features > Shortcuts & gestures > Wake screen بروید. سپس Double-tap screen to wake را فعال کنید.

اگر می خواهید صفحه گوشی برای مدت زمان طولانی روشن بماند، مطلب آموزش ۳ روش جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید را مطالعه کنید.

نحوه روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه در ال جی

برای خاموش و روشن شدن صفحه گوشی بدون دکمه پاور در LG، باید قابلیت KnockON را فعال کنید. برای این کار به Apps بروید. سپس به Settings بروید و وارد بخش Gestures شوید. حال گزینه KnockON  را فعال کنید. حال برای روشن شدن صفحه کافی است دو بار روی اسکرین ضربه بزنید. برای خاموش شدن آن نیز باید دو بار روی بخش خالی صفحه ضربه بزنید.

اگر صفحه نمایش گوشی شما زوم می‌شود، برای رفع این مشکل به مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل زوم شدن صفحه گوشی اندروید مراجعه کنید.

خاموش شدن گوشی با ضربه با برنامه Super Status Bar

آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

خاموش و روشن شدن صفحه گوشی سونی با دو ضربه می‌توانید از برنامه Super Status Bar استفاده کنید. پس از نصب آن، مجوزهای لازم را به برنامه بدهید. سپس وارد آن شوید و روی Gestures بزنید. سپس روی گزینه Double-tap بزنید. به صورت پیش فرض این گزینه برای خاموش کردن صفحه نمایشگر یا Turn off screen فعال است. می‌توانید از آن برای انجام کارهای دیگر مانند باز کردن برنامه، اسکرین شات گرفتن و… هم استفاده کنید. در آخر گوشی را ری استارت کنید و از این قابلیت استفاده کنید.

روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه شیائومی و… با Double Tap Screen On and Off

برای روشن شدن صفحه گوشی با ضربه سامسونگ و… می‌توانید از برنامه Double Tap Screen On and Off استفاده کنید. با نصب و ورود به برنامه، گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد.

آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه

به عنوان مثال، می‌توانید از دو بار ضربه زدن برای خاموش کردن صفحه استفاده کنید یا گزینه قفل صفحه با این کار فعال شود. برای خاموش شدن صفحه گزینه Double tap to screen off را انتخاب کنید. قابلیت روشن شدن صفحه با دو بار ضربه زدن یا Double tap to screen on برای اندروید ۸ و بالاتر فعال می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه خاموش و روشن شدن اسکرین با دوبار ضربه زدن به صفحه گوشی را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
۵ برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
علت و 4 روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
۴ علت و روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..
آموزش روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی
آموزش ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی
جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید
آموزش ۳ روش جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید

نظرات