معرفی و بررسی 10 روش حرفه ای مخفی کردن عکس در اندروید

معرفی و بررسی ۱۰ روش حرفه ای مخفی کردن عکس در اندروید

تمامی تصاویری 🖼️ که با گوشی خود ثبت می‌کنید، وارد گالری عکس‌های دستگاه می‌شوند. در نتیجه، دسترسی به تصاویر شما بسیار ساده خواهد بود زیرا همه می‌دانند که آن‌ها در گالری گوشی هستند! ممکن است اطلاعات محرمانه‌ای داشته باشید یا به هر دلیلی نخواهید که دیگران تصاویر شما را مشاهده کنند. با چند روش می‌توانید تصاویر خود را در گوشی پنهان کنید و حتی برای آن‌ها رمز بگذارید. در این مطلب از انزل وب به معرفی و بررسی ۱۰ روش حرفه ای مخفی کردن عکس در اندروید می‌پردازیم.

دانلود بهترین برنامه مخفی ساز عکس برای اندروید

?How to Hide Photos on Your Android Phone or Tablet

برخی از تصاویری شخصی و محرمانه هستند و ممکن است نخواهید که دیگران آن‌ها را مشاهده کنند. برخی از آن‌ها آن قدر مهم هستند که نباید به دست غریبه یا افراد سودجو بیفتند. اگر گوشی اندروید دارید، می‌توانید با چند روش ساده تصاویر خود را پنهان کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید. در این مطلب از انزل وب نحوه پنهان سازی عکس در گوشی اندروید را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مخفی کردن عکس در اندروید با آرشیو گوگل فوتوز

برای پنهان سازی عکس در اندروید می‌توانید از قابلیت Google Photos Archive استفاده کنید. البته با وجود این که آن‌ها را آرشیو می‌کنید، همچنان تصاویر در بخش جستجو و پوشه آرشیو نمایان خواهند شد. این روش بیشتر برای زمانی مناسب است که می‌خواهید سریعا تصاویر خود را از آلبوم اصلی به محلی دیگر انتقال دهید. در نتیجه، برای پنهان کردن تصاویر مهم روش مناسبی نیست.

Google Photos را باز کنید. سپس روی منویی که در بالا و سمت چپ قرار دارد، بزنید.  Archive را انتخاب کنید. روی آیکون اضافه کردن تصویر که در بالای صفحه قرار دارد و روی آن علامت + وجود دارد، بزنید. تصاویر را انتخاب کنید و Done را بزنید. سپس تصاویر از آلبوم اصلی به پوشه آرشیو منتقل می‌شود.

مخفی کردن عکس در اندروید

آلبوم پنهان اندروید سامسونگ

برای پنهان سازی عکس می‌توانید از Private Mode گوشی سامسونگ با اندروید پایین‌تر از Nougat استفاده کنید. این ویژگی در نسخه‌های بالاتر اندروید وجود ندارد. به Settings بروید. سپس از بخش Privacy and safety روی Private Mode بزنید. یکی از روش‌های باز کردن این بخش را انتخاب کنید. می‌توانید گزینه PIN، Pattern یا Password و Fingerprints را انتخاب کنید. سپس علامت Private Mode را روشن کنید.

در گوشی‌های سامسونگ جدید با نسخه اندروید Nougat و بالاتر ویژگی با نام Secure Folder وجود دارد. برای فعال کردن آن به  Settings بروید و روی Lock screen and security یا Biometrics and security بزنید. Secure Folder را انتخاب کنید.

مخفی کردن عکس در اندروید

مخفی کردن عکس در اندروید

سپس وارد اکانت سامسونگ خود شوید. اگر اکانتی ندارید، باید بسازید. تصاویر را انتخاب کنید. روی منوی سه نقطه ای که در پایین صفحه قرار دارد، بزنید و Move to Secure Folder را انتخاب کنید. سپس روی Continue بزنید. یکی از روش‌های باز کردن قفل برنامه را انتخاب کنید. حال گزینه Secure Folder برایتان نمایان خواهد شد.

رمز گذاری روی گالری در اندروید LG

در گوشی ال جی هم قابلیت پنهان سازی عکس وجود دارد. به Settings بروید و از بخش Fingerprints & Security گزینه Content lock را انتخاب کنید. سپس نوع باز کردن قفل برنامه را انتخاب کنید. می‌توانید از رمز، پین و اثر انگشت استفاده کنید. حال گالری را باز کنید و به پوشه‌ای بروید که می‌خواهید تصاویر را پنهان کنید. روی منوی سه نقطه‌ای از بالای صفحه بزنید و Lock را انتخاب کنید. سپس تصاویر موردنظر را انتخاب کنید و روی Lock بزنید.

مخفی کردن عکس در اندروید

برای دیدن این تصاویر، گالری را باز کنید. روی منوی سه نقطه‌ای بزنید و Show Locked Files را انتخاب کنید. سپس رمز را وارد کنید تا بتوانید فایل‌ها را مشاهده کنید.

برای مخفی کردن پوشه‌ها بدون نیاز به برنامه، مطلب ساده‌ترین راه مخفی کردن فایل و پوشه در اندروید بدون نیاز به برنامه را مطالعه کنید.

آلبوم خصوصی اندروید با File Manager

ساخت آلبوم خصوصی اندروید با File Manager ویژگی قدیمی است که برخی از دستگاه‌ها دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند. File Manager را باز کنید. سپس پوشه‌ای بسازید که نام آن با . شروع شود، مثل .Secret

سپس تصاویر موردنظر خود را به این پوشه انتقال دهید. این تصاویر از گالری و سایر برنامه‌های مربوط به عکس پنهان می‌شوند. با این حال، امکان دسترسی به این تصاویر وجود دارد زیرا قفل نیستند. علت این که این تصاویر نمایش داده نمی شوند این است که در سیستم عامل اندروید، فایل‌هایی که با نقطه شروع می‌شوند، توسط پردازنده اسکن نمی‌شوند.

همچنین می‌توانید تصاویر موردنظر خود را به پوشه‌ای انتقال دهید. سپس در آن فایلی با نام .nomedia بسازید. فایل حتما باید به این نام باشد. نیازی نیست تصاویر را به آن انتقال دهید. سیستم عامل اندروید پوشه‌هایی را که چنین فایلی درون خود دارند، شناسایی نمی‌کند. برای برگرداندن تصاویر کافی است این فایل را پاک کنید.

مخفی کردن عکس در اندروید

برای انجام این کار به نرم افزار قوی شخص ثالث File Manager نیاز دارید. می‌توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید.

با گوشی می‌توانید صدای اطراف خود را به صورت پنهانی ضبط کنید. برای یادگیری این کار مطلب آموزش ۲ روش ضبط مخفیانه صدای محیط توسط گوشی اندروید را مطالعه کنید.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس Digital Private Vault

مخفی ساز عکس برای اندروید Digital Private Vault از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. برنامه را از Play Store دانلود کنید و آن را نصب کنید. وقتی برای اولین بار وارد برنامه می‌شوید باید PIN بگذارید و ایمیل ریکاوری وارد کنید. وقتی این کار را کردید، می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را مخفی کنید. در برنامه روی نام آلبوم خود بزنید و سپس روی علامت + بزنید. تصاویر را انتخاب کنید.

مخفی کردن عکس در اندروید

در آخر هم می‌توانید آن تصاویر را از گالری حذف کنید و عکس‌ها و ویدئوها را در این برنامه مشاهده کنید.حتی می‌توانید متن هم مخفی کنید.

مخفی کردن عکس در اندروید

از ویژگی‌های مثبت این برنامه می‌توان به امکان گذاشتن رمز برای هر پوشه و گذاشتن آیکون فیک برای آن‌ها اشاره کرد. امکان انتقال فایل‌ها به کامپیوتر هم وجود دارد و برای این کار می‌توانید از وای فای استفاده کنید.

نرم افزار پنهان سازی عکس اندروید LockMyPix

مخفی کردن عکس در اندروید

برای مخفی شدن عکس در گوشی شیائومی و… می‌توانید از برنامه LockMyPix استفاده کنید. با این برنامه می‌توانید تصاویر خود را پنهان کنید. برای آن‌ها رمز بگذارید و به بهترین نحو از عکس‌ها محافظت کنید. برای رمزگذاری می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید. این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد و از آن برای افزایش امنیت سایر پوشه‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

برنامه گالری مخفی طرح تلفن Vaulty

مخفی کردن عکس در اندروید

برای مخفی کردن عکس در اندروید می‌توانید از برنامه Vaulty استفاده کنید. استفاده از این بخش برنامه رایگان است اما برای استفاده از سایر قابلیت‌های آن باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید. با این برنامه می‌توانید علاوه بر تصاویر، ویدئوهای خود را هم پنهان کنید. کاربر می‌تواند برای برنامه رمز بگذارد. همچنین می‌توان فایل‌های مختلفی برای تصاویر و ویدئوها ایجاد کرد و برای هر کدام رمزی جداگانه گذاشت. از دیگر ویژگی‌های این برنامه این است که هر شخصی که بخواهد وارد فایل‌ها شود، تصویرش ثبت خواهد شد.

نرم افزار پنهان سازی عکس اندروید Gallery Vault

مخفی کردن عکس در اندروید

پنهان سازی عکس در اندروید با برنامه Gallery Vault امکان‌پذیر است. با این برنامه می‌توانید برای تصاویر خود رمز بگذارید. نوع رمز‌ها مختلف است و می‌توانید از میان پسورد، پین و اثر انگشت یکی را انتخاب کنید. برای پوشه خود می‌توانید آیکونی فیک بگذارید تا کسی متوجه آن نشود. علاوه بر این، می‌توانید بخش اعلان آن را فعال کنید تا هر زمان که فردی خواست وارد پوشه شود، به شما هشدار داده شود.

بهترین برنامه مخفی سازی عکس Keepsafe Vault

مخفی کردن عکس در اندروید

برای مخفی کردن عکس در اندروید می‌توانید از برنامه Keepsafe Vault استفاده کنید. برای تصاویر خود می‌توانید با این برنامه رمز بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از تصاویر خود در فضای ذخیره‌سازی ابری بکاپ بگیرید. آیکون برنامه نامرئی است و کسی جز خود کاربر متوجه آن نخواهد شد. کاربر می‌تواند تصاویر خود را با دیگر کاربران این برنامه به اشتراک بگذارد و این تصاویر پس از ۲۰ ثانیه خود به خود حذف شوند. علاوه بر این، اگر فرید بخواهد وارد فایل شما شود، برنامه از او عکس می‌گیرد.

مخفی ساز عکس برای اندروید Hide Something

مخفی کردن عکس در اندروید

برای مخفی شدن عکس در گوشی شیائومی و… می‌توانید از برنامه Hide Something استفاده کنید. این برنامه رایگان است اما برای استفاده از نسخه کامل آن باید اشتراک تهیه کنید. به سادگی می‌توانید برای تصاویر خود رمز یا پین بگذارید. امکان بکاپ گرفتن از تصاویر در گوگل درایو هم وجود دارد. با این برنامه می‌توانید برای تصاویر خود رمز بگذارید. نوع رمزها نیز متفاوت است و با توجه به نیاز خود می‌توانید از میان پسورد، پین و اثر انگشت یکی را انتخاب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های مخفی کردن عکس در اندروید را آموزش دادیم و برنامه‌های مختص به این کار را معرفی کردیم. شما از کدام روش برای مخفی کردن تصاویر خود استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش ایجاد متن مخفی برای پیام رسان و شبکه های اجتماعی
آموزش ایجاد متن مخفی برای پیام رسان و شبکه های اجتماعی
آموزش 11 روش مخفی کردن پیام ها و اس ام اس آیفون
آموزش ۱۱ روش مخفی کردن پیام ها و اس ام اس آیفون
12 نقطه برای مخفی کردن اشیا ارزشمند خود در ماشین
۱۲ نقطه برای مخفی کردن اشیا ارزشمند خود در ماشین
بهترین روش های قایم کردن و جاسازی اشیا مهم و وسایل قیمتی در خانه
بهترین روش های قایم کردن و جاسازی اشیا مهم و وسایل قیمتی در خانه

نظرات