11 وسیله برقی برای آشپزخانه که در لیست ضروری ‌ترین ‌ها قرار می‌ گیرند

۱۱ وسیله برقی برای آشپزخانه که در لیست ضروری ‌ترین ‌ها قرار می‌ گیرند

به طور حتم هیچ فردی نمی‌تواند مخالف این ادعا باشد که وسایل برقی، انجام کارها را برای ما بسیار راحت کرده‌اند؛ برای مثال، فکرش را بکنید که چقدر راحت می‌توانید به جای رنده کردن پیاز از خردکن‌های دستی و یا برقی استفاده کنید و با همین دستگاه کوچک و ساده در زمان صرفه‌جویی کنید و زحمت کمتری متحمل شوید. علاوه بر این، وسایل برقی وجود دارند که تقریبا بدون حضور آنها زندگی غیرقابل تحمل و یا بسیار سخت می‌شود و ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم بر‌حسب تجربیات مخاطبان و نظرسنجی آنها، وسایل برقی که به طور مشخص در آشپزخانه و خانه حضورشان ضروری است را معرفی کنیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مورد اول لیست، یخچال و فریزر

آیا شما هم تا به حال به این سوال فکر کرده‌اید که زمانی که یخچالی وجود نداشت، انسان‌ها چگونه از مواد غذایی خود نگهداری می‌کرده‌اند؟ در واقع، هیچ ساختمانی که انسانی در آن زندگی می‌کند را نمی‌توان بدون داشتن یخچال تصور کرد. به این ترتیب، نه تنها باید خرید یخچال فریزر را در لیست ضروری‌ترین اقلام هر خانه‌ای در نظر گرفت، باید به سراغ انتخاب برند، کیفیت، ظرفیت و تکنولوژی مناسب آن هم بروید. بسته به نیاز و تعداد افراد خانواده می‌توانید انواع یخچال و فریزرهای کلاسیک و یا حتی رنگی مانند طرح اسمگ را از انواع برندهای ایرانی و خارجی تهیه کنید. اگر بودجه محدودی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید برندهای خارجی از بین مدل های رنگی و کلاسیک یا مدرن یخچال فریزر امرسان که جزو با کیفیت‌ترین برندهای ایرانی است خرید کنید.

ماشین لباسشویی

این موضوع به ویژه برای خانواده‌هایی که فرزند دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگرچه همچنان می‌توانید لباس‌های خود را به همان روش قدیمی در حمام و با تشت و کمی آب و شوینده بشویید، اما مطمئنا از این روش استقبال نمی‌کنید، مگر آنکه در شرایط کاملا اضطراری قرار بگیرید. استفاده از ماشین‌های ظرفشویی، موجب صرفه‌جویی در مصرف آب هم می‌شود. در انواع ظرفیت ۵ تا ۹ کیلویی در بازار وجود دارند و برندهای معتبری، مدل‌های مختلفی از آن را که امکانات زیادی به مصرف کننده می‌دهد، تولید می‌کنند.

ماشین ظرفشویی

این روزها خرید ماشین ظرفشویی به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد نیز در لیست لوازم ضروری قرار گرفته است که تلاش می‌کنیم آنها را تهیه کنیم. این دستگاه‌ها به طور قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند (منبع ارزشمندی که این روزها، کمتر از هر زمان دیگری یافت می‌شود و تامین آن به ویژه در روستاها و شهرهای دورافتاده به دغدغه مهمی تبدیل شده است). شما می‌توانید با توجه به جمعیت خانواده و مصرفی که دارید، انواع رومیزی و ایستاده آن را در ظرفیت‌های ۶، ۸، ۱۰، ۱۱ و ۱۴ نفره خریداری کنید. در خرید ماشین‌های ظرفشویی به تعداد طبقات و نوع وسایلی که در آن می‌توان قرار داد، دقت کنید.

چای ساز

چای ساز

چای ساز برقی برای آشپزخانه

ما انسان‌های عصر سرعت هستیم و دوست داریم همه نیازهایمان به سرغت رفع شوند. به همین دلیل، این روزها چای‌سازها، در ویترین‌های فروشگاهی لوازم خانگی، در جایگاه ویژه‌ای قرار می‌گیرند و شما می‌توانید انواع آنها را با برندهای مختلف در بازار تهیه کنید. چای‌سازها با بدنه استیل، فلزی و شیشه‌ای ساخته می‌شوند، برخی از آنها فقط کتری برقی هستند و برخی از آنها دارای قوری هستند که به راحتی چای در آن دم می‌شود.

پلوپز و آرام‌پز

شما می‌توانید این دستگاه‌ها را به صورت پلوپز و آرام‌پز جداگانه خریداری کنید یا دستگاهی تهیه کنید که هر دو این قابلیت‌ها را داشته باشد. آرام‌پزها به ویژه اگر شاغل باشید و زمان کمتری برای آشپزی داشته باشید، بسیار مفید است. شما همه موارد مورد نظر را در دستگاه می‌ریزید، درجه را تنظیم می‌کنید و به سراغ کارهایتان می‌روید، پس از بازگشت، خواهید دید که غذایتان آمده شده است.

مخلوط کن

شما می‌توانید مخلوط‌کن‌های چندکاره را در لیست خرید قرار دهید که برای مخلوط کردن میوه‌ها و مواد غذایی مختلف مورد استفاده می‌شوند. بسیاری از افراد از طریق این دستگاه‌ها حتی سعی می‌کنند خودشان روغن‌های گیاهی را استخراج کنند، البته در این صورت، باید انواع با قدرت بالای آن را تهیه کنید. اما برای کار آبمیوه‌گیری، باید دستگاه جداگانه خرید کنید.

جاروبرقی

اگرچه به طور معمول جاروبرقی در آشپزخانه نگهداری نمی‌شود، اما اگر در حال تهیه لیستی از وسایل برقی ضروری برای خانه خود هستید، جاروبرقی را فراموش نکنید و سعی کنید این وسایل ارزشمند و بسیار مفید را از برندهای بسیار معتبر خریداری کنید و به توان و قدرت آن توجه کنید. هر چه توان آن بالاتر باشد، جاروبرقی قدرت مکش بالاتری خواهد داشت.

تلویزیون

تلویزیون

انتخاب بهترین مدل تلویزیون

اگرچه تعدادی از افراد ترجیح می‌دهند به جای بودجه‌ای که صرف خرید تلویزیون می‌کنند، آن را برای خرید لوازم برقی ضروری‌تر کنار بگذارند، در بسیاری از خانواده‌ها، تلویزیون جایگاه ویژه‌ای دارد. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، می‌توانید انواع جدید تلویزیون‌ها را خرید کنید. تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش منحنی یا خمیده که برندهای مختلفی مانند سامسونگ و تی سی ال آن (tcl) را در بازار عرضه می‌کنند. مورد اول، تفاوت قیمتی بالاتری نسبت به مورد دوم دارد و شما می‌توانید برای مشاهده، بررسی و خرید تلویزیون‌های برند تی سی ال از این صفحه در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا دیدن نمایید.

مایکروفر

مایکروفر نیز برای رفع نیاز ما به سرعت طراحی شده است؛ وسیله‌ای برای پختن و گرم کردن مواد غذایی در سریع‌ترین زمان ممکن که باعث شده به یکی از محبوب‌ترین وسایل برقی در هر آشپزخانه‌ای تبدیل شود. با این دستگاه می‌توانید نان صبحانه یا ناهار را گرم کنید و یا اجازه دهید خمیر کیکی که آماده کرده‌اید درون مایکروفر پخته شود.

اجاق گاز

اجاق‌گازها را هم می‌توان در دسته وسایل برقی آشپزخانه در نظر گرفت که با گاز شهری کار می‌کنند. وسیله‌ای که در هرخانه‌ای باید وجود داشته باشد. می‌توانید اجاق‌گازهای رومیزی و یا فردار را در انواع سه تا ۶ شعله خریداری کنید. اما سعی کنید بودجه مناسبی به اجاق‌گاز اختصاص دهید، چرا که تقریبا هر روز از این وسیله ارزشمند استفاده خواهید کرد.

هود آشپزخانه

هود وسیله‌ای است که بالای اجاق گاز نصب می‌شودد و وظیفه تهویه هوای آشپزخانه در همگام پخت و پز را به عهد دارد. امروز در شکل‌های بسیار زیبایی ساخته می‌شود، اما مهم‌تر از آن باید به ظرفیت و توان آن توجه کنید. هرچه توان این دستگاه‌ها بیشتر باشد، بوهای نامطبوع با سرعت بیشتری از خانه خارج می‌شوند.

ما تلاش کردیم مهم‌ترین وسایل برقی که در خانه و به طور مشخص در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد را اشاره کنیم، اما شما می‌توانید با نیازهای خود، موارد دیگر نیز به این لیست اضافه کنید که برای خانه شما ضروری است.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات