بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 64 و 32 بیتی

بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ و ۳۲ بیتی

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که به زودی ویندوز ۱۱ 💻 را عرضه خواهد کرد. سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ با ویندوز ۱۰ متفاوت خواهد بود. در این مطلب از انزل وب به بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ و ۳۲ بیتی می‌پردازیم.

بررسی سیستم مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱

?What Are Windows 11 System Requirements and How to Check Them

به زودی ویندوز ۱۱ با شکل و شمایل جدیدی عرضه خواهد شد. هدف مایکروسافت از این به روزرسانی این است که بتواند سیستم عاملی مینیمال با رابط کاربری ساده عرضه کند تا استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر شود. مسلما تغییراتی در منوی Start، تنظیمات، File Explorer، آیکون‌ها و… مشاهده خواهیم کرد. در این مطلب از انزل وب به بررسی سیستم مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱ می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

برای نصب ویندوز ۱۱ چه باید کرد؟

پیش از نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم قدیمی، باید ببینید که آیا دستگاه شما حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارا است؟ برای این کار برنامه PC Health Check را نصب کنید. سپس آن را باز کنید. در بالای صفحه بنری با عنوان Introducing Windows 11 وجود دارد. روی Check Now بزنید تا متوجه شوید سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی را دارید یا نه.

بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 64 و 32 بیتی

کمی صبر کنید تا اسکن انجام شود. سپس پیامی مبنی بر این که آیا مشخصات لازم برای نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ بیت و ۳۲ بیت را دارید، دریافت خواهید کرد.

بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 64 و 32 بیتی

اگر پیامی This PC can run Windows 11 را دریافت کردید، به معنای آن است که می‌توانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید. اگر پیام This PC can’t run Windows 11 را دریافت کردید، نمی‌توانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید.

بررسی و معرفی حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 64 و 32 بیتی

در اکثر سیستم‌ها TPM غیرفعال است. سیستم خود را Boot کنید و وارد بخش BIOS/ UEFI شوید. سپس به دنبال TPM/ fTPM بروید. گزینه Secure Boot را نیز فعال کنید. حال دوباره برنامه را اجرا کنید.

برای نصب ویندوز ۱۱ چه چیزهایی لازم است؟

در این بخش مشخصات سیستم برای نصب ویندوز ۱۱ را معرفی می‌کنیم. برای این که بتوانید این ویندوز را نصب کنید، باید ورژن ۱.۲ Trusted Platform Module (TPM) را داشته باشید. در سیستم پیشنهادی نیز ورژن ۲.۰ را باید داشته باشید. دیگر حداقل مشخصات برای نصب ویندوز ۱۱ شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم عامل: آخرین نسخه ویندوز ۱۰ یا ۸.۱
  • پردازنده: ۱ گیگاهرتز دو هسته‌ای یا بالاتر
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت
  • مقدار فضای مورد نیاز برای نصب ویندوز ۱۱ و حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • سیستم باید از Secure boot نیز پشتیبانی کند.
  • گرافیک مورد نیاز ویندوز ۱۱: کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 با درایور WDDM 2.0
  • صفحه نمایشگر: بزرگ‌تر از ۹ اینچ با رزولوشن ۷۲۰p

از مشخصات سخت افزاری برای نصب ویندوز ۱۱ داشتن صفحه نمایشگری بزرگ‌تر از ۹ اینچ است. در ویندوز ۱۱ قابلیتی به نام Snap وجود خواهد داشت که به کاربران اجازه می‌دهد اسکرین را تقسیم کنند و چند برنامه را در یک اسکرین به صورت همزمان و به سادگی کنترل کنند. برای استفاده از این قابلیت رزولوشن صفحه نمایشگر سیستم شما باید بالاتر از ۱۹۲۰ پیکسل باشد. اگر بخواهید از قابلیت سه ستون Snap استفاده کنید، اسکرین شما باید Full HD یا ۱۰۸۰p HD widescreen باشد.

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11

اگر اسکرین شما این ویژگی‌ها را نداشته باشد، این قابلیت ویندوز ۱۱ را نمی‌توانید اجرا کنید و آن چه در صفحه نمایشگر مشاهده خواهید کرد، شبیه به ویندوز ۱۰ خواهد بود.

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11

اگر نمی‌توانید مشخصات سیستم خود را پیدا کنید، مطلب روش‌های پیدا کردن مشخصات کامپیوتر را مطالعه کنید.

نکته‌ای درباره نصب ویندوز ۱۱ ۶۴ بیت

به جز تفاوت حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ ۶۴ بیت با ویندوز ۱۰ و ۸.۱، این ویندوز تفاوت دیگری نیز با نسخه‌های قبلی خواهد داشت. برای این که بتوانید ویندوز ۱۱ را نصب کنید و مراحل آن را کامل کنید، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، اکانت مایکروسافت بسازید. بسیاری از کاربران از این امر ناراضی هستند زیرا نگران حریم خصوصی خود هستند و به نظرشان نیازی نیست برای نصب یک سیستم عامل اکانتی ساخته شود. با این حال، تا این لحظه چنین اعلام شده است و باید اکانت مایکروسافت ساخته شود.

همچنین گفته می‌شود که ویندوز ۱۱ به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت. با این حال، هنوز مشخص نیست که کاربران ویندوز ۷ آپدیت ویندوز ۱۱ را دریافت خواهند کرد یا خیر!

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ ۶۴ بیت و ۳۲ بیت پرداختیم. آیا سیستم شما مشخصات نصب ویندوز ۱۱ را دارد؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز 11
کدام نسخه ویندوز ۱۱ بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز 11
آموزش ۴ روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز 11
آموزش ۱۰ روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۱
9 روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز 11
۹ روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز ۱۱

نظرات

  • امین says:

    سلام لپ تاب من همه این مشخصات را داره ویندوز ۱۰ هستم همه آپدیت ها هم انجام شده این برنامه رو هم از تو پنجره استرات باز کردم و همه نیاز های ویندوز ۱۱ رو تیک زده و میگه به سیستمت میخوره ولی آپدیتش از بخش ویندوز آپدیت برام نیومده چیکار کنم که آپدیتش برام بیاد همه مشخصات لازم رو هم دارم
    لطفا جواب بدید.

  • حمید says:

    من ۶۴GB ندارم کل حافظم ۳۲ هست

  • امیر محمد says:

    سلام برای من از کلمه curently استفاده کرده ینی ممکنه بعدا بشه؟

  • ارش says:

    سلام من از سی پی یو i5 M 520 ۲.۴۰GHzاستفاده میکنم رمم میخوره گرافیک میخوره حافظه هم دارم اما میگه مشکل از سی پی یو هست تازه چهار هسته هم هست اگه میششه راهنمایی کنید

  • مهدی says:

    داداش ویندوز ۱۱ که اصلا ورژن ۳۲ بیتی نداره.

  • نیما says:

    سلام ، من HP Pavilion All-in-One – 27-d0085nh دارم اما میگ ک سیستم شما از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمیکنه ! مشکل از کجاست؟ هارد درایومم همه ی درایواش حداقل ۹۰ گیگ خالی هستن! مگ میشه مگ داریم 😐

  • محمدرضا says:

    سلام
    نرم افزار Health Check در ویندوز ۷ کار نمیکنه ، چطور میشه در ویندوز ۷ چک کرد.