آموزش 7 روش روشن كردن گوشي بدون دكمه پاور

آموزش ۷ روش روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

بدون دکمه پاور نمی‌توان صفحه یک گوشی 📱 یا تبلت اندروید را به صورت دستی خاموش و روشن کرد. در صورت خراب شدن دکمه پاور بهترین کار این است که دستگاه خود را نزد تعمیرکار و متخصص ببرید اما ممکن است به این مراکز دسترسی نداشته باشید. در چنین شرایطی باید از روش‌های دیگری برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور می‌پردازیم.

چگونه بدون دکمه پاور گوشی اندروید را روشن کنیم؟

?How to Turn on Phone without Using Power Button

گاهی دکمه پاور خراب می‌شود یا از کار می‌افتد و شما نمی‌توانید به درستی با گوشی خود کار کنید. این دکمه در گوشی و تبلت بسیار مهم است. با توجه به مدل گوشی گاهی قابلیت‌های متفاوتی دارد که با خراب شدن آن استفاده از دستگاه نیز مشکل یا حتی غیرممکن می‌شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور می‌پردازیم.

چیکار کنم گوشی رو روشن کنم دکمه پاور خراب شده است؟

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور در ابتدا بهتر است با وسیله‌ای این دکمه را شبیه‌سازی کنید. اگر دکمه افتاده است، با وسیله‌ای نازک مانند خلال دندان یا سنجاق سر آن را فشار دهید.

راه حل دیگری که ممکن است برای برخی از گوشی‌ها جواب دهد این است که در صورت صفر بودن شارژ دستگاه، آن را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. در این حالت دستگاه شارژ می‌شود. وقتی که باتری به درجه‌ای از شارژ شدن برسد به صورت خودکار روشن خواهد شد. در این بخش باید حواستان به گوشی باشد تا وقتی روشن شد بتوانید اسکرین را روشن نگه دارید.

در هر صورت اگر اسکرین گوشی روشن است، اجازه ندهید خاموش شود. می‌توانید از برنامه‌های تغییر دکمه پاور استفاده کنید.

به عنوان مثال، برنامه Power Button to Volume Button را نصب کنید. با این برنامه می‌توان قابلیت دکمه پاور را به دکمه تنظیم صدا منتقل کرد.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

برنامه Gravity Screen نیز به شما کمک می‌کند تا با برداشتن گوشی صفحه آن روشن شود. برنامه Shake Screen On Off نیز مشابه با این اپلیکیشن عمل می‌کند.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

برنامه Proximity Actions هم به شما کمک می‌کند تا بتوانید با حسگر جلوی گوشی صفحه را روشن کنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

 

همچنین می‌توانید از قابلیت روشن و خاموش شدن صفحه گوشی با دو ضربه استفاده کنید.

روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور با سایر برنامه‌های شخص ثالث اندروید

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور می‌توانید از برنامه‌های زیر هم استفاده کنید.

Buttons Remapper: با این برنامه می‌توانید دکمه تنظیم صدا را به دکمه پاور تبدیل کنید. وارد برنامه شوید. علامت Service enabled را روشن کنید. در صورت سوال در مورد درخواست مجوزها، آنان را تایید کنید. سپس روی علامت + بزنید. Short and long press را انتخاب کنید. زمانی را برای فشار دادن دکمه در حالت طولانی انتخاب کنید. مثلا ۰.۵ ثانیه. حال دکمه تنظیم صدا را از منو انتخاب کنید و در بخش Action گزینه Lock screen را انتخاب کنید.

 روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

Phone Lock: این برنامه را برای روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور نصب کنید. با این برنامه می‌توانید تنها با یک ضربه روی آیکون آن، صفحه را روشن کنید. امکان ری استارت کردن، خاموش کردن و… هم با این برنامه و نگه داشتن روی آیکون آن وجود دارد.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

اگر دکمه پاور گوشی خراب شد چگونه روشن کنیم؟ با استفاده از سایر دکمه‌ها

اگر دستگاه شما دارای دکمه Home است، می‌توانید با کمک دکمه تنظیم صدا به جای جایگزین دکمه پاور- روشن/خاموش، صفحه را روشن کنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

گوشی در این حالت باید شارژ داشته باشد. دکمه تنظیم صدای زیاد و کم را فشار دهید و گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. در همین حین که دکمه‌های تنظیم صدا را فشار می‌دهید و دستگاه با USB به کامپیوتر وصل است، دکمه Home را فشار دهید. چند دقیقه صبر کنید. زمانی که منو ظاهر شد، دکمه‌ها را رها کنید.

ممکن است چند اخطار یا دستور روی اسکرین مشاهده کنید. نگران نباشید! با استفاده از دکمه تنظیم صدا سعی کنید به گزینه Restart یا Turn on بروید. دستگاه شما روشن خواهد شد.

حال ممکن است گوشی شما اصلا دکمه Home نداشته باشد. در این حالت فقط باید از دکمه تنظیم صدا استفاده کنید. گوشی باید شارژ کافی داشته باشد.

دکمه تنظیم صدا را نگه دارید. سپس گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. دکمه را تا زمانی نگه دارید که منوی Boot فعال شود. سپس Start را با دکمه تنظیم صدا انتخاب کنید. در نهایت، گوشی روشن خواهد شد.

اگر دکمه گوشی شما گیر کرده است، برای یادگیری نحوه درست کردن آن مطلب آموزش تصویری تعمیر دکمه گیر کرده گوشی و تبلت را مطالعه کنید.

روشن کردن گوشی سامسونگ بدون دکمه پاور

برای روشن کردن گوشی سامسونگ بدون دکمه پاور قضیه کمی متفاوت است. حالت Boot سامسونگ Download mode نام دارد. در نتیجه، کارایی متفاوتی هم دارد اما می‌تواند کار شما را راه بیندازد. دکمه پایین تنظیم صدا را به همراه دکمه Home فشار دهید. دستگاه شما باید در حالت شارژ شدن باشد. اگر Samsung Galaxy S8/S8+ یا مدل‌های جدیدتر را دارید، به جای دکمه خانه باید دکمه Bixby را فشار دهید.

روشن کردن گوشی با دکمه پاور مجازی اندروید و استفاده از ADB

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور و در زمانی که سایر دکمه‌ها کار شما را راه نمی‌اندازند، می‌توانید از ADB استفاده کنید. زمانی که ADB را روی کامپیوتر نصب کردید، باید گوشی خود را در حالت Bootloader باز کنید. اجرای این حالت به مدل گوشی شما بستگی دارد. وارد پوشه برنامه ADB شوید. سپس Shift را فشار دهید و راست کلیک کنید. در منوی باز شده Open PowerShell Window here را انتخاب کنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

برای استفاده از این برنامه، باید حالت File transfer فعال باشد. در حالت Charge only نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

ابتدا باید دکمه تنظیم صدای بالا یا پایین را فشار دهید و گوشی را به کامپیوتر وصل کنید. در ادامه چند نمونه از اجرای این حالت را می‌آوریم:

گوشی‌های Nexus و Pixel: دکمه تنظیم صدای پایینی را فشار دهید و نگه دارید. دستگاه را به کامپیوتر وصل کنید. زمانی که لوگوی Google نمایان شد، دکمه را رها کنید.

گوشی‌های LG: دکمه تنظیم صدای پایین را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که لوگوی LG نمایان شود. سپس آن را رها کنید. اگر این روش جواب نداد. دکمه را رها کنید و دوباره این کار را انجام دهید.

گوشی‌های HTC: دکمه تنظیم صدای پایینی را فشار دهید و نگه دارید. سپس دستگاه را در حین اینکه دکمه را فشار می‌دهید، روشن کنید.

گوشی‌های Motorola: دکمه تنظیم صدای پایینی را فشار دهید و نگه دارد و در همین حین دستگاه را به کامپیوتر وصل کنید.

وقتی که گوشی شما در حالت Bootloader اجرا شد، دستور زیر را در ADB وارد کنید:

fastboot continue

سپس گوشی بوت خواهد شد.

دستور دیگر این است که در پنجره باز شده دستور زیر را وارد کنید:

ADB devices

سپس کد دستگاه شما باید در خط بعدی نمایان شود. سپس ADB reboot را وارد کنید و Enter را بزنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

روشن شدن گوشی بدون پاور با Scheduled Power On/Off

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور می‌توانید گوشی را با کابل به شارژر یا کامپیوتر وصل کنید. همچنین می‌توانید از شخصی بخواهید تا با شما تماس بگیرد. اگر گوشی شما دارای حسگر اثر انگشت است، می‌توانید از آن برای روشن کردن اسکرین گوشی استفاده کنید. البته این مورد در صورتی جواب می‌دهد که از قبل آن را فعال کرده باشید. اگر گوشی شارژ ندارد و خاموش شده است، با اتصال آن به شارژر، ری استارت خواهد شد.

همچنین می‌توانید از قابلیت  Scheduled Power On/Off استفاده کنید. گوشی‌های اندروید دارای این ویژگی هستند. به بخش Settings > Accessibility > Scheduled Power On/Off بروید. ممکن است مسیر با توجه به مدل گوشی شما کمی متفاوت باشد. این قابلیت را فعال کنید. کافی است زمانی را تنظیم کنید تا در صورت خاموش شدن گوشی، روشن شود یا صفحه آن بر اساس زمانی که انتخاب کردید، روشن شود.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

روشن کردن گوشی شیائومی بدون دکمه پاور

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور شیائومی و Redmi می‌توانید از قابلیت Quick ball استفاده کنید. وارد Settings گوشی شوید. سپس به Additional settings feature بروید. روی Quick ball بزنید. علامت جلوی آن را روشن کنید. حال می‌توانید گوشی خود را با این قابلیت از طریق زدن روی Lock shortcut قفل کنید. سپس با زدن دو ضربه روی اسکرین، آن را روشن کنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

چگونه بدون دکمه پاور گوشی را روشن کنیم؟ با Accessibility

برای روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور به Settings > Accessibility بروید. اگر گوشی شما برندی چینی مثل شیائومی، پیکسل، هواوی و… است، می‌توانید Accessibility را در بخش Additional settings پیدا کنید. حال باید Accessibility or Assistant Menu را فعال کنید.

اگر گوشی سامسونگ دارید، روی Interaction and dexterity بزنید و Assistant menu را فعال کنید. علامتی در گوشه سمت راست اسکرین نمایان خواهد شد، روی آن بزنید و تا منوی Power off نمایان شود.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

در برندهای دیگر برای روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور به Accessibility > Accessibility Menu بروید و آن را فعال کنید. سپس آیکون Accessibility Menu روی نوار وضعیت گوشی نمایان خواهد شد. روی آن بزنید و Power یا Lock screen را انتخاب کنید.

روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به آموزش ۷ روش روشن کردن گوشی بدون دکمه پاور پرداختیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تغییر و برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید
۱۰ روش تغییر و برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید

نظرات

  • ferhh says:

    به درد خودت میخوره

  • اسماعیل انصاری says:

    سلام دادا، دکمه ولوم فشار بده و همزمان کابل usb رو وصل کن ، چند گزینه میاد و گزینه reboot فشار بده و گوشیت روشن میشه.

    • پویان says:

      پرفسور اگه می‌تونستیم با دکمه پاور گوشیو ریبوت کنیم که با همون روشنش میکردیم نمی‌خواد تو کمک کنی اصا

  • Gandom says:

    سلام گوشی من POCO X4 pro خواستم فونت گوشیمو تغییر بدم ی گزینه بود ب اسم robot وقتی اونو زدم گوشیم خاموش روشن شد بعدش دکمه پاور خاموش روشن شدنم کلا تغییر کرد و از حالت اولیش در اومد هرچقدر هم فونت های دیگ گذاشتم تغییر نکرد حالا نمیتونم ب حالت قبل در بیارمش

  • محمدحسین says:

    سلام من گوشیم Samsung galaxy win
    نمیدونم چی شد فهمیدم اصلا پاور گوشیم نمیدونم چی شده تو گیر کرده یا بیرونه ولی تو نمیره یا فنرش خراب شده نمیدونم
    گوشیمو با دکمه Home روشن میکردم موقع خاموش شدن هم چند ثانیه بهش زست نمیزدم تا خودش قفل شه
    ولی شارژ گوشیم تموم شد خاموش شد زدمش شارژ پر که شد یهویی فهمیدم راستی اگه گوشی خاموش شه که خب چجوری بدون پاور روشنش کنم
    چجوری باید روشنش کنم؟؟؟
    ممنون

  • fatemehh says:

    اقا گوشی من خاموش شده الان و دکمه پاورش خرابه نمیتونم دیگه روشنش کنم. هیچ کدوم از این روشا بدردش نخورد . در واقع هیچکدوم از روشاتون بدرد نمیخورن چون کسی که همچین چیزی سرچ میکنه یعنی گوشیش خاموش شده و نمیتونه روشنش کنه . اگه روشن بود که خودش بلد بود یه فکری به حالش بکنه.

    • نازنین says:

      من گوشیم روشنه ولی الان دکمه پاورش کار نمیکنه خاموش بشه پس ینی روشنم نمیشه پس یچیزی نگو

  • رضا says:

    بسیار عالی . سلامت باشید

  • Masoud says:

    واقعا با خوندن این مطلب عالی و جامع به وجود آپشن هایی تو تنظیمات گوشیم پی بردم که تو خوابم هم نمیدیدم این همه امکانات وجود داشته باشه
    ممنون از شما بابت این مقاله بی نظیرتون

    • بابک says:

      این چرت وپرت ها رو کی نوشته ، خجالت نکشیده ازینهمه مزخرف؛ شرم آوره واقعن.

      طرف گوشیش خاموش شده ، میخاد روشنش کنه ولی دکمه پاورش کار نمیکنه ؛ اونوقت این احمق از صحرای کربلا شعر نوشته

  • محسن says:

    خیلی آموزش کامل و خوبی بود

    • مانی says:

      آقاااااا من دکمه کم کردن صدا و هوم رو فشار میدم ولی روشن نمیشه ) توی شارژ هم هست(