آموزش رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز

آموزش رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ را نمی‌توان روی هر سیستمی نصب کرد. کامپیوتر شما باید حداقل سیستم موردنیاز Windows 11 را داشته باشد تا بتوانید آن را نصب کنید. با این حال ممکن است کامپیوتر شما مشخصات لازم را داشته باشد اما هنگام نصب آن با ارور This PC Can’t Run Windows 11 ❌ مواجه شوید.در این مطلب از انزل وب به آموزش رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز ۱۱ می‌پردازیم.

حل مشکل پیغام This PC Can’t Run Windows 11

?How to Solve This Pc Can’t Run Windows 11 Error

ویندوز ۱۱ را تنها روی سیستم‌هایی می‌توانید نصب کنید که برخی ویژگی‌های لازم را داشته باشند. برای اطمینان از این مورد باید با برنامه‌های مخصوص سیستم خود را چک کنید تا متوجه این امر شوید. ممکن است سیستم شما تمامی ویژگی‌ها را داشته باشد اما همچنان ارور This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز را نمایش دهد. این مشکل به غیرفعال بودن Secure Boot و TPM در UEFI برمی‌گردد و با چند روش ساده برطرف می‌شود. در این مطلب از انزل وب این راه حل‌ها را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول حل مشکل ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز ۱۱

پیش از این که بخواهید پیغام خطای This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز ۱۱ را رفع کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی سیستم مورد نیاز جهت نصب ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید تا با تمامی مشخصات لازم برای نصب این ویندوز و نحوه چک کردن آن‌ها آشنا شوید.

مادربورد سیستم شما باید چیپ TPM 2.0 داشته باشد. اگر دستگاه شما قدیمی باشد، امکان این وجود دارد که چنین چیزی را نداشته باشد. Windows + R را فشار دهید. سپس در کادر Run عبارت زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

tpm.msc

ارور This PC Can’t Run Windows 11

صفحه Trusted Platform Module (TPM) Management باز خواهد شد. در صفحه TPM Manufacturer Information، بخش Specification Version را چک کنید. این بخش باید ۲.۰ باشد.

ارور This PC Can’t Run Windows 11

اگر سیستم شما چیپ موردنظر را نداشته باشد، ارور Compatible TPM is not found را دریافت خواهید کرد. البته گاهی ممکن است این چیپ غیرفعال باشد. در نتیجه باید آن را فعال کنید.

ارور This PC Can’t Run Windows 11

رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز و فعال کردن فایل appraiserres.dll

برای رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز ابتدا فایل appraiserres.dll را دانلود کنید. سپس Windows 11 ISO را Mount کنید.

سپس به پوشه Sources بروید. فایل appraiserres.dll را پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید و Delete را انتخاب کنید. سپس فایل appraiserres.dll جدید را در Windows 11 ISO پیست (Paste) کنید. حال نصب ویندوز ۱۱ را دوباره امتحان کنید.

Windows 10 OS نمی‌تواند سیستم را برای داشتن چیپ TPM 2.0 بررسی کند. با این کار آن را مجبور به پردازش می‌کنید.

رفع مشکل This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز و فعال کردن Secure Boot و TPM

برای رفع پیغام خطا This PC Can’t Run Windows 11 در ویندوز ۱۱ باید حالت Boot یا UEFI را اجرا کنید. برای این کار سیستم خود را ری استارت کنید. زمانی که کامپیوتر در حال روشن شدن است، باید دکمه خاصی را فشار دهید. این دکمه با توجه به مدل و برند کامپیوتر شما متفاوت خواهد بود. در برخی موارد باید دکمه F2 یا F11 را فشار دهید. پیش از این کار مدل کامپیوتر خود را به همراه UEFI key یا BIOS key در اینترنت جستجو کنید تا از دکمه موردنظر مطمئن شوید.

نحوه فعال کردن Secure Boot و TPM نیز با توجه به مدل سیستم شما متفاوت خواهد بود. با این حال، مراحل تقریبا مشابه هستند.

وقتی سیستم را در حالت Boot یا UEFI اجرا کردید، سربرگ Security را پیدا کنید. به دنبال TPM بگردید. این بخش باید Enabled باشد.

ارور This PC Can’t Run Windows 11

ارور This PC Can’t Run Windows 11

Secure Boot نیز در همین بخش یا در سربرگ Boot باید قرار داشته باشد. اگر حالت آن Disable است، آن را Enable کنید.

ارور This PC Can’t Run Windows 11

ارور This PC Can’t Run Windows 11

در نهایت روی Save and exit بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

پس از انجام این کار، دوباره سیستم خود را چک کنید.

رفع ارور This PC Can’t Run Windows 11

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل ارور This PC Can’t Run Windows 11 ویندوز ۱۱ را آموزش دادیم. شما با کدام روش این مشکل را برطرف کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

کدام نسخه ویندوز 11 بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز 11
کدام نسخه ویندوز ۱۱ بهتر است؟ بررسی تفاوت نسخه های ویندوز ۱۱
آموزش 4 روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز 11
آموزش ۴ روش حذف اکانت مایکروسافت در ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز 11
آموزش ۱۰ روش تغییر عکس پس زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۱
9 روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز 11
۹ روش حل مشکل نشان ندادن پیش نمایش عکس و فیلم در ویندوز ۱۱

نظرات

  • مسعود says:

    عالی بود ممنون

  • Amirhashemi says:

    سلام من یه نظریه دارم واسه اونا که دیگه هیچ راهی واسشون نمونده هاردشون رو روی یه سیستمی ک ساپورت میکنه نصب کنن و ویندوز یازده روش بریزن بعد ببرن رو سیستم خودشون .من رو سیستمم نصب شد بعد گزینه tpmرو خاموش کردم ولی بالا میاد فقط واسه نصب لازمه.حالا یه فرصت دیگه روی یه سیستم قدیمی تر تست میکنم ببینم میشه یا نه