سوپرویزای کانادا

کانادا کشوری در قسمت شمالی قاره آمریکای شمالی است که دارای ده استان و سه قلمرو می باشد.

این کشور محبوب دارای دو زبان رسمی می باشد که یکی از آن ها انگلیسی و دیگری فرانسوی می

باشد که با توجه به استان مورد نظر، زبان رسمی هر استان مشخص می گردد.

به عنوان مثال زبان رسمی مردم استان انتاریو انگلیسی و زبان رسمی مردم استان کبک فرانسوی می باشد.

کشور کانادا یکی از بهترین مقصد ها برای افرادی است که به دنبال زندگی بهتر، قصد مهاجرت از کشور خود را دارند و طبق آخرین آمار های منتشر شده از سوی اداره مهاجرت کانادا، حدود ۲۰ درصد جمعیت این کشور را افراد مهاجر تشکیل می دهند و طبق پیش بینی های انجام شده این عدد تا سال ۲۰۳۶ به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید که این ارقام خود نشان از سطح بالای زندگی در کشور کانادا می باشد.

هر فرد خارجی برای ورود به خاک کانادا ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کند که هر فرد بسته به شرایط خود، می تواند برای یک نوع خاص از ویزا اقدام نماید که در ادامه قصد داریم به توضیح سوپر ویزای کانادا بپردازیم.

سوپرویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا مخصوص افرادی است که فرزند یا نوه آن ها به هر روشی ( تحصیلی، کاری و…) مقیم کانادا است و  این ویزا دارای اعتبار ۱۰ ساله می باشد.

سوپر ویزا نیز به نوعی یک ویزای توریستی کانادا محسوب می شود و از همین رو در دسته ویزاهای موقت قرار می گیرد و مدت زمان صدور آن توسط هر یک از سفارت های کانادا حدود ۳ تا ۵ ماه طول خواهد کشید. این نوع ویزا داری شرایط خاصی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

شرایط سوپر ویزای کانادا برای شخص دعوت شونده

فرد دعوت شونده باید پدر، مادر، پدر بزرگ یا مادر بزرگ شخص دارای اقامت کانادا باشد.

متقاضی باید دارای دعوت نامه از سوی فرزند یا نوه خود باشد.

فرد دعوت شونده باید دارای بیمه خدمات درمانی کانادا باشد و این بیمه از تاریخ ورود به کانادا به مدت یک سال دارای اعتبار باشد و تا مبلغ ۱۰۰ هزار دلار کانادا پوشش بیمه ای داشته باشد.

فرد دعوت شوند باید تمامی تست های پزشکی مورد نیاز مهاجرت را که مورد تائید پزشک معتمد اداره مهاجرت است انجام داده باشد.

این افراد نباید منع قانونی برای ورود به کانادا داشته باشند.

ویژگی های دعوت نامه سوپر ویزا

تضیمن مالی متقاضی از زمان ورود تا لحظه ترک خاک کانادا.

کپی کارت اقامت دائم یا شهروندی فرد دعوت کننده.

فهرست و تعداد تمامی افرادی که در خانه فرد مقیم حضور دارند.

شرایط سوپر ویزای کانادا برای فرد مقیم کانادا (دعوت کننده):

شخص دعوت کننده باید دارای برگه ارزیابی مالیاتی باشد و تاریخ آن مربوط به سال مالی جاری باشد.

شخص دعوت کننده دارای بیانیه بیمه اشتغال باشد.

شخص دعوت کننده نامه گواهی اشتغال که شامل تاریخ استخدام و حقوق ثابت می باشد را داشته باشد.

شخص دعوت کننده دارای فیش حقوقی و صورت حساب بانکی باشد.

در صورتی که فرد دعوت کننده خود کارفرما باشد، باید یک نامه از یک حساب دار رسمی ارائه دهد که حقوق سالانه وی را به صورت دقیق مشخص کرده باشد.

اگر فرد دعوت کننده در کانادا بازنشسته شده باشد باید مدارکی دال بر دریافت حقوق بازنشستگی و دارایی های خود در کانادا ارائه دهد.

سوپر ویزای کانادا مانند سایر ویزاهای موقت دارای دو نوع مختلف می باشد. نوع اول که به ویزای یک بار ورود (single entry) معروف است تنها یک بار قابل استفاده است و شما برای ورود دوباره به کانادا باید ویزای جدید بگیرید. نوع دوم سوپر ویزای کانادا نوع چند بار ورود (multiple entry) می باشد و با استفاده از این ویزا شما چندین بار می توانید به کشور کانادا سفر کنید و از امکانات بی نظیر این کشور استفاده نمایید.
سوپرویزای کانادا

چند نکته در مورد سوپر ویزای کانادا

متقاضی این نوع از ویزا باید به اداره مهاجرت کشور کانادا ثابت کند که این سفر تنها به منظور دیدار مجدد و رفع دلتنگی می باشد و فرد متقاضی قصد اقامت دائم در کشور کانادا را ندارد. برای اثبات این موضوع فرد متقاضی باید مدارکی همچون: روابط عاطفی در ایران که منجر به بازگشت از کانادا می شود، دلیل از سفر و همچنین مدارک مالی و خانوادگی خود را به سفارت کشور کانادا ارائه دهد.

همچنین فرد دارای سوپر ویزای کانادا، از لحظه ورود به خاک کانادا تا حداکثر دو سال می تواند به صورت ممتد در کانادا حضور داشته باشد و پس از آن باید خاک کانادا را ترک نماید.

چون فرد دارای سوپر ویزای کانادا توسط شخص دیگری دعوت و تضمین شده است، این فرد نمی تواند شخصی را به عنوان همراه با خود به کانادا بیاورد.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که به صرف حضور فرزند یا نوه شما در کانادا، صدور ویزای شما تضمین شده نیست و ممکن است درخواست صدور ویزای شما از سوی اداره مهاجرت کانادا رد شود.
هزینه در خواست صدور سوپر ویزای کانادا حدود ۱۰۰ دلار کانادا می باشد که در هر صورت (رد یا قبول شدن پرونده) این مبلغ قابل بازگشت نمی باشد.

مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا ۱۰ سال می باشد اما با توجه به اینکه پاسپورت های ایرانی ۵ سال اعتبار دارند، پس از این مدت ویزای شما باطل خواهد شد، همچنین به این نکته توجه داشته باشید که سوپر ویزای کانادا به صورت خودکار یک ماه قبل از به پایان رسیدن اعتبار پاسپورت باطل خواهد شد، پس قبل از اقدام برای درخواست صدور ویزا، در صورت رو به پایان بودن تاریخ پاسپورت حتما تاریخ پاسپورت را تمدید نمایید.

طبق آخرین برسی ها، فرد دعوت کننده برای دعوت یک نفر باید حقوقی معادل حداقل ۲۴۰۰۰ دلار کانادا در سال در آمد داشته باشد که این مبلغ با توجه به تعداد افراد دعوت شوند به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.

در مجموع باید بگوییم سوپر ویزای کانادا یکی از بهترین و کم هزینه ترین ویزاهای کانادا می باشد و اگر شما نیز از شرایط این ویزا برخوردارید در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به کانادا سفر کنید و با عزیزان خود دیداری تازه کنید و از امکانات این کشور پیشرفته استفاده نمایید.

هزینه های ثبت نام برای دریافت سوپر ویزای کانادا چقدر است؟

هزینه های پیش روی متقاضی برای دریافت سوپر ویزای کانادا شامل موارد زیر است:

  • ۱۰۰ دلار کانادا هزینه ی ثبت نام و صدور ویزا
  • ۸۵ دلار هزینه ی عملیات احراز هویت یا بایومتریک
  • ۴۵ دلار کانادا هزینه بررسی مدارک

دریافت سوپر ویزای کانادا چقدر زمان خواهد برد؟

دریافت سوپر ویزای کانادا نسبت به سایر ویزا های توریستی در اولویت بالاتری قرار دارد. اما نهایتاً با ارسال تمامی مدارک مورد نیاز حدود ۸ تا ۵۰ روز ممکن است زمان نیاز باشد تا با در خواست شما موافقت گردد و شما به انجام عملیات احراز هویت یا بایومتریک دعوت شوید. این زمان ممکن است در شرایط خاص و با درخواست ارائه ی اسناد اضافی بیشتر به طول بیانجامد.

چه مدتی سوپر ویزای کانادا اعتبار خواهد داشت؟

سوپر ویزای کانادا از لحظه ی ورود به خاک کانادا به مدت ۲ سال به متقاضی اقامت بی وقفه را خواهد داد. زمانی هم که این مدت زمان به اتمام برسد، متقاضی می تواند مجدد در حین اقامت در کانادا برای تمدید مجدد ۲ ساله ی سوپر ویزا اقدام نماید. برای تمدید مجدد سوپر ویزا، متقاضی باید حتماً ۶ ماه پیش از اتمام انقضای سوپر ویزا اقدام نماید.

با دریافت سوپر ویزای کانادا، آیا می توانم وابستگانم را نیز به کانادا ببرم؟

اگر شما سوپر ویزای کانادا را دریافت نمایید، تنها می توانید همسر خود را به همراه خود به کانادا ببرید. سوپر ویزا این انتظار را برای شما به همراه می آورد که تنها به منظور بازدید فرزندان به کانادا سفر می نمایید. لذا سایر بستگان شما اگر برای بازدید بخواهند به کانادا بیایند، باید از سایر ویزا های کانادا اقدام نمایند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات