چطور غذای مناسب حیوان خانگی خود را پیدا کنیم؟

چقدر در مورد حیوان خانگی خود اطلاعات دارید؟ حیوان خانگی شما کدامست؟ سگ باوقار و باوفا، گربه لوس و ملوس، خرگوش باهوش، طوطی زیبا یا …… کدامشان را به عنوان دوست خود انتخاب کرده ایدیا قصد انتخاب دارید؟

این دوست داشتنی های همیشه همراه که محبت خودشان را بی قید و شرط برای ما خرج میکنند، چه نیازهایی دارند؟ آیا هنگام انتخاب دوست خانگی خود، تحقیقات لازم جهت رفاه حال او را انجام داده اید؟ آیا از غذاهای خانگی استفاده میکنید یا غذاهای برندی که از پت شاپ تهیه میکنید؟ شاید هم هر دو نوع غذا را ترجیح میدهید.

شما دوست عزیز، از هر گروهی هستید، این مقاله را مطالعه کنید تا در مورد حیوان خانگی خود اطلاعات جامع و کامل به دست آورید. با ما همراه باشید.

تاریخچه نگهداری از حیوانات در خانه:

قبل از آنکه به نحوه تغذیه صحیح بپردازیم، تاریخچه ای از حیوانات خانگی حضورتان ارائه میدهیم. نگهداری حیوانات از زمانی که انسان برای کار، نیاز به آنان داشت، آغاز شد.

حیواناتی مانند گاو، خر، اسب ، سگ و …. در کنار انسان زندگی میکردند، انسان غذا و جای خواب به آنها میداد و آنها کار میکردند. کارهایی از قبیل باربری، شخم زدن، نگهبانی و هر کاری غیر از همدم بودن.

این دیدگاه به مرور زمان عوض شد، حیوانات همدم انسانها شدند و محل زندگی برخی از این حیوانات، با انسانها یکجا در نظر گرفته شد. در حال حاضر هرکسی دلیل خودش را برای نگهداری حیوانات دارد. برخی برای سرپرستی حیوان بی سرپرست، به عنوان همدم، برای سرگرمی یا …..

اما نگهداری حیوانات، نیاز به داشتن اطلاعاتی دارد تا هم این دوستان خانگی در رفاه به سر ببرند هم انسانها به راحتی این دوستان پرانرژی را از دست ندهند.

چگونه حیوان خانگی خود را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب باید به دردسرهای انواع خانگی حیوانات آگاه شوید. به عنوان مثال:

سگها : سگها به انسانهای گردشی نیاز دارند نه به انسانهای خانه نشین. همه نژادهای سگ نیاز به توجه زیاد، مکانی برای گردش و قدم زدن، برنامه هایی برای ورزش نیاز دارند.

گربه ها : این حیوانات باهوش، نیاز به مراقبت زیاد و توجه بسیار بالا مانند سگها ندارند. البته بسیار عاطفی و لوس هستند. در هنگام نیاز به توجه، باید در اختیارشان باشید تا برای جلب توجه شما، دست به خرابکاری نزنند. یادتان باشد غذای گربه باید با دقت انتخاب شود.

جوندگانی مانند همستر: جوندگان از نظر توجه و نگهداری، حیوانات خانگی خوبی هستند. این حیوانات از نظر اقتصادی بسیار به صرفه اند. تنها مشکل آنها بوی بدی است که گاهی از محل زندگی شان متصاعد می شود.

ماهی: دردسرهای زیادی دارد. ماهی ها نیاز به مراقبت زیاد دارند. اگر در فکر نگهداری این حیوان هستید، باید خود را در قالب یک باغدار بدانید که دائم از باغ خود مراقبت می کند.

پرندگان: این موجودات بیشتر اوقات کثیفی های زیادی را پراکنده می کنند. پرندگان بزرگتر مانند طوطی ها که فوق العاده گران هم هستند، گاهی اوقات دردسرهای زیادی دارند.

خرگوش: خرگوشها دوستانی مهربان هستند که شیطنتهای زیادی دارند. آنها در حین آرامشی که دارند، می توانند سر و صدای زیاد و آشفتگی محیطی هم ایجاد کنند. میتوانند تمامی آنچه در دسترسشان هست بجوند و نابود کنند.

حال برای انتخاب حیوان خانگی خود تصمیم گرفته و خانه را برای ورود او بر اساس ماهیتی که دارد آماده کنید. وسایل مورد نیازش را تهیه نموده و اگر جایی برای پرسه زدن نیاز دارد، از وسایل خطرناک پاک کنید. برنامه مراجعه به دامپزشک را بچینید. برای تغذیه این دوستان خانگی اطلاعات لازم را کسب نموده و آنها را غنی کنید.

نیازهای تغذیه ای حیوانات خانگی ما:

حیوانات مانند انسانها برای زنده ماندن و حفظ سلامت جسم و روح، به تغذیه درست نیاز دارند. نیاز روزانه آنها به مواد معدنی و ویتامینها باید از طریق تغذیه فراهم شود. حیوانات خانگی به خصوص سگ و گربه باید تغذیه ای با محتوای انرژی صحیح، چربیهای سالم، پروتئینها و آنتی اکسیدانهای مناسب داشته باشند.

همانطور که میدانید، جد حیوانات خانگی از شکارهای خود، مواد مغذی را به دست می آوردند و این مواد کاملا به صورت طبیعی به بدنشان وارد میشد .بنابراین بهتر است غذای دوستان خانگی ما، حتی المکان طبیعی یا از برندهای معتبری مانند رویال کنین در نظر گرفته شود.

این غذاها به خصوص برای سگ و گربه میتوانند نیاز روزانه شان را فراهم کنند زیرا بر اساس توصیه دامپزشکان و متخصصین، غذای این حیوانات خانگی باید دارای ده درصد غلات، ۵۰ درصد سبزیجات و ۴۰ درصد گوشت باشد.

به عنوان مثال:

  • انواع غذای گربه رویال کنین، شامل آنتی اکسیدانها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، مواد معدنی برای جلوگیری از پوکی استخوان، فیبر و چربیهای مناسب برای تقویت دستگاه گوارش و جلوگیری از عدم تعادل وزن، رعایت تغذیه مختلط گربه‌سانان و … می باشد.
  • انواع غذای سگ رویال کنین شامل عناصر مفصل ساز مانند گلوکوزامین، ترکیبات مغذی برای تامین انرژی روزانه سگها بدون ایجاد اضافه وزن، انواع آنتی اکسیدانها برای تقویت سیستم ایمنی بدن سگها و …. است.

ممکن است غذاهای خانگی نتواند تمام نیازهای تغذیه ای آنان را فراهم آورد. اگر از غذاهای خانگی برای تغذیه حیوانات خود استفاده میکنید، حتما در کنار آن از غذاهای مغذی و برندهای معتبر به توصیه دامپزشکتان نیز استفاده کنید.

برای اطلاع از موادی که در غذای حیوانات خانگی باید استفاده شود، میتوانید به سایت دکتر جان بکر مراجعه نموده و اطلاعات کامل کسب کنید.

غذاهای تشویقی حیوانات خانگی:

اکثر حیوانات خانگی به غذاهای تشویقی نیاز دارند. اما به خاطر داشته باشید این غذاها نباید بیش از ده درصد نیاز تغذیه ای حیوانات را برآورده کند. در حقیقت نباید آنها را سیرکند.تشویقیها به دلایل مختلف استفاده می شوند. بهتر است ابتدا دلایل را پیدا نموده و سپس اقدام به تشویق این دوستان خانگی کنید.

معمولا تشویقیها به دلایل زیر برای حیوانات مختلف در نظر گرفته میشود:

  • تقویت رابطه بین شما و دوست خانگیتان
  • زمان آموزش و تشویق بابت یادگیری آنان
  • جهت بالابردن کیفیت بهداشت دهان و دندان
  • تامین مواد معدنی و ویتامینهای بدن
  • تشویق بابت انجام ندادن کارهای ممنوعه مثل گاز گرفتن
  • زمان بازی کردن با حیوانات و از بین بردن استرس آنها
  • برای ایجاد شادی در حیوانات و تشویق آنها به شاد بودن

سخن آخر اینکه:

هنگامی که تصمیم به نگهداری از حیوانی در خانه میگیرید، از نیازهای او مطلع شوید. دوست خانگی شما باید کاملا در رفاه و آرامش باشد. گردش، تفریح، ورزش، محل اسکان و بخصوص نوع تغذیه در سلامت حیوان خانگی شما بسیار موثر است.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات