چگونه SMS پاک شده را در آیفون بدون داشتن بکاپ و کامپیوتر بگردانیم؟

چگونه SMS پاک شده در آیفون را بدون داشتن بکاپ و کامپیوتر برگرداندیم؟

با توجه به گسترش پیام رسان ها هنوز استفاده از SMS برای برقراری ارتباط یک راه مطمئن و سریع است. در صورتی که از سیستم عامل اپل و آیفون استفاده میکنید و از پاک کردن اس ام اس خود پشیمان شده اید و یا حالا میخواهید مجددا به پیامی مهم دسترسی داشته باشید باید به شما بگوییم که متاسفانه به صورت پیش‌فرض در آیفون امکان بازیابی پیام ها حذف شده از سوی سیستم عامل و یا اپراتورها ها وجود ندارد. اما نگران نباشید در ادامه چند روش بازیابی SMS حذف شده در آیفون را بررسی میکنیم.

آموزش ریکاوری اس ام اس حذف شده در آیفون

How To Recover Deleted Text Messages on iPhone without Computer Or Backup

اگر در سیستم عامل آی او اس SMS را به اشتباه پاک کرده باشید برای بازیابی آن دو راه متداول پیش رو دارید در متد اول میتوانید از اکانت آی کلود و فضای پشتیبانی ابری برای بازیابی پیام ها استفاده کنید و یا از نرم افزار های مخصوص اینکار جهت ریکاوری SMS در آیفون بهره ببرید. در ادامه این روش ها را بیشتر بررسی میکنیم.

ریکاوری پیام های حذف شده iMessages بدون گرفتن بکاپ و کامپیوتر

به لطف یکپارچه سازی iMessage با سرویس iCloud اپل اگر پیامی را به اشتباه در iMessage حذف کردید و هنوز این برنامه با آی کلود شما همگام سازی نشده است این امکان را دارید که با مراجعه به آی کلود خود در دستگاه دیگر مثل مک ، آی پاد ، گوشی آیفون دیگر و.. به پیام حذف شده دسترسی داشته باشید.

ریکاوری پیام های حذف شده iMessages بدون گرفتن بکاپ و کامپیوتر

برای شروع ابتدا آیفون خود را باز و مسیر Settings > Apple ID > iCloud طی کنید، در این بخش مطمئن شود که گزینه Messages فعال باشد.

Messages

در مرحله بعد به دستگاه دیگر خود مثل مک بوک و آیفون دیگر مراجعه کنید و آن را بر روی حالت هواپیما قرار دهید (پیشنهاد میکنیم اینکار در ابتدا بر روی دستگاه خود انجام دهید).

حالت هواپیما

سپس در مرحله آخر بر روی دستگاه دیگر یا دستگاه فعلی خود ریست آیفون و بازیابی اطلاعات از طریق آی کلود و اپل آیدی را انجام دهید.

بازیابی اطلاعات از طریق آی کلود و اپل آیدی

شما همچنین میتوانید در صورتی که قبلا بکاپ داده ها در iCloud Backup فعال بوده است با مراجعه به مسیر Settings > [Apple ID] > iCloud > Manage Storage > Backups یکی از بکاپ های قبلی گوشی خود (بکاپی را انتخاب کنید که مرتبط با زمان قبل از حذف اس ام اس مییاشد) را جهت دسترسی به پیام ها روی دستگاه فعلی ریستور کنید.

Backups

برای ریستور گوشی از داده های آی کلود در بخش  Apps & Data گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب و وارد اکانت آی کلود خود شوید و سپس گزینه Choose backup را انتخاب ، بکاپ مورد نظر را تعیین و مراحل بازیابی را به نوبت طی کنید.

Restore from iCloud Backup

توجه کنید در این روش احتمالا سایر داده های جدید شما در گوشی نیز به حالت قبل ریستور میشود پس حتما از داده های مهم خود در دستگاهی دیگر بکاپ بگیرید.

بدون پشتیبان گیری ، پیام های متنی حذف شده را در آیفون بازیابی کنید

علاوه بر روش های بالا شما میتوانید از نرم افزار Omni Recover نیز استفاده کنید. برنامه توانایی بازیابی داده های حذف شده مهم در آیفون و آیپد را داراست که از مهم ترین آنها میتوان به قابلیت ریکاوری Photos ، Contacts ، تاریخچه مرورگر Safari ، Notes و.. سیستم عامل iOS اشاره کرد.

این نرم افزار که برای نسخه ویندوز و مک منتشر شده است دارای نسخه رایگان و حرفه ای میباشد که نسخه حرفه ای را میتوانید یا ۵۰% تخفیف و لایسنس ۱ ساله برای سه کامپیوتر دانلود و نصب کنید. نسخه کامل برنامه را میتوانید از لینک های زیر برای سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید:

Omni Recover for Mac با لایسنس ۱ ساله خانوداگی (چند کاربر)

Omni Recover for Windows با لایسنس ۱ ساله خانوداگی (چند کاربر)

پس از دانلود و نصب برنامه بر روی سیستم عامل خود آن را اجرا کنید.

شروع کار با Omni Recover

جهت ریکاوری پیام های متنی حذف شده صفحه اصلی Omni Recover را باز و سپس حالت بازیابی داده های را که گزینه اول بازیابی از روی دستگاه و گزینه دوم بازیابی از روی داده های اکانت آی کلود میباشد با توجه به شرایط خود انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

Omni Recover

در مرحله بعد باید روش ریکاوری را انتخاب نمایید که تب اول یعنی Device این کار را مستقیم از روی دستگاه بدون داشتن بکاپ انجام می دهد و تب دوم یعنی Bakcup این کار از روی اکانت iTunes شما و بکاپ موجود در آن انجام می دهد. روش مورد نظر را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

Omni Recover

در مرحله بعد برنامه شروع به اسکن داده های موجود در گوشی شما میکند و پس از انجام اسکن میتوانید هر کدام یک از داده های دلخواه که میتواند شامل SMS / iMessages / Attachments و.. باشد را جهت ریکاوری iOS انتخاب نمایید. داده های مورد نظر را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید.

چگونه SMS پاک شده را در آیفون بدون داشتن بکاپ و کامپیوتر بگردانیم؟

در مرحله بعد اجازه دهید Omni Recover اسکن نهایی را انجام دهد و فایل بکاپ جدید را ایجاد نماید. حالا بعد از چند ثانیه شما میتوانید داده های ریکاور شده خود را از جمله پیام های متنی حذف شده را مشاهده کنید.

Omni Recover

در نهایت پس از انتخاب موارد بر روی دکمه Export جهت شروع خروجی گرفتن و ذخیره داده های بازیابی شده کلیک کنید.

Export

پس از انجام عمل خروجی گرفتن حالا شما میتوانید اس ام اس حذف شده در آیفون با کلیک بر روی نتیجه خروجی در ویندوز یا مک مشاهده نمایید.

نظرات و تجربه شما؟

خب سه روش متداول برای بازیابی SMS حذف شده در آی او اس را بررسی کردیم، همانطور که مشاهده کردید در روش اول و دوم برای بازیابی نیازمند همگام سازی دستگاه و کمی شانس هستید اما در روش سوم که توسط نرم افزار Omni Recover انجام شد علاوه بر اینکه کار بسیار ساده و روان انجام شد به غیر از SMS سایر داده های گوشی خود را نیز میتوانید براحتی بدون داشتن بکاپ ریکاوری کنید. حتما تجربه و روش پیشنهادی خود را در بخش دیدگاه های این پست با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات