بررسی: آیا قاب آهنربایی یا قاب مگنتی برای گوشی ضرر دارد؟

بررسی: آیا قاب آهنربایی یا قاب مگنتی برای گوشی ضرر دارد؟

حتما شما هم درباره مضرات آهنربا 🧲 برای برخی از لوازم شنیده‌اید. گفته می‌شود بعضی از وسایل را نباید در کنار وسیله‌ای مغناطیسی قرار دارد. این گفته در برخی موارد صحیح است اما آیا آهن‌ربا روی گوشی موبایل هم تاثیرات منفی می‌گذارد؟ در این مطلب از انزل وب به سوال بررسی: آیا قاب آهنربایی یا قاب مگنتی برای گوشی ضرر دارد؟ پاسخ می‌دهیم.

بررسی ضرر هولدر مغناطیسی موبایل و قاب مگنتی

?Does Phone Covers with Magnetic Strap Affect the Performance of Mobile Phones

‌قاب‌ها و هولدر هایی وجود دارند که درون آن‌ها آهن‌ربا به کار رفته است. گفته می شود این آهن ربا می تواند موجب بروز خطاهای GPS، پاک شدن برخی از فایل‌ها، انحراف صفحه و… شود. در این مطلب از انزل وب مزایا و معایب قاب مگنتی و کاور آهن ربایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آیا قاب آهنربایی برای گوشی مشکل ایجاد میکند؟

مضرات قاب مغناطیسی گوشی

شاید علت نگرانی شما برای مضرات قاب مغناطیسی گوشی آن چیزی باشد که از لوازم الکتریکی دیگر دیده‌اید. به عنوان مثال، اگر آهن ربای قوی را کنار تلوزیون قرار دهید، ممکن است تصویر دچار مشکل شود. آهن رباها انواع مختلفی دارند و هر کدامشان برای کاری ساخته شده‌اند. آهن ربایی که در قاب و هولدر گوشی به کار می‌رود بسیار کوچک است. اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی دارای چند قطعه آهنربا درون خود هستند. به عنوان مثال، اسپیکر و دوربین دارای آهنربا هستند.

شاید از خود بپرسید که آیا آهن ربای درون گوشی‌ها بر دیگر وسایل مثل کارت اعتباری تاثیر منفی می‌گذارد؟ خیر! آهن‌ربای گوشی‌ها بسیار کوچک است و برخلاف باور عموم، تاثیری بر کارت اعتباری نمی‌گذارد.

معایب قاب مگنتی گوشی برای اسپیکر و اسکرین

معایب قاب مگنتی گوشی

شاید از خود بپرسید معایب قاب مگنتی یا مغناطیسی بر اسپیکر و اسکرین چیست؟ اسپیکرها دارای آهن ربا هستند. از طرفی هم آنان را در پایین گوشی قرار می‌دهند. در نتیجه، برخوردی با آهن ربای قاب یا هولدر ندارند زیرا این آهن ربا در وسط گوشی قرار می‌گیرد.

این امر برای اسکرین هم صادق است. اگر گوشی شما مدل بسیار قدیمی باشد، ممکن است تحت تاثیر این آهن ربا قرار بگیرد. منظور ما از مدل قدیمی، به زمانی برمی‌گردد که گوشی‌ها بسیار سنگین و بزرگ بودند!

گوشی‌های قدیمی دارای اسکرین CRT بودند. این اسکرین‌ها به آهن‌ربا حساس بودند اما منظور ما از آهنربا، اندازه بزرگ آن است، نه آن چیزی که در قاب گوشی قرار می‌گیرد. اکنون اسکرین گوشی‌ها از نوع IPS LCD، AMOLED و OLED هستند.

برخی می‌گویند که ویبره گوشی برای بدن مضر است. برای بررسی این مورد مطلب آشنایی با مضرات و خطرات و ویبره گوشی برای بدن انسان را مطالعه کنید.

مضرات قاب آهنربایی بر GPS و سیگنال گوشی

ضرر قاب آهنربایی برای گوشی

برچسب آهنربایی نگهدارنده گوشی می‌تواند تاثیر منفی کمی بر GPS بگذارد. GPS سیستمی ماهواره‌ای است و با نیروهای ژئومغناطیسی عمل نمی‌کند که بخواهد تحت تاثیر زیاد آهنربای گوشی قرار بگیرد. با این حال، جی پی اس حساس است و حتی ساختمان‌های بلند و کوه‌ها هم می‌توانند در آن اختلال ایجاد کنند.

سیگنال گوشی شما هم تحت تاثیر آهنربا گوشی برای ماشین قرار نخواهد گرفت. این سیگنال‌ها توسط برج‌های رادیویی بزرگ و پیشرفته جریان پیدا می‌کنند و آهن ربایی کوچک هیچ تاثیری بر آن‌ها ندارد.

شما می‌توانید خودتان در خانه برای گوشی قاب بسازید. برای یادگیری این ترفند مطلب ۲۰ ایده خلاقانه برای تزیین و ساخت قاب گوشی در خانه را مطالعه کنید.

مشکل قاب آهنربایی گوشی برای قطب نما و باتری

قطب نما یک حسگر مغناطیسی است که تحت تاثیر اثر هال است. اثر هال یک پدیده فیزیکی است که مربوط به تاثیر جریان میدان مغناطیسی می‌شود.  در واقع، حرکت میدان مغناطیسی می‌تواند بر نقطه‌ای که شمال نمایش داده می‌شود، تاثیر بگذارد. در شکل زیر می‌توانید این تاثیر را مشاهده کنید. قطب نما مانند ردیاب آهنربا کار می کند و با توجه به میدان مغناطیسی خارجی کم و بیش حرکت می‌کند.

معایب قاب مگنتی یا مغناطیسی

اکثر قطب نماهای گوشی ها بر اساس همین اثر هال ساخته شده‌اند. یک آهنربای ضعیف و کوچک نمی‌تواند اثر هال را از بین ببرد یا روی آن تاثیر بگذارد. زمانی این قطب نما تحت تاثیر قرار می‌گیرد که از یک آهن ربای نعل اسبی بزرگ استفاده کنید و آن را به گوشی بچسبانید.

معایب قاب مگنتی یا مغناطیسی

باتری گوشی هم این چنین است. اگر یک میدان مغناطیسی قوی در اطراف این لوازم ایجاد شود، امکان این وجود دارد که این لوازم خراب شوند و از کار بیفتند.

ضرر قاب مگنتی برای گوشی به صورت تجربی

با وجود این که از لحاظ علمی آهن ربای درون قاب یا هولدر تاثیری بر سلامت گوشی ندارد، برخی از افراد گزارش داده‌اند که گوشی‌های آنان بعد از قرار گرفتن در قاب مغناطیسی دچار مشکل شده است. بسیاری از افراد گفته‌اند که این تاثیرات موقتی است و بر سنسورهای گوشی تاثیر می‌گذارد. تاثیر این آهن ربا بر نرم‌افزارهای مختلف نیز بستگی به نوع آن برنامه و سنسورهای موردنیاز آن دارد.

حتی ممکن است در چند روز اول گوشی به خوبی کار کند اما پس از مدتی تغییراتی در عملکرد آن به وجود آید. حتی در مواردی گزارش شده است که دیگر لوازم فلزی به گوشی می‌چسبند و ممکن است به آن آسیب بزنند.

بهترین کار این است که وقتی این قاب‌ها را خریداری کردید، چند روزی حواستان به عملکرد گوشی باشد. برنامه‌های مختلف را چک کنید. از اسپیکر استفاده کنید و GPS و قطب‌نما را امتحان کنید. اگر در این مدت متوجه اختلالی شدید، قاب را جدا کنید و به مدت چند روز دیگر، گوشی را بدون قاب استفاده کنید. اگر گوشی به درستی کار می‌کند، ممکن است آهنربای درون قاب موجب بروز اختلال در عملکرد دستگاه شده باشد. می‌توانید از قاب‌های محکم اما ساده برای گوشی خود استفاده کنید.

نکته: هولدرهای معناطیسی تقلبی می‌توانند برای گوشی مضر باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی مضرات قاب مغناطیسی گوشی پرداختیم. آیا در طول روز از قاب‌ها و هولدرهای مغناطیسی بسیار زیاد استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آیا آهنربا برای گوشی ضرر دارد؟
بررسی: آیا آهنربا برای گوشی ضرر دارد؟
آیا گوشی ، امواج موبایل ، مایکرویو و.. باعث خراب شدن یا سوختن کارت اعتباری و بانکی میشود؟
آیا گوشی ، امواج موبایل ، مایکروویو و.. باعث خراب شدن یا سوختن کارت اعتباری و بانکی میشوند؟
10 ترفند کاربردی استفاده از آهنربا در زندگی روزمره
۱۰ ترفند و کاربرد آهنربا برای استفاده در زندگی روزمره

نظرات