بررسی علت باد گرم کولر گازی و آبی و نحوه رفع آن

بررسی ۶ علت باد گرم کولر گازی و آبی و نحوه رفع آن

در روزهای گرم تابستانی تنها چیزی که می‌تواند ما را از گرما نجات دهد، کولر ❄️ است. هر چه درجه هوا بالاتر برود و گرما بیشتر شود، فشار زیادتری بر کولرها وارد می‌شود. ممکن است متوجه این امر شده باشید که کولر شما به جای خنک کردن فضا، باد گرم می‌زند. در این مطلب از انزل وب به بررسی علت باد گرم کولر گازی و آبی و نحوه رفع آن می‌پردازیم.

دلیل باد گرم کولر گازی و آبی

?Why Is Air Conditioner Blowing Warm Air

فکرش را بکنید که هوا بسیار گرم است و شما کولر را روشن می‌کنید و با باد گرم آن مواجه می‌شوید. هر چقدر هم صبر می‌کنید، باد کولر خنک نمی‌شود. این امر دلایل مختلفی دارد. در این مطلب از انزل وب علت باد نزدن کولر گازی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ فیلتر و اپراتور کثیف

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟

ممکن است علت باد گرم کولر آبی فیلتر کثیف آن باشد. هر نوع کولری که داشته باشید، فیلتر کثیف می‌تواند در عملکردشان تاثیر منفی بگذارد. یک فیلتر مسدود جریان هوا را کاهش می‌دهد. حتما باید پیش از گرم شدن هوا و روشن کردن کولر فیلتر آن را تمیز کنید. در صورتی که فیلتر خیلی کثیف شده است، می‌توانید آن را تعویض کنید. اگر کولر دائما روشن است و حیوانات خانگی دارید، تمیز کردن فیلتر را باید به صورت دوره‌ای انجام دهید و بیشتر مراقب آن باشید. بهتر است هر ۶۰ روز آن را چک کنید. نور فیلتر را جلوی نور بگیرید، نور باید به خوبی از آن رد شود. همچنین ممکن است اپراتور کثیف شده باشد که با تعویض فیلتر مشکلش برطرف می‌شود.

برای یادگیری تمیز کردن کولر گازی و اسپلیت، مطلب آموزش تصویری تمیز کردن کولر گازی و… را مطالعه کنید.

چرا کولر گازی باد سرد نمیزند؟ به خاطر آفتاب مستقیم و گیاهان

چرا کولر گازی باد سرد نمیزند؟

آفتاب مستقیم هم می‌تواند علت باد گرم دادن کولر گازی و آبی باشد. اگر کولر شما در جایی قرار دارد که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد، برای خنک کردن فضای داخل باید کار بیشتری انجام دهد. بهتر است آن را به مکانی دیگر انتقال دهید، مکانی که سایه باشد. در غیر این صورت باید از سایه‌بان استفاده شود. جلوی موتور کولر تا یک الی یک و نیم متر نباید گیاهی وجود داشته باشد. علاوه بر این، اگر درختی در نزدیکی کولر کاشته‌اید، باید از بالا فاصله‌ای دو متری با موتور داشته باشد.

همچنین ممکن است هوای گرم به داخل وارد شود. اگر اطراف کولر باز است، هوای گرم به داخل ساختمان وارد خواهد شد. دور کولر خود را به خوبی ببندید. به گونه‌ای که باد گرم داخل نشود و باد سرد خارج نشود. کولرهای جدید دارای عایق هستند و این عایق دور پانل اصلی قرار می‌گیرد تا هوای گرم به داخل نیاید. با این حال بهتر است با نوار مخصوص دور کولر را به خوبی عایق کنید.

همچنین ممکن است بدنه کولر به درستی سر جای قرار نگرفته باشد. اگر هنگام روشن شدن کولر صدای لرزش می‌شنوید، به خاطر این مشکل است. وقتی که کولر به درستی نصب نشده باشد، فشار زیادی را تحمل می‌کند. در نتیجه، باد گرم می‌زند. کولر را به خوبی در دریچه قرار دهید و آن را محکم کنید.

باد گرم کولر گازی سامسونگ و… به خاطر ترموستات

باد گرم کولر گازی سامسونگ

در ابتدا چک کنید که حالت کولر روی گرمادهی نباشد. برخی از کولرها دارای تنظیمات گرمایشی هم هستند. ممکن است علت باد گرم زدن کولر گازی ترموستات آن باشد. با یک ترموستات هوشمند می‌توانید دما را بهتر کنترل کنید. ترموستات هم نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرد زیرا ممکت است دما را اشتباه نشان دهد. دمای مناسب ترموستات در تابستان بین ۲۴ الی ۲۶ است. اگر ترموستات کولر شما حالت خودکار داشته باشد، بسیار بهتر است زیرا خودش تشخیص می‌دهد که چه زمانی باد سر بیشتری بزند و چه زمانی کمی استراحت کند.

اگر ترموستات و فیلتر مشکلی ندارند، ممکن است مشکل از کمپرسور باشد. برای چک کردن این مورد باید از متخصص کمک بگیرید.

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ به دلیل مسدود شدن لوله‌ها و خراب شدن پوشال‌ها

علت باد گرم کولر آبی

علت باد گرم کولر آبی می‌تواند گرفتگی لوله‌ها باشد. اگر لوله‌ها رسوب ببندند، مسدود می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توانند آب کافی به کور برسانند. اگر لوله‌ها را می‌توان تمیز کرد، از متخصص کمک بگیرید تا آنان را رسوب‌زدایی کنند. در غیر این صورت باید لوله‌های آسیب دیده را تعویض کنید. اگر آب مناسب به کولر نرسد، موجب خراب شدن دینام کولر می‌شود.

آب باید به صورت یکدست روی پوشال‌ها ریخته شود و پوشال‌ها به صورت یکنواخت خیس شوند. همچنین ممکن است پوشال‌ها خراب باشند و رسوب به آن‌ها نیز نفوذ کرده باشد. این امر موجب دم کردن هوا می‌شود و در نتیجه، هوای گرم به کولر منتقل می‌شود.

فضای بزرگ، علت باد گرم کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی

ممکن است علت باد گرم کولر گازی و آبی متناسب نبودن اندازه آن با فضای داخلی باشد. اگر کولر کوچک باشد و فضا بزرگ، نمی‌تواند همه جا را خنک کند و به آن فشار می‌آید. در هنگام خرید کولر حتما به متراژ و قدرت باد دهی کولر توجه کنید. به عنوان مثال، برای فضای ۱۰ الی ۱۵ متری باید از کولری با قدرت ۱۹۰۰ استفاده شود. برای فضای ۴۰ الی ۶۵ متری باید از کولرهای آبی پوشالی با قدرت ۳۵۰۰ استفاده شود.

پیش از خرید کولر، مطلب راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت و… را مطالعه کنید.

کمبود مبرد و فریون (گاز کولر) علت باد گرم کولر آبی و گازی

علت باد گرم کولر گازی

علت باد گرم کولر گازی پنجره ای و… می‌تواند کمبود مبرد و فریون باشد. تهویه برای خنک کردن به مبردی مناسب نیاز دارد. نشت فریون و کمبود آن می‌تواند از هوای سرد بکاهد. اگر متوجه وجود یخ در بخش‌های مختلف کولر شده‌اید، به معنای آن است که مبرد کولر کافی نیست. شما می‌توانید مبرد را شارژ کنید. پیشنهاد ما این است که برای این کار از متخصص کمک بگیرید.

نکته: برای تعمیر بخش‌های مختلف کولر حتما از متخصص کمک بگیرید. تعمیر برخی از بخش‌ها مثل شارژ مبرد حساس است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی مشکل سرمایش کولر گازی پرداختیم و روش‌های حل این مشکلات را بررسی کردیم. کولر شما به چه دلیل باد گرم می‌زند؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تمیز کردن کولر گازی ، اسپلیت و...
آموزش ۷ روش تصویری تمیز کردن کولر گازی ، اسپلیت و…
ترفند های ساده برای افزایش سرما کولر با مصرف کمتر و کاهش هزینه برق
ترفند های ساده برای افزایش سرما کولر با مصرف کمتر و کاهش هزینه برق

نظرات