آموزش 9 روش حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰

برای Windows 10 آپدیت‌های منظمی وجود دارد که به کاربران کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به ویندوز برطرف کنند و بهترین بهره را از آن ببرند. با این حال، گاهی این آپدیت‌ها به درستی انجام نمی‌شوند ⚠️ و کاربر نمی‌توان آپدیت را انجام دهید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۹ روش حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ می‌پردازیم.

چگونه مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟

?How to Fix Windows Update Not Working in Windows 10

آپدیت‌ های ویندوز برای رفع نقص ها و بهبود عملکرد آن هستند. به همین دلیل مایکروسافت به صورت دوره‌ای به روزرسانی‌هایی انجام می‌دهد. کاربر هم باید این به روزرسانی‌ها را انجام دهد و هر چقدر هم آن‌ها را عقب بیندازد، آپدیت بالاخره انجام می‌شود. گاهی در هنگام آپدیت متوجه اروری می‌شوید که به روزرسانی را کامل نمی‌کند. در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل آپدیت نکردن ویندوز ۱۰ را آموزش می‌دهیم.

برای آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ چه کنیم؟ بررسی دلایل

مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

ابتدا به دلایل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ می‌پردازیم. ممکن است این خطا به علت کمبود حافظه رخ بدهد. اگر به ارور The storage is running low, some system functions may not work مواجه شدید، به معنای آن است که کامپیوتر شما حافظه زیادی ندارد. وقتی آپدیتی وجود دارد، ویندوز باید فضای کافی برای به روزرسانی داشته باشد.

دلیل دیگر این است که شما آپدیت‌های ماهانه را نادیده می‌گیرید و تمامی آن‌ها روی هم انباشته می‌شوند. گاهی برخی از این آپدیت‌ها باید انجام شوند تا آپدیت نهایی و بزرگ به درستی عمل کند. برخی از آپدیت‌ها Servicing Stack هستند و سیستم را برای آپدیت اصلی آماده می‌کنند.

علت دیگر ناسازگاری درایورها با یکدیگر است. به عنوان مثال، ممکن است درایورهای GPU با RAM سیستم شما سازگار نباشند. بهترین راه این است که درایورها را آپدیت کنید و آخرین نسخه آنان را نصب کنید.

دیگر دلیل این مشکل فایل‌های سیستمی دچار مشکل شده باشند. فایل‌های سیستمی بسیار مهم هستند. هر زمان که با مشکل آپدیت نکردن ویندوز ۱۰ رو به رو شدید، اسکن SFC را اجرا کنید. سپس اسکن DISM را اجرا کنید. هر دوی این اسکن‌ها از CMD قابل اجرا هستند.

علت دیگر بروز این خطا وجود مشکل در Windows Updates Service است. این سرویس مسئول چک کردن آپدیت‌ها است و آن‌ها را نصب می‌کند. اگر با ارور Windows Update cannot currently check for updates, because the service is not running مواجه شدید، به معنای آن است که این سرویس مختل شده است. برای حل این مشکل باید سیستم خود را در حالت Safe mode اجرا کنید. وقتی این حالت را اجرا کردید، کش‌های آپدیت را پاک کنید و سیستم را ری استارت کنید.

فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ به صورت دستی

برای رفع ارور آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ بهتر است به روزرسانی را به صورت دستی انجام دهید و خودتان گزینه آپدیت را انتخاب کنید. برای این کار به Settings بروید و از سمت راست روی Check for updates بزنید.

مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

روش دیگر این است که از Update Assistant مایکروسافت استفاده کنید. کافی است روی Update now بزنید. سپس مراحل خواسته شده را انجام دهید تا ویندوز به روزرسانی شود.

مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

همچنین بهتر است ابتدا در زمان آپدیت آنتی ویروس و برنامه تغییردهنده آی پی خود را موقتا غیرفعال کنید.

علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود فایل‌های درون پوشه زیر را پاک کنید:

C:\Windows\SoftwareDistribution

این فایل‌ها موقتی هستند و اگر خراب باشند، آپدیت به خوبی انجام نمی‌شود.

مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

همچنین گاهی وجود مشکل در سرور DNS هم می‌تواند دلیل این خطا باشد. سرورهای زیادی وجود دارند و شما می‌توانید سرور DNS سیستم خود را تغییر دهید. برای این کار روی آیکون وای فای و اینترنت در تسکبار راست کلیک کنید و Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید. سپس Change adapter settings را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی اینترنت خود راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید. Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کنید و روی Properties بزنید. Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و در بخش Preferred DNS server اعداد ۸.۸.۸.۸ را وارد کنید.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز 10

در بخش Alternate DNS server اعداد ۸.۸.۴.۴ را وارد کنید.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰ با Troubleshooter

برای حل مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰ با Troubleshooter به منوی استارت بروید و Troubleshooter را جستجو کنید. روی Additional troubleshooters بزنید.

مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10

Windows Update را انتخاب کنید و روی Run the troubleshooter بزنید. صبر کنید اسکن به پایان برسد. سپس اگر مشکلی وجود داشته باشد، سیستم به صورت خودکار تلاش می‌کند تا آنان را برطرف کند.

ارور آپدیت نشدن ویندوز 10

حل مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰ با مطمئن شدن از آماده بودن سرویس‌ها

برای حل خطای آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ دکمه‌های Win+R را فشار دهید. در کادر services.msc را وارد کنید. OK را بزنید. روی Windows Update راست کلیک کنید. Properties را انتخاب کنید.

ارور آپدیت نشدن ویندوز 10

بخش Startup type را به Automatic تغییر دهید. اگر سرویس به حالت Stop درآمد، روی Start بزنید. سپس روی Apply و OK بزنید.

حال Background Intelligent Transfer Service (BITS) را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کنید. Properties را انتخاب کنید. Startup type را به Automatic تغییر دهید. روی Apply و سپس OK بزنید. برای Cryptographic Service هم همین مراحل را انجام دهید.

پنجره را ببندید و سیستم را ری استارت کنید. سپس مشکل را دوباره چک کنید.

نحوه فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰ با Registry

برای رفع خطای آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ Registry Tweak را دانلود کنید. روی فایل دانلود شده دو بار کلیک کنید. سپس در جواب Are you sure you want to continue? روی Yes بزنید. روی OK بزنید. سیستم را ری استارت کنید.

ارور آپدیت نشدن ویندوز 10

حل مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰ با غیرفعال کردن Metered Connection

برای حل مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰ دکمه‌های Win+I را فشار دهید. سپس Network and Internet را انتخاب کنید.

 ارور آپدیت نشدن ویندوز 10

از سمت چپ روی WiFi کلیک کنید. سپس روی Manage known Networks بزنید.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

روی نام وای فای خود کلیک کنید. سپس روی Properties بزنید. علامت Set as Metered Connection را غیرفعال کنید. سپس دوباره مشکل را بررسی کنید.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ ۰x80240fff با CMD

برای رفع ارور آپدیت نشدن ویندوز ۱۰، روی منوی استارت راست کلیک کنید. سپس Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده دستورات زیر را وارد کنید و پس از وارد کردن هر کدام Enter را بزنید.

net stop wuauserv

net stop cryptSvc

net stop bits

net stop msiserver

ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

ren C:\Windows\System32\catroot2 catroot2.old

net start wuauserv

net start cryptSvc

net start bits

net start msiserver

net localgroup administrators

networkservice /add

net localgroup administrators localservice /add

سپس پنجره Command Prompt را ببندید و سیستم خود را ری استارت کنید.

برای آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ چه کنیم؟ تغییر Active Hours

برای رفع مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ دکمه‌های Win+I را فشار دهید. سپس Update & Security را انتخاب کنید. سپس روی Change Active Hours بزنید.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

روی Change بزنید.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

Start time و End time را تغییر دهید. سپس روی Save بزنید. حداکثر فاصله ۱۸ ساعت است.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

حل خطای آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ با تغییر زمان آپدیت

ممکن است علت این مشکل وجود آپدیتی باشد که مناسب نباشد. در چنین حالتی شما می‌توانید آپدیت را تا چند روز عقب بیندازید تا مشکل برطرف شود. پس از آن روزها دوباره می‌توانید ویندوز را به روزرسانی کنید. آپدیت را تا ۳۵ روز می‌توانید عقب بیندازید.

خطای آپدیت نشدن ویندوز 10

Win+I را فشار دهید. وارد Update & Security شوید. روی Advanced Options کلیک کنید. در بخش Pause Updates روی علامت کنار Select Date بزنید. سپس از فهرست باز شده زمان موردنظر خود را برای توقف آپدیت انتخاب کنید. این کار را برای آپدیت‌های Quality می‌توانید انجام دهید و امکان تغییر آپدیت Feature وجود ندارد.

اگر در زمان به روزرسانی، صفحه روی Don’t turn off your computer گیر می‌کند، می‌توانید این مشکل را با مراجعه به مطلب گیر کردن ویندوز در حالت Do Not Turn Off آپدیت ویندوز برطرف کنید.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰ با System Restore

برای مشکل بروزرسانی ویندوز ۱۰ می‌توانید آپدیت‌های بد پیشین را حذف کنید. سپس آپدیت جدید را انجام دهید. Win+I را فشار دهید. سپس وارد Update & Security شوید. View update history را انتخاب کنید.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز 10

در این بخش فهرستی از آپدیت‌های انجام شده را مشاهده خواهید کرد. روی Uninstall updates که در بالای صفحه قرار دارد، بزنید.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز 10

صفحه جدیدی باز خواهد شد. با کلیک روی هر کدام می‌توانید آن را Uninstall کنید. البته آپدیت‌های اصلی اگر حذف شوند، سیستم دچار باگ می‌شود.

حل مشکل آپدیت جدید ویندوز 10

البته می‌توانید از ابزار System Restore استفاده کنید. این ابزار ویندوز سیستم شما را به زمانی می‌برد که همه چیز خوب عمل می‌کرد.

ممکن است هر کاری که می‌کنید، برای رفع این مشکل جواب ندهد. در این حالت، تنها راه این است که ویندوز خود را دوباره نصب کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش جلوگیری از نصب Windows 10 Update Assistant
آموزش ۴ روش جلوگیری از نصب Windows 10 Update Assistant
قابلیت های جدید آپدیت ویندوز 10
بررسی کامل ۲۵ مورد از قابلیت های جدید آپدیت ویندوز ۱۰
نحوه فعال کردن حالت مشکی شب برای اکسپلورر ویندوز 10
نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰
آموزش 5 روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۵ روش حذف هیستوری و بخش Recent Files در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

  • mehran says:

    salam
    man bade 3mah s harkari ke fekr mikonin raftam mo be mo
    amozesh haei bish az 20 ta saite raftam vali harbar ya dawnload nemikard ya nasb nemishod ke akharesh chandruz pish goftam saro kale zadan belakhare tonestam beroz konamaat tanzim konam raftam to tanzimat tike otomatic zadam bad ye riset kardam badesh hame brozresani ha anjam shod.sistem man hich kodom az berozresani haie windows 10 22h2 ro anjam nemidad hata dige beroz barnameham anjam nemidad goftam in tajrobe khili arzeshmand beheton bedam chon vaghean 3mah dargir bodam bishtar sistemha bade sale jadid va tagheer nakardan saat in moshkel khordan hatman tike otomatic saat dastgah faal konid hale fadaei hamaton

    • پرهام says:

      حال آدمو به هم می‌زنید با این فینگلیش تایپ کردنتون درست بگو چیکار کنیم درست شه منم اون اوایل ارور نصب میداد و حتی به مرحله ریست هم نمی‌رسید اما الان ریست میکنه(مراحل نصب رو اوکی میره) ولی وقتی بالا میاد میگه نصب نشده و باز از اول میخواد همه چیو بره

  • سجاد says:

    با سلام
    خسته نباشید من زدم اپدیت بشه ولی الان روی ۱۰۰% گیر کرده و بقیه مراحل رو نمیره میتونم بپرسم مشکل کجاس با تشکر از راهنمای خوبتون

  • محمد says:

    با درود وقت به خیر
    یک سوالی که پیش میاد اینه
    من اصلا تو قسمت تنظیمات /آپدیت و سیکیوریتری / گزینه آپدیت ویندوز برام نمیاد
    اون راه حلی داره؟
    با سپاس

  • ناشناس says:

    عالی بود!
    دو روز داشتم دنبال راه حلش میگشتم!
    تو این سایت پیدا شد!
    با cmd و registry حل شد!