Ping یا پینگ چیست؟ بررسی تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها و..

Ping یا پینگ چیست؟ بررسی تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها و..

برای این که بتوانید یک بازی آنلاین 🎮 را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید، به اینترنتی خوب نیازی دارید. حتی زمانی که بخواهید ویدیویی را به صورت آنلاین تماشا کنید، چیزی را دانلود کنید و… باز هم به اینترنتی مناسب نیاز دارید. از مهم‌ترین عواملی که کیفیت اینترنت را رقم می‌زند، Ping است. هیچ گیمری دوست ندارد پینگ بالا داشته باشد زیرا در چنین موقعیت‌هایی میزان پینگ، اصلی‌ترین عامل برای سنجش کیفیت بازی است. در این مطلب از انزل وب به سوال Ping یا پینگ چیست؟ بررسی تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها و.. پاسخ می‌دهیم.

Ping چیست و چکار میکند؟

?What Is Ping and What Is It Used For

اگر گیمر هستید، از یوتیوب و سرویس‌های این چنینی زیاد استفاده می‌کنید و… باید به Ping اینترنت خود بسیار توجه کنید. تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها و.. بسیار مشهود است و در صورت بالا بودن پینگ، نمی‌توانید تجربه خوبی کسب کنید. Ping تحت تاثیر عوامل مختلفی است. با کنترل مواردی که کنترلشان در دست ما است، می‌توانید پینگ اینترنت خود را کاهش دهیم. در این مطلب از انزل وب ابتدا به چیستی پینگ می‌پردازیم و آن را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

Ping چیست؟

Ping چیست؟

در ابتدا به سوال پینگ چیست؟ پاسخ می‌دهیم. پینگ یا تاخیر به معنای زمانی است که یک مجموعه داده کوچک از دستگاه شما به یک سرور اینترنتی منتقل می‌شود و دوباره به دستگاه شما برمی‌گردد. زمان پینگ بر حسب میلی‌ثانیه محاسبه می‌شود. این زمان یک شاخص مهم برای بازی‌های آنلاین است. البته برای استفاده عادی از اینترنت نیز این زمان بسیار مهم است. مسائل زیادی می‌توانند بر Ping اینترنت تاثیر بگذارند. زمان پینگ معمولا بین ۵ تا ۳۰ میلی ثانیه است.

به عنوان مثال، زمانی که شما در یک بازی آنلاین دکمه‌ای را فشار می‌دهید و تاثیر آن را در بازی مشاهده می‌کنید، تحت تاثیر پینگ قرار دارد. شما دکمه را فشار می‌دهید. داده‌های ین حرکت به سرور ارسال می‌شود. سپس سرور آن را پردازش می‌کند. علاوه بر این، سرور باید حرکات سایر بازیکنان را هم پردازش کنند و تمامی این اطلاعات را به سیستم شما برگرداند.

پینگ بالا خوب است یا پایین؟

پینگ بالا یا پینگ پایین در واقع یک محدوده یا طیف است و این خوب و بد بودن علاوه بر این که یک تعریف کلی دارد، به نوع فعالیت شما هم بستگی دارد. ممکن است یک میزان Ping برای استفاده ساده از اینترنت پایین باشد اما همان میزان برای بازی آنلاین بالا باشد و بازی را دچار Lag کند.

به طور کلی، مقادیر پینگ ۱۰۰ میلی ثانیه و پایین‌تر، میانگین اکثر اتصالات پهن متوسط هستند. در بازی‌ها نیز پینگ‌های زیر ۲۰ میلی ثانیه پینگ پایین محسوب می‌شوند. پینگ ۵۰ تا ۱۰۰ میلی ثانیه پینگ معمولی هستند. در صورتی که پینگ ۱۵۰ میلی ثانیه یا بیشتر جز پینگ بالا محسوب می‌شود و اینجا است که بازی دچار مشکل می‌شود. صداها با تاخیر پخش می‌شود، قدم‌ها با تاخیر برداشته می‌شود و سایر بازیکنان نیز این موارد را می‌توانند در کرکتر شما در یک بازی آنلاین مشاهده کنند. مسلما همه پینگ پایین را ترجیح می‌دهند و سرورهای بازی‌های آنلاین شرایطی را فراهم کرده‌اند که همه بازیکنان بتوانند پینگ‌های یکدیگر را مشاهده کنند. زیرا این عدد بر کیفیت بازی تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

برای حل مشکل افت فریم بازی، مطلب رفع مشکل لگ و FPS را مطالعه کنید.

Ping مخفف چیست؟ منظور از لگ یا تاخیر چیست؟

Ping مخفف چیست؟

Ping مخفف Packet Internet groper است. منظور از تاخیر مدت زمانی است که طول می‌کشد تا Ping اینترنت به کامپیوتر شما برگردد. در واقع، زمانی که از Latency حرف می‌زنیم منظور ما مسیر رفت و برگشت اطلاعات است در صورتی که پینگ یک طرفه است. تاخیر به کیفیت اتصالات شبکه اشاره دارد و نه سرعت آن. سرعت اتصال شبکه از دو عنصر پهنای باند و تاخیر تشکیل می‌شود. این دو با یکدیگر زمان انتقال داده را مشخص می‌کنند.

اغلب پینگ و Latency را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. لگ نیز گاهی به جای واژه پینگ برای توصیف وضعیت اینترنت استفاده می‌شود. در واقع، لگ به کاهش سرعت اینترنت و بالا رفتن پینگ اشاره دارد. هیچ گیمری دوست ندارد وارد بازی شود که تماما لگ است! زیرا لگ بودن بر کیفیت بازی تاثیر زیادی می‌گذارد و اگر بازی گروهی باشد، سایر بازیکنان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. البته همیشه لگ بودن ربطی به اینترنت ندارد و گاهی به خود رایانه یا گوشی برمی‌گردد. کارت گرافیک، نوع حافظه، نوع پردازنده مرکزی و… همگی بر LAG شدن بازی تاثیر می‌گذارند.

نویز خط تلفن هم می‌تواند بر کیفیت اینترنت اثر بگذارد. برای رفع این مشکل مطلب آموزش افزایش کیفیت خط تلفن ADSL را مطالعه کنید.

پینگ در بازی چیست و چه عواملی بر میزان پینگ تاثیر می‌گذارد؟

پینگ در بازی چیست

مهم‌ترین چیزی که موجب افزایش پینگ بازی و… می‌شود، کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتور اینترنت شما است. یک سرویس‌دهنده خوب می‌تواند اینترنتی باکیفیت ارائه دهد. البته به نوع بسته یا خدماتی که خودتان هم انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال، یک سرویس‌دهنده بسته‌های مختلفی را با سرعت متفاوت، قیمت متفاوت و حجم مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این شما هستید که با توجه به نیاز و بودجه خود بسته‌ای را خریداری می‌کنید.

با این حال، ممکن است سرویس‌دهنده‌ای ادعا کند که می‌تواند اینترنتی با سرعت ۱۶ مگابایت بر ثانیه ارائه دهد. در صورتی که تست پینگ بازی شما چیز دیگری مشاهده می‌شود! در این میان، باید به سرعت دانلود و سرعت آپلود نیز توجه شود. چه بسا در گیم آنلاین سرعت آپلود مهم‌تر باشد. زیرا تاخیر کم به سرعت بارگذاری بستگی دارد. وقتی اپراتوری درباره سرعت اینترنت خود صحبت می‌کند، منظورش سرعت دانلود کردن است نه آپلود کردن! در نتیجه، به این مورد حتما توجه کنید.

اتصالات بی‌سیم و باسیم نیز بر این مورد تاثیر می‌گذارد. اتصلات وایرلس بیشتر می‌توانند تحت تاثیر فاکتورهای مخلف قرار بگیرند و از کیفیت بکاهند. بهتر است برای استفاده بهتر از اینترنت مودم را با سیم به کامپیوتر خود وصل کنید. نوع مودم شما نیز بر کیفیت و سرعت اینترنت تاثیر می‌گذارد. البته ناگفته نماند که امکانات و قابلیت‌های دستگاه شما نیز بر پینگ تاثیر می‌گذارد. حتما با این اصطلاح آشنا هستید که گفته می‌شود «سیستم من بازی X را نمی‌کشد». منظور از این جمله این است که امکانات کامپیوتر پایین است و نمی‌توند حداقل سیستم موردنیاز بازی X را فراهم کند. با این حال، در نظر گرفتن حداقل‌ها در این مورد، نمی‌تواند کیفیت بالا را تضمین کند.

عوامل موثر بر پینگ چیست؟ سرعت اتصال اینترنت

عوامل موثر بر پینگ

سرعت اتصال اینترنت می‌تواند بر پینگ یا تاخیر شما تاثیر بگذارد. سرعت اتصال بالاتر به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را سریع‌تر ارسال یا دریافت کنید. در نتیجه، Ping اینترنت شما کاهش پیدا می‌کند. اتصالات کابلی، ماهواره‌ای و فیبری سرعت بالایی را ارائه می‌دهند اما فقط کابل و فیبر میزان تاخیر کمتری دارند. در نتیجه، اینترنت خانگی ADSL شما سرعت بهتری نسبت به اینترنت دیتا دارد. اگر می‌خواهید یک گیم آنلاین باکیفیت و باسرعت بالا تجربه کنید، بهتر است از اتصال سیمی و ثابت استفاده کنید.

هر چه دستگاه‌های کمتری به صورت همزمان از یک سرویس استفاده کنند، پینگ پایین‌تر می‌آید. به عنوان مثال، فرض کنید وقتی که شما در حال بازی کردن هستید، فرد دیگری با گوشی خود به اینترنت وصل شود و در حال دانلود کردن فیلم باشد. در چنین حالتی پینگ شما بالا می‌رود و بازی دچار لگ می‌شود. اگر پینگ پایین برایتان خیلی مهم است، می‌توانید از مودم سیمی استفاده کنید. برای استفاده از مودم‌های سیمی باید دستگاه را با کابل به مودم وصل کنید. در نتیجه، این تنها سیستم شما است که از اینترنت آن مودم استفاده خواهد کرد.

برنامه‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند سرعت اینترنت خود را اندازه‌گیری کنید. برای آشنایی با این برنامه‌ها مطلب بهترین برنامه تست و نمایش سرعت اینترنت در گوشی را مطالعه کنید.

اندازه گیری پینگ و عوامل موثر بر کیفیت آن

اندازه گیری پینگ

از دیگر مواردی که بر Ping اینترنت اثر می‌گذارد، پهنای باند نامناسب است. برای این که بتوانید از میزان پهنای باند اینترنت خود مطلع شوید و سرعت آن را تست کنید، می‌توانید از سایت Speedtest استفاده کنید. البته اپراتورها این میزان را اعلام می‌کنند اما مشخص نمی‌کنند که میزان تاخیر چقدر است. البته دلیلی اصلی این امر این است که محاسبه این مورد در مکان‌های جغرافیایی مختلف کار سختی است. پس از تست پینگ بازی و… می‌توانید موارد به دست آمده را با ادعای شرکت اپراتور اینترنت خود مقایسه کنید. اگر مشکلی مشاهده می‌کنید، آن مورد را با متخصصین شرکت در میان بگذارید و از آن‌ها راه حل بخواهید.

گاهی فایروال و آنتی ویروس نیز موجب بروز تاخیر می‌شود. اگر می‌خواهید پینگ را کاهش دهید، بهتر است این موارد را غیرفعال کنید. هر چند ممکن است با این کار سیستم خود را به خطر بیندازید اما فایروال اکثر داده‌هایی که کامپیوتر شما ارسال یا دریافت می‌کند، بررسی می‌کند. این فرایند گاهی بیشتر از حد معمول زمان می‌برد. با این حال، می‌توانید موقتا این موارد را غیرفعال کنید.

موقعیت جغرافیایی نیز بر پینگ تاثیر می‌گذارد. اگر از اینترنت در کوه، جنگل یا در مکان‌های این چنینی استفاده کنید، متوجه سرعت پایین آن می‌شوید. چه بسا در چنین مکان‌هایی دسترسی به اینترنت وجود ندارد. فرض کنید مودم خود را در اتاقتان قرا داده‌اید، هر چه از مودم دور می‌شوید، اتصال اینترنت ضعیف‌تر می‌شود. سعی کنید در هنگام بازی کردن یا دانلود فایلی، دستگاه خود را به مودم نزدی کنید.

اندازه گیزی پینگ و عواملی که می‌تواند موجب کاهش پینگ شود

دستور Ping برای تست سرعت اتصال اینترنت

  • تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها، مشاهده ویدیو آنلاین و… امری بدیهی است. شما می‌توانید با رعایت برخی چیزها پینگ اینترنت را پایین بیاورید. برای این که Ping اینترنت خود را کاهش دهید، بهتر است تمامی برنامه‌های اضافی را در دستگاه خود ببندید.
  • در هنگام استفاده از وایرلس تا جایی که امکان دارد، دستگاه خود را نزدیک به مودم کنید.
  • بهتر است برای این که تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها را بهتر کنید، کامپیوتر خود را با کابل به مودم وصل کنید.
  • از دیگر افرادی که دستگاه خود را به مودم مشابه وصل کرده‌اند بخواهید تا کار سنگینی با اینترنت انجام ندهند، مشاهده ویدیو در یوتیوب، دانلود فیلم و… پینگ را بسیار بالا می‌برد.
  • اگر مودم و روتری قدیمی دارید، مدل جدید را تهیه کنید.
  • بازی و برنامه‌های خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

دستور Ping برای تست سرعت اتصال اینترنت

هر زمان که فکر کردید اینترنت دچار مشکل شده است، می‌توانید پینگ را چک کنید. شاید نتوانید مشکل را برطرف کنید اما امکان تست آن وجود دارد تا از مشکل مطمئن شوید. برای این کار Win+R را فشار دهید و در کادر CMD را وارد کنید. سپس روی OK بزنید.

در پنجره Command Prompt دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

ping yahoo.com

دستور Ping برای تست سرعت اتصال اینترنت

به جای yahoo.com باید نام دامنه یا سرور موردنظر خود را وارد کنید. مثل google.com یا microsoft.com

سپس exit را وارد کنید تا پنجره بسته شود.

وقتی دستور پینگ اجرا شود یعنی اینترنت فعال است و دانه یا آدرس آی پی که وارد کردید، در دسترس است.

زمانی که دستور با موفقیت اجرا نشود و پیام Destination host unreachable را مشاهده کنید، یعنی وب سایت یا دامنه وارد شده در دسترس نیست. البته این پیام به معنای نبود اینترنت نیز هست. با وجود این که شما اینترنت دارید، چیزی مانع عملکد درست آن می‌شود.

پیام Request Timed Out به معنای آن است که هاست وجود دارد اما دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست.

با این دستور از نوع مشکل مطلع می‌شوید و با روش‌های گفته شده می‌توانید آن را برطرف کنید. گاهی این دستور با موفقیت اجرا می‌شود اما شما همچنان نمی‌توانید وارد یک سایت شوید. این امر به معنای آن است که سرور آن دامنه ممکن است دچار مشکل شده باشد. در این حالت باید صبر کنید تا سایت درست شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به بررسی تاثیر پینگ اینترنت در بازی ها و… و چیستی پینگ بالا و پایین پرداختیم. پینگ شما در هنگام بازی آنلاین یا مشاهده ویدیویی به صورت آنلاین، چگونه است؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل 9 روش پینگ گرفتن در ویندوز و تست پینگ گوشی اندروید
آموزش کامل ۹ روش پینگ گرفتن در ویندوز و تست پینگ گوشی اندروید
تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم

نظرات