علت و 4 روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..

۴ علت و روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و..

گاهی ممکن است صفحه گوشی شما به صورت ناگهانی سبز 📱 شود. این مشکل دلایل مختلفی دارد. در اغلب موارد این مشکل به دلیل اختلالات نرم‌افزاری رخ می‌دهد اما در برخی دیگر از موارد به علت مشکلات سخت‌افزاری ایجاد می‌شود. در این مطلب از انزل وب علت و ۴ روش رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ ، شیائومی ، هواوی و.. را بررسی می‌کنیم.

چرا رنگ صفحه گوشی سبز میشود؟

?Why Is My Android Screen Green and How Do I Fix It

از مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر گوشی، سبز شدن ناگهانی آن یا ایجاد نواحی یا خطوطی سبز رنگ در بخشی از آن است. این مشکل علل مختلفی دارد و معمولا با چند راه حل ساده برطرف می‌شود. در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع مشکل سبز شدن اسکرین و نقطه سبز روی صفحه گوشی سامسونگ را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

علت افتادن خط سبز روی صفحه گوشی سامسونگ و… چیست؟

علت افتادن خط سبز روی صفحه گوشی سامسونگ

علت سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ و… می‌تواند نصب برنامه‌های مخرب، مشکل در ویدیویی که تماشا می‌کنید، بروز مشکل در دانلود کردن، اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، استفاده زیاد و طولانی مدت از اینترنت و… باشد.

دیگر علت سبز شدن صفحه نمایش گوشی برنامه Clean master است. علت این امر نیز استفاده زیاد این برنامه از اینترنت است.

اگر این مشکلات نرم‌افزاری وجود نداشته باشد، احتمالا مشکل سخت‌افزاری خواهد بود.

حل سبز شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و… با اجرای Hard reset

پیش از هر کاری گوشی خود را ری استارت کنید. اگر همچنان مشکل وجود دارد، گوشی را برای چند دقیقه خاموش کنید. سپس دوباره آن را روشن کنید. بسیاری از مشکلات با این روش برطرف می‌شوند.

پیشنهاد می‌شود گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. کمی صبر کنید تا درایور گوشی را بتوانید مشاهده کنید. حال چک کنید که آیا صفحه گوشی همچنان سبز مانده است یا نه.

اگر مشکل ادامه دارد، هارد ریست را اجرا کنید. این کار در گوشی‌های مختلف کمی متفاوت است. برای این که بتوانید نحوه هارد ریست گوشی خود را پیدا کنید، بهتر است مدل و نام آن را در اینترنت جستجو کنید. در گوشی سامسونگ باید دکمه پاور را به همراه دکمه تنظیم صدای پایینی به مدت حدودا ۱۰ الی ۳۰ ثانیه نگه دارید.

روش‌های حل سبز شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

وقتی صفحه گوشی سیاه شد، آن‌ها را رها کنید. گوشی ری استارت خواهد شد. سپس لوگوی گوشی نمایان خواهد شد. حدود دو دقیقه صبر کنید. گوشی ری استارت خواهد شد. صبر کنید تا گوشی کاملا روشن شود. سپس مشکل را چک کنید.

رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی شیائومی و… با اجرای Safe mode

برای رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی شیائومی و… می‌توانید گوشی را در حالت Safe mode اجرا کنید. برای این کار دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. سپس روی Power off بزنید. زمانی که دستگاه در حال ریبوت شدن است، روی OK بزنید تا وارد حالت Safe mode شوید. دستگاه ری استارت خواهد شد. وقتی گوشی روشن شد، عبارت Safe mode را در پایین صفحه می‌توانید مشاهده کنید.

مشکل سبز شدن صفحه گوشی شیائومی

حال گوشی خود را در این حالت چک کنید. اگر مشکل وجود ندارد، احتمالا سبز شدن گوشی به خاطر تغییراتی است که اخیرا روی گوشی اجرا کرده‌اید. به عنوان مثال، برنامه‌ای را نصب کرده‌اید یا تنظیمی در صفحه نمایش و.. ایجاد نمودید که موجب بروز این مشکل شده است.

اگر صفحه گوشی سیاه می شود، برای حل این مورد مطلب رفع مشکل سیاه شدن صفحه گوشی را مطالعه کنید.

رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی با فکتوری ریست و Wipe cache partition

روش دیگر برای رفع مشکل سبز شدن صفحه گوشی این است که حافظه کش گوشی را پاک کنید.

با این روش‌ها برخی برخی از تنظیمات گوشی شما پاک خواهد شد و باید از اول آنان را تنظیم کنید.

به Settings بروید. سپس روی Storage بزنید. حال روی روی Internal Storage یا Phone storage بزنید.

مشکل سبز شدن صفحه گوشی

سپس روی Cached data بزنید و در صورت پرسش روی Yes بزنید و پاک کردن کش را تایید کنید.

مشکل سبز شدن صفحه گوشی

اگر این روش مشکل را حل نکرد، به Wipe cache partition بپردازید. برای این کار باید دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید. سپس Power off را انتخاب کنید. سپس دکمه پاور را به همراه دکمه Home و تنظیم صدای بالایی نگه دارید. وقتی لوگوی اندروید را مشاهده کردید، دکمه‌ها را رها کنید. با کمک دکمه‌های تنظیم صدا گزینه Wipe cache partition را هایلایت کنید. با دکمه پاور آن را انتخاب کنید. صبر کنید تا کش سیستم پاک شود.

مشکل سبز شدن صفحه گوشی

اگر این روش‌ها جواب نداد باید گوشی را ریست فکتوری کنید که با این راه حل، اطلاعات شما پاک خواهد شد. در نتیجه، حتما از قبل از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

برای ریست فکتوری، گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه تنظیم صدای بالا را به همراه دکمه Home یا Bixby فشار دهید. سپس دکمه Power را فشار دهید. وقتی لوگوی اندروید را مشاهده کردید، دکمه‌ها را رها کنید. با دکمه تنظیم صدا گزینه Reset factory را انتخاب کنید. سپس با کمه پاور آن را انتخاب کنید. با دکمه پاور Yes را انتخاب کنید. صبر کنید تا فرایند آن انجام شود. سپس روی Reboot system now بروید و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

آیا سبز شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و… به معنای سوختن اسکرین است؟

گاهی سبز شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و… به معنای وجود مشکلی سخت افزاری است. سوختن بخشی از لایه اولیه اسکرین می‌تواند موجب بروز این مشکل شود. البته این مورد زمانی مشکلی سخت افزاری خواهد بود که به گوشی ضربه وارد شده باشد، گوشی خیس شده باشد یا از ارتفاع افتاده باشد. در این حالت باید اسکرین گوشی را عوض کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به دلیل سبز شدن صفحه گوشی و نحوه رفع این مشکل پرداختیم. شما با کدام روش این مشکل را برطرف کردید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
۵ برنامه برتر مات کردن صفحه گوشی اندروید برای حفظ حریم شخصی
آموزش 5 روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
آموزش ۵ روش خاموش و روشن شدن صفحه گوشی با دو ضربه
آموزش روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی
آموزش ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته یا Burn-In در صفحه گوشی
جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید
آموزش ۳ روش جلوگیری از خاموش شدن صفحه گوشی اندروید

نظرات

  • M says:

    خیلی عالی بود ممنون از شما تا بی نهایت

  • ناشناس says:

    واقعا عالی گوشی من کلا سبز شده بود ترسیده بودم ولی با کمک شما حل شد عالی از سایتتون

  • ابوالفضل says:

    خیلی خیلی ممنون

  • ابوالفضل says:

    خیلی خیلی ممنون بابت کمکتون

  • رجایی says:

    وقتی توی اینستا ویدیو استوری میکنم یا روی عکس از استیکرای خود اینستا استفاده میکنم بعد از اپلود شدن صفحش سبز میشه مشکل از برنامس یا گوشی؟

  • رضا says:

    اما به احتمال از ال سی دی هم باشه.

  • امیررضا says:

    گوشی نوت۱۱، یک روز قبل صفحه نمایش اش را عوض کردم، ۱۲ساعت قبل تحویل گرفته بودم. امشب تا نزدیکای صبح بصورت تقریبا متوالی به استراحت تقریبا چند دقیقه وبگردی و استفاده داشتم که چند دقیقه قبل هنگام پرداخت در درگاه وب ناگهان صفحه گوشی سبز با تقریبا خط های سیاه تقریبا شبیه برفک(هنگام حرکت شبیه برفک نه طیف رنگش) سبز شد قسمت پاییین هم انگار یه لامپ سفید روشنه. موندم که خدایا ال سی دی پرید!!! که اینجا مطالب رفقا را مطالعه کردم از آنجایی که صفحه قابل رویت نبود با فشار دادن دکمه پاور و کم کردن صدا گوشی ریستارت شد و الحمدالله که ختم به خیر شد و درست شد. خدا را شکر.
    خلاصه خواستم بگم هم تشک ی کرده باشم هم که روشن بینی بوده باشد.
    بنظر من استفاده طولانی مدت و اجرای برخی برنامه های مثل روشن بودن اینترنت و حتی بنظرم محافظ صفحه نمایش و اون قابی هم که انداختیم روش در نحوه عملکرد گوشی اثر داره. خلاصه چشتون از این چیزا نبینه. تنتون سلامت باشه، گوشی تون هم مثل تنتان سلامت.

  • Ahmad says:

    سلام
    من یه گوشی ردمی نوت ۱۱ گرفتم که صفحش بعضیم موقعه که دکمه پاور رو میگیرم گوشیو خاموش کنم سبز میشه صفحه قبلش تنظیم نور هم نمیشه کرد بنظرتون مشکل از چیه؟

  • ویدا رئیسی زاده says:

    گوشی من سبز شده بود و ریست هم نمیشد، خیلی نگران شدم . اما خدا رو شکر با روش دکمه ها که گفتین ، ریست و درست شد. ممنون

  • Matin says:

    من سه ساعت نیست ردمی نوت ۱۰ پرو گرفتم اثر انگشت خودمو بهش دادم دیگه روشن نشد و صفحش سبز شد اخه یعنی چی یه گوشی صفر و تازه اینجوری بشه. بعدا دکمه های کم و زیاد صدا رو با پاورش رو نگه داشتم خاموش روشن شد ولی اخه یعنی چی واقعا
    احتمالش هست دوباره اینجوری بشه؟

  • بردیا says:

    واقعا ممنونم من از روش ری استارت با دکمه ها رفتم جواب داد حتما هنگ کرده بود می خواستم خودم ری استارت کنم اما هیچی معلوم نبود الان که اونجوری ری استارت کردم درست شد ممنون

  • محمود رحیمی says:

    تنظیمات___کمک هوشمند___تالک بکtalkback رو غیر فعال کنید.در صورتی که تو صفحه بودید و نتونستید رمز رو وارد کنید کلید صدا رو فشار دهید،چرخ دنده مربوط ب تنظیمات میاد تو صفحه ،ضربه اول برای انتخاب و دوضربه پشت سرهم مربوط به ورود ب تنظیمات هست بعدش برای ورود رمز میخاد ک واردش میکنید و میری ب تنظیمات صدا دوباره برگشت انتخاب و دو ضربه برا بازگشت ب صفحه اصلی بزنید.حالا ک برگشتین به صفحه اصلی همزمان ۲ انگشتتون رو رو صفحه بکشید تا بتونید با لمس کار کنید .ب تنظیمات برید بهدقسمت کمک هوشمند وارد بشید و تالک بک talkback رو غیر فعال کنید.از حالت سبز درمیاد.اگه اشتباه تایپی یا انشام بد بود ببخشید 😂♥️