آموزش 10 روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

ارور Bad System Config Info ⚠️ از رایج‌ترین ارورهای ویندوز است و باعث می‌شود صفحه آبی رنگ BOSD یا Blue Screen of Death نمایان شود. در حالی که خرابی سیستم و دیدن این صفحه آبی می‌تواند نگران‌کننده باشد، رفع این خطا نسبتا آسان است. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

حل پیغام خطای Bad System Config Info ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۸ و ۷

?How to Fix Bad System Config Info Error in Windows

ارور Bad System Config Info به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. فایل‌های سیستمی خراب، بروز مشکل در رجیستری ویندوز، درایورهای معیوب، مشکلات سخت‌افزاری، تنظیمات نادرست و… می‌توانند اصلی‌ترین دلایل بروز این خطا باشند. در این مطلب از انزل وب روش‌های برطرف کردن ارور Bad System Config Info را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چگونه خطای Bad System Config Info را رفع کنیم؟ با اسکن SFC و CHKDSK

ابتدا سیستم خود را ری‌استارت کنید. برخی از مشکلات با این روش برطرف می‌شوند. در صورت برطرف نشدن ارور Bad System Config Info، ابتدا از اسکن DISM استفاده کنید تا مطمئن شوید که سایر اسکن‌ها به درستی عمل خواهند کرد.

رفع ارور Bad system config info

Command Prompt (Admin) را در بخش جستجوی منوی استارت وارد کنید. سپس روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

دستور زیر را وارد کنید و Enter را بزنید:

DISM /online /cleanup-image /restorehealth

صبر کنید تا دستور اجرا شود. ممکن است بیست دقیقه‌ای زمان نیاز باشد. وقتی فرایند اجرای دستور به پایان رسید، sfc /scannow را وارد کنید و Enter را بزنید.

دستور دیگر CHKDSK نام دارد. این اسکن کل درایوها را برای وجود ارور چک می‌کند. اسکن SFC فایل‌های سیستمی را چک می‌کند. برای اجرای این اسکن، Command Prompt را باز کنید و chkdsk/r را وارد کنید و Enter را بزنید. این دستور سیستم شما را اسکن خواهد کرد و در صورت وجود مشکل آنان را برطرف می‌کند.

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز ۱۰ با رجیستری

برای رفع پیغام خطای Bad system config info می‌توانید از بکاپ رجیستری استفاده کنید. به مسیر زیر بروید:

C:\Windows\System32\config\RegBack

این پوشه بکاپ رجیستری ویندوز شما را دارد. اگر اندازه فایل صفر باشد، نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. اگر این فایل دارای حجم است، یعنی داده‌ای در خود دارد. پس می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار به Settings > Update & Security > Recovery بروید. سپس Restart Now را انتخاب کنید.

به جای این کار می‌توانید منیو استارت را باز کنید. سپس دکمه shift را نگه دارید و روی Restart کلیک کنید.

سپس به Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt بروید.

آموزش روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

رفع ارور Bad system config info

وقتی Command Prompt باز شد، به صورت پیش فرض آدرس X:\Windows\System32 را مشاهده خواهید کرد. باید این مسیر را به جایی که ویندوز خود را نصب کرده‌اید، تغییر دهید. اصولا ویندوز در درایو C نصب می‌شود. مگر این که خودتان آن را در جای دیگری نصب کرده باشید.

در حالت Windows recovery mode آدرس ویندوز را در درایو D مشاهده خواهید کرد. درایو را با آدرس دستور زیر پیدا کنید:

dir D:\Win*

Command Prompt فهرستی از دایرکتوری‌ها را به شما نشان می‌دهد. سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید:

cd d:\windows

ystem32\config

xcopy *.* C:\RegBack\

cd RegBack

dir

تاریخ فایل‌های دایرکتوری RegBack را چک کنید. اگر تاریخ‌ها برای زمانی قبل از بروز مشکل است، دستور زیر را وارد کنید:

copy /y software ..
copy /y system ..
copy /y sam ..

در نهایت، سیستم خود را ری استارت کنید.

روش دوم رفع پیغام خطای Bad system config info در رجیستری

برای برطرف کردن مشکل ارور Bad System Config Info، نسخه بوتیبل ویندوز ۱۰ را به کامپیوتر وصل کنید. به Troubleshoot> Advanced Options> Command Prompt بروید. در Command Prompt دستورات زیر را وارد کنید و پس از وارد کردن هر کدام Enter را بزنید:

cd C:WindowsSystem32configren C:WindowsSystem32configDEFAULT DEFAULT.oldren C:WindowsSystem32configSAM SAM.oldren C:WindowsSystem32configSECURITY SECURITY.oldren C:WindowsSystem32configSOFTWARE SOFTWARE.oldren C:WindowsSystem32configSYSTEM SYSTEM.old

نام هر کدام از این پوشه‌ها پس از زدن Enter عوض خواهد شد. سپس ویندوز ۱۰ دیگر از آن‌ها استفاده نخواهد کرد. می‌توانید آن‌ها را حذف کنید اما بهتر است نامشان را تغییر دهید. زیرا زمانی که از system restore می‌خواهید استفاده کنید، ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید.

سپس دستورات زیر را وارد کنید:

copy C:WindowsSystem32configRegBackDEFAULT C:WindowsSystem32configcopy C:WindowsSystem32configRegBackDEFAULT C:WindowsSystem32configcopy C:WindowsSystem32configRegBackSAM C:WindowsSystem32configcopy C:WindowsSystem32configRegBackSECURITY C:WindowsSystem32configcopy C:WindowsSystem32configRegBackSYSTEM C:WindowsSystem32configcopy C:WindowsSystem32configRegBackSOFTWARE C:WindowsSystem32config

این روش بکاپ رجیستری را کپی می‌کند و فایل‌های قدیمی را جایگزین می‌کند. در نهایت، Command Prompt  را ببندید و سیستم را ری استارت کنید.

حل مشکل Bad system config info با استفاده از System Restore

اگر بکاپ ویندوز رجیستری ندارید، می‌توانید برای حل مشکل Bad system config infoاز System Restore استفاده کنید. با این روش می‌توانید ویندوز خود را به بازه زمانی برگردانید که مشکلی وجود نداشت. Win+S را فشار دهید. restore را جستجو کنید. روی Create a restore point کلیک کنید. System Properties باز خواهد شد. روی سربرگ System Protection بزنید. روی System Restore بزنید. سپس زمان موردنظر را انتخاب کنید.

رفع ارور Bad system config info

در مرحله بعد روی Scan for affected programs بزنید تا بتوانید مشاهده کنید که با انتخاب آن زمان کدام یک از برنامه‌هایی که اکنون دارید توسط System Restore حذف خواهند شد.

رفع ارور Bad system config info

رفع ارور Bad system config info با به روزرسانی و نصب مجدد درایورها

برای رفع ارور Bad system config info به این روش، دکمه Win را فشار دهید. سپس Device Manager را جستجو کنید. روی آن کلیک کنید. وقتی پنجره Device Manager باز شد، روی سربرگ Action کلیک کنید. سپس روی Scan for hardware changes بزنید. در این بخش به دنبال علامت تعجب زرد بگردید. به خوبی تمامی موارد درون فهرست را چک کنید. برای این کار باید تمامی موارد را با زدن روی فلش کوچک کنارشان باز کنید.

حل مشکل Bad system config info

اگر درایوری با این علامت پیدا کردید، روی آن راست کلیک کنید و Update driver را انتخاب کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، روی آن راست کلیک کنید و Uninstall device را انتخاب کنید. اگر این مورد فایلی سیستمی باشد، پس از ری استارت کردن کامپیوتر، به صورت خودکار دوباره نصب خواهد شد. اگر یک برنامه شخص ثالث است، باید دوباره آن را نصب کنید.

اگر با خطای NTLDR Is Missing مواجه شدید، مطلب حل مشکل پیغام NTLDR Is Missing ویندوز را مطالعه کنید.

چگونه خطای Bad System Config Info را رفع کنیم؟ با دستور bcdedit

برای رفع پیغام خطای Bad system config info روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی بخش Power بزنید.

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10

دکمه Shift را نگه دارید و روی Restart بزنید. در صفحه Choose an Option روی Troubleshoot بزنید.

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10

سپس روی Advanced Options بزنید. حال روی Command Prompt بزنید.

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10

کامپیوتر ری استارت خواهد شد. سپس از شما خواسته می‌شود اکانت خود را انتخاب کنید. اکانت را انتخاب کنید. Enter را بزنید و پسورد اکانت را وارد کنید. سپس در صفحه Command Prompt دستورات زیر را وارد کنید:

bcdedit/deletevalue {default} numproc

حل مشکل Bad system config info

bcdedit/deletevalue {default} truncatememory

حل مشکل Bad system config info

Command Prompt را ببندید و دوباره سیستم خود را اجرا کنید.

حل مشکل Bad system config info با درست کردن فایل BCD

اگر فایل BCD دچار مشکل شود، نمی‌توانید به ویندوز ۱۰ و حالت Safe modew دسترسی داشته باشید. برای اجرای این روش به ویندوز بوتیبل یا DVD ویندوز ۱۰ نیاز دارید. اگر این دو مورد را ندارید، می‌توانید برای این کار از Media Creation Tool هم استفاده کنید. فلش را به کامپیوتر خود وصل کنید. Windows 10 setup را مشاهده خواهید کرد. روی Next بزنید. سپس روی Repair your computer بزنید.

حل مشکل Bad system config info

به Troubleshoot -> Advanced Options -> Command Prompt بروید.

دستور زیر را در Command Prompt وارد کنید و پس از وارد کردن هر کدام روی Enter بزنید:

bootrec /repairbcd

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10
bootrec /osscan

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10
bootrec /repairmbr

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز 10

Command Prompt را ببندید. سپس کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

آخرین دستوری که وارد می‌کنید، Master Boot Records را حذف و سپس دوباره ایجاد می‌کند.

حل مشکل Bad system config info با برنامه Restoro

حل مشکل Bad system config info

برای حل مشکل ارور Bad System Config Info می‌توانید از برنامه Restoro استفاده کنید. این برنامه می‌تواند تمامی مشکلات سیستم شما را شناسایی کند و به صورت خودکار آنان را برطرف کند. ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس آن را باز کنید و صبر کنید سیستم شما را اسکن کند. پس از آن، روی Start Repair بزنید تا مشکلات موجود برطرف شوند. در نهایت سیستم خود را ری استارت کنید.

حل ارور Bad System Config Info با چک کردن بخش سخت افزاری

حل ارور Bad System Config Info

گاهی ارور Bad System Config Info در اثر مشکلات سخت افزاری ایجاد می‌شود. ممکن است وجود مشکل در رم و هارد دیسک موجب بروز این خطا شده باشد. اگر کامپیوتر دسکتاپ دارید، می‌توانید کیس را باز کنید و نگاهی به داخل آن بیندازید. رم را چک کنید تا به درستی در اسلات‌ها قرار گرفته باشد. کابل‌های SATA هارد دیسک نیز باید به درستی متصل باشند. اگر این موارد به درستی در جای خود قرار دارند، سلامت رم و هارد دیسک را چک کنید.

راه حل رفع ارور Bad System Config Info در ویندوز ۱۰ با ریست کردن ویندوز ۱۰

اگر سایر راه‌ها جواب نداد، از این روش استفاده کنید.

قبل از این کار حتما از اطلاعات خود بکاپ بگیرید زیرا تمامی فایل‌های درایو C پاک خواهند شد.

برای رفع ارور Bad system config info روی منوی استارت کلیک کنید. سپس روی Power بزنید. سپس دکمه Shift را نگه دارید و روی Restart کلیک کنید. سپس Troubleshoot> Reset this PC را انتخاب کنید.

در مرحله بعد به ترتیب موارد زیر را انتخاب کنید:

Remove everything> Only the drive where Windows is installed> Just remove my files

روی Reset بزنید و صبر کنید تا فرایند انجام شود. پس از این کار باید دوباره ویندوز خود را نصب کنید.

اگر با ارور BOOTMGR Is Missing مواجه می شوید، مطلب رفع مشکل ویندوز بوت منیجر را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های رفع ارور Bad system config info را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات