11 تا از بهترین برنامه های هشدار و اطلاع سریع از زلزله اندروید

۱۱ تا از بهترین برنامه های هشدار و اطلاع سریع از زلزله اندروید

زلزله 🌎 یکی از آن بلایای طبیعی است که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد اما در اکثر مواقع پیش لرزه‌هایی دارد و ما نمی‌توانید ببشتر آنان را احساس کنیم. این پیش لرزه‌ها هشداری برای ما هستند که نباید به سادگی آنان را نادیده گرفت. اگر می‌خواهید از وضعیت زلزله و پیش لرزه‌های آن اطلاع داشته باشید، می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید! در این مطلب از انزل وب ۱۱ تا از بهترین برنامه های هشدار و اطلاع سریع از زلزله اندروید را معرفی می‌کنیم.

دانلود رایگان نرم افزار هشدار زلزله برای اندروید

Best Earthquake Apps and Earthquake Tracker Apps for Android

روزانه زلزله‌ های مختلفی در جهان رخ می‌ دهد. صدها میلیون نفر در مناطق مستعد زلزله زندگی می‌کنند. در چنین حالتی هشدار به موقع زلزله می‌تواند جان بسیاری از افراد را نجات دهد. راحت‌ترین راه در این زمینه این است که از گوشی خود به عنوان یک برنامه زلزله سنج استفاده کنید. در این مطلب از انزل وب برنامه‌های مخصوص هشدار زلزله را معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از استورهای داخلی دانلود و نصب کنید.

برنامه زلزله نگار ایران

برنامه زلزله نگار ایران

برنامه زلزله سنج فارسی زلزله نگار  این امکان را به شما می‌دهد خودتان انتخاب کنید که می‌خواهید اطلاعات زلزله را از کدام منبع موثق دریافت کنید. همچنین می‌توانید زلزله‌ها را روی نقشه مشاهده کنید و موقعیت مکانی آنان را ببینید. علاوه بر این، می‌توانید مشخص کنید که کدام دسته از زلزله‌ها به شما اطلاع داده شوند. به عنوان مثال، زلزله‌ها بر اساس فاصله مکانی با شما باشند یا بر اساس میزان بزرگی. نکته دیگر این است که می‌توانید مشخص کنید که اعلان چه نوع زلزله‌ای برایتان نمایش داده شود. در مجموع، اطلاعات جامع و مفیدی را می‌توانید از زلزله‌ها و مکان بروز آن‌ها به دست آورید.

لرزه نگار هوشمند Volcanoes and Earthquakes

برنامه زلزله شناس

زنگ هشدار زلزله Volcanoes and Earthquake برنامه‌ای ساده است که برای مناطق زلزله‌خیز و مستعد به آتشفشان مناسب است. شما می‌توانید اطلاعات جهانی را درباره این دو بلای طبیعی به دست آورید. این برنامه در هشدار دادن در زمینه پیش لرزه بسیار هوشمند است. شما می‌توانید اعلان مخصوص منطقه خود را فعال کنید و ببینید که زلزله‌های مختلف در چند کیلومتری شما رخ می‌دهند. این برنامه رایگان است اما نسخه اشتراکی هم دارد.

برنامه اطلاع از زلزله The American Red Cross Earthquake

برنامه اطلاع از زلزله

برنامه اطلاع از زلزله The American Red Cross Earthquake  علاوه بر زلزله، اخبار مربوط به سایر بالایی طبیعی را هم پوشش می‌دهد. زمانی که زلزله‌ای در منطقه شما رخ بدهد، این برنامه به شما اعلام خواهد کرد. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره سابقه زلزله در آن ناحیه نیز برایتان ارسال می‌کند. این برنامه رایگان است اما نسخه رایگان آن تبلیغات دارد. برای استفاده از نسخه بدون تبلیغات باید اشتراک خریداری کنید.

شما می توانید با لوازم ساده در خانه دستگاه تصفیه آب بسازید. برای یادگیری این کار مطلب آموزش ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی ساده را مطالعه کنید.

برنامه هشدار زلزله برای اندروید My Earthquake Alerts

هشدار مرکز زلزله نگاری

برنامه هشدار زلزله برای اندروید My Earthquake Alerts یک برنامه ساده است که زلزله‌های سراسر دنیا را نشان می‌دهد. کاربران می‌توانند برای استفاده راحت‌تر از برنامه، تنها هشدارهای منطقه خود را فعال کنند. این برنامه دارای تاریخچه زلزله در جهان است. رابط کاربری برنامه ساده است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه رایگان است اما برای این که از نمایش تبلیغات جلوگیری کنید، می‌توانید نسخه اشتراکی آن را تهیه کنید.

برنامه تشخیص زلزله اندروید Earthquake Network

زنگ هشدار زلزله

برنامه تشخیص زلزله اندروید Earthquake Network از وقوع زلزله شما را با خبر می‌کند. این برنامه برای تشخیص زلزله از گوشی شما استفاده می‌کند. این برنامه از شتاب سنج درون گوشی شما استفاده می‌کند. نسخه رایگان آن دارای بخشی به نام تاریخچه زلزله با قدمت ۲۰۰۰ سال است. با این حال، برای استفاده از تمام قابلیت‌های این برنامه باید نسخه اشتراکی آن را خریداری کنید.

این برنامه‌ها از حسگر گوشی شما استفاده می‌کنند. برنامه‌های مختلف دیگری هم وجود دارند که از این قابلیت استفاده می‌کنند. برای آشنایی با آن‌ها مطلب برنامه‌های فعال با حسگر اندروید را مطالعه کنید.

دانلود زلزله نگار قوی EarthQuake Pro

دانلود زلزله نگار قوی

زنگ هشدار زلزله EarthQuake Pro برنامه دیگری است که می‌توانید برای اعلام زلزله از آن استفاده کنید. با این برنامه می‌توانید تاریخچه زمین لرزه را در سراسر دنیا مشاهده کنید. در صورت وقع زلزله در منطقه شما، برنامه EarthQuake Pro زنگ هشدار را فعال می‌کند. این برنامه دارای لرزه نگار داخلی است. رابط کاربری آن ساده است و نسخه رایگان دارد. برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این برنامه باید نسخه اشتراکی را خریداری کنید.

برنامه زلزله نگار Vibration Meter

برنامه زلزله شناس

برنامه زلزله نگار Vibration Meter دیگر برنامه خوبی است که در این زمینه می‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه تمامی ویژگی‌های موردنیاز چنینی اپلیکیشنی را دارا است. کافی است تلفن شما روی سطحی صاف باشد. این برنامه می‌تواند ارتعاشات غیرمعمول را دریافت کند و آنان را به شما اطلاع‌رسانی کند. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعاتی در زمینه بهمن و آتشفشان هم به دست آورید. این برنامه نسخه رایگان و اشتراکی دارد.

برنامه زنده زلزله Earthquakes Tracker

لرزه نگار هوشمند

برنامه محاسبه ضریب زلزله Earthquakes Tracker است. این برنامه جز قدیمی‌ترین‌ها در این زمینه است. با کمک این برنامه می‌توانید هشدارهای مربوط به منطقه خود را فعال کنید. زلزله‌های بخش‌های مختلف را در نمودارهای گوناگون مشاهده کنید. این برنامه دارای نسخه رایگان و اشتراکی است. اگر مشاهده تبلیغات اذیتتان می‌کند، باید اشتراک خریداری کنید. در غیر این صورت، هر دو نسخه یکسان هستند.

برنامه زلزله نگار برای اندروید LastQuake

برنامه زلزله سنج

برنامه زلزله نگار برای اندروید LastQuake برنامه رسمی CSEM یا مرکز لرزه‌نگاری یورو-مدیترانه است. این برنامه از منابع مختلفی استفاده می‌کند و سرعت زلزله را برآورد می‌کند. در نهایت هم آن را به شما هشدار می‌دهد. این اطلاعات از ۸۶ پایگاه در ۵۷ کشور به دست می‌آیند. برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد. علاوه بر هشدار زلزله، بخشی برای آموزش نحوه برخورد با حادثه و… دارد. شما می‌توانید بخش هشدار به دیگران را فعال کنید تا بتوانید در زمان وقع حادثه به عزیزان خود پیام ارسال کنید. این برنامه رایگان است. این نرم افزار جز بهترین برنامه‌های اطلاع سریع از زلزله اندروید محسوب می‌شود.

هشدار مرکز زلزله نگاری ۳D Earthquake

هشدار مرکز زلزله نگاری

برنامه زلزله شناس ۳D Earthquake می‌تواند عمق و بزرگی یک زلزله را به شما نشان دهد. علاوه بر این، می‌توانید زلزله‌های ۳۰ روز اخیر را مشاهده کنید. دسته‌بندی هفت روزه و ۲۴ ساعته هم وجود دارد. همچنین می‌توانید زلزله‌هایی را که در یک ساعت گذشته در اطراف شما رخ داد هم مشاهده کنید. این برنامه اطلاعات مربوط به زلزله را از USGS دریافت می‌کند. کافی است روی علامت‌های زلزله در نقشه بزنید تا بتوانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

سیستم تشخیص زلزله اندروید Android Earthquake Alerts System

به زودی قرار است برنامه تشخیص زلزله اندروید Android Earthquake Alerts System راه اندازی شود. این قابلیت به صورت آزمایشی در حال اجرا است. از ویژگی‌های مثبت این طرح آن است که می‌توانید از گوشی خود به عنوان لرزه‌نگار استفاده کنید. بهتر است برای بهره از این قابلیت در آینده حتما اندروید دستگاه خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

سیستم تشخیص زلزله اندروید Android Earthquake Alerts System

نیازی به نصب برنامه خاصی نیست و گوشی هوشمند توسط اطلاعات جمع آوری شده توسط گوگل و به خاطر داشتند حسگر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. قرار است این ویژگی برای گوشی‌های اندروید جدید فعال شود. با این قابلیت، در صورت بروز پیش لرزه و ارتعاشات، هشداری دریافت خواهید کرد و می‌توانید با انجام اقدامات لازم از خسارات جانی و مالی جلوگیری کنید. قابلیت اطلاع سریع از زلزله اندروید قرار است از مراکز بزرگ و فعال زلزله شناسی اطلاعات خود را دریافت کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به معرفی ۱۱ تا از بهترین برنامه های هشدار و اطلاع سریع از زلزله اندروید پرداختیم. شما از کدام برنامه در این زمینه استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی و دانلود 11 تا از بهترین برنامه زلزله نگار برای آیفون
معرفی و دانلود ۱۱ تا از بهترین برنامه زلزله نگار برای آیفون
برنامه های هشدار وقوع زلزله
با این ۵ برنامه ، اولین کسی باشید که از خطر زلزله با خبر می شود!
انزل وب
برج تایوان،نمایی رویایی با ساختاری عجیب

نظرات