آموزش تصویری ارسال پیام ، ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ

آموزش تصویری ارسال پیام ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ

ویژگی جدیدی به واتساپ 📞 اضافه شده است که کاربران می‌ توانند با استفاده از آن، پیام، ویدیو و عکس محو شونده ارسال کنند. ویژگی این پیام این است که هر زمان که شما آن را ارسال کنید و توسط مخاطب مشاهده شود، محو خواهد شد. در این مطلب از انزل وب به آموزش تصویری ارسال پیام ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ می‌پردازیم.

چگونه در واتساپ پیام های محو شونده یک بار مصرف ارسال کنیم؟

?How to Use View Once Feature to Send Disappearing Photos and Videos in WhatsApp

قابلیت پیام های ناپدید شونده واتساپ یا View Once، ویژگی جدید نسخه بتای این پیام رسان اجتماعی است که بزودی برای تمامی کاربران این برنامه در همه پلتفرم ها در دسترس خواهد بود. وقتی مخاطب شما پیام را مشاهده کند، آن پیام به صورت خودکار حذف خواهد شد.

برای دسترسی به این قابلیت میتوانید از نسخه آزمایشی یا بتا واتساپ استفاده و اینکه با بروزرسانی مداوم واتساپ منتظر عرضه قابلیت به صورت عمومی روی این نرم افزار باشید.

همچنین، نمی‌توان این پیام‌ها را ذخیره کرد یا به اشتراک گذاشت. نکته دیگر درباره پیام محرمانه در واتساپ این است که در حافظه مخاطب هم ذخیره نخواهد شد اما همچنان آن فرد می‌تواند از پیام شما اسکرین بگیرد یا با برنامه‌های Screen recorder آنان را ضبط کند. در این مطلب از انزل وب شیوه ارسال پیام محو شونده و پیام تایم دار در واتساپ را آموزش می‌دهیم.

پیام های مدت دار در واتساپ چیست؟ فرق پیام نمایش برای یک بار با پیام های مدت دار در واتساپ

ویژگی Disappearing message در واتساپ پیشتر به این پیام رسان اضافه شده است. در این حالت، تایمر حذف پیام در واتساپ وجود دارد. به این معنا که ماندگاری پیام در واتساپ تا ۷ روز است و اگر مخاطب پیام را در این مدت مشاهده نکند، آن پیام به صورت خودکار حذف خواهد شد.

پیام View Once زمانی حذف می‌شود که مخاطب آن را مشاهده کند. اگر حالت دیدن خواندن پیام یا Read receipts را هم فعال کرده باشید، در زمینه این نوع پیام، می‌توانید وضعیت آن را با دو تیک خاکستری، دو تیک آبی و… مشاهده کنید.

با وجود محو شدن پیام، مخاطب می‌تواند آن را ضبط کند یا از آن اسکرین شات بگیرد و شما از این موضوع اطلاع پیدا نکنید! پیام View Once تنها برای تصویر و ویدیو کاربرد دارد. در حالی که پیام Disappearing برای متن هم هست.

اگر می‌خواهید عکس خود را با کیفیت بیشتری در WhatsApp ارسال کنید، مطلب آموزش ارسال عکس با کیفیت در واتساپ را مطالعه کنید.

نحوه ارسال عکس و ویدیو محو شونده در واتساپ

برای ارسال پیام View Once یا ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ، وارد این پیام رسان شوید. حال وارد چت گروه یا مخاطبی شوید که می‌خواهید پیام View Once را برایشان ارسال کنید. حال روی آیکون Attach در اندروید و علامت + در آیفون بزنید.

حال روی Gallery، Camera یا… بزنید تا بتوانید آن چه را که می‌خواهید ارسال کنید، انتخاب کنید. روی فایل بزنید. تا اینجای کار شبیه به ارسال یک فایل در حالت عادی است.

آموزش تصویری ارسال پیام ، ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ

 پیام های مدت دار در واتساپ

سپس روی عدد ۱ بزنید. پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید این عکس یا ویدیو در حالت View Once ارسال خواهد شد. روی OK بزنید. وقتی روی این علامت بزنید، عدد ۱ سبز رنگ خواهد شد، یعنی حالت View Once فعال شده است. سپس روی علامت ارسال یا Send بزنید.

ویدیو محو شونده در واتساپ

عکس محو شونده در واتساپ

حال پیام خودتان را به صورت متن Photo (عکس) یا Video (ویدیو) در چت مشاهده خواهید کرد. کنار آن عدد ۱ وجود دارد که نشانه View Once است. مخاطب نیز پیام شما را به همین شکل مشاهده خواهد کرد با این تفاوت که کنار آن علامت فلش دانلود وجود دارد.

ویدیو محو شونده در واتساپ

وقتی پیام توسط مخاطب مشاهده شود، متن آن به Opened تغییر پیدا می‌کند. با نگه داشتن روی آن پیام و زدن روی آیکون i می‌توانید ببینید که علامت‌های کنار پیام محو شونده چه معنایی دارند.

دو تیک خاکستری: پیام ارسال شده است.

دو تیک آبی: پیام دیده شده است.

Opened: پیام باز شده است.

ویدیو محو شونده در واتساپ

حال پیام شما حذف شده و در حافظه گوشی مخاطب نیز ذخیره نشده است.

اگر می‌خواهید از آنلاین شدن شخصی خاص در این شبکه اجتماعی باخبر شوید، مطلب آموزش روش‌های اعلام آنلاین شدن یک مخاطب مشخص واتساپ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه ارسال پیام ، ویدیو و عکس محو شونده در واتساپ را آموزش دادیم. آیا این ویژگی در واتساپ شما فعال شده است؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا کد واتساپ نمیاد؟ این 12 راه حل را امتحان کنید
چرا کد واتساپ نمیاد؟ این ۱۲ راه حل را امتحان کنید
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی

نظرات

  • رادوین says:

    سلام. واتساپ من یه هفته ست عکس پروفایلم خود به خود پاک میشه. دوباره عکس جدید می گذارم یا همون عکس قبلی رو می گذارم و چند ساعت بعد که میرم میام می بینم دوباره عکس پروفایلم خودش پاک شده. می تونید کمک کنید علتش چیه؟