آموزش 5 روش پيدا كردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده

آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده

آیا نمی‌توانید آدرس ایمیل خود ✉️ را به صورت کامل به یاد بیاورید؟ این مشکل می‌تواند برای بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که ایمیل‌های زیادی دارند رخ بدهد. ممکن است ایمیل شما بسیار قدیمی باشد و آدرس آن را فراموش کرده باشید. با چند روش می‌توانید آدرس ایمیل خود را بازیابی کنید. در این مطلب از انزل وب به آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده می‌پردازیم.

چگونه آدرس ایمیل جیمیل و یاهو قدیمی خود را بازیابی کنیم؟

?How to Find Your Email Address If You Lose or Can’t Remember It

برخی از افراد نمی‌ توانند رمزها، نام‌ ها و موارد این چنینی را به خوبی به خاطر بسپارند. آدرس ایمیل نیز از این امر مستثنی نیست. ممکن است اکانت جدیدی ساخته باشید و نتوانید آدرس آن را به یاد بیاورید یا اکانت شما قدیمی است و آن را فراموش کرده‌اید. روش‌های مختلفی برای بازگرداندن ایمیل فراموش شده وجود دارد. در این مطلب از انزل وب این روش‌ها را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

روش‌های پیشگیری از گم شدن ایمیل و بازیابی ایمیل حذف شده

چگونه آدرس ایمیل جیمیل و یاهو قدیمی خود را بازیابی کنیم؟

اصولا افراد رمز خود را فراموش می‌کنند و با کمک آدرس ایمیل می‌توانند پسورد را ریست کنند. اما برخی از کاربران آدرس ایمیل خود را فراموش می‌کنند. دو روش برای جلوگیری از فراموش کردن ایمیل وجود دارد.

استفاده از ایمیل و شماره پشتیبان

با کمک ایمیل پشتیبان اصولا می‌توانید ایمیل خود را برگردانید. در زمان ساخت اکانت از شما خواسته می‌شود ایمیلی را به عنوان بکاپ وارد کنید. حتما این بخش را با ایمیلی مطمئن پر کنید. همچنین می‌توانید از شماره موبایل استفاده کنید. پیدا کردن ایمیل از طریق شماره تلفن نیز راحت است. اگر زمانی به مشکل برخوردید، می‌توانید از این شماره استفاده کنید تا کد بازیابی برایتان ارسال شود.

استفاده از برنامه‌های مدیریت رمز 

روش دیگر، استفاده از برنامه‌های مدیریت رمز است. اگر انسان فراموشکاری هستید، بهتر است از این دسته برنامه‌ها استفاده کنید. درست است که این برنامه‌ها برای ذخیره رمز هستند اما رمزها را با آدرس‌های ایمیل ذخیره می‌کنند. در نتیجه، می توانید از آن‌ها برای بازیابی آدرس ایمیل فراموش شده استفاده کنید. برنامه‌های زیادی برای این کار وجود دارند که می‌توانید با بهترین آن‌ها در مطلب دانلود برنامه مدیریت پسورد اندروید آشنا شوید.

نکته دیگر این است که اگر مدت زمان زیادی است که وارد اکانت ایمیل قدیمی خود نشده‌اید، ممکن است دیگر نتوانید این کار را انجام دهید. زیرا هر سرویس ایمیل زمانی را برای این کار مشخص کرده است. اگر در یک بازه زمانی مشخص وارد اکانت خود نشوید، ایمیل شما حذف خواهد شد. در ادامه به برخی از این زمان‌ها اشاره می‌کنیم:

یاهو: ۱۲ ماه

AOL Mail: صد و هشتاد روز

Outlook.com: یک سال

جیمیل: قبلا گوگل نه ماه به کاربران فرصت می‌داد تا اکانت خود را چک کنند اما سپس این خط مشی را تغییر داد و گویا اگر وارد ایمیل خود نشوید، حساب کاربری شما برای همیشه فعال خواهد ماند.

شیوه‌های بازیابی ایمیل های قدیمی

بازیابی ایمیل های قدیمی

استفاده از بخش جستجوی ایمیل پشتیبان

برای بازیابی ایمیل فراموش شده قدیمی ، ایمیل اپل ایدی و.. وارد سایت ایمیل پشتیبان موردنظر شوید. عباراتی مثل Welcome، new account، password، confirm email، validate account، thank you for joining یا thanks for signing up را جستجو کنید. البته فراموش نکنید که نام کاربری موردعلاقه خود را هم سرچ کنید. حتما ماه‌ها و حتی سال‌های گذشته را چک کنید. به عنوان مثال، اگر Gmail دارید، می‌توانید در باکس جستجو تاریخی مثل before:2017/01/01 را به همراه عباراتی که گفته شد، جستجو کنید. همچنین می‌توانید از عباراتی مانند older_than: به همراه تاریخ و عبارت موردنظر استفاده کنید.

بازیابی ایمیل های قدیمی

روش دیگر این است که نام کاربری موردعلاقه خود را در Google، Bing، Yahoo و… جستجو کنید. همچنین نام خود را به همراه علامت : جستجو کنید.

بهتر است Google Alert را هم فعال کنید تا نتایج دیگری که در آینده پیدا خواهند شد، برایتان ارسال شود.

بخش Login مرورگرها

روش دیگر این است که بخش لوگین های ذخیره شده در مرورگرها را چک کنید احتمال دارد اکانتی که فراموش کردیده اید را به همراه پسورد آن در آنجا پیدا کنید! در ادامه مسیر چک کردن رمزها و نام‌های کاربری را برای هر مرورگر قرار می‌دهیم:

Avast Secure Browser: Settings > Passwords > Saved Passwords

گوگل کروم: Settings > Passwords > Saved Passwords

سافاری: Preferences > Passwords

فایرفاکس: Options > Security > Saved Passwords > Show Passwords

مایکروسافت اج: Settings > Passwords & Autofill > Manage Passwords

Internet Explorer: Settings > View Advanced Settings > Manage Passwords

همچنین پیشنهاد میکنیم اگر از برنامه مدیریت رمز استفاده میکیند این سرویس را نیز برای بازیابی اکانت خود جستجو کنید.

روش‌های دیگر پیدا کردن آدرس ایمیل خودم و ایمیل‌های قدیمی

پیشنهاد می‌کنیم اسناد مختلف درون کامپیوتر یا گوشی خود را چک کنید. فایل‌های قدیمی را بگردید. ممکن است فایلی وجود داشته باشد که ایمیل شما در آن نوشته شده باشد. به عنوان مثال، نامه‌ای ارسال کرده باشید که در PDF آن ایمیل شما وجود داشته باشد.

گاهی کافی است در کامپیوتر یا گوشی خود مرورگر همیشگی را باز کنید. سپس وارد سرویس ایمیل خود شوید و روی باکس ورود آیدی کلیک کنید. سپس می‌توانید آیدی‌های مختلفی را که تا کنون وارد کرده‌اید، مشاهده کنید. البته این امر زمانی اتفاق می‌افتد که آیدی ها در حافظه مرورگر ذخیره شوند. این قابلیت حتی برای سایت‌ها هم وجود دارد. اگر برای ورود به برخی از سایت‌ها از آن آدرس ایمیل خود به عنوان نام کاربری استفاده کردید، می‌توانید از همین روش برای بازیابی آدرس ایمیل فراموش شده استفاده کنید.

پیدا کردن آدرس ایمیل خودم

راه دیگر برای پیدا کردن ایمیل گم شده، چک کردن سایت‌هایی مانند Avast Hack Check است. در این سایت‌ها اطلاعات کاربری کاربران برخی از سایت‌های هک شده وجود دارد. ممکن است با ایمیل خود در سایتی ثبت نام کرده باشید که اکنون هک شده است! در این سایت ثبت نام کنید. هر زمان که ایمیل شما در میان این اطلاعات بود، برایتان اعلانی ارسال خواهد شد.

در نهایت، روش دیگر این است که با پشتیبانی تماس بگیرید. اکثر سرویس‌های ایمیل چنین بخشی را دارند که در مرحله اول باید با یک بات و سپس با اپراتور ارتباط برقرار کنید. اصولا برقراری این ارتباط زمانبر است و با توجه به تجربه کاربران، نتیجه گرفتن از طریق این روش دشوار است.

اگر از دریافت کردن ایمیل‌های تبلیغاتی و… خسته شده‌اید، برای جلوگیری از دریافت آن‌ها مطلب آموزش مسدود کردن آدرس ایمیل های مزاحم را مطالعه کنید.

چگونه ایمیل فراموش شده را بازگردانیم؟ بازگرداندن اکانت یاهو

برای بازیابی حساب Yahoo، روی Sign In بزنید تا وارد صفحه ورود به اکانت یاهو شوید. روی I Can’t Access My Account کلیک کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

روی I Forgot My Yahoo! ID کلیک کنید و Next را بزنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

در کادر شماره موبایل خود را که در هنگام ساخت اکانت وارد کرده بودید، تایپ کنید. روی Next بزنید تا پیامکی را از طرف یاهو دریافت کنید. اگر در هنگام ساخت اکانت، ایمیل پشتیبان وارد کرده بودید، می‌توانید از آن استفاده کنید تا ایمیلی بازیابی یاهو را دریافت کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

پیامک یا ایمیل را چک کنید. آیدی در آن وجود دارد. اگر چند اکانت با این شماره ساختید، تمامی آیدی‌ها برایتان ارسال خواهد شد. دوباره به صفحه ورود به اکانت یاهو وارد شوید. آیدی و رمز را تایپ کنید تا وارد اکانت شوید. اگر رمز را فراموش کردید، باید آن ریست کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

روی I Can’t Access My Account بزنید. سپس I Have a Problem With My Password را انتخاب کنید و روی Next بزنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

حال آیدی یاهو را وارد کنید و روی Next بزنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

سپس ایمیل یا شماره پشتیبان را وارد کنید و روی Next بزنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

اگر شماره موبایل را می‌خواهید وارد کنید، باید جای خالی برخی اعداد را پر کنید تا هویتتان تایید شود. سپس روی Next بزنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

کدی برایتان پیامک یا ایمیل خواهد شد.

بازیابی ایمیل فراموش شده

کد را در کادر وارد کنید و روی Next بزنید تا رمز شما ریست شود. اگر کدی دریافت نکردید، روی I Didn’t Get the Text Message, Resend the Code to My Mobile Phone بزنید. می‌توانید گزینه I Want to Try a Different Recovery Option را انتخاب کنید و سپس ایمیل وارد کنید تا کد برایتان ایمیل شود.

بازیابی ایمیل فراموش شده

پس از وارد کردن رمز تایید هویت، رمز خود را در دو کادر وارد کنید. سپس روی Next بزنید. به صفحه ورود بروید و آیدی و رمز جدید را وارد کنید.

بازیابی ایمیل فراموش شده

نحوه پیدا کردن جیمیل فراموش شده

برای بازیابی اکانت جیمیل حذف شده وارد صفحه Find your email شوید. برای بازیابی جیمیل با شماره تلفن به شماره موبایلی نیاز دارید که اکانت خود را با آن ساختید و به عنوان پشتیبان انتخاب کردید.

برای بازیابی ایمیل جیمیل فراموش شده بدون شماره تلفن، باید از ایمیل پشتیبان خود استفاده کنید. هر کدام را که می‌خواهید استفاده کنید، وارد کادر کنید و روی Next بزنید.

نحوه پیدا کردن جیمیل فراموش شده

سپس نام و نام خانوادگی را که در هنگام ثبت نام وارد کرده بودید، تایپ کنید. روی Next بزنید.

نحوه پیدا کردن جیمیل فراموش شده

باقی مراحل را انجام دهید تا نام کاربری‌هایی که به اکانت شما می‌خورند، برایتان نمایش داده شوند.

اگر می‌خواهید آدرس شخص دیگری را پیدا کنید، مطلب بهترین روش‌های یافتن آدرس ایمیل دیگران از طریق اینترنت را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب روش‌های پیدا کردن ایمیل گم شده و فراموش شده را آموزش دادیم. آیا موفق شدید ایمیل خود را برگردانید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش 3 روش ساخت سریع و فوری ایمیل
آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل
معرفی و بررسی 6 سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
معرفی و بررسی ۶ سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
آموزش 10 روش تبدیل ایمیل به PDF در جیمیل ، یاهو ، اوت لوک و...
آموزش ۱۰ روش تبدیل ایمیل به PDF در جیمیل ، یاهو ، اوت لوک و…

نظرات