10 تا از بهترین نرم افزارهای ضبط ویدیو وب‌ کم در ویندوز 7،8 و 10

۱۰ روش ضبط ویدیو وب کم در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸

نرم افزارهای ضبط ویدیو 🔴 این امکان را به کاربر می‌ دهند تا از صفحه‌ نمایش خود نیز تصویربرداری بکنند. بعضی از این نرم افزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا از وب کم‌ های داخلی یا خارجی نیز تصویربرداری کنند. در این مطلب انزل وب به ۱۰ روش ضبط ویدیو وب کم در ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸ را آموزش دهیم.

دانلود بهترین نرم افزارهای ضبط فیلم وب کم در کامپیوتر

Best Free Screen Recorder Apps with Webcam Overlay Support

در مطالب قبلی به بهترین نرم افزارهای فیلمبرداری صفحه نمایش ویندوز اشاره و چندین نرم افزار برای ضبط صفحه نمایش معرفی کردیم. تفاوت برنامه‌هایی که در مطالب پیشین معرفی کردیم با مطلب آموزشی امروز در این است که این نرم افزارهای قابلیت پوشش وب کم ها، برخی دوربین‌های مدار بسته و یا دستگاه‌های ضبط ویدیو را دارند. در ادامه شما را با این ۶ نرم افزار ضبط وب کم در ویندوز آشنا می‌کنیم.

نسخه کامل نرم افزارهای معرفی شده را میتوانید از سایت‌های ایرانی دانلود و نصب کنید.

نرم افزار ضبط فیلم وب کم در ویندوز ۱۰ OBS STUDIO

نرم افزار OBS STUDIO از بهترین نرم افزار رایگان موجود برای ضبط وب کم در کامپیوتر است و اگر دنبال برنامه برای ضبط ویدیو وب کم ای هستید که ضبط ویدیو از بازی‌ها رو هم پوشش بده این نرم افزار یکی از بهترین انتخاب‌هاست. برعکس باقی نرم افزارهای ضبط وب کم که برای کار با آن نیازمند خرید اشتراک از آن‌ها هستید، این نرم افزار بدون هیچ محدودیتی و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گذاشته شده است.

همچنین این نرم افزار می‌تواند صدا را از طریق میکروفون ضبط کند، فایل ضبط شده را به فرمت دلخواه شما ذخیره کند و یا آن‌ها را به صورت زنده از یوتیوب یا Twitch پخش کند.

شاید تنها نکته‌ منفی این نرم افزار زمان‌بر بودن تنظیمات آن است برای همین اگر دنبال ضبط فایل کوتاهی هستید، شاید نرم افزارهایی با تنظیمات ساده‌تر گزینه‌ بهتری برای شما باشند.

دانلود برنامه ضبط دوربین

نرم افزار ضبط فیلم وب کم در کامپیوتر FlashBack Express

برنامه ضبط وب کم FlashBack Express در کنار OBS STUDIO در مقام دوم می‌ایستد. اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به OBS STUDIO را نداشتید و تا به حال با نرم افزارهای ضبط صفحه کار نکرده‌اید، این نرم افزار بهترین گزینه برای شماست. این نرم افزار نسخه‌ی رایگان یک نرم افزار پولی است که برخلاف باقی نرم افزارها روی ویدیو واترمارک (مهر شرکت سازنده نرم افزار) نمی‌گذارد یا برای ویدیوها زمان محدود تعیین نمی‌کند.

این برنامه ضبط وب کم کامپیوتر نه تنها امکان ضبط قسمت دلخواه از صفحه را به شما می‌دهد، بلکه پس از ضبط شدن به شما امکان ادیت کردن ویدیوی ضبط شده با ابزارهایی مانند برش Crop و Trim را می‌دهد.

کاربران در آخرین آپدیت‌های داده شده از این نرم افزار می‌توانند فایل ضبط شده را به فرمت‌های گوناگونی مانند MP4، AVI و WMV تبدیل کند و این قابلیت باعث شده کاربران دیگر نیازی به استفاده از نرم افزارهای تبدیل فرمت فایل نداشته باشند.

برنامه ضبط وب کم کامپیوتر

نرم افزار ضبط فیلم با وبکم Apowersoft Free Online Screen Recorder

برنامه‌ی Apowersoft Free Online Screen Recorder در حقیقت یک برنامه‌ تحت وب است، نه نرم افزار کامپیوتری. این ابزار از طریق مرورگرهای اینترنت کار می‌کند و شاید تنها برتری باقی نرم افزارهای ضبط فیلم وب کم، توانایی آن‌ها در ضبط بازی‌هاست.

با استفاده از نرم افزار ضبط تصاویر وب کم Apowersoft Free Online Screen Recorder ‌می‌توانید صداها را از طریق میکروفون یا دستگاه کامپیوتر خود ضبط کنید و سایز صفحه‌ای که نیاز دارید از آن فیلم برداری شود را تنظیم کنید؛ مخصوصا اگر می‌خواهید یک صفحه از سایت یوتیوب را ضبط کنید. در این صورت دیگر نیاز به نرم افزارهای تنظیم سایز فایل ویدیویی ندارید و به راحتی می‌توانید در این نرم افزار تحت وب تنظیمات مورد نیاز خود را انجام دهید.

نمی‌خواهید که نشانگر موس ویندوز در فایل ویدیویی شما مشخص باشد؟ نگران نباشید. Apowersoft Free Online Screen Recorder به شما این امکان را می‌دهد که این نشانگر را از فایل خود حذف کنید. همچنین در پایان کار می‌توانید فایل ویدیویی خود را به فرمت‌های متفاوتی مثل MOV، MP4، AVI و WMV ضبط کنید.

همچنین با استفاده از Apowersoft Free Online Screen Recorder می‌توانید به جای ذخیره‌ی فایل‌های خود به فرمت‌هایی که حجم زیادی می‌گیرد فایل‌های خود را به فرمت GIF ذخیره کنید؛ قابلیتی که نرم افزارهای ضبط ویدیوی کمی در اختیار کاربران می‌گذارند.

برنامه برای ضبط ویدئو وبکم

نرم افزار ضبط فیلم با وب کم Debut Video Capture

شاید در نگاه اول به نرم افزار ضبط فیلم با وب کم لپ تاپ Debut Video Capture ، فضای قدیمی این برنامه کمی تو ذوق کاربر بزند و آن را ناکارآمد جلوه بدهد، ولی در اصل این برنامه یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ضبط فیلم وب کم است.

در حقیقت شاید بتوان گفت این برنامه برتری‌های خاص خود را نسبت به باقی نرم افزارها دارد. مثلا، بجز اینکه استفاده از آن بدون محدودیت‌های باقی نرم افزارهای ضبط فیلم وب کم مثل واترمارک یا محدودیت زمان ضبط فیلم وب کم است، این برنامه قابلیت ضبط تصویر از دستگاه‌های خارجی مثل وب کم های خارجی یا دوربین‌های مدار بسته را نیز دارد.

این نرم افزار ضبط ویدیو از وبکم قابلیت ادیت فایل ویدیویی بعد از اتمام ضبط را ندارد ولی کاربر با استفاده از آن می‌تواند فیلتر یا کپشن مورد نظر خود را بر روی ویدیو قرار دهد. این برنامه حتی می‌تواند به صورت غیر مستقیم ویدیوهایی از سایت‌هایی همچنون فیسبوک و یوتیوب به فرمت‌هایی مثل mp4، MOV، AVI  و …. ذخیره کند.

ضبط تصویر وب کم

نرم افزار ضبط فیلم با وب کم کامپیوتر ShareX

این نرم افزار ضبط تصویر وب کم مانند باقی نرم افزارهایی که در این مطلب آموزشی از آن‌ها یاد کردیم بر روی فایل واترمارک قرار نمی‌دهد و یا برای آن زمان محدود تعیین نمی‌کند اما می‌توان گفت که منوی تنظیمات این نرم افزار کمی پیچیده طراحی شده و شاید این ویژگی برای کاربرانی که دنبال نرم افزاری برای کارهای ساده و روزمره هستند مناسب نباشد.

همچنین با استفاده از ShareX می‌توان فایل ضبط شده را به جای فرمت‌های فایل‌های ویدیویی به فرمت GIF ذخیره کرد.

با استفاده از ShareX می‌توان فایل‌های ویدیویی ضبط شده را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کرد و یا به اشتراک گذاشت.

دانلود نرم افزار ضبط وبکم

نرم افزار ضبط فیلم با لپ تاپ Screencast-O-Matic

نرم افزار Screencast-O-Matic قابلیت‌های مثبت بسیاری دارد؛ مانند زوم کردن بر روی تصویری که کاربر می‌خواهد ضبط کند، برش دادن فایل با استفاده از ابزارهای Trim و Crop، آپلود کردن و به اشتراک گذاشتن فایل‌ها در یوتیوب و قرار دادن موسیقی‌های فارغ از قانون کپی رایت بر روی فایل ویدیویی. شاید تنها نقاط منفی‌ آن محدودیت زمانی ۱۵ دقیقه‌ای و قرار دادن واترمارک بر روی فایل‌ها باشد.

ضبط تصویر وب کم

نرم افزار ضبط فیلم با لپ تاپ Bandicam

نرم افزار Bandicam یکی از بهترین نرم افزارهای ضبط صفحه است که وب کم را هم پوشش می دهد و می تواند فایل های ویدیویی شما را به فرمت های AVI و MP4 ذخیره کند. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد تا هنگام ضبط صفحه روی صفحه بکشند و مطالب خود را اضافه کنند. این قابلیت این نرم افزار باعث شده تا این نرم افزار بسیار مناسب کسانی باشد که می خواهند ارائه ها و جلسات خود را ضبط کنند. همچنین می توانید از قابلیت پرده سبز استفاده کرده و بک گراند ویدیوی خود را عوض کنید.

با استفاده از این نرم افزار می توانید مقداری از صفحه که تصمیم دارید ضبط کنید را انتخاب کنید، از میکروفون در ضبط خود استفاده کنید و یا بر روی ویدیوی خود واترمارک دلخواه خود را قرار دهید.

دانلود نرم افزار ضبط وبکم

نرم افزار ضبط فیلم با لپ تاپ Aiseesoft Screen Recorder

نرم افزار Aiseesoft Screen Recorder به کاربر اجازه می دهد که قسمت دلخواه از صفحه ی خود را انتخاب کرده و آن را ضبط کند. همچنین این نرم افزار قابلیت این را دارد که فقط فضای انتخاب شده اطراف موس شما را ضبط کند و در طول ضبط موس شما را دنبال کند. همچنین این نرم افزار برای ضبط بازی ها هم بسیار مناسب است. این نرم افزار قابلیت این را دارد که ویدیوی ضبط شده را ادیت کرد و همچنین، فرمت های زیادی را پوشش می دهد.

دانلود نرم افزار ضبط وبکم

نرم افزار ضبط فیلم با لپ تاپ RecMaster

نرم افزار RecMaster مودهای ضبط متفاوتی مانند ضبط صفحه، ضبط وب کم، ضبط صدا و … دارد. اگر تمایل به ضبط فیلم های خود با کیفیت های بالا مثل ۴K و ۱۰۸۰ دارید، این نرم افزار از بهترین گزینه ها برای شماست. این نرم افزار برای کسانی که می خواهند ویدیوهای آموزشی درست کنند هم بسیار مناسب است و قابلیت های زیادی مثل هایلایت کردن نوشته ها و یا ادیت ویدیو برای این افراد قرار می دهد. همچنین با استفاده از این نرم افزار می توانید بر روی ویدیوهای خود واترمارک دلخواه خود را قرار دهید.

این نرم افزار هم برای مک هم برای ویندوز موجود است.

دانلود نرم افزار ضبط وبکم

نرم افزار liteCam HD

نرم افزار liteCam HD یک نرم افزار ساده اما بسیار قدرتمند است. این نرم افزار قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت Full HD را دارد و چهار مود متفاوت ضبط ویدیو دارد. این نرم افزار برای افرادی که تصمیم به ضبط ویدیوهای آموزشی دارند هم بسیار مناسب است مثلا کاربر می تواند ظاهر موس خود را تغییر بدهد، متن ها را هایلایت کند و یا روی ویدیو چیزی بکشد.

نرم افزار liteCam HD

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۰ تا از بهترین نرم افزار فیلمبرداری و ضبط وب کم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مشکلات شما در این زمینه رو حل کنیم. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از نرم افزار فیلمبرداری از وب کم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تنظیم و تغییر زمان خاموش شدن صفحه در ویندوز 11
آموزش تنظیم و تغییر زمان خاموش شدن صفحه در ویندوز ۱۱
آموزش 3 روش چرخش صفحه ویندوز 11
آموزش ۳ روش چرخش صفحه ویندوز ۱۱

نظرات

  • KAM says:

    ممنون از مطالب خوبتون نرم افزار خولشون OBS که نشد دانلود کنم
    از توضیحاتتون ممنون