معرفی و دانلود 12 تا از بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر

معرفی و دانلود ۱۲ تا از بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر

نرم‌افزار های زیادی وجود دارند که می‌ توانید با آن‌ها به صورت دیجیتالی نقاشی 🎨 بکشید. بسیاری از این برنامه‌ها برای کامپیوتر طراحی شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها هنر خود را اجرا کنید. در این مطلب از انزل وب به معرفی و دانلود ۱۲ تا از بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر می‌پردازیم.

دانلود برنامه نقاشی برای کامپیوتر ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۸ و ۷

 Best Drawing Software and Apps For PC

اگر نقاش خوبی هستید و به کارهای دیجیتالی علاقه دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه نقاشی دیجیتالی، ایده‌های خود را در کامپیوتر بکشید. برنامه‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که ما در این مطلب، ۱۲ تا از بهترین نرم افزار نقاشی دیجیتال برای کامپیوتر را معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های ایرانی دانلود و نصب کنید.

دانلود برنامه طراحی و نقاشی برای کامپیوتر: Sketchbook

نرم افزار نقاشی کامپیوتر

نرم افزار نقاشی برای کامپیوتر Sketchbook از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. با این برنامه می‌توانید خلاقیت خود را به چالش بکشید و نقاشی‌های زیبا بکشید. این برنامه قابلیت‌هایی برای هنرمندان حرفه‌ای دارد و بسیاری از ابزارهای آن قابل تنظیم هستند و می‌توانید با توجه به نیازهای خودتان می‌توانید آنان را تنظیم کنید. رابط کاربری برنامه زیبا و است به خوبی طراحی شده است. علاوه بر این، عناصر اضافی وجود ندارد که حواستان از کار اصلی پرت شود و می‌توانید روی اجرای ایده خود تمرکز کنید.

این برنامه دارای انواع قلم مو است. امکان تنظیم قلم موها هم وجود دارد. علاوه بر قلم موهای آماده، هر شخص می‌تواند قلم موی خود را طراحی کند و برای دیگر هنرمندان به اشتراک بگذارد. انواع خط‌کش، رنگ، لایه و… نیز وجود دارد. با این برنامه می‌توانید انیمیشن‌های دوبعدی سنتی بسازید. دیگر ویژگی این برنامه این است که شما می‌توانید کلیدهای میانبر برای بخش‌های مختلف ایجاد کنید.

برنامه نقاشی برای ویندوز ۱۱ و…: MediBang Paint

برنامه نقاشی حرفه ای برای ویندوز

MediBang Paint نرم افزار نقاشی کامپیوتر است. این برنامه رایگان است. با این وجود ویژگی‌های زیادی دارد. براش‌های برنامه بسیار متنوع هستند. حجم آن نیز کم است و نیازی نیست نگران اشغال فضای کامپیوتر خود باشید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه وجود لایه یا Layer برای تصاویر است. اگر به کشیدن کمیک علاقه دارید، این برنامه چارچوب‌هایی آماده برای این کار دارد که کار شما راحت‌تر می‌کند. فونت‌های برنامه نیز متنوع است.

دانلود نرم افزار بوم نقاشی برای کامپیوتر: Krita

نرم افزار نقاشی کامپیوتر

Krita نرم افزار نقاشی دیجیتال برای کامپیوتر است. این برنامه قدرتمند رایگان است و قلم موهای قابل تنظیم مختلفی دارد. با استفاده از این برنامه می‌توانید انیمیشن‌های دوبعدی بسازید. البته این برنامه بسیار تخصصی است و برای مبتدیان نیست و مناسب افرادی است که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهند. با این حال، هر شخص علاقه‌مندی می‌تواند با صرف زمان بیشتر نحوه کار با برنامه را یاد بگیرد و فضای آن را با توجه به نیاز خود تنظیم کند. ابزارهای برنامه بسیار متنوع و زیاد هستند.

دانلود برنامه نقاشی کامپیوتر: Clip Studio Paint

نرم افزار نقاشی کامپیوتر

Clip Studio Paint نرم افزار نقاشی روی دسکتاپ است که مناسب طراحی سریع و پروژه‌های کوچک است. این برنامه مناسب افرادی است که دارای دستگاهی لمسی هستند. از ویژگی‌های مثبت این برنامه قلم موهای متنوعی است که دارد. تعداد این قلم موها بسیار زیاد است و امکان طراحی انیمیشن سه بعدی هم با آن‌ها وجود دارد. اگر به طراحی مانگا و کمیک علاقه دارید، حتما از این برنامه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید تصاویر خود را به نقاشی تبدیل کنید، مطلب بهترین برنامه‌های تبدیل عکس به نقاشی اندروید را مطالعه کنید.

دانلود نرم افزار نقاشی سه بعدی برای کامپیوتر: Concepts

نرم افزار کشیدن نقاشی برای ویندوز

Concepts بهترین نرم افزار نقاشی برای کامپیوتر است. این برنامه توسط شرکت‌های بزرگی مانند دیزنی و اپل استفاده می‌شود. این برنامه رایگان است اما نسخه اشتراکی نیز دارد. اگر می‌خواهید از تمامی قابلیت‌های این برنامه استفاده کنید، باید نسخه اشتراکی آن را خریداری کنید. برای استفاده از این برنامه باید از تبلت نقاشی یا صفحه لمسی استفاده کنید. قلم موهای این برنامه بسیار دقیق عمل می‌کنند و میزان فشاری که روی آن‌ها می‌آورید، بر نحوه کشیدن نقاشی تاثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید از فایل خود در فتوشاپ استفاده کنید، می‌توانید آن را با فرمت PSD ذخیره کنید.

دانلود برنامه نقاشی برای ویندوز ۱۰ و…: Inkscape

نرم افزار کشیدن نقاشی برای ویندوز

نرم افزار نقاشی کودکان ویندوز Inkspace هم گزینه مناسبی برای افراد مبتدی است. البته این به معنای حرفه‌ای نبودن برنامه نیست. این برنامه رایگان است و با وجود این، قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. قلم موهای برنامه بسیار متنوع و کامل هستند. رابط کاربری آن شبیه به فتوشاپ است. به همین دلیل، تنظیم فضای کار برایتان راحت خواهد بود. برای استفاده بهتر از این برنامه باید از تبلت طراحی استفاده کنید.

اگر دوست دارید تصاویر و نقاشی‌های معروف را با کیفیت بالا داشته باشید، مطلب بهترین سایت‌های دانلود نقاشی و عکس‌های معروف دنیا را مطالعه کنید.

برنامه نقاشی حرفه ای برای ویندوز GIMP 2

برنامه نقاشی کامپیوتر

GIMP 2 برنامه نقاشی حرفه ای برای ویندوز است که قابلیت‌های فراوانی دارد. این برنامه رایگان است و شما می‌توانید بخش‌های مختلف ان را شخصی‌سازی کنید. رابط کاربری برنامه کمی شبیه به فتوشاپ است. ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد اما با تمرین می‌توانید شناخت کافی از آن به دست آورید. هر چیزی را که برای کشیدن یک نقاشی دیجیتال باکیفیت نیاز داشته باشید، می‌توانید در این برنامه پیدا کنید.

نرم افزار کشیدن نقاشی برای ویندوز Corel Painter

برنامه نقاشی کامپیوتر

نرم افزار کشیدن نقاشی برای ویندوز Corel Painter هم می‌تواند گزینه مناسب دیگری باشد. این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد. این برنامه دارای بیش از ۹۰۰ براش است که شما می‌توانید اکثر آنان را شخصی‌سازی کنید. این برنامه مناسب کشیدن نقاشی‌های واقع‌گرا است. رابط کاربری برنامه ساده است. یکی از خصوصیات مثبت برنامه، داشتن پالت رنگی پیشنهادی است. وقتی رنگی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید سایر رنگ‌های مناسب آن را مشاهده کنید.

نرم افزار نقاشی کامپیوتر Paintstorm Studio

برنامه نقاشی حرفه ای

برنامه نقاشی حرفه ای Paintstorm Studio از بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر است. قابلیت‌های این برنامه بسیار زیاد است و از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به امکان شخصی‌سازی براش‌ها اشاره کرد. برای پس زمینه نقاشی‌ها می‌توانید از افکت‌هایی شبیه به CG استفاده کنید. رابط کاربری برنامه ساده است و به همین دلیل به آسانی می‌توانید از آن استفاده کنید. براش‌ها به شکل براش‌های کلاسیک طراحی شده‌اند تا کار با آن‌ها راحت‌تر باشد.

برنامه نقاشی کامپیوتر Paint Tool SAI

نرم افزار نقاشی کامپیوتر

برنامه نقاشی کامپیوتر Paint Tool SAI دیگر گزینه مناسبی برای افرادی است که به نقاشی دیجیتال علاقه دارند. رابط کاربری ساده برنامه موجب می‌شود تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید. براش‌های آن تکمیل هستند و در هنگام نقاشی احساس کمبود براش نخواهید کرد. همچنین می‌توانید انواع مختلف متن را روی نقاشی خود قرار دهید. رنگ‌ها را به خوبی می‌توانید ایجاد کنید و از طیف رنگی موردنظر خود استفاده کنید.

نرم افزار نقاشی کامپیوتر Photoshop CC

برنامه نقاشی حرفه ای

برنامه نقاشی حرفه ای Photoshop CC را همه ما می‌شناسیم. درست است که اصولا از این برنامه برای ویرایش عکس استفاده می‌شود، اما وجود قلم موهای مختلف، پالت رنگی و… این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید با آن نقاشی دیجیتال بکشید. البته این برنامه برای کشیدن کمیک و … طراحی نشده است و اگر می‌خواهید برای این کار از آن استفاده کنید، باید به خوبی محیط برنامه را بشناسید و تمرین کنید.

برنامه نقاشی حرفه ای Adobe Fresco

بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر

برنامه نقاشی حرفه ای Adobe Fresco از دیگر بهترین نرم افزار های نقاشی برای کامپیوتر است. این برنامه مناسب کامپیوترهای لمسی و استفاده با قلم است. مهم‌ترین خصوصیت آن امکان کشیدن نقاشی‌های سنتی است. براش‌های برنامه تنوع خوبی دارند و همانند یک قلم موی واقعی عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید نقاشی خود را به حالت آبرنگی بکشید، براش رنگ را به گونه‌ای روی صفحه پخش می‌کند که گویی یک رنگ واقعی با آب مخلوط شده است و روی کاغذ پخش می‌شود. حتی می‌توانید رنگ‌ها را در ان ترکیب کنید. به عنوان مثال، ترکیب زرد و آبی تبدیل به سبز می‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب به معرفی نرم افزار نقاشی حرفه ای کامپیوتر پرداختیم. شما کدام یک از این برنامه‌ها را ترجیح می‌دهید؟ لطفاً نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین برنامه برای ساخت و طراحی لوگو کامپیوتر
۱۵ تا از بهترین برنامه برای ساخت و طراحی لوگو کامپیوتر
14 تا از بهترین برنامه طراحی قالب پست ، پیج و.. اینستاگرام اندروید و آیفون
۱۴ تا از بهترین برنامه طراحی قالب پست ، پیج و.. اینستاگرام اندروید و آیفون
نرم افزار ساخت و طراحی لوگو اندروید رایگان
دانلود ۱۱ تا از نرم افزار ساخت و طراحی لوگو اندروید رایگان

نظرات