آموزش نحوه صحیح تعویض کیسه جاروبرقی معمولی ، سطلی و....

آموزش نحوه صحیح تعویض کیسه جاروبرقی معمولی ، سطلی و…

جاروبرقی‌ ها از ضروری‌ ترین لوازم زندگی برا تمیز کردن سطوح ✨ هستند. در برخی از مدل‌ها کیسه یکبار مصرف و در برخی دیگر از موارد کیسه چند بار مصرف است. برخی از انواع جاروبرقی‌ها کیسه‌ای دارند که گرد و خاک به درون آن می‌رود. این کیسه پس از مدتی استفاده باید خالی یا تعویض شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش نحوه صحیح تعویض کیسه جاروبرقی معمولی ، سطلی و… می‌پردازیم.

طریقه گذاشتن کیسه جاروبرقی

?How to Change a Bag on a Vacuum Cleaner

جاروبرقی‌ها انواع مختلفی دارند. در برخی از مدل‌ها کیسه‌ای برای جمع شدن گرد و غبار وجود دارد. با توجه به مدل جاروبرقی، این کیسه می‌تواند یکبار مصرف یا چند بارمصرف باشد. نحوه برداشتن و جای گذاری این کیسه بسیار مهم است. زیرا در صورت برداشتن اشتباه آن، گرد و غبارها پخش خواهند شد. در عین حال، اگر کیسه را به درستی در محل آن قرار ندهید، جارو به درستی کار نخواهد کرد و خاک همه جا پخش می‌شود. وقتی کیسه پر شود، در عملکرد جارو به ویژه مکش آن، اختلال ایجاد می‌شود. در این مطلب از انزل وب طریقه گذاشتن کیسه جاروبرقی را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نحوه تعویض کیسه می‌تواند با توجه به مدل و برند جاروبرقی متفاوت باشد اما اصولا مراحل و نحوه تعویض مشابه است.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی و…: نکاتی درباره تعویض

طریقه گذاشتن کیسه جاروبرقی

برای تعویض کیسه جاروبرقی پاناسونیک و… باید به نکاتی توجه کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از تعویض کیسه یا تمیز کردن محفظه، از ماسک و دستکش استفاده کنید. افرادی که به گرد و غبار حساسیت دارند، حساسیت پوستی دارند، مشکلات تنفسی دارند و… تا جایی که امکان دارد این کار را به دیگران بسپارند. در غیر این صورت حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

کیسه‌های یکبار مصرف در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. در هنگام خرید حتما به این مورد توجه کنید. بهتر است کیسه جارو برقی خود را از نمایندگی‌های معتبر آن خریداری کنید. با این حال، اکثر کیسه‌ها با انواع مختلفی از جاروها سازگار هستند.

پیش از باز کردن محفظه، جارو را از برق بکشید.

حتما کیسه را پیش از جدا کردن ک کنید. شاید پر نشده باشد و مشکل مکش جارو برقی دلایل دیگری داشته باشد.

با استفاده از لوازمی ابتدایی می‌توانید در خانه جارو بسازید. برای یادگیری این کار، مطلب ساخت جاروبرقی ساده دست ساز در خانه را مطالعه کنید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش و…: تعویض کیسه یک بار مصرف

برای تعویض کیسه جاروبرقی پاناسونیک و… در نوع یکبار مصرف، ابتدا پارچه بزرگی را روی زمین پهن کنید. می‌توانید از چند روزنامه هم استفاده کنید. این کار برای این است که در هنگام تعویض کیسه جارو برقی، خاک و آلودگی روی زمین پخش نشود. بهتر است سطل زباله‌ای را کنار خود قرار دهید تا کیسه خاکی را فورا در آن بیندازید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

درب بخشی را که کیسه در آن قرار دارد، باز کنید. نحوه باز شدن این بخش در مدل‌های مختلف متفاوت است. اصولا درب در بخش بالایی جار قرار دارد.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

کیسه را چک کنید. ممکن است هنوز پر نشده باشد. اگر پر شده است، وقت آن است که جدایش کنید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

حال کیسه را از محفظه جدا کنید. نحوه جدا کردن کیسه به مدل جارو بستگی دارد. در برخی موارد کیسه دارای بخشی سفت و کارتونی است که سوراخ ورود خاک در آن قسمت قرار دارد. این بخش درون محفظه‌ای قرار می‌گیرد که باید در هنگام جدا کردن کیسه، کارتون را از این محفظه جدا کنید. در برخی موارد، باید گیره‌ای را فشار دهید تا این بخش جدا شود. مدل‌ها متفاوت است.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

اکنون کیسه را درون نایلونی قرار دهید و در سطل زباله بیندازید. کیسه‌های یکبار مصرف را نباید خالی کنید و دوباره استفاده کنید. این کیسه‌ها کشش استفاده چند باره را ندارند و ممکن است پاره شوند یا عملکرد جارو برقی را مختل کنند.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

حال کیسه جدید را جایگزین کنید. کیسه را به خوبی در همان محل قرار دهید. مطمئن شوید که کیسه مخصوص جاروی خود را خریداری کرده‌اید. در غیر این صورت جارو به درستی کار نخواهد کرد. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که کیسه به درستی در جای خود قرار گرفته است. در غیر این صورت در هنگام جارو زدن خاک پخش خواهد شد و درون محفظه را پر خواهد کرد.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

در نهایت، درب محفظه را محکم ببندید. جارو را روشن کنید و آن را بررسی کنید تا صدایی ندهد و مشکلی نداشته باشد. در صورت شنیدن صدای عجیب، آن را خاموش کنید و جای کیسه را بررسی کنید. ممکن است آن را به خوبی در محل قرارگیری کیسه نصب نکرده باشید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش و…: کیسه چندبار مصرف

برای تعویض کیسه جاروبرقی فیلیپس و… محفظه قرارگیری کیسه چند بار مصرف را باز کنید. محل قرارگیری و نحوه باز شدن درب محفظه با توجه به مدل جاروها متفاوت خواهد بود.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش

حال کیسه را به آرامی جدا کنید. بخش دایره‌ای را که گرد و غبار از آنجا وارد کیسه می‌شود، با دست یا نایلونی بپوشانید. بهتر است این کار را بیرون از خانه انجام دهید تا خاک درون منزل پخش نشود.

طریقه گذاشتن کیسه جاروبرقی

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش

اکنون کیسه را درون سطل زباله خالی کنید. آن را به خوبی تکان دهید تا همه گرد و خاک‌ها بیرون بیاید.

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش

سپس می‌توانید کیسه را با دستمالی نمدار تمیز کنید یا در صورت امکان بشورید. این بخش بستگی به میزان مقاومت کیسه دارد و در مدل‌های مختلف، متفاوت است. می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید و ببینید که می‌توانید آن را با آب بشویید یا فقط با دستمال باید تمیز کنید.

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش

وقتی کیسه خشک شد، آن را در همان محل قبلی قرار دهید. این کار را با دقت انجام دهید تا کیسه به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش

طریقه گذاشتن کیسه جاروبرقی

در نهایت، درب محفظه را محکم ببندید و جارو را تست کنید.

نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی بوش

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ و…: خالی کردن کیسه جاروهای شارژی و دستی

در این بخش نحوه گذاشتن کیسه جاروبرقی پارس خزر، سامسونگ و… را توضیح می‌دهیم جاروهایی که کوچک و دستی هستند و می‌توانید آنان را به سادگی تخلیه کنید. اصولا جاروهای شارژی و دستی کیسه ندارند و گرد و خاک درون محفظه‌ای پلاستیکی می‌رود. با این حال، این مورد به مدل جاروی شما بستگی دارد. محفظه را جدا کنید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ

حال خاک درون کیسه یا محفظه پلاستیکی را جدا کنید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ

سپس این بخش را به خوبی بشویید. با آب گرم این کار را انجام دهید. در برخی از مدل‌ها حتی می‌توانید محفظه پلاستیکی را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و بشویید. در این باره باید دفترچه راهنمای دستگاه خود را چک کنید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ

اجازه دهید تا این بخش‌ها کاملا خشک شوند. می‌توانید با دستمال حوله‌ای آن‌ها را خشک کنید. سپس کیسه یا فیلتر را درون محفظه قرار دهید و آن را ببندید.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ

اگر سیم جمع کن جاروی شما دچار مشکل شده است، می‌توانید در خانه آن را تعمیر کنید. برای یادگیری این کار مطلب آموزش رفع مشکل سیم جمع کن جاروبرقی را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از انزل وب نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سطلی، معمولی و… را آموزش دادیم. آیا موفق شدید کیسه جاروبرقی خود را عوض کنید؟ لطفا نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری حل مشکل و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی
آموزش تصویری حل مشکل و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

نظرات