آموزش روش های جدید افزایش امنیت تلگرام برای جلوگیری از هک

آموزش روش های جدید افزایش امنیت تلگرام برای جلوگیری از هک

در سال های اخیر برنامه تلگرام بین کاربران گوشی های موبایل بسیار محبوب شده است. این برنامه قابلیت های بسیار زیادی به کاربران می دهد که باعث شده نسبت به برنامه های همچون واتساپ برتری هایی داشته باشد. با وجود تمامی قابلیت ها این برنامه مانند باقی برنامه های گوشی و کامپیوتر قابلیت هک شدن 🕵 دارد. در این مطلب انزل وب به آموزش روش های جدید افزایش امنیت تلگرام برای جلوگیری از هک می پردازیم.

چگونه امنیت تلگرام بالا ببریم؟

How to improve Privacy and Security on Telegram Messenger ?

شاید بپرسید امنیت تلگرام چقدر است؟ در مورد میزان امنیت تلگرام می توان گفت که این برنامه نسبت به برنامه های هم رده خود از امنیت خوبی برخوردار است. هرچند هکرها همچنان راه هایی برای دسترسی به اطلاعات کاربران از طریق این برنامه پیدا می کنند. نکته قابل تامل این است که اکثر موارد هک شدن اطلاعات به دلیل اشتباهات خود کاربران است. انتخاب رمزهای آسان، پاسخ به پیام های ریسکی، وارد لینک های فیشینگ و… روش هایی است که با استفاده از آن ها هکرها اطلاعات کاربران را می دزدند. خوشبختانه روش های زیادی وجود دارد که بتوان مطمئن شد اطلاعات شما در امنیت به سر می برد.

افزایش امنیت تلگرام با احراز هویت دو عاملی یا Two Step Verification

همانطور که میدانید برای وارد شدن به تلگرام ابتدا باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید سپس یک پیام حاوی کد تایید به شما ارسال می شود. با وارد کردن این کد در تلگرام میتوانید وارد شوید. شاید از خود بپرسید اگر کسی به این کد تایید دسترسی پیدا کند آیا به راحتی میتواند وارد اکانت تلگرام شما شود؟ باید گفت که بله، میتواند، به شرطی که قبلا احراز هویت دو عاملی خود را فعال نکرده باشید. با استفاده از این روش شما یک رمز عبور برای اکانت خود تعیین میکنید که هنگام ورود به تلگرام بعد از کد تایید باید آن را وارد کنید. برای فعال کردن کد احراز هویت دو عاملی خود باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد برنامه تلگرام شوید و سپس به اکانت خود وارد شوید.

بر روی گزینه Menu که در پایین گوشه سمت راست قرار دارد بزنید.

وارد قسمت Setting شده و سپس بر روی Privacy and Security بزنید.

بر روی دکمه Two-Step Verification یا احراز هویت دو عاملی بزنید.

جلوگیری از هک شدن تلگرام

یک رمز عبور مناسب انتخاب کنید و درستی آن را تایید کنید.

میزان امنیت تلگرام

همچنین میتوانید یک راهنمایی برای رمز عبور مورد نظر خود انتخاب کنید.

ایمیل خود را وارد کرده و بر روی گزینه سبز بزنید.

یک ایمیل حاوی لینک تایید به شما ارسال می شود. این ایمیل را باز کرده و وارد لینک شوید تا رمز عبور شما فعال شود.

بالا بردن امنیت تلگرام با چک کردن دستگاه های متصل فعال (Active Sessions)

از راه های افزایش امنیت تلگرام میتوان به چک کردن نشست های فعال اشاره کرد. با چک کردن نشست‌های فعال می‌توان فهمید که آیا کسی به اکانت شما دسترسی دارد یا خیر. برای چک کردن نشست‌های فعال اکانت تلگرام خود مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد قسمت Setting شده و سپس بر روی Privacy and Security بزنید.

بر روی دکمه Active Sessions بزنید.

در این مرحله می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که به اکانت شما دسترسی دارند را ببینید.

در صورتی که دستگاه ناشناسی با IP مشکوک دیدید میتوانید کلیک کرده و آن را با کشیدن سمت چپ و کلیک بر روی Terminate حذف کنید.

بالا بردن امنیت تلگرام

رمز عبور خود را عوض کرده و چند روز بعد نشست‌های فعال خود را چک کنید.

با زدن بر روی Terminate all other sessions از تمام دستگاه‌ها خارج شده و باید مجددا وارد شوید.

جلوگیری از هک تلگرام با قرار دادن رمز محلی برای تلگرام

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که هنگامی که گوشی یا کامپیوتر شما قفل نیست کسی در محیط اطراف شما وارد برنامه تلگرام شود! در این حالت احتمال اینکه شخص بتواند اطلاعات اکانت شما را بدزدد یا از آنها سو استفاده کند زیاد است و برای حل آن، باید برای برنامه تلگرام رمز بذارید. برای قرار دادن رمز روی برنامه تلگرام مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

وارد قسمت Setting شده و سپس بر روی Privacy and Security و Passcode Lock بزنید.

جلوگیری از هک تلگرام با قرار دادن رمز محلی برای تلگرام

بر روی گزینه Passcode Lock بزنید.

جلوگیری از هک تلگرام با قرار دادن رمز محلی برای تلگرام

یک رمز چهار رقمی وارد کرده و برای تایید آن را دوباره وارد کنید.

جلوگیری از هک تلگرام با قرار دادن رمز محلی برای تلگرام

اگر گوشی شما قابلیت باز کردن با اثر انگشت دارد می توانید گزینه Unlock with Fingerprint را برای باز کردن برنامه با اثر انگشت فعال کنید.

جلوگیری از هک شدن تلگرام با خودداری از پاسخ به پیام های جعلی

گاهی پیام‌هایی از اکانت‌هایی با نام جعلی تلگرام به کاربران فرستاده می شود و در آن‌ها به کاربر گفته می‌شود که دسترسی آن ها به تلگرام قطع شده و برای تایید هویت باید وارد لینکی شوند. نکته‌ی مهم راجع به این پیام‌ها این است که تلگرام هیچگاه از کاربران نمی‌خواهد که هویت خود را تایید کنند. اگر به اکانت و لینکی که برای شما فرستاده شده دقت کنید متوجه می شوید که در حقیقت برای تلگرام نیستند. این روش یکی از روش های فیشینگ و اخاذی از کاربران فضای مجازی است. در صورتی دریافت این پیام ها از وارد شدن به لینک های آن ها خودداری کنید.

روش ضد هک تلگرام با استفاده از رمزهای قوی و ایمن

هر روزه کاربران زیادی با بی احتیاطی موجب هک شدن اکانت‌هایشان توسط هکرها می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است پسوردهای قوی و ایمن که حدس زدن آن‌ها کار آسانی نباشد انتخاب کنید.

مراقب روش های فیشینگ باشید

بعضی هکرها با فرستادن لینک های جعلی اقدام به دزدیدن اطلاعات شما می کنند. در صورتی که پیامی از تلگرام داشتید ابتدا چک کنید که کنار اسم تلگرام تیک آبی وجود داشته باشد. در صورتی که از جعلی بودن اکانت مطمئن شدید میتوانید آن را بلاک و ریپورت کنید.

اموزش افزایش امنیت تلگرام

ازبین رفتن خودکار اکانت تلگرام

اکانت تلگرام در تنظیمات خود یک گزینه به نام Self-Destruct که با استفاده از آن در صورتی که مدت مشخصی (برای مثال سه یا شش ماه) وارد تلگرام نشوید اکانت شما به صورت خودکار پاک خواهد شد. این گزینه به صورت خودکار برای تمامی اکانت ها بر روی یک سال تنظیم شده است اما میتوانید در صورت تمایل آن را تغییر دهید.

برای دسترسی به این گزینه در گوشی Setting > Privacy and Security > Delete my account طی کنید.

و با کلیک بر روی بخش if away for میتوانید مدت زمان مورد نظر را تعیین کنید.

ازبین رفتن خودکار اکانت تلگرام

در صورت تمایل میتوانید اکانت تلگرام خود را به صورت دستی غیر فعال نمایید.

محدود کردن دیدن فعالیت های شما

برنامه تلگرام تنظیماتی دارد که با استفاده از آن میتوانید تعیین کنید که مخاطبین یا افرادی که شماره شما را ندارند بتوانند آنلاین بودن یا نبودن شما، تصاویر شما و.. را ببینند یا نبینند. بهتر است تنظیمات خود را در حالتی قرار دهید که فقط مخاطبین شما فعالیت های شما را ببینند.

غیر فعال کردن Save to Gallery

آخرین مرحله ایمن سازی تلگرام خود غیر فعال کردن گزینه Save to Gallery است. فعال بودن این گزینه به تلگرام اجازه می‌دهد تا تصاویر و فیلم‌های موجود در تلگرام شما را به صورت خودکار در گالری شما ذخیره کند. بهتر است که این گزینه در گوشی شما غیر فعال شده باشد.

افزایش امنیت تلگرام

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش روش های جدید افزایش امنیت تلگرام برای جلوگیری از هک را معرفی کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مشکلات و دغدغه های شما را با ارائه راههای افزایش امنیت تلگرام حل کرده باشیم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه آموزش افزایش امنیت تلگرام در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش افزایش امنیت ویندوز 11
آموزش ۱۰ روش افزایش امنیت ویندوز ۱۱
آموزش 3 روش فعال سازی رمز دو مرحله ای جیمیل
آموزش ۳ روش فعال سازی رمز دو مرحله ای جیمیل
آموزش دو روش تایید دو مرحله ای اینستاگرام در ورژن جدید
آموزش ۲ روش تایید دو مرحله ای اینستاگرام در ورژن جدید
آموزش 9 روش بررسی و افزایش امنیت جیمیل
آموزش ۹ روش بررسی و افزایش امنیت جیمیل

نظرات